DSB gedupeerden!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 21:31

Wanneer een bedrijf failliet wordt verklaard neemt de curator de schulden onder de loep. Als dan blijkt dat er niet voldoende middelen zijn om de salarissen te betalen, zal de UWV worden ingeschakeld. Het luistert alleen wel heel nauw.

kr0elkip

Re: DSB gedupeerden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 21:37

hoe bedoel je t luistert wel heel nauw??

dus t word uit eindelijk wel uitbetaald??

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 21:38

Moet je even googlen. Want er wordt gesproken over een 13 weken termijn. Precies weet ik dat ook niet. Hoop dat je vriend al een andere baan heeft.

kr0elkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 21:39

ok bedankt zal t even opzoeken :D

ja hij is gelukkig 3 weken geleden begonnen met zn nieuwe baan :)

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 21:40

Ook in de financien?

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 21:58

__Possie__ schreef:
Spaarders kunnen binnen 3 maanden hun geld terug verwachten. Dat is wat manlief te horen gekregen heeft.

En het probleem is idd dat vorige week veelal mensen errug dom zijn geweest om al hun geld weg te plunderen om gewoon 100% ervoor te zorgen dat de DSB failliet zou gaan!! Als al die mensen dat nou niet gedaan hadden was er gewoon helemaal niks aan het handje, maar al die mensen zijn gewoon hartstikke dom bezig geweest ook, dus niks alleen de DSB maar ook al die mensen en ook die mensen die zowel de hele website van de DSB vorige week volledig gekraakt hadden zijn gewoon enorme zielepieten!!

Maar de voetbalclub AZ loopt geen gevaar!!

Ik vind het enorm sneu maar ook enorm zielig hoe al die mensen vorige week de hele DSB leeg geplunderd heeft en daardoor is de bank dus definitief failliet verklaard!!

ECHT DANK JE WEL MENSEN!!!! (oke voordat jullie me aanvallen, ik wil dat voor de DSB echt niet goed praten want ook hun hadden wat beter hun werk kunnen doen, maar ook al die mensen hadden beter en helderder na moeten denken!!!!!)

Nou, zo dom is het niet van de mensen hoor. Als je verwacht je spaargeld binnen nu en een paar weken misschien nodig te hebben ben je juist hardstike gek als je het laat staan. Of als je je huis verkocht hebt en tijdelijk huurt tot je een nieuw huis gevonden hebt... dan ben je een groot bedrag gewoon echt kwijt!

kr0elkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 22:01

Only_Hellen schreef:
Ook in de financien?

nee hij werkte daar niet in/bij haha...
maar gelukkig heeft die niet paar maanden gewacht... wat die eigelijk wel vanplan was.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 23:33

JoanneArnhem schreef:
123chloe schreef:
Tros radar heeft een item gehad zojuist in de uitzending. Op hun website is ook veel te vinden..

Jammer dat er ook weer mensen voorbij kwamen die gekozen hebben voor het grote geld, dat weg gezet hebben voor een hoge rente, wetende dat ze er geen garantie voor/over hebben en nu erover gaan klagen.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het verschrikkelijk voor een ieder die daar iets heeft staan, maar het was toch ook voor de hogere rente's, betere rente's als de "normale" banken. Die normale banken kunnen nu waarschijnlijk opdraaien voor de fouten van de DSB.

Sorry, maar het is een gewone bank met gewone rentes. Je kon inderdaad ook kiezen voor extra rente maar dan had je geen bankgarantie en ik neem aan dat die mensen ook nu niet klagen. Dat is net als in aandelen gaan, dat moet je ook alleen doen als je geld teveel hebt.

Vanavond een discussie op tv gevolgd en ik denk dat er veel koppen gaan rollen. Niet bij de DSB maar ook bij DNB etc. En die Lakerman werd ook steeds witter. Heeft volgens mij zichzelf in de vingers gesneden.

Krijgen we straks trouwens ook een stichting tegen Beleggingshypotheken. Daar zijn toch ook veel mensen mee in de problemen gekomen?

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 06:42

DendroFleur schreef:
Sorry, maar het is een gewone bank met gewone rentes. Je kon inderdaad ook kiezen voor extra rente maar dan had je geen bankgarantie en ik neem aan dat die mensen ook nu niet klagen. Dat is net als in aandelen gaan, dat moet je ook alleen doen als je geld teveel hebt.

Genoeg mensen echter die niet voldoende van de risico's op de hoogte waren door slechte voorlichting.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 07:01

Misschien ben ik de enige die er zo over denkt, maar imo is er ook nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid. Je zélf verdiepen in iets. En gezond boerenverstand. Op het moment dat mensen tegen een hogere rente dan elders hun geld weg kunnen zetten kun je verwachten dat er een maar aan zit... En aangezien ze voor de DSB gekozen hebben hebben ze rondgekeken, dan wéten ze dus dat de rente hoger is...

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 07:19

Maar als je er zelf totaal geen verstand van hebt, en je hebt een financieel adviseur die je vertelt dat het een topproduct met weinig risico's is en zelfs misschien verteld dat de overheid hier toch geen banken failliet laat gaan, tja, dan kan ik me best voorstellen dat er mensen intrappen.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 08:04

Als een onafhankelijke financiële adviseur dat adviseerd dan zou ik mooi bij hem aankloppen... En als het een adviseur van de DSB zelf is is ie simpelweg niet objectief. En dat weet iedereen imo... Toen wij onze hypotheek bij de ABN afsloten wisten we ook dat de persoon in kwestie hún hypotheek wilde verkopen en niet die van de Rabobank.

Blijkbaar ben ik één van die malloten die weken bezig is zich ergens in te verdiepen zodat ik ook weet waar ik het over heb en niet blind hoef te varen op iemand :+

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 08:11

Anderzijds... als je al jaaaaren je bankzaken en hypotheek ergens naar volle tevredenheid hebt lopen, je wilt de erfenis die je ontvangen hebt ook bij hun onderbrengen omdat het handig is alle zaken bij 1 bank te hebben lopen en een medewerker van de bank waar je zulke goede ervaringen mee en zoveel vertrouwen in hebt adviseert het je geloven veel mensen dit.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 08:17

maar de DSB bank bestond toch nog geen jaaaaaren??? die is pas een paar jaar geleden opgericht. (begreep ik van een stukje op netwerk)

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 08:24

De DSB bestaat al sinds 1975 :) Relatief jong voor een bank, maar toch.

Odetteke, als iedereen al jaaaaaren z'n bankzaken en hypotheek naar volle tevredenheid had lopen, was dit helemaal niet gebeurd. Er wordt al jaren geklaagd over de communicatie, hypotheeklasten, etc etc... En daarom is vorige week iedereen massaal gaan lopen, omdat er geruchten rondgingen en men toch al niet helemaal tevreden was...

Toendertijd met de ABN ben ik ook blijven zitten waar ik zat, puur en alleen omdat ik goede ervaringen heb met de ABN en er al van kind af aan bij zit. Toen zijn er ook genoeg mensen vertrokken, maar niet dermate veel dat er echt grote problemen ontstonden...

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 08:25

Het is inderdaad niet altijd een bank geweest, dat is een paar jaar geleden gebeurd. Daarvoor verstrekten zij wel al kredieten en dergelijk, ook onder de naam DSB.

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 08:27

In heel veel gevallen is het zo geweest dat mensen bij de DSB wel die hypotheek of lening konden krijgen, waar ze bij een andere bank niet voor terecht konden. Veel mensen zijn eerst de "normale" banken afgewesst, waarna ze toch bij de DSB terecht kwamen.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 08:32

Sylvia schreef:
Misschien ben ik de enige die er zo over denkt, maar imo is er ook nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid. Je zélf verdiepen in iets. En gezond boerenverstand. Op het moment dat mensen tegen een hogere rente dan elders hun geld weg kunnen zetten kun je verwachten dat er een maar aan zit... En aangezien ze voor de DSB gekozen hebben hebben ze rondgekeken, dan wéten ze dus dat de rente hoger is...

Oke leuk dat jij niet bij DSB zit. Ik heb met mijn boerenverstand voor DSB bank gekozen. Snap de 'maar' niet. Hoezo bij een bank zitten waar je 1% rente krijgt als je bij een andere bank meer kan krijgen.
Hoe vaak gaat er nu een bank failliet?

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 08:35

Het IS nog niet eens bekend of de bank failliet gaat, hij staat onder curatelen en vandaag of morgen komt er meer nieuws.

Wellicht maken zij een doorstart of worden ze overgenomen door een andere bank.

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 08:38

furious schreef:
Sylvia schreef:

Oke leuk dat jij niet bij DSB zit. Ik heb met mijn boerenverstand voor DSB bank gekozen. Snap de 'maar' niet. Hoezo bij een bank zitten waar je 1% rente krijgt als je bij een andere bank meer kan krijgen.
Hoe vaak gaat er nu een bank failliet?

Nou de laatste tijd best wel veel. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik inderdaad vind dat er wel een groot stuk eigen verantwoordelijkheid inzit, met name wat betreft de hoge koopsom polissen en de te hoge hypotheeklasten. Als je een hypotheek neemt dan laat je toch op de cent nauwkeurig uitrekenen wat het je per maand kost en hoe hoog je hypotheek uiteindelijk is? Als je weet dat het huis dat je wilt gaan kopen 200.000 kost en ze smerenje een hypotheek aan van 275.000 dan kun je toch wel narekenen dat dat niet goed gaat komen?
Daarnaast kun je je natuurlijk afvragen waarom het de enige bank is die bepaalde rentes afgeven die veel lager (of met sparen veel hoger) zijn dan alle andere banken in Nederland? Als het te mooi lijkt om waar te zijn, dan is dat vaak ook echt zo...

Neemt natuurlijk niet weg dat de DSB helemaal fout hierin zit en dus wat dat betreft geen medelijden met hen.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 08:44

Toen ik daar een spaarrekening opende zaten er nog meer banken rond dat rente precentage.

Ik heb er verder geen hypotheek of lening dus in dat deel van de bank verdiep ik mij dan ook niet.

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 08:46

Naar mijn mening kent het verhaal hierin 2 schuldigen, de DSB en de gedupeerden. De eerste heeft gewoon onjuiste producten aangesmeerd, de gedupeerden hebben hun huiswerk niet goed genoeg gedaan. En hiermee bedoel ik dus de personen die nu torenhoge hypotheken/leningen hebben omdat ze bijvoorbeeld een hypotheek hebben van 3 ton en een huis ter waarde van 2 ton.

En daar kun je heel boos over worden, maar wat vanitymay zegt is wel enigzins waar....
Laatst bijgewerkt door Kattenbak op 13-10-09 09:08, in het totaal 1 keer bewerkt

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 08:47

Ik denk dat spaarders inderdaad minder te verwijten valt..die sparen tenslotte en nemen geen huizenhoge schulden op zich...DSB had wel een beetje een naam,maar dan inderdaad wat betreft alle leningen die werden verstrekt.. Voor spaarders is het net als met Ice save heel banketstaaf...

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 08:48

Sorry maar ben niet schuldig :?

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 08:50

furious schreef:
Sorry maar ben niet schuldig :?

Hoezo niet schuldig? ik geef aan dat de spaarders wat mij betreft meer pech hebben dan de leners..De leners hadden beter moeten en kunnen weten...de spaarders gaan er inderdaad vanuit dat de banken die in nederland staan redelijk solide zijn en niet snel zullen omvallen. Zou ik ook hebben..