hoe een persbericht versturen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: hoe een persbericht versturen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-09 21:38

yep alles voldoet, ik heb net het rapport binnen van de Inspectie van Volksgezondheid en die is gewoon helemaal goed, verder ben ik ISO HKZ gecertificeerd en is mijn erkenning als leerbedrijf verlengd vorige maand.

Ik voldoe aan alle eisen, alles is helemaal op orde

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 21:40

Wat is dan het verschil tussen de beide bedrijven? Waarom wilde het zorgbedrijf het bij de eerste wel financieren en bij de andere niet?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-09 21:46

je hebt 2 bedrijven in deze STN en H+B tussen de verzekeringsmaatschappijen en de zorgleveranciers zit het zorgkantoor.

beiden bedrijven kunnen eigenlijk niks aan deze situatie doen....... het zorgkantoor wel.

het zorgkantoor heeft een toezegging gedaan (gelukkig wel zwart op wit) en deze vandaag ingetrokken. Wij zijn op die toezegging gaan handelen om alles rond te krijgen........ wat nu dus in mijn nadeel werkt. :)

zorg zit ernstig ingewikkeld in elkaar :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-09 21:49

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 21:50

Dit is echt balen, wel diensten leveren en geen betaling ontvangen...
Voor een klein bedrijfje zoals dat van jou de doodsteek....

Voor zover ik de brief begrijp had je een contract waarbij het zorg 1,
je geld voor de geleverde diensten zou innen en na aftrek van hun kosten
(die al hoog waren, maar goed) jou zou moeten betalen.
Dit kantoor heeft over de afgelopen periode dan ook geld ontvangen
voor de door jou geleverde diensten, echter niet aan jou betaald.

Vanwege deze problemen zou je overstappen naar zorg 2.
Echter deze krabbelden na? het tekenen van het contract terug vanwege je belasting schuld.
Terwijl ze je de achterstallige betalingen ook hadden zullen voldoen. Nu heb je nergens een contract.....
(was je op de hoogte van hun voorwaarden? betreffende het niet mogen hebben van een belastingschuld? )
Zou je oude contract met ingang van het nieuwe worden gestopt, of was die al stopgezet?

Jemig wat een puinhoop...
Heb je nog andere kleine bedrijfjes bij jou in de buurt gevraagd of die dezelfde betalingsproblemen hadden?
Samen sterk principe....

Ken het probleem van de andere kant, belachelijk die rekeningen. Heb een paar jaar geleden
moeten smeken of ze nou alsjeblieft de rekeningen voor mijn vader wouden sturen!
Achterstand was al 1 jaar! Betekende dat mijn vader uiteindelijk
ineens rekeningen kreeg voor een hele lange periode.
Dat is later nog een keer gebeurt, zul je ze niet kunnen betalen,
wat heel veel mensen niet kunnen met zo'n enorm achterstallig bedrag.

Lijkt me dat je op een of andere manier gewoon recht hebt op je geld,
aangezien iemand dat geld geint heeft en het eigenlijk van jou is.
(maar ik ben geen jurist of zo...)

STN failliet hoop het niet... maakt het niet eenvoudiger..

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 21:52

KiWiKo schreef:
het zorgkantoor heeft een toezegging gedaan (gelukkig wel zwart op wit) en deze vandaag ingetrokken. Wij zijn op die toezegging gaan handelen om alles rond te krijgen........

Dan sta jij vrij sterk met het verhaal dat ik je net aangaf. Jullie waren in onderhandeling, jij hebt daarop actie ondernomen, kosten gemaakt etc...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-09 21:54

ja dat klopt, alleen heb ik nu geen contractspartij voor deze periodes, en mag het zorgkantoor niet uitbetalen aan niet AWBZ erkende instellingen :D :D

dus mevrouw Bussemaker heeft wat te doen het weekeinde :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 22:40

Jeetje wat een puinhoop Kwiek ik snap nu ook waarom je dit in de publiciteit wilt brengen,
je zult er al een mooie tijd mee hebben gelopen.
Net wat een voorganger al zei, zo'n bedrijf zou nog wel eens de genadeslag kunnen geven aan veel bedrijven met name kleinere.
Heel veel sterkte morgen bij de advocaat zullen wel spannende uurtjes worden.

Oja wie is nu mevrouw Bussemaker?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-09 22:42

Bussemaker is de staatsecretaris van het ministerie van Volksgezondheid :)

gaat goedkomen Chiqa............. al moet ik in mijn blootje op de dam gaan staan om aandacht te krijgen voor dit probleem :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 22:46

Dure tante dus, mag dr werk gaan doen voor dr centen.

KiWiKo schreef:
gaat goedkomen Chiqa............. al moet ik in mijn blootje op de dam gaan staan om aandacht te krijgen voor dit probleem :)

Hahahahah!!!! En dan op het voorpaginanieuws van Bokt wat zal dat een publiek trekken :P
Ik ga duimen voor je, en hoop dat de dam scéne niet nodig is :+ (T is namelijk verrotte koud)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-09 22:49

ach, ben wel in voor eindelijk eens wat spanning in mijn leven.................... zucht :D

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 23:06

holly schreef:
Kim schat, dit heeft niet de uitstraling van een persbericht, maar van een gewone brief.
Vele schrijffouten, zinnen die je beter niet zo "plat" kunt gebruiken en het geeft de lezer het idee dat hij jouw persoonlijke brief gericht aan...zit te lezen.

Je schrijft een persbericht als het ware als zijnde de journalist ;)

Bovenaan PERSBERICHT
enter
De kop: een titel die in 1 keer verteld waar het hele verhaal over gaat.
enter
Kleine samenvatting: in 2 a 3 regels de wie, wat, waar, wanneer, waarom en hoe. Ofwel, de titel wat meer verklaard en tegelijkertijd het verhaal in het inimini kort.
enter
Het bericht: schrijf dus alsof je iemand anders bent. Als je wat wilt zeggen zet je dat netjes tussen " ".
Lengte, half A4tje? (ligt er maar net aan aan wie je het wilt verzenden)
enter
enter
Jouw gegevens. Wie ben je en waar kunnen ze je bereiken. Heb je een website, ander materiaal waar ze eens naar kunnen kijken, vermeld dat dan.

Zo, een hoop werk aan de winkel, maar als je het goed, sterk en pakkend schrijft, zullen de grotere ook meer geinteresseerd zijn ;)

Inderdaad, de volgorde als hierboven aanhouden! Helaas heeft het door jou opgestelde verhaal weinig weg van een brief of persbericht.
Schrijf niet teveel in de verleden tijd en bedenk hoe jij als 'lezer' geinteresseerd raakt om het hele verhaal te willen lezen. Schrijf desnoods over je medewerkers die door deze ellende (bijna) niet uitbetaald konden worden en over hoe lang deze kwestie nu al duurt. Schrijf nooit in de IK-vorm!!
Zorg voor een goede KOP, INLEIDING, HET BERICHT, AFSLUITING.

Bovenaan de brief/mail je eigen gegevens, dan het persbericht en onderaan een noot voor de redactie zoals contactpersoon, mailadres etc. als de redactie meer informatie nodig heeft. Een persbericht met FOTO doet ook wonderen, lezers kijken graag plaatjes!

Bel de lokale kranten of er ruimte vrij is voor een klein bericht en wat de uiterlijke aanleverdatum + tijd is. Vaak voor vrijdag 14:00 aanleveren en dan staat het de volgende week dinsdag in de krant. Dit verschilt uiteraard per krant. Probeer een situatie te creeeren bij de redactie zodat ze jou ruimte en aandacht willen geven.

Succes!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 14:40

En, hoe is het gegaan?

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 14:44

kleine kranten zien persberichten het liefst zo, dat het meteen klaar is voor plaatsing.
zorg dus dat je je persbericht opstelt als een krantenbericht. even googlen hoe dit eruit hoort te zien.
houdt er rekening mee dat het ingekort wordt bij weinig ruimte, dus zorg dat het belangrijkste ook echt in het begin van je bericht staat.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 15:27

nou vandaag naar het zorgkantoor geweest, naar het ministerie van volksgezondheid........... maar verder dan de balie kommienie.......

Advocaat gaat wat onderzoek doen. Even kijken of dit iets oplevert anders gaan we het zorgkantoor procederen

Consort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 15:28

Als je zo veel mogelijk media wilt bereiken moet je je persbericht naar het ANP sturen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 16:19

Senks!

net uitgerekend gaat om 4258,5 uur

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-09 11:49

Nah........... het is op gang :)

BOOOOSSSS emailtje van het zorgkantoor :) tv west aan de lijn.....

collega ondernemers die voor mij aan het nadenken zijn......

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 11:53

pfff heb al je berichten even doorgelezen...!
wat een gedoe... djiez!

mocht je nog iets willen met RTV drenthe.. dan roep je maar.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 12:02

Ik kan je alleen maar veel sterkte en succes wensen!
Hopelijk komt alles op zijn pootjes terecht en krijg je dit in de media!

maria_62

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 12:05

Nadat je je bericht herschreven hebt met alle nuttige tips van o.a. holly, kun je het mailen naar http://www.verstuurpersbericht.nl. Kijk maar eens op de site. Succes.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 14:34

Ik snap eigenlijk niet zo goed wat je met een persbericht en de media wil. Je hebt toch een individueel zakelijk conflict. Waarom los je dat dan niet gewoon op met de betreffende instanties? Of wil je de media als 'chantage-middel' gebruiken om er meer druk achter te zetten? Vind het eigenlijk niet zo professioneel overkomen.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 15:40

Tja... anoeska... en soms heb je een pressie middel nodig (leverage ;) ) Deze 'oplossing' verdient geen schoonheidsprijs dat weet Kiwiko ook wel maar als je echt nergens gehoor vind en iedereen aangeeft dat hij eigenlijk jouw probleem is en niet die van hun. Tja dan moet je wat. ... een kat in het nauw maakt rare sprongen... en terecht.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-09 18:47

Anoeska, ik ben al ruim 3 maanden bezig dit netjes op te lossen.......... ik HAD een oplossing in de zin van een andere contractspartij :) echter mag dit niet van het zorgkantoor, de oude contractspartij kan mij niet betalen......... dus moet het zorgkantoor dat dan maar doen. Zorgkantoor heeft zelf tegen mij gezegd in een telefoongesprek 2 maanden terug dat hun niet praten met onderaannemers.

Ik ben gisteren nog naar het zorgkantoor gegaan om over een oplossing te praten, maar ik kwam niet eens voorbij de balie :)

he, en als je dan toch met je rug tegen de muur staat, en een failissement dreigt (ik kan deze maand mijn salarissen bijvoorbeeld niet betalen) en je creeerd een belastingschuld (van nu 85.000 euro!! ) en je weet dat er dus iemand 192.654,--(AWBZ geld!!) ergens in een zak heeft zitten die daar geen recht op heeft........ en je probeert als kleine ondernemer al maaaaaahaaanden een luisterend oor te krijgen bij het machtige zorgkantoor.......

dan ga je inderdaad wel een keer uithalen ergens......... en weet je :) mensen die me kennen die weten dat als ik dan toch ten onder moet gaan, dan ga ik strijdend ten onder........ maar NOOIT alleen :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-09 18:49

Maar ook wel weer wat positief nieuws........ een conculega van mij heeft zijn hulp aangeboden met de juridische kwestie...... en kan mij misschien ook helpen met de 4450 uur die ik nog betaald moet krijgen........

dus goede hoop :)