Het fileprobleem als we nou eens gewoon.......

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ingvdh

Re: Het fileprobleem als we nou eens gewoon.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 13:08

Volgens mij was juist aangetoond dat die 80km zones juist minder file veroorzaken.

Alleen ben ik wel voorstander van flexibel instellen van dergelijke oplossingen, midden in de nacht als er geen hond op de weg is gewoon weer 100 - 120 maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 13:09

Dat doen ze in omgeving Diemen ook, flexibele limieten. Ideaal!

kattekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 13:09

tip: ga motorrijden! :9
Minder wielen, minder ruimte nodig.
En op het weer kun je je kleden, die pakken die ze tegenwoordig hebben, kunnen overal tegen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 13:15

Oh motorrijders... die moeten eens ophouden om ook tussendoor te komen als de file 50 of harder rijdt. Wij automobilisten hebben dan gewoonweg geen kans om ze op tijd te zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 13:19

Bij 50 of harder zie ik ze eerlijk gezegd niet zo vaak tussendoor komen. Lijkt me ook aardig link. Ik ben altijd wel scherp op motorrijders maar dat komt denk ik omdat ik het ook wel heel graag zou willen en ik meerdere vrienden met motor heb waar ik me wel eens zorgen over maak :D

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 13:26

Gewoon de maximum snelheid omlaag naar 100, dan heb je ook minder last van die huppelkutjes die niet harder durven dan 90. Een inhaalverbod voor vrachtwagens en blokken bij de invoegstrook zodat je wel eerst vaart moet maken voordat je kunt invoegen.
En misschien ook weer een tussentijdse rijtest zodat sommige de regels weer even leren kennen, EN goed leren kijken want dat is ook vaak een probleem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 13:27

Inhaalverbod voor vrachtwagens zou ook heel prettig zijn, maar ik kan me ook heeeel goed voorstellen dat vrachtwagenchauffeurs zelf daar héél anders over denken. Iemand die 78 voor je rijdt is strontirritant :j

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 13:34

mijn ideeen
- remmen zonder duidelijke reden verbieden
- vrachtwagens die elkaar inhalen verbieden of verplichten het gas even los te laten als je als vrachtwagen bestuurder ingehaald wordt.
- mensen die onder de 10 kmpu rijden op de snelweg hun rijbewijs innemen.
- het openbaar vervoer betaalbaar maken
- en voor de bestuurders hier......(1 van mijn en mn vriend zn grootste ergenissen) de spitstroken geheel gebruiken. pas invoegen op het einde en dus niet 800 m voor het einde.... en invoegers vanaf de spitsstrook er netjes tussen laten en niet blokkeren.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 13:36

Lovely schreef:
Oh motorrijders... die moeten eens ophouden om ook tussendoor te komen als de file 50 of harder rijdt. Wij automobilisten hebben dan gewoonweg geen kans om ze op tijd te zien.

mijn idee: geef ze aan allebei de kanten een eigen rijstrook en verbied ze op de autorijstroken :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 13:37

Invoegstrook bedoel je ipv spitsstrook denk ik Suuzepuus?

Hoezo minsen die onder 10 km/uur rijden rijbewijs afpakken? Zal typfout zijn en 100 moeten zijn denk ik, maar hoe wil je dat wettelijk regelen? Dan wordt filerijden namelijk verboden :D

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 13:38

als 'wij 'automobilisten gewoon netjes aan de rechterkant van de rechterrijstrook blijven en aan de linkerkant van de linkerstrook is er niks aan de hand. dan hoef je bija geen tijd te nemen om ze te zien maar geef je de motorrijders de ruimte.

enne nee ik bedoel de spitstrook!!
enne ik bedoel idd 100 kmpu zonder file....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 13:40

Evelli schreef:
Lovely schreef:

mijn idee: geef ze aan allebei de kanten een eigen rijstrook en verbied ze op de autorijstroken :D

NOg beter!

Sonja, hier op de ring gebeurt dat heel veel hoor. Als het tussen de op-en afritten weer gaat rijden zie je de motorrijders nog steeds links en rechts inhalen en tussen de rijen door rijden terwijl de auto's dan alweer 50 rijden. Dat is dus echt gevaarlijk rijgedrag naar mijn idee en je hebt echt haast geen kans ze op tijd te zien. Ik vind het dus ook onverantwoord en een motorrijder zou beter moeten weten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 13:41

Hoezo wordt de spitsstrook niet goed gebruikt dan? Ik zie ze op mijn routes altijd veel en goed gebruikt worden eerlijk gezegd.

Kaka

suuzepuus schreef:
- mensen die onder de 10 kmpu rijden op de snelweg hun rijbewijs innemen

Dat wordt lastig in de file, dan sta ik regelmatig stil op de snelweg :Y)

suuzepuus schreef:
en voor de bestuurders hier......(1 van mijn en mn vriend zn grootste ergenissen) de spitstroken geheel gebruiken. pas invoegen op het einde en dus niet 800 m voor het einde.... en invoegers vanaf de spitsstrook er netjes tussen laten en niet blokkeren.

Nou moet ik zeggen dat ik geleerd heb tijdens mijn autorijlessen dat je op een invoegstrook niet helemaal tot het einde door hoeft te rijden, maar gewoon tijdig in moet voegen zodra daar ruimte voor is. Ik heb vooral een hekel aan mensen die nog even snel om iemand die aan het invoegen is, heen rijden om dan meer vooraan in de rij in te voegen. Wacht even op je beurt zeg.

Anoniem

Aparte strook voor motoren is ook een goed idee! En dan daarnaast eentje voor fietsers en daarnaast een ruiterpad! :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 13:42

Sonja schreef:
Invoegstrook bedoel je ipv spitsstrook denk ik Suuzepuus?

Hoezo minsen die onder 10 km/uur rijden rijbewijs afpakken? Zal typfout zijn en 100 moeten zijn denk ik, maar hoe wil je dat wettelijk regelen? Dan wordt filerijden namelijk verboden :D

Buiten de file is de minimumsnelheid nog steeds 60 kmu en is het dus daarmee al strafbaar om langzamer te rijden. Remmen kun je ook een bon voor krijgen als je om een verkeerde reden remt of anderen hindert of in gevaar brengt.

Sonja, leuk idee, waar wil je de praatpalen hebben?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 13:43

suuzepuus schreef:
als 'wij 'automobilisten gewoon netjes aan de rechterkant van de rechterrijstrook blijven en aan de linkerkant van de linkerstrook is er niks aan de hand. dan hoef je bija geen tijd te nemen om ze te zien maar geef je de motorrijders de ruimte.

enne nee ik bedoel de spitstrook!!
enne ik bedoel idd 100 kmpu zonder file....

Toch schrik je elke keer weer als er ineens een motorrijder rechts komt langszoeven! Gewoon een eigen rijstrook geven en verbieden op de rijbanen. Probleem opgelost.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 13:43

Kaka schreef:
Ik heb vooral een hekel aan mensen die nog even snel om iemand die aan het invoegen is, heen rijden om dan meer vooraan in de rij in te voegen. Wacht even op je beurt zeg.

Doe ik ook als er weer eens zo'n muts helemaal aan het begin van de invoegstrook staat te mutsen dat ze er DAAR tussen wil terwijl er geen ruimte gegeven wordt... Ik zet ook niet de hele strook vast voor zo'n miepestijn. Dan rij ik er gewoon langs, voeg verderop normaal in en rij lekker verder :D

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 13:46

de spitsstrook is gemaakt om helemaal uit te rijden. er staat ook bijna aan het einde een bord ; vanaf hier ritsen. dat is niet voor niks. vaak zie je dat mensen een stukje gebruken en dan hun auto weer in de rij tussen de auto's op de baan rechts proppen. daar is de strook niet voor gemaakt en zo werkt het ook niet goed!

Citaat:
Toch schrik je elke keer weer als er ineens een motorrijder rechts komt langszoeven! Gewoon een eigen rijstrook geven en verbieden op de rijbanen. Probleem opgelost

nog een rijstrook extra??? het wordt wel een beetje vol op die manier en tja als ze dat dan toch gaan doen mag er van mij ook wel een ruiterpad naast....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 13:47

Bij invoegen in een file (of langzaamrijdend) rijd ik ook altijd door naar het einde van de invoegstrook om te zorgen dat de mensen achter mij ook nog wat ruimte hebben om een plekje te zoeken om in te voegen. Je moest ze de kost geven die de hele oprit vast zetten door er gelijk tussen te willen duiken. Die mensen snappen kennelijk niet dat door het vastzetten van het de oprit, het kruispunt ervoor ook een rommeltje wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 13:48

Lovely schreef:
Bij invoegen in een file (of langzaamrijdend) rijd ik ook altijd door naar het einde van de invoegstrook om te zorgen dat de mensen achter mij ook nog wat ruimte hebben om een plekje te zoeken om in te voegen. Je moest ze de kost geven die de hele oprit vast zetten door er gelijk tussen te willen duiken. Die mensen snappen kennelijk niet dat door het vastzetten van het de oprit, het kruispunt ervoor ook een rommeltje wordt.

:j en daarom ben ik dus ook zo'n "aso" die er langs rijdt en pas op het einde invoegt.
Bij spitsstroken trouwens hetzelfde.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 13:49

suuzepuus schreef:
nog een rijstrook extra??? het wordt wel een beetje vol op die manier en tja als ze dat dan toch gaan doen mag er van mij ook wel een ruiterpad naast....

Zo groot is een motor toch ook weer niet? Zal prima passen.
een ruiterpad langs de snelweg vind ik weer een ontzettend dom idee :n

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 13:50

Spitsstrook is idd aan het einde ritsen, invoegstrook heb ik blijkbaar anders geleerd, dan kun je ook prima halverwege of aan het begin invoegen, zolang er maar plaats is. Zeker als er ook uitvoegend verkeer dezelfde strook op wil is het levensgevaarlijk om om de invoeger heen te rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 13:51

Lovely schreef:
Sonja, leuk idee, waar wil je de praatpalen hebben?

Gewoon, voor het eerste loket, waar je af moet rekenen voordat je bij loketje 2 je bestelling afhaalt :)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 13:51

Denken jullie dat Carpoolen wel helpt dan? :)