Dubbelveilig... en nu word ik tienermoeder.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blackje

Re: Dubbelveilig... en nu word ik tienermoeder.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 14:19

Ik denk dat dit juist een positieve wending in je leven is geweest, je hebt iets gevonden waarvoor je wilt vechten en waardoor je zelf ook 'beter kan worden' (moeilijk te omschrijven, maar ik denk dat je wel begrijpt wat ik bedoel)
Respect hoe jij, jullie dit oppakken en geniet ervan!
Gefeliciteerd en succes de 26e :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 14:20

Wauw, dat is echt onverwachts!
Gefeliciteerd met je zwangerschap, ik hoop dat 't allemaal goed gaat! :j

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 14:26

Ik zou er zelf niet aan moeten denken, maar ik vind het echt héél knap hoe je dit opgevangen hebt! Je houdt het niet alleen, maar je zet je er ook vollédig voor in, zo zelfs dat je weer goed bent gaan eten. Ik kan niets anders zeggen dan respect!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 14:27

Veel succes, je pakt het heel erg positief op. Mijn moeder was met 18 getrouwd en ook moeder geworden, is niks mis mee, ik heb dus een jonge moeder.. :D

Zij is van een andere generatie dan jij, dus maak je studie af, ook al is het moeilijk, mijn moeder is nl na haar trouwen niet verder gegaan met haar opleiding en daar heeft ze jaaaaaren veel spijt van gehad!!

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 14:28

Meid hardstikke goed van je!
Ik ben ook een tienermoeder en vind het hardstikke leuk.

Gefeliciteerd en ik wens je het beste!

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 14:42

Van harte gefeliciteerd meid! Zo te horen gaat het helemaal goed komen.
Heel bijzonder ook dat dit kleine wondertje ook een (enorme) stap naar de genezing is van je eetstoornis.
Veel plezier en geniet van de zwangerschap. En voor de moeilijke momenten: Sterkte!

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 15:17

Ongepland, maar zeer welkom zo te lezen.
En wat goed, dat je jezelf meteen aan het eten hebt gekregen +:)+
Gefeliciteerd en geniet er lekker van.
Hopelijk is alles goed, als jullie de 2de echo krijgen.

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 15:24

naah... daar heb je toch geen schaduwaccount voor nodig?!
Het is toch machtig mooi zo een klein hummeltje in je buik?
Het moest gewoon zo zijn, 3 dubbel veilig, toch zwanger en daardoor van je eetstoornis af...
Van harte gefeliciteerd!

rozekoeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-09 15:25

Zo, hihi, wat een hoop reacties!
Ontzettend bedankt voor de moed die jullie me inpraten. :D

Ik zal ook proberen wat meer duidelijkheid te verheffen wat betreft de pil, het gaat namelijk om de plakpleister.
Deze plak je uitwendig en dan hoef je er een week niet meer aan te denken.
Ik heb deze ooit heel bewust gekozen toen ik een jaar of 14 was denk ik. Ik was namelijk toen vrij laks, en dit wist ik ook heel goed van mezelf, en uit dat oogpunt heb ik voor iets gekozen waar ik niet elke dag aan hoefde te denken.
Ik ben overigens al ver voordat ik sexueel contact had, begonnen met de pil.

Verder heb ik nu, even tellen, 3 keer een afspraak met de huisarts gehad in 2 weken. Ook heb ik voor de kliniek, waar ik geholpen word met mijn eetstoornis toevallig vóór de zwangerschap, bloedtesten gehad om elk tekort te kunnen opsporen. Maar ik heb waarschijnlijk een lichaam dat gewoon erg slim of zuinig is, want ik had gelukkig geen enkel tekort.
Nu weet ik dat foliumzuur b11 is, ik denk (weet niet zeker) dat hier dan ook op getest is? Overigens slik ik nu van die zwangerschaps vitamientjes erbij, je schijnt namelijk niet genoeg foliumzuur via het eten binnen te krijgen.

Ik denk zelf ook dat dit het mooiste is wat ons gaat overkomen, wij noemen het ons wondertje. Want ergens zien we dit hele gebeuren ook als een wonder... hoe groot is de kans nou?
Zelf wilde ik altijd wel kinderen hebben, ik ben echt gek met kinderen, maar ik had niet verwacht dat het nu al zou gebeuren.
Mijn vriend en ik kunnen verder goed communiceren, en ondanks dat hij dit heel graag wilde, vertelde hij wel vol liefde, dat hij het zou begrijpen mocht ik dit niet willen.

Op dit moment ben ik erg misselijk, maar dit is eigenlijk iets waar ik stiekem heel erg blij om ben.
Voor vorige week ben ik namelijk nog nooit misselijk geweest, en nu blijf ik misselijk. Stiekem geeft het me hoop, dat er iets aan het groeien is binnen in mij.
Mocht dit alles nou toch een foutieve zwangerschap zijn, dan is dat erg jammer. Maar het heeft wel betekend voor mij en mijn vriend, en mijn moeder, dat onze band veel sterker is geworden. En dat alleen al, maakt van dit verhaal iets heel moois.

Ik ben verder hele dagen lang, boeken en websites aan het lezen over zwangerschappen en baby's. Ik geloof wel dat je intuitief een hoop al weet, maar ik geloof ook in jezelf overschatten, door te denken dat je het wel weet.
Wij willen ons uiterste best doen om dit kind een goed leven te kunnen bieden, vol liefde maar ook een waar een duidelijke en consequente opvoeding bij hoort. En daar kan ik nog veel over leren.

Verder op de vraag waarom nu een schaduwaccount als de omgeving al op de hoogte is.
Nu is het zo dat mijn ouders en goede vrienden op de hoogte zijn, maar de rest weet van niks. Met de rest bedoel ik bijvoorbeeld mijn ex-vriend, die zo nu en dan mijn account nog doorsnuffelt. Of mensen waarvan ik eigenlijk ook niet wil dat ze het weten, mensen die ik bijna niet zie of spreek, en ook helemaal niet vertrouw.

edit; d-t fout

mhtimmerwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 15:29

gefeliciteerd met jullie zwangerschap, wat ontzettend goed van je dat je je eigen eetstoornis zo aan de kant kan zetten en zo voor je kind kan gaan. moederliefde komt allemaal goed. ik ben zelf ook jong moeder geworden en geloof me het is het mooiste wat er is. geniet ervan
groetjes

AnnebelleVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 15:35

Nou ik vind je een bikkel ;)

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 15:41

Van harte meis! En zoals ik het allemaal lees, komt het best goed met jullie.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 15:42

Gefeliciteerd met de zwangerschap! Als ik jou hoor praten (afijn, lees schrijven :') ) heb je er goed over nagedacht en ik heb het gevoel dat dit kindje dus zeer gewenst is en een wondertje is! Ik hoop dat jouw gezondheid volledig goedkomt en dat de zwangerschap goed verloopt!!!

En ja, het is niet de eerste die ik tegenkom die dacht dubbel veilig te zijn, de laatste is ondertussen mama van 2 kindjes :D

Post zeker hoe het verder met jullie 3tjes gaat :D

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 15:46

Van harte zeg. Zo te lezen gaat het allemaal goed. Je komt in ieder geval heel positief over. Succes!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 15:59

Ik heb hier 1 woord voor: RESPECT!!!!!!

Ik krijg het idee dat je hier met je volle verstand, gevoel en partner achter staat. Je hebt nu iets waardoor je weer van je lichaam gaat houden en voor jezelf gaat zorgen wat heeel knap is in jou toestand..

Zie het als een geluk bij een ongeluk, wees er trots en zuinig op! Ik wil je eigelijk niets meer dan heel veel geluk wensen en sterkte met alles wat komen gaat!

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 16:10

Ook ik kan niet anders dan jullie feliciteren!
Je klinkt alsof (en ik weet dat je dat ook gedaan hebt) alles heel goed hebt overwogen, besproken en nu volledig achter je keuze staat!
Super!
Daarbij is het een gelukje bij een ongelukje wat leid tot nog meer geluk want niet alleen je zwangerschap is al mooi, je eet weer goed en eenmaal moeder word het leven alleen maar mooier!!
Respect meid!

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 16:23

Jeetje meis, ik heb zo ontzettend veel respect voor jou!
Je hebt echt super wijze beslissingen gemaakt! +:)+
Ik wens jou heel veel succes,sterkte als het soms moeilijk zal zijn en geluk verder toe!

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 16:31

wat een kado heb jij gekregen. en wat staan jullie sterk in je schoenen. heel mooi dat jullie nu ook nog meer van elkaar weten hoeveel je aan elkaar hebt

Ik wens jullie alle geluk toe en hartelijk gefeliciteerd met je zwangerschap!!

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 16:32

Ik heb enorm veel respect voor je.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 16:33

jeetje wat heb ik een respect voor jou!
Echt, je ben pas 18, en je maakt al zulke belangrijke en, in mijn ogen, ook nog goede beslissingen.
Wat ontzettend goed dat je moeder je steunt, net als je vriend.

Ik weet zeker dat het allemaal goed gaat komen.
Heel veel succes

_Blacky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 17:09

Respect.
De manier waarop jij dit hebt kunnen verwoorden en hoe jij hier mee omgaat, echt super.

Ik wil je heel veel sterkte wensen met alles.

Gefeliciteerd.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 17:21

Laat jullie ongelukje, jullie grote geluk worden. Maar zo te lezen is dat al zo. :D Bewondering en diep respect dat je hier je verhaal heb neer gezet. Jou liefde voor je ongeboren kindje, heeft je tot grote hoogte gebracht. +:)+ Ik weet zeker, dat jij en je vriend dit helemaal prima voor elkaar zullen krijgen. En wat een lieve moeder heb je zeg. Dat zij haar leven omgooit, zodat jij nog verder kan studeren. Ik hoop dat jij net zoveel liefde voor je kindje zal hebben, zoals jou moeder nu voor jou heeft. Van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap. *D

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 17:24

Gefeliciteerd! Zo te horen hebben jullie er al goed over nagedacht en heb je alle stappen genomen om een en ander op een rijtje te zetten. het komt vast heelmaal goed... :D

Ann_l0ves_fe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 17:25

wow wat een verhaal, ik heb echt respect voor de manier waarop je hiermee omgaat! Heel veel succes en plezier de komende tijd!

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 17:35

zo wat een verhaal joh!
gefeliciteerd!!
wie weet komt dit kindje wel met een reden :D ;)
want kijk hoe je nu alles aan de kant zet voor je kind +:)+