en als het me uitkomt vraag ik er zelf wel naar.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_evelien_ schreef:ja oke maar dan gaan je euro's er ook aan
en als het me uitkomt vraag ik er zelf wel naar.
Oeless schreef:Maar wat snap je er dan niet aan, 8.05 is het bedrag. je betaalt 10.05 trekt de 5 cent er af.
En de klant krijgt 2 euro terug.
Maar goed, bij ons op de basisschool is dit iets wat de kinderen er ook leren.
dancertje schreef:dit vindt ik een beetje beledigend dat het een stuk intelligenter is als je 2 euro terug geeft in plaats van een hand volklein geld ik moet dit namelijk verplicht doen omdat we veel ste vaak te veel kleingeld in de kassa hebben liggen en heeft dus niks met intelligentie te maken
Fritsiej schreef:Ik werk zelf in een winkel, waar ik dus onderandere ook met de kassa overweg moet. Aangezien we verse broodjes maken, koffie per persoon vers zetten enzo zijn het bepaalde bedragen die het zijn. Deze horen alle mede werkers uit het hoofd te kennen!
Wat mij ook zo vaak ergert zijn kassieres die niet uittellen. Op mijn werk zal ik tot op de cent uit moeten tellen! In alle supermarkten word het gewoon achterloos in je hand gedonderd om zo maar te zeggen.
Het is echt verschrikkelijk hoe de kassierers van tegenwoordig met de klanten om gaan, en vooral het rekenwerk is rampzalig
Chiqa schreef:dancertje schreef:dit vindt ik een beetje beledigend dat het een stuk intelligenter is als je 2 euro terug geeft in plaats van een hand volklein geld ik moet dit namelijk verplicht doen omdat we veel ste vaak te veel kleingeld in de kassa hebben liggen en heeft dus niks met intelligentie te maken
Ik vind het niet bijster intelligent overkomen, cassieres die in de stres schieten als er geld bijgegeven wordt omdat de klant geen zin heeft in een portemonaie vol kleingeld.
Net zo min ik dat een gebrek aan je baan vind als een broodverkoopster het verschil niet weet tussen een tijgerbrood of een boerenland. Of een bediende in een slagerwinkel niet kan vertellen wat het verschil is tussen schouder of achterham.
Als je niet om kan gaan met wisselgeld, doe dan op zijn minst een poging om het te leren of zoek eventueel ander geschikt werk waar je wel in uit kan blinken.
Sorrie in mijn optiek zit je daar dan niet op zijn plek.
Leo schreef:Fritsiej schreef:Ik werk zelf in een winkel, waar ik dus onderandere ook met de kassa overweg moet. Aangezien we verse broodjes maken, koffie per persoon vers zetten enzo zijn het bepaalde bedragen die het zijn. Deze horen alle mede werkers uit het hoofd te kennen!
Wat mij ook zo vaak ergert zijn kassieres die niet uittellen. Op mijn werk zal ik tot op de cent uit moeten tellen! In alle supermarkten word het gewoon achterloos in je hand gedonderd om zo maar te zeggen.
Het is echt verschrikkelijk hoe de kassierers van tegenwoordig met de klanten om gaan, en vooral het rekenwerk is rampzalig
Als je in één supermarkt de verkeerde caissiere treft, betekent niet dat alle caissieres in alle supermarkten zo zijn.
Oeless schreef:Nou weetje, ik snap het niet dat als je niet goed kunt rekenen je een baan achter de kassa neemt, of bijv een baan in de bank etc.
Iedereen maakt fouten, natuurlijk logisch no problem.
Dat niet iedereen een keuze heeft snap ik ook, maar de baas in het verhaal die kan zo'n persoon toch niet blijven houden?
Tja ik ben misschien niet zo goed in Nederlands, ik kan het wel maar goed nee...
En ik kies dan natuurlijk ook geen baan als docent Nederlands, dat zou net zo krom zijn.
Leo schreef:Wanneer ze er echt niet thuishoren heeft een goede hoofdcaissiere dat op tijd door, waarna een andere oplossing gezocht kan worden (andere afdeling) of eventueel ander, passender werk.
zap schreef:Dat zij een foutje maakte of het even niet meer wist, wil absoluut niet zeggen dat ze niet goed kan rekenen!!
Fritsiej schreef:Ik werk zelf in een winkel, waar ik dus onderandere ook met de kassa overweg moet. Aangezien we verse broodjes maken, koffie per persoon vers zetten enzo zijn het bepaalde bedragen die het zijn. Deze horen alle mede werkers uit het hoofd te kennen!
Chiqa schreef:dancertje schreef:dit vindt ik een beetje beledigend dat het een stuk intelligenter is als je 2 euro terug geeft in plaats van een hand volklein geld ik moet dit namelijk verplicht doen omdat we veel ste vaak te veel kleingeld in de kassa hebben liggen en heeft dus niks met intelligentie te maken
Ik vind het niet bijster intelligent overkomen, cassieres die in de stres schieten als er geld bijgegeven wordt omdat de klant geen zin heeft in een portemonaie vol kleingeld.
Net zo min ik dat een gebrek aan je baan vind als een broodverkoopster het verschil niet weet tussen een tijgerbrood of een boerenland. Of een bediende in een slagerwinkel niet kan vertellen wat het verschil is tussen schouder of achterham.
Als je niet om kan gaan met wisselgeld, doe dan op zijn minst een poging om het te leren of zoek eventueel ander geschikt werk waar je wel in uit kan blinken.
Sorrie in mijn optiek zit je daar dan niet op zijn plek.
Chiqa schreef:Leo schreef:Wanneer ze er echt niet thuishoren heeft een goede hoofdcaissiere dat op tijd door, waarna een andere oplossing gezocht kan worden (andere afdeling) of eventueel ander, passender werk.
Precies, dat zeg je nu zelf al...Een goede hoofdcassiere, daar gaan we al weer. Blijkbaar hebben we die hier niet in het durp zittenzap schreef:Dat zij een foutje maakte of het even niet meer wist, wil absoluut niet zeggen dat ze niet goed kan rekenen!!
Euhm..waar zeg ik dat het om een foutje gaat? Ik heb het over cassieres die gewoon geen geld terug kunnen geven zonder dit terug te tellen
Die zitten daar niet op hun plek.
zap schreef:Sorry hoor..maar hoe moet een cassiere het dan leren als ze de kans niet krijgt om het te leren. Iedereen heeft zijn 'domme' en 'niet-intelligente' momenten en dat wil niet zeggen dat je niet geschikt ben voor je werk!
chiqa schreef:Leo schreef:Wanneer ze er echt niet thuishoren heeft een goede hoofdcaissiere dat op tijd door, waarna een andere oplossing gezocht kan worden (andere afdeling) of eventueel ander, passender werk.
Precies, dat zeg je nu zelf al...Een goede hoofdcassiere, daar gaan we al weer. Blijkbaar hebben we die hier niet in het durp zitten
Chiqa schreef:zap schreef:Sorry hoor..maar hoe moet een cassiere het dan leren als ze de kans niet krijgt om het te leren. Iedereen heeft zijn 'domme' en 'niet-intelligente' momenten en dat wil niet zeggen dat je niet geschikt ben voor je werk!
Euhm...Toen ik aan mijn baan begon in de autotechniek (Kreeg ik aangeboden) stond ik op een gegeven moment binnen no time in het magazijn aan de monteursbalie.
Was erg onzeker over mijn motorvoertuigen techniekkennis en heb toen een paar cursussen hiervoor gedaan, toen pas ben ik dat magazijn ingestapt.
Zou de cassiere ook een vriend of vriendin op kunnen zoeken om te vragen of zij of hij haar of hem dit uit kan leggen toch? Zo bijzonder is dat toch niet?
Beetje inzet is toch niet al teveel gevraagd?