Tieners, wat zou je doen als je nu zwanger was?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 20:19

Ik ben 15, maar ik kan mij echt niet inbeelden in die situatie en ik hoop dat ik het voor mijn 20ste ook nog niet hoef te doen. Ik denk weghalen, maarja het is dan veel emotioneler dan dat snap ik..

Vanntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 20:20

ik ben 15 ben gek op kindjes maar om nu al een eigen te hebben....
Bleh! moet er niet aan denken!
Ik wil graag wat met kinderen gaan bereiken, maar niet dat het 'mijn' kinderen zijn :P

Cinderella

Re: Tieners, wat zou je doen als je nu zwanger was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 20:20

Weghalen :)

IneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 20:22

Ik ben 20 en zou het houden moest het zo zijn..
Heb er al eens over met mijn vriend gepraat & hij denkt hetzelfde. Liever nu nog niet, maar je weet maar nooit he..
We zijn trouwens al bijna 7 jaar samen.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 20:24

Hoewel ik gek ben op kleine kotertjes, zou ik nu echt wel abortus plegen als ik zwanger was. Ik vind dat iemand die nog bezig is met school een kind geen goede, stabiele omgeving kan bieden :n

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 20:25

ben over 4 dagen 19 maar heb met vriendlief afgesproken lekker te wachten tot na de studie want heb nog een flinke studie te gaan ook al zou die graag nu al willen hij heeft een apartementje met plek enzo dus das het probleem zou het gebeuren onze ouders zijn beide bereid mee te helpen maar denk dat ik zelf nog niet klaar voor ben ondanks dat ik super leuk vindt met de kleinetjes van mijn 2 nichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 20:30

Oké ik ben geen tiener meer (ben 24) maar aangezien ik nog afhankelijk ben van mijn ouders reageer ik toch maar :)

Ik weet niet wat ik zal doen... Als ik nu zwanger ben kan ik wel afstuderen voordat het kind er is... maar ik kan dan nog niet werken. Dus dat betekend dat ik nog wel thuis woon dan... en ik weet eerlijk gezegd niet of ik mijn ouders (zijn al beide over de 65 heen) wil belasten met een baby in huis.
Dus het hangt ook af van wat mijn vriend wil, maar ook mijn ouders. Ik wil gewoon eerst klaar zijn met de studie én een baan hebben zodat ik eerst mijzelf maar eens kan onderhouden. Dan zie ik wel weer verder, dus ik ben heel voorzichtig met de voorbehoedsmiddelen ;)

Mayra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 20:30

Ik blijf dit toch een moeilijk discussie punt vinden. Ik ben pas zestien en mijn vriend is twintig, allebei hebben we gewoon nog niet de juiste middelen om een kind te kunnen onderhouden. Maar zoals ik al zei vind ik dit een moeilijk discussie punt omdat ik niet weet wat ik zou doen als ik inderdaad zwanger zou zijn, op zo'n moment kan er bij mij vanalles veranderen. Maar wanneer ik reeël tegen de situatie aan zou kijken, zou het moeilijk worden om een kind te kunnen opvoeden en onderhouden.

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 20:31

Aranel schreef:
Hoewel ik gek ben op kleine kotertjes, zou ik nu echt wel abortus plegen als ik zwanger was. Ik vind dat iemand die nog bezig is met school een kind geen goede, stabiele omgeving kan bieden :n

Dat is nu een van de vooroordelen waar ik echt misselijk van wordt.
Ik zat ook op nog op school ok wel ten einde van mijn opleiding die ik dus ook gewoon heb afgemaakt na de bevalling maar jij vind dus dat ik mijn kind(eren) geen stabiele omgeving kon bieden omdat ik mijn school heb afgemaakt?

Ik vind het wel belangrijk om meerdere diploma's te hebben.
Met alleen een mavo diplomakomje tegenwoordig wel moeilijker ergens aan de bak als met meerdere diploma's.
Dat was voor mij dus ook een reden om mijn vervolg opleiding wel af te maken.

Maar om nu te zeggen dat mijn kinderen geen stabiele omgeving hebben,nee dat ben ik absoluut niet met je eens.

Mayra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 20:34

Steph86 schreef:
Aranel schreef:

Dat is nu een van de vooroordelen waar ik echt misselijk van wordt.
Ik zat ook op nog op school ok wel ten einde van mijn opleiding die ik dus ook gewoon heb afgemaakt na de bevalling maar jij vind dus dat ik mijn kind(eren) geen stabiele omgeving kon bieden omdat ik mijn school heb afgemaakt?

Ik vind het wel belangrijk om meerdere diploma's te hebben.
Met alleen een mavo diplomakomje tegenwoordig wel moeilijker ergens aan de bak als met meerdere diploma's.
Dat was voor mij dus ook een reden om mijn vervolg opleiding wel af te maken.

Maar om nu te zeggen dat mijn kinderen geen stabiele omgeving hebben,nee dat ben ik absoluut niet met je eens.

Ik vind het echt knap dat jij op je tweëntwintigste al twee kinderen hebt en een derde opkomst! Respect daarvoor en dan ook gewoon diploma's hebben. +:)+

Ik ben ook van mening dat het best moet kunnen, wanneer je echt wilt!

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 20:36

Mayra_ schreef:
Ik vind het echt knap dat jij op je tweëntwintigste al twee kinderen hebt en een derde opkomst! Respect daarvoor en dan ook gewoon diploma's hebben. +:)+

Dat vind ik dan weer niet. Knap bedoel ik, knapper dan een andere persoon die geen kinderen heeft. Eigen keuze toch? Waarom behoor je meer respect te krijgen als je kinderen hebt dan dat je er geen hebt?
Ben je meer waard ofzo dan?

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 20:36

Mayra_ schreef:

Dank je wel voor het compliment :o
En ik ben het helemaal met je eens wbt je mening dat het best moet kunnen wanneer je echt wilt.

Mayra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 20:37

Steph86 schreef:
Mayra_ schreef:

Dank je wel voor het compliment :o
En ik ben het helemaal met je eens wbt je mening dat het best moet kunnen wanneer je echt wilt.

Ik snap ook best dat echt 95% van de meiden hier op 16/17 jarige leeftijd echt niet op een kindje zit te wachten, maar abortus plegen voor iets waar je in veel gevallen zelf verantwoordelijk voor bent vind ik dan ook weer zoiets. Het is allemaal zo dubbel!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 20:38

En wanneer je ook de mogelijkheden ertoe hebt :)
Want ik kan nu wel dolgraag willen, maar ik zadel dan wel met ouders ook op met mijn kind.
(ik vind mijzelf dan ook pas echt klaar voor een kind als ik er ook echt zelf voor kan zorgen, zonder financieel papa en mama te moeten aankijken bv Een kind moet ook echt je eigen verantwoording zijn want je kiest er toch zelf (en/of samen met je partner) voor :j Hulp is natuurlijk wat anders, maar in de eerste plaats moet je wel zelf voor je kind kunnen zorgen. )

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 20:41

Ik ben 18 en heb geen vriend. Dus het hang echt af van de situatie.
Ik woon nog bij mijn moeder en nog druk bezig met een opleiding.
Als ik een vaste vriend zou hebben en weten wat ik aan hem heb. Dan zou het een moeilijke situatie zijn. Je zegt misschien nu weg halen, maar als het kindje eenmaal in je buik zit is het toch wat moeilijker!
Als ik niet thuiswonend zou zijn, en een vaste vriend zou hebben. Weten hoe ik het zou combineren met mijn opleiding. Zou ik het denk ik houden. Maar anders ook niet, maar zoals ik hierboven al schrijf het is net hoe je je dan voelt.
Want ik zeg nu dit maar doe misschien tegen die tijd dat ;)
Dus gewoon voorkomen dames.

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 20:42

@ Bravespots, ik denk dat Mayra bedoeld: Dat ze het knap vind dat er ook tieners zijn die ervoor gaan en wel laten zien dat het ook mogelijk is, als je zelf maar wilt en de wilskracht hebt om er iets van te maken.
En ik heb echt niet meer respect nodig hoor, absoluut niet :n

Algemeen:
Ik ben niet afhankelijk geweest van mijn ouders toen de eerste op komst was nu nog niet trouwens,wij hebben voor de kids gekozen dus het is ook onze taak om ze te onderhouden en op te voeden.

Dit is gewoon een moeilijk onderwerp.
Wel vind ik dat er erg zwart wordt gekeken naar ''tienermoeders'' heus niet alle tienermoeders zijn slecht etc.

Anouk01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 20:43

Ik ben sinds mijn 17e bij mijn vriend en heb ook toen al geroepen dat als ik mijzelf oud genoeg vind om die spelletjes te spelen ik ook weet wat er van kan komen. Zou het nooit weg laten halen. Nu ben ik net 21 en zit nog steeds niet bewust te wachten op een kindje, maar zou er zeker blij mee zijn. Heb altijd jong moeder willen worden, maar ik wacht nog wel een paar jaar :) mits het dus per ongeluk gebeurd.

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 20:44

Er zijn nog veels te veel dingen die ik wil doen voordat ik aan kinderen wil beginnen.

Ik zou het ook weg laten halen.

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 20:46

Het hangt inderdaad van de situatie af, maar abortus zou ik nooit laten plegen. Ik was van plan om er nog wel heel wat jaartjes mee te wachten, maar mocht het onverwachts zo zijn dat ik zwanger zou raken dan zou ik het kindje niet weg laten halen. Dat is mijn mening, maar alleen de gedachte al :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 20:47

(het beste anticonceptie middel is voor mij de 3 kids van mijn zus te logeren :P Dan weet ik ook alweer waarom ik zo goed denk op de anticonceptie := Kinderen zijn echt leuk, maar het vreet wel tijd. En ik geniet nog heerlijk van de tijd zonder dat ik er bij na hoef te denken of ik wel luiers mee heb genomen, of de oppas geregeld is etc. :P De kids van mijn zus vind ik voorlopig wel even genoeg kinderen in mijn leven :D en is wel leuk als oefening :j )

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 20:49

Steph86 schreef:
@ Bravespots, ik denk dat Mayra bedoeld: Dat ze het knap vind dat er ook tieners zijn die ervoor gaan en wel laten zien dat het ook mogelijk is, als je zelf maar wilt en de wilskracht hebt om er iets van te maken.
En ik heb echt niet meer respect nodig hoor, absoluut niet :n

Dat snap ik wel, maar algemeen die waardering voor een tiener die succesvol een kind heeft en ook studeert/cariëre dan weer niet. 'Men' kiest voor een kind en daarvoor ook voor een toch wat moeilijkere situatie om te kunnen studeren. Dat is hun eigen keuze.

Maar waarom die meer respect verdienen dan, iemand die bewust het gemakkelijk(er) maakt voor zichzelf door te wachten met kinderen, dat snap ik niet.

Waarmee ik niet zeg dat je meer respect eist ofzo, maar het is wel iets wat me mer opvalt hierzo op bokt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 20:50

Ik ben bijna 15, als ik zwanger zou raken, zou ik het houden. Ondanks dat m'n ouders me dan niet meer thuis zouden willen hebben. Oud genoeg voor seks, oud genoeg voor de consequenties.

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 20:55

BraveSpots,Ik snap je punt wel hoor.
Ergens ben ik het ook wel met je eens.
Het is gewoon ieders voor zich die daar in een keuze maakt en daar heb ik ook respect voor of ze er nu wel voor kiezen om jong kinderen te krijgen of om eerst alles voor hun zelf goed op een rijtje willen hebben qua studie,carierre, financien etc.

Heb het een beetje warrig geschreven, moet erg snel typen daar ik nu niet zo lang kan zitten ivm zere ribben. Hoop dus dat je het begrijpt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 21:01

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-07-23 21:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 21:06

Ik moet er niet aan denken := Wil later misschien wel kinderen, maar moet er nu echt niet aan denken.. veel te druk bezig met een toffe studie, een leuk studentenleven en alles wat erbij hoort. Dus ik zou het zeker weten weg laten halen... alhoewel dat makkelijk praten is als je het niet meegemaakt hebt, misschien dat ik wel heel anders zou kiezen als het me echt zou overkomen :=
Maar ik denk dat ik echt wel voor abortus zou kiezen..