Het Rijles & Afrijstress topic [5]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 13:35

sjaslique schreef:
Haha ja die 5e versnelling had ik op een gegeven moment ook al te pakken. Maar was ook aan het rijden en toen zat de instructeur gas los gas los, uhm ja ik ben geen gas aan het geven hoor, ow oeps...zat hij zelf gas te geven. _O- :')

Had jouw instructeur een gaspedaal? :?
Die van mij had alleen koppeling en rem.. :P

Nou heb net dus alleen gereden en het ging gewoon goed :D Lekker muziekje op en rijden maar *D

Mano88

Re: Het Rijles & Afrijstress topic [5]

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 13:43

Mijne heeft ook gaspedaal :j

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 13:45

raar.. :=

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 13:46

Mijn vorige instructeur had dat ook, mijn huidige niet geloof ik.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 13:55

Die van mij heeft ook een gaspedaal :j

Schrok me de eerste keer rot toen hij zei van gas geven.
Ik dus heel voorzichtig op het gas duwen :P
Nee, zegt hij...op deze manier......auto schoot inene vooruit......schrok me wezenloos :')

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 14:06

Die van mij heeft ook alle drie de pedalen. Vind ik wel prettig, want zo kan ik direct zelf alle pedalen gebruiken met in het achterhoofd dat als ik iets niet goed doe, hij kan ingrijpen.
Bij mij ging trouwens ook de radio aan, en op de snelweg ging 'ie wat harder :D

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 14:07

Wij hebebn altijd de radio aan en zitten constant te kleppen..
Wel gezellig :D

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 14:08

Heb nu ook de radio ook aan. Moet zeggen dat ik nu een stuk minder gespannen in de auto zit! Bij mijn vorige was het altijd doodstil in de auto, echt niet prettig! Nu zit ik lekker mee te kletsen, muziekje erbij!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 14:21

Zwartwitje schreef:
Die van mij heeft ook alle drie de pedalen. Vind ik wel prettig, want zo kan ik direct zelf alle pedalen gebruiken met in het achterhoofd dat als ik iets niet goed doe, hij kan ingrijpen.
Bij mij ging trouwens ook de radio aan, en op de snelweg ging 'ie wat harder :D

Inderdaad :j

Mijn 6e rijles ging vrij... dramatisch := Heb de auto 11x laten afslaan als ik me niet heb vergist. Moest voor het eerst in Groningen zelf rijden.... Stoplichtdrama.

Later ging het optrekken wel goed maar in het begin..... Arme instructeur, hij heeft een bijna-dood ervaring achter de rug volgens mij :))

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 14:39

Die van mij kletst ook mijn oren van mijn hoofd. Wat ik ook wel heel prettig vindt. Hij stelt precies genoeg vragen (wat doe je, heb je huisdieren, hoe heet je vriend) dat ik een beetje kan blijven kletsen en me dus niet al te erg concentreer op het rijden (en in paniek raak) :=
En hij kan ook heel droog uit de hoek komen hoor. Reden we langs een weiland, zegt ie uit het niets: 'Koeien, dat vind ik zulke gave beesten, echt waar hoor' :')

Plien, wat ging er mis dan, dat je 'm 11 keer hebt laten afslaan? :(:)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 14:41

Zodra ik het aangrijpingspunt te pakken heb, geef ik maar een piepklein beetje gas én laat direct die hele koppeling gelijk los. Moest dus meer gas geven, en de koppeling rustig verder op laten komen. Ging toen wel beter :j

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 14:47

Dat is vervelend plien ! Oefening baart kunst, bij mij lukt het sinds gister ook pas echt goed :j

Mn instructeur heeft ook altijd de radio aan, en praat ook honderduit, Vind ik wel gezellig ;D

Ik heb trouwens 9 lessen gehad en ben nog niet op de snelweg geweest, ben benieuwd wanneer we dat gaan doen (:

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 16:21

Ik heb al een heleboel keer 90/100 gereden op de snelweg en een paar weken geleden dan 120. Maar vond toch dat daar heel veel verschil in zit! 120 was mijn stuur veel minder stabiel dus moest zelf meer vasthouden. En het leek echt veeeeel harder :+
Mijn auto is nog nooit afgeslagen en heb nu 17 lessen gehad 8-) Maar het zal vast een keer gebeuren.

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 17:28

Woeeeeeeeeehoehoehoe, mijn tweede rijles ging super goed!! Eerste keer beginnen met schakelen, achteruit rijden, bochtje achteruit. Géén één keer af laten slaan. Alleen toen ik stilstond en ik niet wist dat je 'm in zn vrij moest zetten voor dat je de koppeling loslaat. Voor de rest ging het echt super goed, m'n instructeur was dik tevreden en zei dat ik het bijzonder goed deed voor een eerste keer, omdat het allemaal al zo vloeiend en zonder haperingen ging. ( Ja ik kijk wel uit, schrok me dood toen dat ding ineens begon te stijgeren :') ) pff geeft wel even een beetje vertrouwen weer voor de volgende keer!
Laatst bijgewerkt door IkbenMarije op 12-11-09 17:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 17:31

nou dit nog volhouden! :)

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 17:34

Jaaa haha :') Zei ik ook al tegen mijn instructeur, maar hij zei dat als ik het nu al zo deed, het niet veel slechter kon worden, qua hoe vloeiend het gaat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 17:38

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-07-23 20:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 17:46

Ging vandaag een beetje vreemd bij mijn rijles. Kwam aanrijden bij het stoplicht, stoplicht stond al op groen. Moest toch afremmen, uiteindelijk stond ik al bijna stil.. Stoplicht stond nog steeds op groen en toen was het ineens van "ja gas geven gas geven!!!!!!"
Volgens mij zat hij zelf een beetje te dromen, ik schrok me een ongeluk.... MAAR ik liet toen niet de auto afslaan. Pluspuntje.

Denk dat ik mijn vader maar eens ga vragen of hij met me wil oefenen op een parkeerplaats, puur het uit stilstand wegrijden iets beter onder de knie krijgen. Vind het zo zonde om aan zoiets l.ulligs een hele les te verspillen, en met het oefenen op een parkeerterreintje kan niet veel misgaan volgens mij.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 18:14

Aah mijn rijles ging echt kei goed :) als ik zo zou blijven rijden slaag ik gemakkelijk zei hij :D Jeej.

Afslaan heb ik zelfs nog wel eens Plien, dat gebeurd gewoon zo af en toe.. en vandaag had je misschien een baaldag.

Ik had vandaag wel bijna een fietser aangereden! Stom meisje steekt opeens over.. zo hop uit het niets. (een hele groep stond stil en ik lette er uiteraard al extra op, en opeens komt ze een fietslengte de weg op en ziet ze me pas..)
Ik gelijk met mn voet naar de rem.. maar dan zie je pas hoe snel zo'n rij-instructeur is! Echt gelijk.. KNAL stil.

Whoee..

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 18:43

Zwartwitje schreef:
Ik ook ja, in stilstand koppeling in en schakelen maar, ook 'blind'. Ik zat eerst maar te raggen aan die pook, tot mijn instructeur zei dat ik er een beetje lief voor moest zijn :=
Ik heb trouwens vannacht gedroomd dat ik ging autorijden. Oef, en wat ging het goed :')

Dat zei die van mij ook.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 19:28

Ik denk; YES...m'n nieuwe bril is binnen....en gelukkig net op tijd voor het afrijden.

Nu zullen jullie denken ;'huh'
Maar tijdens het autorijden was mijn zicht niet optimaal.
Heb mijn ogen weer op laten meten en zijn dus wat achteruit gegaan.
Dit had invloed op m'n rijden,dus zo snel mogelijk nieuwe bril laten aanschaffen en kan hem morgen al ophalen.

Alleen zal ik vanaf morgen ook verder door het leven gaan als eewige brildrager :o
Was eerst nog niet nodig maar nu dus wel....

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 20:00

En lenzen dan?

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 20:04

Dat gepriegel in m'n ogen vind ik niet zo fijn :o

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 20:12

ik heb sinds mijn auto rijden ook een bril, bril kan je lekker makkelijk snel op en af zetten. Alleen ff wennen, maar op zich vind ik het niet lelijk :) . Akci, heb je ook een zonnebril op sterkte? Dat is voor in de auto wel heel belangrijk dan :)

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 20:18

Yup....ik kan niet zonder m'n zonnebril in de winter.
Als het heeft gesneeuwd rij ik alleen maar met zonnebril anders word het zwart voor m'n ogen.

Binnekort moet ik die ook even gaan aanpassen.