Ligt het aan mij ( SOS )

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 14:37

sarona25 schreef:
vraag me echt af ligt het dan ook niet aan mij weet heus wel er is geen persoon perfect IK OOK NIET HELAAS .

maar als ik alles zou zeggen heeft bokt een nieuwe driver nodig want deze is overbelast.
Hij heeft ook heus wel goeie dingen gedaan maar ik ben gewoon zo bang ik weet dat hij niet meer wil maar ben met de instelling terug gekomen zal vechten tot mijn laaste stukje energie.

Ik denk dat je beter kunt nadenken of je hem wel wilt ipv of hij jou wil, als hij zo jaloers en wantrouwig is en eigenlijk heel negatief over jou en jouw acties is. DAT ga je namelijk echt niet veranderen, dat zit in hem en het jammere is dat het uiteindelijk ervoor zorgt dat er niets van jou en jouw eigenwaarde overblijft. Jouw eerste post spreekt al helemaal zijn gedachten uit over jou, terwijl jij eigenlijk beter weet dan wat hij allemaal beweert. Volgens mij is het beter en gezonder van jou om hiermee te stoppen, anders blijft er niets van je over: geestelijk en lichamelijk. Kies voor jezelf en voor iemand die van je houdt en jouw vertrouwd en jou het beste gunt. En niet van die rare gedachten over jou heeft (versieren van collega's, truitjes uittrekken zodat je diep decollete hebt, etc).. Sterkte meid. Doe voorzichtig, dit klinkt niet prettig allemaal..

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 14:39

sarona25 schreef:
Ik heb alleen gezegd ik zal al mijn energie steken in deze relatie zodat ik voor mezelf weet dat ik er alles aan heb gedaan.

En misschien stappen te zetten zodat ik hier kan blijven.

Je hebt er al meer aan gedaan dan je zou moeten doen, en toch voelt dat niet zo... zo erg ben je met handen en voeten gebonden aan hem. Niemand kan dan iets voor je doen, vrienden en familie zullen zijn bloed inmiddels ook wel kunnen drinken... en zelfs dat helpt niet.
Blijkbaar moet je nog dieper voordat je weer wil leven, dit is namelijk geen leven... maar je bent een beetje schijndood. Al die ellende maakt je ook murw, je went eraan.
En dan nog iets, ruzie zorgt ervoor dat je adrenaline aanmaakt... zo'n relatie kent hoge pieken en diepe dalen, de enorme adrenalineboosts kunnen een mens echt verslaafd maken. Dit type meisjes zegt dan ook vaak: "ik kan echt geen relatie hebben met iemand die echt lief is, dat vind ik saai". En daar zit em de verkniptheid, je moet afkicken.
Maar eerst moet je helder kunnen zien dat de situatie absurd is, en dat zie je nu niet goed.
Met iemand gaan praten lijkt me een goed idee, maar dan wel iemand die je geen aai over je bol geeft maar een trap onder je kont. Dat heeft mij goed geholpen!

Dat jij daar kunt blijven is nu voor jou nog een reële optie, maar je zult gaan... vandaag, volgende week of over 10 jaar.... je zult gaan, trust me... in een kistje of op eigen beweging.

CTJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 14:44

Hoeveel moet er nog gebeuren voordat je daar weggaat. Dit is niet gezond. Voor jou niet, die 'vriend' van je en zijn kinderen niet. Hoeveel emotionele schade moet iedereen nog oplopen?

Hoelang blijf je roepen dat je er weggaat en het niet doet?
Ga daar weg!
Iedereen ziet allang in dat dit niks is en nooit iets zal worden. Nu jij nog...
Ik wens je veel sterkte. Hopelijk kom je (snel) tot een goede beslissing.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 14:46

-Een vrouw heeft 2 dingen nodig: een paard van haar dromen en een man die haar waardeert en gelooft

-Een vrouw heeft 2 dingen nodig: een paard van haar dromen en een man die om haar geeft en van haar houdt..

-Een vrouw heeft 2 dingen nodig: een paard van haar dromen en een man die haar alle geluk van de wereld gunt.

-Een vrouw heeft 2 dingen nodig: een paard van haar dromen en een man die haar dromen waarmaakt en de dromen met haar deelt

Er zijn veel leukere levens en combinaties te verzinnen voor je die veel beter voor jou en je toekomst zijn. Veel sterkte en stel je verwachtigingen bij, je verdient de stellingen die hierboven staan en niet degene die je nu als handtekening hebt...

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 14:46

Ik heb je eerdere verhaal ook gelezen, en het enige dat aan jou ligt, is dat jij nog steeds bij hem bent.
Natuurlijk is dit niet goed en niet gezond, hij controleert je op een zieke manier!
WEGWEZEN!
Volgens mij weet je dit zelf ook wel, en denk niet dat het helpt dat we dit gaan roepen. In het vorige topic zeiden we het ook allemaal, maar daar heb je ook niets mee gedaan. Ik begrijp hoe moeilijk het is hoor! Maar ik hoop dat al onze reacties de druppel zullen zijn voor jou om te zeggen
EN NU! PIK IK HET NIET MEER!
Je kan het!

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 14:52

ik ga nog een stap verder, jij wilt echt niet bij hem weg...
jullie houden het samen in stand, jij net zo goed...

edit: dus op antwoord op je vraag: JA

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 14:54

Ik begrijp je reactie niet helemaal. Wil je nu naar het maatschappelijk werk om zelf sterk genoeg te worden om bij hem weg te gaan? Of om sterker te worden in deze 'relatie'...

Naar het maatschappelijk werk gaan kan je inderdaad wel helpen, mits je dat doet om er zélf beter uit te komen. Als je het doet om deze 'relatie' te redden zal je partner mee moeten, want jij bent dan niet de enige die dingen moet veranderen. Je weet al dat hij dat niet wil, want hij doet toch niets fout.

Ga eens bij jezelf na: hoeveel energie héb je al in deze 'relatie' gestoken?? Meer dan menig mens in heel zijn leven verbruikt in een relatie. Is het daar beter van geworden? Is hij daardoor veranderd? Je noemt nu als 'struikelblok' zijn overmatige jaloezie, maar je zwijgt over zijn fysieke aanpak... Ik heb net als sommigen hier boven mij, de indruk dat je hem probeert goed te praten, omdat je zelf niet goed weet hoe je hieruit moet komen. Meid, twee weken geleden kon je het ook! Waarom nu dan niet? Heeft hij misschien gedreigd met geweld als je het nog eens zou flikken?

Meid ik wens je nogmaals veel sterkte... en wijsheid... en zelfrespect. :(:)

Tallie1979

Re: Ligt het aan mij ( SOS )

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 15:00

Oei, jij leert het nooit..

Hou je nog evenveel van hem als in het begin?

Wil je met deze man oud worden op deze manier?

Waar ben je nou werkelijk bang voor?

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 15:00

garny95 schreef:
ik ga nog een stap verder, jij wilt echt niet bij hem weg...
jullie houden het samen in stand, jij net zo goed...

edit: dus op antwoord op je vraag: JA

Dat is helaas waar... en dat zeg ik niet beschuldigend, maar uit ervaring. Wanneer je afstand kunt nemen zul je dat zelf ook zien.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 15:23

Ik denk dat sommige mensen hier er iets te gemakkelijk overna denken door te zeggen waar wacht je nog op en ga weg, tis moeilijk uit te leggen maar ik kan heel goed begrijpen hoe zij zich voelt!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 15:37

Wij kunnen ook wel begrijpen hoe ze zich voelt, geloof me , na al die topics kun je het wel dromen maar ze heeft de stap gezet om weg te gaan en holt vervolgens heel snel terug om weer (stiekum, want hij mag niet weten dat ze op bokt zit) een topic te openen met dezelfde strekking.
HOE DOM, BLIND, VERSLAAFD KUN JE DAN ZIJN AAN DEZE KEREL!!!!!!!!!!! ondanks dat ze duizend keer hoort van afnokken, gaat ze gewoon door en veranderd er niets en op deze manier heeft ze straks van alle bokkers reacties gehad waar ze geen flikker mee doet en dan verwacht ze ook nog dat we met haar meeleven en advies geven.
Als ze topic nm zoveel gaat openen dan zeggen we allemaal: o ja dat is die, laat maar, die wil alleen maar aandacht, tot het te laat is, ik vind het best en sharona zoekt het maar uit.
Mijn mam zei altijd; WAAR EEN WIL IS, IS EEN WEG. die van ts is een doodlopende.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 15:39

sarona25 schreef:
Mensen ik zie inderdaad wel in dat het niet klopt!!
Ik heb alleen gezegd ik zal al mijn energie steken in deze relatie zodat ik voor mezelf weet dat ik er alles aan heb gedaan.

Waarom er nu nog energie in steken??? Je hebt toch al je energie er in gestoken? Hij zou er eens wat energie in moeten steken om zichzelf te veranderen. Wat heeft het voor nut er nu nog meer energie in te steken? Denk je dat hij dan ineens 360 graden bijdraait??

sarona25 schreef:
En het wordt al door sommige gezegd, als je er niet in zit is het makkelijk zeggen ga weg. In mijn vorige relatie was niks aan de hand en had ik een schoonzusje in die situatie ... ZEI HET TOEN OOK.
Ik weet dat het niet meer lang duurt tot dat het definitief over is.
En ik weet ook wel het ligt niet aan mij.

Meid, als je toch weet dat het niet aan jou ligt, moet je er toch geen energie meer in steken!? Ik snap wel dat het een hele stap is om weg te gaan, maar het is écht wel mogelijk hoor, als je maar wilt .....!!! Je zegt zelf dat je weet dat het snel definitief over zal zijn. waar wacht je nu dan nog op? Een laatste genadeslag? Bereid je vertrek voor en ga weg! Je hebt vast iemand waar je terecht kan.

sarona25 schreef:
Ik heb hem nooit met een ander bedonderd, heb in het begin met andere staan praten en daardoor is zijn jaloezie gekomen volgens hem.
Ik mag niet kijken, praten niks.

Dan is hij echt ziekelijk jalours. Ik zie niet in waarom praten met een andere man verkeerd is en jalousie oproept :? . Dan kan mijn man me maar beter thuis houden van het werk en aan een ketting leggen ;) . Nee, maar als je toch nadenkt is het toch absurd dat alleen een praatje met een andere man hem al jalours maakt!?

sarona25 schreef:
Het is inderdaad aan mij om die keus te maken en ik ben van plan om eerst bij maatschapelijk werkster te gaan praten om inderdaad sterker te worden.
En misschien stappen te zetten zodat ik hier kan blijven.

Moet je zeker doen! Ik denk dat het juist heel verstandig is ja om naar een maatschappelijk werkster te gaan. En wat bedoel je met stappen zetten zodat je 'hier' kan blijven? Bedoel je om samen te kunnen blijven? Ik denk dat dat alleen mogelijk is als hij zijn fouten toegeeft en er aan wilt werken en samen in therapie met je wilt gaan. Anders heeft het 0,0% kans van slagen, want dan komt het nog steeds alleen vanuit jou.

Verder vroeg ik me nog af hoe hij verder tegen zijn kinderen is? Behandelt hij hun wel goed? En mishandelt hij je lichamelijk ook? Dat maakte ik namelijk op uit je beginpost, alleen las ik er daarna verder niets meer over.

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 15:47

NoaC schreef:
Hoeveel topics ga je nog openen om te moeten horen van iedereen dat je gewoon voor jezelf moet kiezen en weg moet gaan?
Maar je praat alles wat gezegd wordt weer goed met "ja maar......"

Wat verwacht je nu van dit topic aangezien het hetzelfde is als de vorige met de zelfde reacties?
We kunnen wel zeggen "ga weg" maar blijkbaar kun je dat toch niet....

Mee eens :j
En niet om negatief te zijn, maar alles is al gezegd, je was er eindelijk weg, maar bent weer terug gegaan..
Meis, pak je spullen, vertrek, je komt er echt wel !

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 15:57

SecretLIN schreef:
Ik denk dat sommige mensen hier er iets te gemakkelijk overna denken door te zeggen waar wacht je nog op en ga weg, tis moeilijk uit te leggen maar ik kan heel goed begrijpen hoe zij zich voelt!
Niemand zegt hier volgens mij dat het maar makkelijk zal zijn om daar weg te gaan... Maar enkele weken geleden heeft ze ook de moed en de mogelijkheid gevonden om te vertrekken en heeft dit ook daadwerkelijk gedaan!! (maar is helaas wel weer gezwicht voor zijn mooie woorden), vandaar dat nu veel mensen (die ook haar andere topic hebben gevolgd) zeggen: meid je kon het toen, dan kun je het nu ook!

Ik ben juist bang dat er helaas meerdere bokkers zijn die hier niet zomaar iets neerzetten maar deze 'kennis' uit jammerlijke ervaringen kunnen putten...

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 16:01

1. ziekelijke jaloezie en geen vertrouwen
2. stelt jou constant in slecht daglicht
3. kan niet normaal met je omgaan.
4. kleineert je.

en dan vraag jij jezelf nog af of jij het niet helemaal snapt.
troost je, ik snap ook helemaal niets van je vriend en zou daar ook totaal geen moeite voor doen.
iemand die zich zo gedraagt kan beter een hond nemen.

ga daar weg meissie, verlaat hem voordat hij zoveel schade toebrengt aan jou en je zelfbeeld dat het telaat is.

wat wil je nou?
een liefhebbende vriend die jou begrijpt en daar ook moeite voor doet?
denk je echt dat je huidige vriend zo iemand kan worden?
dat kan ik je nu al vertellen, dat word hij niet.

wees niet bang dat je alleen achterblijft door je eigen leven te kiezen.
dat zal in het begin niet makkelijk zijn, maar wel beter.
Babel schreef:
Ik heb je eerdere verhaal ook gelezen, en het enige dat aan jou ligt, is dat jij nog steeds bij hem bent.
Natuurlijk is dit niet goed en niet gezond, hij controleert je op een zieke manier!
WEGWEZEN!
Volgens mij weet je dit zelf ook wel, en denk niet dat het helpt dat we dit gaan roepen. In het vorige topic zeiden we het ook allemaal, maar daar heb je ook niets mee gedaan. Ik begrijp hoe moeilijk het is hoor! Maar ik hoop dat al onze reacties de druppel zullen zijn voor jou om te zeggen
EN NU! PIK IK HET NIET MEER!
Je kan het!

mijn idee ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 16:05

Ligt het aan jou dat jij nog steeds niet gelukkig bent? Ja! Jij bent op dit moment geen vechter, maar blijft hangen in de slachtoffer rol.

Hij verandert toch niet, enige wat jij kunt veranderen is jezelf.
Kies je voor je eigen geluk? Of val je toch weer in de slachtofferol. De keuze is aan jou...
Het is je al eens gelukt, dus het zal je nu ook weer lukken.
Wees eens een vechter en kom op voor je eigen leven en geluk!

Dit is geen échte liefde, dit is niet houden van, dit is geen gelijkwaardige relatie... dit is toch geen leven?

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 17:24

Een relatie heb je met z'n tweeën. Je kan aan jezelf werken en aan je relatie werken wat je wil, maar als hij niks wil veranderen dan kan je het vergeten. En als ik je verhaal zo lees, zie ik het niet echt gebeuren dat je vriend ineens het licht ziet en zijn manier van omgaan met jou gaat veranderen.

Niet blijven hangen daar, dat is verspilde tijd en met een beetje pech nog gevaarlijk. Regel een plek om een poosje bij te komen en zoek tegelijkertijd professionele hulp om je te helpen je toekomst opnieuw op te bouwen en dit soort ellende te voorkomen.

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-09 17:17

Nou het is sinds gisteren al weer feest en meneer wil stoppen!!
Heb nu in de pauze steunpunt huiselijk geweld gebeld en zelfs die moest slikken ga nu stappen zetten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 17:18

Misschien was het wel even nodig dat het escaleerde, hoe naar ook.
En nu volhouden he meid!! Denk vooral aan jezelf.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 17:19

Goed dat je gebeld hebt! Wel jammer dat het zo moet lopen natuurlijk... een relatie kan zo gezellig zijn.
Meneer wil stoppen? Ik zou daar liever willen zien: ik stop ermee.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 17:19

Super meid! Het wordt echt niet makkelijk, maar ik kan je garanderen dat je over een tijdje terug kijkt, en blij en trots bent op jezelf dat je hier alsnog een eind aan hebt gemaakt.
Ik weet zeker dat je het kunt, nu even door zetten en door de zure appel heenbijten!

bonnefooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 17:26

Iedereen heeft het al gezegd. maar dit is geen normale relatie.
Stoppen ermee. Liever arm en gelukkig dan geld en ongelukkig.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 17:35

in je vorige topic zei je ook al dat je steunpunt huishoudelijk geweld ging bellen en dat je ECHT stappen zou gaan ondernemen..nu open je weer een nieuw topic met eigenlijk het zelfde verhaal/probleem..terwijl JIJ de enige bent die dit probleem kan oplossen..

je had al je moed verzameld om je tante te bellen en naar emmen te verhuizen..binnen een maand ben je dus weer bij hem terug door al zijn mooie praatjes en is het weer fout..
eigenlijk zou je bij jezelf moeten denken,deze stap heb je al een keer genomen..dat kan ik nu weer en nu ook echt VOLHOUDEN!!!!!
sterkte..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 19:43

Eerst zien dan geloven!!!!

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 21:40

Volgens mij zou TS er gewoon veel aan hebben als iemand haar bij de hand zou kunnen nemen en HELPEN daar weg te gaan!
Bel maatschappelijk werk, je tante, dat steunpunt... het maakt niet uit. Bel ze. Laat ze je helpen veilig te vertrekken.
Deze vent verdiend geen vrouw.