Mijn 'vriend' komt binnenkort voor 't eerst langs..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-09 21:01

Hoe bedoel je? :)

Hij wil er een punt achter gaan zetten, maar hij vind het enorm moeilijk.
Maar het voelt niet goed meer tussen hem en zijn vriendin, en hij wil hun relatie beëindigen.

Het is alleen voor hem een enorm moeilijke beslissing, omdat zijn hele vertrouwde leventje wegvalt.
Er zal ontzettend veel gaan veranderen, voornamelijk qua gezinssituatie.

Heb ik hier je vraag mee beantwoord?

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 21:10

Ragnaaa schreef:
Myukii schreef:
Dat is wel heftig, voor een jongen van 18, zo'n verantwoordelijkheid (van zijn stiefdochtertje). Hoe oud is zijn huidige vriendin, als ik vragen mag?

Op zich heeft urselin wel gelijk, ik maak het nu van vrij dichtbij mee, een vriendin van mij woont samen, deelt een auto, huisdieren met haar vriend en komt er nú achter dat de liefde gewoon een beetje weg is, van haar kant. Een punt achter de relatie zetten gaat dan niet zo makkelijk.
Al zou ik er wel héél wat meer haast mee maken als er een ander in het spel is. :=

Je verwart het ene topic met een ander, denk ik. :o

Deze jongen is 28, zijn vriendin is 30.

Het is gewoon ontzettend moeilijk, en deze beslissing maak je, in mijn ogen, niet van vandaag op morgen.

Alhoewel het natuurlijk voor iedereen het eerlijkst is om er niet te lang mee te wachten, inderdaad.
Dat is naar niemand 'fair' toe.

:o Dus in twee weken tijd ben je van jongen gewisseld? In dat topic vroeg je je namelijk nog af of je verliefd zou kunnen gaan worden op die andere jongen?

Dan snap ik wel dat deze man niet zomaar zijn relatie verbreekt, als jíj niet eens weet wie je wilt. :=

Ik denk dat je héél goed moet nadenken of het wel eerlijk is om aan hem te vragen het uit te maken met zijn vriendin. Jij noemt hem nu al je 'vriend', terwijl je twee weken terug nog twijfelde aan je gevoelens over een ander..

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-09 21:30

Oh, nee, ik denk dat je het verkeerd opvat.

Ik heb twee weken geleden een topic aangemaakt, omdat er dus een jongen verliefd op mij was, en omdat ik niet direct 'kriebels' had en geen fysieke 'klik' met hem had, was ik benieuwd of er hier Bokkers waren die van mening waren dat verliefdheid eventueel kan groeien.

Ik ben niet verliefd geweest op die ene jongen, dat zeker niet.
Laat ik dat even duidelijk vooropstellen. :)
Ik dácht wel wat te voelen, althans, dat hield ik mezelf voor, maar dat is dus niet zo.

Maar bij het nog eens opnieuw lezen van mijn topic, kan ik me overigens wel voorstellen dat mensen daar die gedachte bij krijgen, en me wispelturig vinden. :=

Ik weet overigens wel heeel duidelijk voor mezelf wie ik wil.
Dat is compleet duidelijk, en niet alleen voor mezelf, maar ook voor hem.

Ik merk dat ik alles de laatste tijd heel rommelig en chaotisch ben aan 't opkrabbelen hier, maar dat was wat ik op dat moment voelde; het was een rommeltje in mijn hoofd, en soms.. ja, dan spreek ik mezelf wel wat tegen.

Maar ik weet duidelijk wat ik wil, en er is inmiddels een heleboel opgeklaard. :)

Hoop dat het nu een beetje duidelijker is..

__Carmen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 23:04

Ragnaaa schreef:
Hoe bedoel je? :)

Hij wil er een punt achter gaan zetten, maar hij vind het enorm moeilijk.
Maar het voelt niet goed meer tussen hem en zijn vriendin, en hij wil hun relatie beëindigen.

Het is alleen voor hem een enorm moeilijke beslissing, omdat zijn hele vertrouwde leventje wegvalt.
Er zal ontzettend veel gaan veranderen, voornamelijk qua gezinssituatie.

Heb ik hier je vraag mee beantwoord?

Hier wil ik toch even op reageren. Ik heb in hetzelfde schuitje gezeten en dit zeggen ze echt (bijna) allemaal!! Het gaat niet goed meer met mn vriendin, ga het binnenkort uitmaken, bla bla bla... En ondertussen lekker van twee walletjes eten. En die jongen heeft nu nog steeds iets met zijn vriendin, omdat hij na 3 jaar achter mij aan lopen niet kreeg wat hij wilde (ik wilde niet eens met hem zoenen als hij nog een vriendin had, laat staan s*ks)
Dus wees alsjeblieft heel voorzichtig! Ik vind het sowieso niet verstandig dat je thuis met hem wil afspreken, dan gebeurt er veel makkelijker wat. En wat als hij het dan toch niet gaat uitmaken, hoe voel jij je dan?

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-09 23:10

Dat laatste stukje is heel simpel;

Zolang hij het niet heeft uitmaakt met zijn vriendin, wordt er niets afgesproken. :)
Heel simpel, en daar ben ik ook heel duidelijk in.

Ik ken dat verhaaltje inderdaad, en soms ben ik ook wel bang dat het die kant op loopt.
Maar aan de andere kant; ik denk wel dat ik redelijk goed weet wat voor vlees ik in de kuip heb.
En ik zie hem daar absoluut niet voor aan.

Maar goed, dat wil natuurlijk niet direct wat zeggen, dat begrijp ik ook.

Ik denk dat het toch een kwestie is van afwachten, en het tijd geven.
Ik zie wel wat de toekomst brengt..

__Carmen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 23:19

Citaat:
Zolang hij het niet heeft uitmaakt met zijn vriendin, wordt er niets afgesproken. :)

In je openingspost staat volgens mij iets anders?

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-09 23:29

Ik denk dat jij mijn openingspost verkeerd interpreteerd. :)

Voordat hij een punt heeft gezet, komt er geen afspraakje, niets.
Dan hoeft hij er niet aan te denken hier gezellig 'even' langs te komen.

__Carmen__

Re: Mijn 'vriend' komt binnenkort voor 't eerst langs..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 23:30

Ok, dan heb ik je inderdaad verkeerd begrepen, sorry :)
Heel verstandig dat je hem pas langs laat komen als het uit is met zijn vriendin. En ik hoop natuurlijk voor je dat dat snel gaat gebeuren ;)

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-09 23:31

Ik hoop het ook, maar ik besef dat het misschien wel heeeel lang kan gaan duren.
En daar heb ik ook wel begrip voor, gezien de hele situatie.
Het ligt allemaal behoorlijk complex..

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 08:32

Maar waarom wil je nu dan al tips om het romantisch te maken, kan allemaal nog heel lang duren... Of wilde je gewoon graag het verhaal kwijt? :)

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 10:19

Ragnaaa schreef:
De grootste reden dat hij twijfelt, is niet eens zijn vriendin, maar zijn stiefdochter.
Zijn vriendin heeft een dochter, en zij is deels met hem opgegroeid.
Dat gooi je niet 'even' weg, dat is een ontzettend moeilijke keuze, en dat vereist zeker het nodige denkwerk.
Zijn (en dat van zijn vriendin en stiefdochter) vertrouwde wereld zal een compleet andere wending nemen, en dat is verschrikkelijk moeilijk.

Ik heb daar heel veel begrip voor, en geef hem dan ook absoluut de tijd die hij nodig heeft daar eens góed over na te denken.

Het is een hele grote stap, en dat kost tijd.

Als ik dit lees, zijn er twee dingen. In dit geval is "uit" niet "over" - en dat zal ook nog wel een tijd gaan duren. En als het zo'n geval is, een vast leven, kinderen erbij, dan is mijn persoonlijke gedachte dat hij weg moet gaan omdat zijn relatie het niet meer waard is, niet omdat iemand anders het meer waard is - bij dat laatste wordt je een "in between". Dat voorkom je alleen door er niet te zijn als hij zijn keuzes maakt. Anywayz, ik wens je het allerbeste..

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 10:37

Ragnaaa schreef:
Ik denk dat jij mijn openingspost verkeerd interpreteerd. :)

Dit valt toch niet echt verkeerd te interpreteren lijkt mij?
Ragnaaa schreef:
Nu zit het eraan te komen; hij komt binnenkort voor het eerst langs hier, in mijn eigen huisje.

En ik wil het graag een beetje knus en romantisch maken hier.
Zo'n romantisch sfeertje creëeren.

Als je dat anders bedoeld zou ik er als ik jou was toch eens werk van maken om wat je opschrijft hier nog eens een paar keer na te lezen voordat je het post, je komt erg ongeloofwaardig over op deze manier.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 10:46

Wat ziet bokt het weer heerlijk zwart wit... makkelijk weer hoor.

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 10:50

Ragna,
Ik vind je volgens mij een hele lieve meid.. maar een beetje TE lief... Want dit mag je niet met jezelf laten gebeuren... Ik kan me niet voorstellen dat je je zo nuchter voelt als je je voordoet.. Want het voelt echt niet leuk als een leuke jongen tussen jou en zijn huidige vriendin moet kiezen.. Je word er strontonzeker van!!
En.. Heb je er al over na gedacht dat hij hoogstwaarschijnlijk voor zijn huidige vriendin gaat kiezen?
Zoals je zelf idd al zegt en nog meer andere.. het is voor hem een moeilijke keus en hij heeft dingen die je niet zomaar weggooit.. En in tijden dat het wat minder gaat in een relatie word je wat opener voor andere.. en ik ben bang dat hij jou ook een beetje gebruikt om te kijken of hij nog wel echt houd van zijn huidige vriendin, of hij zich schuldig voelt, of hij haar mist. Daarbij is hij een stuk ouder dan jij..
Sorry maar ik ben bang dat je een enorme domper gaat krijgen en dat wil ik je voorkomen door dit te zeggen.. Hou er alsjeblieft rekening mee dat het zo om kan slaan en weg ben je!

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 11:02

Shiloh schreef:

Niet mee eens, heeft in mijn ogen weinig met zwart/wit zien te maken.
Ze drukt zich erg onzorgvuldig uit, hij komt binnenkort, neeeee, hij komt niet voordat het over is met zijn huidige relatie, en dat kan heeeeel lang duren.
Zoek de tegenstrijdigheden? Dan is het toch logisch dat mensen zo reageren?
En dan laat ik het feit dat het zoooo vreselijk fout is om je in te laten met iemand die een relatie heeft nog geheel buiten beschouwing; "hij is nog niet officieel mijn 'vriend'"..... wat impliceerd dat dat eraan zit te komen, maar hij krijgt even de tijd om er goed over na te denken.
Tssssk, foutfoutfout!!
Laatst bijgewerkt door luxx op 28-10-09 11:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 11:04

Ik ben het met bovenstaande eens en ik heb er ook een heel fout gevoel over maar goed... wie ben ik. Ik ben er zelf ook een aantal keren ingetrapt. (van dezelfde persoon nog wel)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 11:11

en ook al zou ze zich verkeerd uitdrukken, wat heeft bokt daar in hemelsnaam mee te maken. Ze start het topic toch over romantiche ideetjes, en over het verdere hoe of wat gaat bokt toch gewoon geen piep aan.

Ik blijf het zwart wit vinden, een oordeel is nou eenmaal makkelijk gegeven achter een computer.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 11:38

We zitten nou eenmaal achter een computer en ze schrijft het op Bokt.....
Zodra je je op fora uit kun je ervan uitgaan dat mensen daar iets van gaan vinden, er een mening over hebben, volgens jou zouden we onze persoonlijkheid maar even in de kast moeten zetten als we ons op een forum begeven?
Maakt het een beetje nutteloos om uberhaubt ergens op te reageren of iets te vragen op een forum.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 11:44

luxx schreef:
Shiloh schreef:

Niet mee eens, heeft in mijn ogen weinig met zwart/wit zien te maken.
Ze drukt zich erg onzorgvuldig uit, hij komt binnenkort, neeeee, hij komt niet voordat het over is met zijn huidige relatie, en dat kan heeeeel lang duren.
Zoek de tegenstrijdigheden? Dan is het toch logisch dat mensen zo reageren?
En dan laat ik het feit dat het zoooo vreselijk fout is om je in te laten met iemand die een relatie heeft nog geheel buiten beschouwing; "hij is nog niet officieel mijn 'vriend'"..... wat impliceerd dat dat eraan zit te komen, maar hij krijgt even de tijd om er goed over na te denken.
Tssssk, foutfoutfout!!

Ik heb me wat onzorgvuldig uitgedrukt, dat klopt.

Ik schreef 'binnenkort' omdat het wellicht wel over niet al te lange tijd uit mag zijn tussen hen.
Maaaar, ik heb ook al heel wat keren expliciet uitgelegd dat vóórdat hij hier langskomt, er eerst een punt achter zijn relatie moet zijn gezet. Eerder komt hij niet langs.

Dat bedoelde ik te zeggen, maar je hebt gelijk, ik sprak mezelf tegen.
Kan wel eens gebeuren, aangezien het een behoorlijke moeilijke, soms chaotische situatie is.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 11:46

Al moet ik wel eerlijk zeggen, dat ik eens goed heb nagedacht over de hele situatie.
En ik ontken niet dat de meesten hier goede standpunten hebben.

Ik denk dat hij er geen punt achter kan zetten, juist omdat zijn leven dan op zoveel vlakken zou veranderen.
Een heleboel zou worden omgegooid, en mensen houden toch meestal vast aan datgene wat vertrouwt voelt.
Zijn leven, en dat van zijn vriendin en stiefdochter, zou op z'n kop staan, en een compleet andere wending gaan nemen.

Ik hou me op de achtergrond, en forceer vooral niets, maar ik hou wel rekening met die kans, die toch wel reëel is, in mijn ogen..

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 11:57

precies :) you go girl.. anders komt de klap straks 10x zo hard aan.. en zo niet is het een hele fijne meevaller :) Maar zorg dat je sterk genoeg in je schoenen staat dat je het lekker ook allemaal alleen kunt! De ware komt vanzelf voorbij :) zelfs als je het helemaal niet meer verwacht.

Poenarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 12:02

Ragnaaa schreef:
Het ís nog niet uit, maar het duurt niet lang meer, als ik hem zo hoor.
Hij wil er definitief een punt achter zetten.

Tót die tijd, gebeurt er niets, nada, noppes.
Geen afspraakjes, niets.

Pas als het hoofdstuk écht afgesloten is, dan is hij hier welkom.

En nogmaals; tot die tijd, gebeurt er werkelijk níets.

Waarom komt ie dan wel langs? ;)
Laat hem lekker stikken, wil jij zo een onbetrouwbare vent?

Als ie je echt zo leuk had gevonden, had ie het allang uitgemaakt vóór ie met jou begon.
Hoe gemeend zijn die gevoelens dan? Geloof daar vrij weinig van.. Is gewoon onzin wat zijn mond uit komt..

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 12:03

Poenarie schreef:
Ragnaaa schreef:
Het ís nog niet uit, maar het duurt niet lang meer, als ik hem zo hoor.
Hij wil er definitief een punt achter zetten.

Tót die tijd, gebeurt er niets, nada, noppes.
Geen afspraakjes, niets.

Pas als het hoofdstuk écht afgesloten is, dan is hij hier welkom.

En nogmaals; tot die tijd, gebeurt er werkelijk níets.

Waarom komt ie dan wel langs? ;)
Laat hem lekker stikken, wil jij zo een onbetrouwbare vent?

Als ie je echt zo leuk had gevonden, had ie het allang uitgemaakt vóór ie met jou begon.
Hoe gemeend zijn die gevoelens dan? Geloof daar vrij weinig van.. Is gewoon onzin wat zijn mond uit komt..

wow sorry.. maar denk niet dat je daar zo 123 over kan oordelen als je hem en de situatie niet kent.. ik zou zo iemand ook niet kunnen vertrouwen maar je weet niet was ragna bij hem en met hem voelt of heeft...

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 12:04

Als je de laatste pagina's met mijn posts had gelezen, had je geweten waarom het zo moeilijk is voor hem om er een punt achter te zetten. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 12:08

Maar dan nog....ik denk dat elke relatie wel iets heeft,waardoor het moeilijk is er een punt achter te zetten. :7
Een relatie draait toch om liefde,niet om dingen die "toevallig wel handig zijn".
of ben ik nu te bot?
Als bij mij de liefde weg is,maak ik het uit. :wave:
En dat het lastiger is als je een kind hebt,een huis hebt,samen een auto hebt(vul maar iets in),dat zál allemaal wel.
Maar mag geen reden zijn dáárvoor bij elkaar te blijven. :n

Ik vind gewoon dat hij het niet netjes aanpakt.