Denken jullie dat verliefdheid kan groeien?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jenthe_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 20:53

miek140 schreef:
Ik denk dat er sowieso wel een soort chemie moet zijn tussen elkaars lichaam. Gewoon dat 2 lichamen reageren op elkaar.
Dit kan dan al dan niet groeien in liefde..
denk ik...

ik denk hetzelfde!

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 21:33

Jenthe_x schreef:
miek140 schreef:
Ik denk dat er sowieso wel een soort chemie moet zijn tussen elkaars lichaam. Gewoon dat 2 lichamen reageren op elkaar.
Dit kan dan al dan niet groeien in liefde..
denk ik...

ik denk hetzelfde!

Helemaal mee eens, maar die chemie kan best pas komen als je iemand al een poosje kent.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 22:26

Ragnaaa schreef:
Maar weet je wat ik heb?

Er is dus een jongen, en hij is echt heel lief.
Hij is heel begripvol en een heel fijn luisterend oor, waar ik ook mee zit.

Hij heeft me enkele dagen geleden verteld dat hij stapelverliefd op me is, vanaf de eerste dag dat hij me zag.
Hij vond me een mooie, lieve meid en vond dat ik zo leuk met andere mensen om kon gaan.

Nu vind ik het een bijzonder aardige jongen, maar ik voel me fysiek niet aangetrokken tot hem.
Hij is bijna een kop kleiner dan mij, en is een jaartje jonger.

Maar hij is wel heel aardig, en zó lief en begripvol.
Hij heeft echt zijn hart op de juiste plaats zitten. :j
En dat raakt me.

Maar ik weet dus niet wat ik moet.
Ik voel nog geen verliefde kriebels, maar ik krijg toch wel een bepaald gevoel als hij me aanspreekt op MSN, of me een sms'je stuurt.
Of als ik hem zie.

Maar het voelt niet als verliefdheid, dat zeker niet.

Ik denk dat ik hem eerst beter wil leren kennen, en wie weet bloeit het uit tot iets moois.
Maar misschien dat het ook blijft bij vriendschap.

Ik durf het niet te zeggen..

Maar het knaagt aan me, ik weet niet wat ik voel, denk en wil.
Het is oprecht een lieve, eerlijke jongen. :j

En dat waardeer ik echt aan hem. :)

Precies de situatie die ik met mijn ex heb gehad, hartje op de juiste plek en toch steeds kijken of je een sms van hem had.
Maar toch dat verliefde gevoel heb ik nooit gehad!
We hebben 8 mnd een relatie gehad, en toen zag ik toch echt in dat het eerlijker voor hem was om te zeggen dat ik er niet mee veder kon.
Ik kreeg toch verliefde gevoelens voor een ander de wederzijds bleken te zijn en heb dat mijn vriend toen verteld voor die ene jongen...
Die me eenpar maanden later niet meer ziet staan :+ typisch gevalletje van A zeggen en B doen :Z
Ik ben dus van mening dat je wel een aantrekkingskracht moet hebben anders ga je je op den duur aan alles ergeren. :Y)

mickey1978

Re: Denken jullie dat verliefdheid kan groeien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 09:42

Ik weet t wel zeker, ik kende mijn huidige vriend al een jaar gewoon als vriend, en langzaamaan begonnen de vlinders, dat is nu uitgegroeid tot een serieuze relatie van 6 jaar alweer. En ik heb nog regelmatig de kriebels.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 10:12

Ja hoor, dat kan. Voor mij iig wel. Ik ben nog nooit op het eerste gezicht verliefd geweest. Dat kwam altijd pas later, nadat de 'klik' was ontdekt. En ook die kan heel goed pas komen na een paar ontmoetingen, naarmate je elkaar beter leert kennen. :j

Ik moet me overigens ook fysiek aangetrokken voelen om een relatie met iemand te hebben, anders wordt het voor mij heel lastig om meer te doen dan het alleen gezellig hebben. Maar dat hoeft dus geen verliefdheid op het eerste gezicht te betekenen. ;)

Verliefdheid kan IMO dus zeker groeien. :j

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 10:16

Ja hoor, dat kan best! Mijn eerste vriendje was al ruim 5 jaar mijn beste vriend voordat we iets kregen. Heeft uiteindelijk bijna 2 jaar geduurd en we waren echt wel stapelverliefd. :j
Al heb ik met mijn huidige vriend de andere kant ook ervaren, letterlijk liefde op het eerste gezicht zonder dat ik zelfs maar zijn naam wist. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 11:11

ik denk zeker dat het kan groeien. :j

net zoals je na enkele afspraken bijvoorbeeld erachter kan komen dat iemand níet zo leuk is als je dacht,kan dat ook andersom.

Wel moet er een fysieke aantrekkingskracht zijn,althans voor mij wel.
Anders zal ik toch niet echt iets kunnen doen met diegene dat verder gaat dan vriendschap.. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 11:16

Ja hoor, ik ben er van overtuigd dat verliefdheid kan groeien. Je hebt immers wel vaker dat je een mening bijstelt over iemand, nadat je iemand wat beter leert kennen. En zo kunnen ook later alsnog 'kriebels' ontstaan. Als je elkaar bv wat beter leert kennen, overeenkomsten ontdekt, meer de diepte ingaat met elkaar, en je ineens ontdekt dat iemand je toch wel érg lief is geworden. Soms zonder dat je 't zelf in de gaten had...

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 18:40

Ragnaaa schreef:
@ Mae: En juist dat stukje, waarin je vertelt over je ex-vriend, daar ben ik ook bang voor.
Dat dát het gevoel is dat speelt, en niet meer.

Maar, het lijkt mij, dat je daar alleen maar achter komt door iemand beter te leren kennen.
Door voor jezelf uit te puzzelen wat je voelt, denkt en wil?

Als ik die eerdere relatie over zou moeten doen, zou het waarschijnlijk geen relatie zijn geworden omdat ik mezelf dan meer tijd zou hebben gegund om echt te ontdekken of ik verliefd was. Na die 2 weken voelde ik al aanzienlijk minder 'kriebels', als ik die ooit al had en ik heb bijvoorbeeld nooit echt vooruit durven kijken :n Zijn vriendengroep vroeg ons in januari mee op zomervakantie, toen hadden we net 1,5 maand. Ik wilde toen niks boeken met het idee 'wie weet of we dan nog wel bij elkaar zijn?'. Alsof ik ergens altijd in m'n achterhoofd had dat het leuk en gezellig was, maar niks langdurig.

Met mijn huidige vriend had ik krap een maand en toen boekten we een vakantie naar Rome, 3 maanden later :o Volledig op gevoel, intuïtie, en best een gok, want dat was aardig aan de prijs ;) Maar het voelde gewoon aan alsof we tegen die tijd absoluut nog samen zouden zijn en dat bleek ook wel :))

Als ik jou was zou ik hem nog geen hoop geven, maar ook zeker nog niks uitsluiten. Doe gewoon leuke dingen en geef ook aan dat je hem erg graag mag en als persoon echt heel leuk vindt, maar dat je hem niet wilt kwetsen door straks misschien te snel te gaan en een relatie aan te gaan, zonder dat je echt verliefd bent :n Want dat voelt heel rot, ik heb me heel lang schuldig en een huichelaar gevoeld. Dus geef vooral jezelf de ruimte om iets te laten groeien en zoek ook uit of je de aandacht in het algemeen zo leuk vindt, of specifiek van hém :j

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 19:09

Bedankt voor jullie reacties. :j

Ik twijfel enorm aan mijn gevoelens voor hem.

Wat Mae al zegt, ik weet niet of ik de aandacht in het algemeen of de specifieke aandacht van hém fijn vindt.
Dat moet ik uitpuzzelen.
Op dit moment voel ik 0% verliefde gevoelens, dat geef ik eerlijk toe.
Maar ik bekijk hem toch met andere ogen, dat merk ik wel aan mezelf.

Maar of het verliefdheid is?
Nee, dat denk ik niet.

Ik schrijf wellicht als een rommeltje, en zo voel ik dat momenteel ook.

Hij was vandaag weer kortaf, puur omdat hij echt heel erg teleurgesteld is.
Ik zie de tranen in zijn ogen branden, echt waar.
Op een gegeven moment, in de pauze, zegt hij opeens tegen onze groep; 'Ik ga hier weg, ik trek het niet meer. Ik ga buiten een sigaret roken.'
Daar doelt hij dus mee op mij, dat is klaarduidelijk.

Ik vind dat ontzettend moeilijk om te zien, maar wat moet ik dan?

Ik wil hem geen valse hoop geven, of voor hem te hoge verwachtingen creëeren, maar ik heb de drang om hem een sms'je te sturen, hem te spreken, etc.

Was het allemaal maar zo simpel..
Damn.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 19:17

Al mijn verliefdheidsrelaties zijn geflopt!! Ik ken het wel hoor. Verlegen worden als hij je aankijkt. Sidderen als je aangeraakt wordt. Je he-le-maal het einde voelen. EN het knagende gevoel als je hem niet ziet!
Sorry, maar verliefd zijn is bedrog. Het verdoezeld hoe iemand werkelijk is. Mijn ex was gewoon een monster met gladde praatjes die me precies wist te paaien!
Nu heb ik gewoon een eerlijke betrouwbare man. Misschien geen WOW gevoel gehad in het begin, maar hij heeft me in elk geval nooit gebruikt of zichzelf anders voorgedaan. Ik was in het begin helemaal niet zo gek van hem omdat bovenstaande meneer nog steeds aan het rommelen was met mijn gevoelens/leven. Uiteindelijk heb ik wel voor mijn huidige man gekozen. Ik ben in de afgelopen 10 jaar ontzettend dol op hem geworden en wil hem NOOIT meer kwijt! Al staat het lekkerste ding voor me, dan zeg ik nog: nee bedankt!
Dus verliefdheid kan niet groeien, houden van en het juiste gevoel wel!

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 20:07

Stel je houdt van iemand en je komt die persoon steeds tegen. Je kunt je bijna niet beheersen om iets liefs te zeggen of blijk te geven van je gevoelens, maar je weet dat het niets kan worden, omdat hij er bewust voor kiest geen relatie aan te gaan (vanwege geloofsovertuiginen, niet met jou, maar net zo goed niet met een ander). Omdat je hem steeds tegen komt kosten die ontmoetingen jou steeds meer moeite tot het punt dat je zo rood wordt als een tomaat iedere keer dat hij dichtbij komt. Je weet gewoon dat je het niet voor hem verborgen kunt houden, want hij kijkt dwars (en liefdevol) door je heen. Wat doe je? Maak je het bespreekbaar (zo ja op welke manier) of ga je door met doen of je neus bloedt?
Het gaat om iemand die je een paar weken kent.
Laatst bijgewerkt door Macusa op 12-10-09 20:11, in het totaal 1 keer bewerkt

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 20:09

Zoezi schreef:
Sorry, maar verliefd zijn is bedrog. Het verdoezeld hoe iemand werkelijk is. Mijn ex was gewoon een monster met gladde praatjes die me precies wist te paaien!

Nu niet echt op jou alleen bedoelt, maar ik snap helemaal niets van mensen die zich zo in de luren laten leggen. Je ziet toch dat welk karakter iemand heeft, maar sommigen gooien al hun principes overboord om het dan achteraf op de verliefdheid te steken.

Je ogen open houden kan nooit kwaad lijkt mij, ook als je verliefd bent.

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 20:14

BraveSpots schreef:
Nu niet echt op jou alleen bedoelt, maar ik snap helemaal niets van mensen die zich zo in de luren laten leggen. Je ziet toch dat welk karakter iemand heeft, maar sommigen gooien al hun principes overboord om het dan achteraf op de verliefdheid te steken.

Dat zie je dus niet altijd bij voorbaat, zelf niet als je niet verliefd bent. Als je iemand ontmoet die niet uit jouw eigen omgeving komt kun je dat vaak helemaal niet inschatten en al helemaal niet als die persoon van een andere cultuur is. Dan kom je er in de loop der tijd pas achter met wat voor iemand je te maken hebt. Bovendien zijn sommige mannen (vrouwelijke uitvoeringen zullen er ook wel zijn) zulke manipulaters zijn dat ze lang iets kunnen veinzen voordat jij het in de gaten hebt.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 20:20

Macusa schreef:
Dat zie je dus niet altijd bij voorbaat, zelf niet als je niet verliefd bent. Als je iemand ontmoet die niet uit jouw eigen omgeving komt kun je dat vaak helemaal niet inschatten en al helemaal niet als die persoon van een andere cultuur is. Dan kom je er in de loop der tijd pas achter met wat voor iemand je te maken hebt. Bovendien zijn sommige mannen (vrouwelijke uitvoeringen zullen er ook wel zijn) zulke manipulaters zijn dat ze lang iets kunnen veinzen voordat jij het in de gaten hebt.

Volgens mij hebben wij eerder dit soort discussie al eens gehad ;)

Ik heb er zelf geen ervaring mee, dus mss heb ik idd het recht niet om zo te denken. En toch vind ik dat moeilijk hoor.
Dat je niet kan doorhebben hoe iemand (min of meer!) in elkaar steekt. En dan bedoel ik natuurlijk in de loop van maanden ofzo, waarbij je iets intensiever contact hebt. Je ziet toch hoe iemand omgaat met anderen, je ziet hoe iemand kleine problemen oplost, hoe hij omgaat met irritaties en met successen. En als er al mensen bestaan die hun hele voorkomen en alles eromheen anders doen lijken dan het is, dan kan ik bijna geen grotere afknapper bedenken als je erachter komt wat zijn echte leven is.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 20:57

De jongen in kwestie heeft aangeboden nog een keertje voor me te komen koken, binnenkort. :D

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 21:03

Bij mij kan het niet... Ik moet echt die klik hebben met iemand vanaf moment 1. Heb eht wel eens geprobeerd, had geen klik vanaf moment 1 maar hij was leuk, lief, grappig, gezellig, knap... Maar geen chemie. En mijn kriebels kwamen maar niet.
Maar denk wel dat het zou kunnen groeien hoor, bij mij alleen niet :+ Het is er of het is er niet.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 09:26

BraveSpots schreef:
Zoezi schreef:

Hahaha, ik snap het achteraf ook niet. Misschien gewoon een combinatie met je niet meer alleen voelen, aandacht krijgen, complimentjes krijgen, jong zijn en naief?
Maar om wat hij gedaan heeft en geen sorry kan zeggen zal hij altijd mijn naam blijven horen ;) Z'n eigen schuld

bosmonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 09:29

je kan zeker na verloop van tijd verliefd worden! mijn vriend en ik kenden elkaar al 2,5 jaar, maar leidden ons eigen leven, totdat we elkaar vorig jaar ineens met andere ogen gingen zien. nu hebben we alweer ruim 1 jaar een relatie en wonen gelukkig samen!

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 09:48

Dat kan absoluut! Je kan goed na iemand een paar te hebben gezien kriebels krijgen :) Verschilt per persoon en misschien ook wie je voor je hebt...

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 13:07

Ik kwam mijn vriend regelmatig tegen als ik mn honden uit ging laten (we woonden in dezelfde straat), en we stonden dan ook regelmatig gezellig te praten. Ik had niet gelijk een wow gevoel bij hem, maar ik vond hem wel gelijk al aardig. Op een gegeven moment betrapte ik mezelf erop dat ik buiten steeds meer ging kijken of ik hem tegen kwam. En ik begon te balen als ik een late dienst had, want als ik vroeg moest beginnen ginggen we vaak dezelfde tijd weg.
Na een aantal weken besefte ik dat ik verliefd op hem was, toen heb ik contact met hem gezocht. En nu gaan we bijna trouwen :D
Ik heb bij hem nooit een heftige verliefdheid gevoeld zoals ik in de pubertijd wel eens had, dus niet kunnen eten enzo. Maar het voelde wel gelijk goed en vertrouwd, vanaf dag 1 al.
Het gaat gelukkig erg goed tussen ons en nog regelmatig heb ik kriebels in mn buik van hem, haha.

Ik weet niet hoe ik zou handelen als ik in jouw schoenen stond, ik zou zeggen luister naar je gevoel. Hou hem niet aan het lijntje omdat hij zo lief is, terwijl jij verder niets voor hem voelt. Dat is niet eerlijk tegenover hem. Maar als je het een kans wil geven, zou ik ook eerlijk tegen hem zeggen dat je nog niet verliefd op hem ben.
Succes!!!

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 13:12

Ik ben van mening dat dit kan, maar zoals de rest zegt, er moet wel een bepaalde klik zijn. Tenminste 'klik' is misschien het verkeerde woord, Miek140 verwoord het beter, een bepaalde 'chemie'. Succes :j

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 13:13

Ragnaaa schreef:
Maar weet je wat ik heb?

Er is dus een jongen, en hij is echt heel lief.
Hij is heel begripvol en een heel fijn luisterend oor, waar ik ook mee zit.

Hij heeft me enkele dagen geleden verteld dat hij stapelverliefd op me is, vanaf de eerste dag dat hij me zag.
Hij vond me een mooie, lieve meid en vond dat ik zo leuk met andere mensen om kon gaan.

Nu vind ik het een bijzonder aardige jongen, maar ik voel me fysiek niet aangetrokken tot hem.
Hij is bijna een kop kleiner dan mij, en is een jaartje jonger.

Maar hij is wel heel aardig, en zó lief en begripvol.
Hij heeft echt zijn hart op de juiste plaats zitten. :j
En dat raakt me.

Maar ik weet dus niet wat ik moet.
Ik voel nog geen verliefde kriebels, maar ik krijg toch wel een bepaald gevoel als hij me aanspreekt op MSN, of me een sms'je stuurt.
Of als ik hem zie.

Maar het voelt niet als verliefdheid, dat zeker niet.

Ik denk dat ik hem eerst beter wil leren kennen, en wie weet bloeit het uit tot iets moois.
Maar misschien dat het ook blijft bij vriendschap.

Ik durf het niet te zeggen..

Maar het knaagt aan me, ik weet niet wat ik voel, denk en wil.
Het is oprecht een lieve, eerlijke jongen. :j

En dat waardeer ik echt aan hem. :)

zo hee ragnaa daar vertel jij een even precies wat ik voel..
ik heb iets soortgelijks, kan hel goed met hem kletsen en opschieten hij loopt me niet in de weg in mijn huis, maar fysiek is er gewoon niks, noppa nadaa.
ik weet gewoon dat het een goede vent is, en dat ie alles zou doen om me gelukkig te maken maar er is geen chemie..

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 15:54

nameless schreef:

zo hee ragnaa daar vertel jij een even precies wat ik voel..
ik heb iets soortgelijks, kan hel goed met hem kletsen en opschieten hij loopt me niet in de weg in mijn huis, maar fysiek is er gewoon niks, noppa nadaa.
ik weet gewoon dat het een goede vent is, en dat ie alles zou doen om me gelukkig te maken maar er is geen chemie..[/quote]

Mijn ervaring is dat dat heel lang goed kan gaan, misschien zelfs een leven lang, tot je eens hartstochtelijk verliefd wordt op een ander en al helemaal als dat wederzijds blijkt te zijn. Je beseft dan ook meteen wat er niet klopt in je relatie.

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 19:20

das waar ik bang voor ben, misschien moet ik er ook bij vertellen dat ik bindingsangst heb . ben te vaak teleurgesteled en rem mezelf enorm af in dit soort situaties..
een half jaar terug ben ik eens met deze jongen gaan eten, maar ik vond hem toen niet boeiend en had ook geen zin in een date..
hij heeft gewoon niet opgegeven, maar heel subtiel het contact op een waakvlam aangehouden, voor een paar weken geleden bood ie aan om mijn website af te maken, was ie al mee begnnen, en ja dan spreek je elkaar veel meer. en dan is die klik er wel. hij noemt me een ui ( vond het wel een goede benaming) de eerste lagen van jou ziet iedereen, en elke keer krijg je een laagje meer te zien..of tewel hij heeft me goed door, en doet ook echt moeite het persoontje binnen die lagen te ontdekken..en ik kan je nu al vertellen dat dat geen eenvoudige klus is, ik heb sterke stevige muren gebouwd..
en normaal ga ik bij de afbraak van laagje 2 heeeel hard rennen.
na ja mensen die mij kennen zullen dit beamen.
maar op de 1 of andere manier ren ik nog niet, en vind ik het best gezellig als ie er is...