Ohh, deel 3 alweer! Vandaag ICM en een SGM. De drukte viel wel mee.. maar het was gewoon DONKER toen ik terug naar huis ging. Geen leuke uitzichten meer..
Oh nee ik vind die nieuwe ICM (heeft een nieuw woord geleerd vandaag ) echt zoo fijn Vooral de wc's zijn een stúk beter Nog niet aangenaam op een warme zomerdag, maar wel beter dan die kleine vieze hokjes in de oude. Een nieuwe ICM in een stiltecoupé waarin mensen ook daadwerkelijk stil zijn en ik ben een happy treiner
Overigens is dat ook direct mijn grootste ergernis, pratende mensen in de stiltecoupé
Je bent niet de enige, Berdien! Ik had vandaag ook een héérlijk stille stiltecoupé. Alleen jammer dat er om de haverklap een schreeuwende rij marokkaantjes langs kwam huppelen.
Als alles normaal gaat stap ik in Utrecht over, maar ik kan ook via Duivendrecht, dat is als je alle aansluitingen hebt niet zo heel veel langer.
Vanochtend zaten er een paar mensen die al erg wakker waren in mijn coupé en gezellig met elkaar te kletsen, meestal zit iedereen te slapen of krantjes te lezen. (was een gewone coupé)
Ik kan een stiltecoupe ook zo waarderen. als ik naar Groningen ga kies ik ook altijd voor de stiltecoupe. Telefoon op stil. Heerlijk rustig.
Ik heb op dit moment DDAR. En hij is afgeladen. Zeker een trein uitgevallen hiervoor zometeen de intercity naar delft pakken. Ik vermoed ICR en anders VIRM.
Denk dat het rond 7 wel meevalt. ik heb hem als ik hem heb in de avondspits. Ook altijd rustiger dan de echte randstadtreinen.
Spiegeleieren gebruiken ze nog bij internationalen. En bij sommige ICR modellen die nog niet aangepast zijn. (Nog een handvaatje op de openschuifdeuren ipv een knop zoals bij ICM.)
ik kreeg biij de oude duitsers (ICL) de deuren nooit open trouwens in reactie op Berdiens post op de vorige pagina.
Oh dat lukte me nog wel, maar om bepakt en bezakt heelhuids de trein uit te komen was altijd nogal een uitdaging. Wat rijdt er nou tussen A'dam en Amersfoort dan?
Karin
Berichten: 65350
Geregistreerd: 10-01-01
Geplaatst: 27-10-09 11:12
Charles schreef:
Spiegeleieren?
Aan de andere kant zijn ze groen. Ik heb nooit de functie helemaal begrepen, maar ik associeer ze met treinpersoneel van héél lang geleden. Toen de treinen nog een 3e klas hadden.
Ik vond die oude Duitse treinen idd ook helemaal niks. Eén keer enorm staan kloten met m'n koffer, flinke opstap/afstap hoor.
Gisteren kwamen er mannen van Service en Veiligheid kaartjes controleren, dat zijn toch geen conducteurs? Zal vast wel in hun takenpakket kunnen zitten, maar het viel me op.
Die zie ik ook wel met enige regelmaat voorbij komen Laatst ook nog een conducteur met twee agenten erbij, in het stukje van Groningen Noord naar Groningen 'centraal' Krijg je meteen zo'n naar sfeertje in de trein, want wat (en waarom?) doen die agenten daar?
Dat had ik laatst op Utrecht CS, stikte er van de marechaussee vergeleken met normaal. Ik had gelijk zoiets: Wat doen die daar.. Is er iets aan de hand ofzo? Maar grote kans dat die ergens heen moesten, of dat het gewoon preventie is. Net als die agenten.
Er is ook regelmatig (4x per jaar, denk ik) Zo'n reizigers onderzoek. Dan lopen een paar van die gepensioneerden met palmcomputertjes door de trein. "Vervoersbewijs astublieft". Laatst zat er een jongen voor me, die was overduidelijk aan het slapen. Die mevrouw komt naar 'm toe en vraagt op een niet zo vriendelijke toon "vervoersbewijs". Jongen wordt wakker en zegt "pardon". Mevrouw "vervoersbewijs".. gezellige bedoeling is dat altijd. Jongen vraagt het nog een keer en mevrouw zegt op een vreselijk geirriteerde toon "dit is een reizigersonderzoek, VER-VOERS-BE-WIJS". Als ze dan bij mij had gedaan, had ze het geweten. Wat een brutaliteit. Die jongen vroeg alles heel beleefd..
Over dat reizigersonderzoek.. ik zeg altijd dat ik zwart rijd. Klaar. Kan me er zo aan ergeren, zeker omdat ze lang niet altijd beleefd zijn. Wat wel mooi is, dat als er dan een meter achter een conducteur loopt, ik mijn OV laat zien. En dan moet je die gezichten eens zien