[HK]Met de trein - deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Met de trein - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 19:24

ICM ofwel koploper inderdaad :) Vind ik persoonlijk de fijnste treinen, en dan vooral de nog niet gereviseerde, dus met de oranje banken.

MarrieLeen

Re: Met de trein - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 20:18

Vind het ook prima treinen ja. :j Samen met de VIRM's. Maar de ICM's zitten lekkerder, als het rode stoelen zijn.

purny

Re: [HK]Met de trein - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 20:53

Dat zijn mijn lievelingstreintjes :D je kan er zo lekker in slapen :+

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 21:48

Ohh, deel 3 alweer! Vandaag ICM en een SGM. De drukte viel wel mee.. maar het was gewoon DONKER toen ik terug naar huis ging. Geen leuke uitzichten meer..

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 22:58

Oh nee ik vind die nieuwe ICM (heeft een nieuw woord geleerd vandaag :Y) ) echt zoo fijn :+: Vooral de wc's zijn een stúk beter := Nog niet aangenaam op een warme zomerdag, maar wel beter dan die kleine vieze hokjes in de oude. Een nieuwe ICM in een stiltecoupé waarin mensen ook daadwerkelijk stil zijn en ik ben een happy treiner :D

Overigens is dat ook direct mijn grootste ergernis, pratende mensen in de stiltecoupé :x

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 23:01

Je bent niet de enige, Berdien! Ik had vandaag ook een héérlijk stille stiltecoupé. Alleen jammer dat er om de haverklap een schreeuwende rij marokkaantjes langs kwam huppelen.

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 09:28

@Charles

Als alles normaal gaat stap ik in Utrecht over, maar ik kan ook via Duivendrecht, dat is als je alle aansluitingen hebt niet zo heel veel langer.

Vanochtend zaten er een paar mensen die al erg wakker waren in mijn coupé en gezellig met elkaar te kletsen, meestal zit iedereen te slapen of krantjes te lezen. (was een gewone coupé)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 09:35

Ik kan een stiltecoupe ook zo waarderen. :+: als ik naar Groningen ga kies ik ook altijd voor de stiltecoupe. Telefoon op stil. Heerlijk rustig.

Ik heb op dit moment DDAR. En hij is afgeladen. Zeker een trein uitgevallen hiervoor :+ zometeen de intercity naar delft pakken. Ik vermoed ICR en anders VIRM.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 09:40

Donderdag mag ik heen en weer naar Amsterdam CS. In de spits. Ben benieuwd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 09:46

De intercity tussen deventer en amsterdam is ICL gerenoveerd, ICR of ICM. Fijne verbinding ook. Ik neem hem ook wel eens :D

Ik zit nu in ICR. :D

Lopen er twee conducteurs langs. Komt er geluid uit de walkie talkies: Machinist hier. Waar is de HC? HC: ik zit helemaal achterin.

Wel leuk. De HC zwaaide met het bordje. Spiegelei?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 09:48

Yup, neem 'm wel eens als ik die kant op ga voor een concert, maar dat is niet om 7 uur in de ochtend. :))

Ben ook benieuwd naar de drukte, ik wil een plekje om nog ff te kunnen werken maar ik heb dan weer geen zin in een kaartje voor de 1e klas.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 09:48

Spiegelei? Bestaan die nog?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 09:54

Denk dat het rond 7 wel meevalt. :) ik heb hem als ik hem heb in de avondspits. Ook altijd rustiger dan de echte randstadtreinen. :)

Spiegeleieren gebruiken ze nog bij internationalen. En bij sommige ICR modellen die nog niet aangepast zijn. (Nog een handvaatje op de openschuifdeuren ipv een knop zoals bij ICM.)

ik kreeg biij de oude duitsers (ICL) de deuren nooit open trouwens := in reactie op Berdiens post op de vorige pagina.

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 10:17

Spiegeleieren? :+

Die oude Duitse, zijn dat die treinen dat je de deur met de hand open moet doen? :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 10:49

Uhuh dat je moet draaien aan een hendeltje om de deuren te openen. Dat lukte mij nooit :=

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 11:09

Oh dat lukte me nog wel, maar om bepakt en bezakt heelhuids de trein uit te komen was altijd nogal een uitdaging.
Wat rijdt er nou tussen A'dam en Amersfoort dan?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 11:12

Charles schreef:
Spiegeleieren? :+

Afbeelding

Aan de andere kant zijn ze groen. Ik heb nooit de functie helemaal begrepen, maar ik associeer ze met treinpersoneel van héél lang geleden. Toen de treinen nog een 3e klas hadden. :P

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 12:10

Ik vond die oude Duitse treinen idd ook helemaal niks. :P Eén keer enorm staan kloten met m'n koffer, flinke opstap/afstap hoor. :=

Gisteren kwamen er mannen van Service en Veiligheid kaartjes controleren, dat zijn toch geen conducteurs?
Zal vast wel in hun takenpakket kunnen zitten, maar het viel me op.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 12:29

Die zie ik ook wel met enige regelmaat voorbij komen :j
Laatst ook nog een conducteur met twee agenten erbij, in het stukje van Groningen Noord naar Groningen 'centraal' := Krijg je meteen zo'n naar sfeertje in de trein, want wat (en waarom?) doen die agenten daar?

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 12:33

Dat had ik laatst op Utrecht CS, stikte er van de marechaussee vergeleken met normaal.
Ik had gelijk zoiets: Wat doen die daar.. Is er iets aan de hand ofzo?
Maar grote kans dat die ergens heen moesten, of dat het gewoon preventie is. Net als die agenten.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 12:51

Er is ook regelmatig (4x per jaar, denk ik) Zo'n reizigers onderzoek. Dan lopen een paar van die gepensioneerden met palmcomputertjes door de trein. "Vervoersbewijs astublieft".
Laatst zat er een jongen voor me, die was overduidelijk aan het slapen. Die mevrouw komt naar 'm toe en vraagt op een niet zo vriendelijke toon "vervoersbewijs". Jongen wordt wakker en zegt "pardon". Mevrouw "vervoersbewijs".. gezellige bedoeling is dat altijd. Jongen vraagt het nog een keer en mevrouw zegt op een vreselijk geirriteerde toon "dit is een reizigersonderzoek, VER-VOERS-BE-WIJS". Als ze dan bij mij had gedaan, had ze het geweten. Wat een brutaliteit. Die jongen vroeg alles heel beleefd..

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 13:09

Ik zou dan hebben gezegd dat ik zwart rijd, als het op zo'n manier moet. :=

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 13:16

Je bent ook niet verplicht eraan mee te werken :)*

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 14:58

Unwritten schreef:
Uhuh dat je moet draaien aan een hendeltje om de deuren te openen. Dat lukte mij nooit :=

Ik had de bedoeling gevonden, maar zwaaide meestal nog al enthousiast hard die deur open :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 15:19

Ik kan het nog steeds niet met die hendeltjes :')

Over dat reizigersonderzoek.. ik zeg altijd dat ik zwart rijd. Klaar. Kan me er zo aan ergeren, zeker omdat ze lang niet altijd beleefd zijn. Wat wel mooi is, dat als er dan een meter achter een conducteur loopt, ik mijn OV laat zien. En dan moet je die gezichten eens zien :+