Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Evelli schreef:Lovely schreef:Oh motorrijders... die moeten eens ophouden om ook tussendoor te komen als de file 50 of harder rijdt. Wij automobilisten hebben dan gewoonweg geen kans om ze op tijd te zien.
mijn idee: geef ze aan allebei de kanten een eigen rijstrook en verbied ze op de autorijstroken
suuzepuus schreef:- mensen die onder de 10 kmpu rijden op de snelweg hun rijbewijs innemen
suuzepuus schreef:en voor de bestuurders hier......(1 van mijn en mn vriend zn grootste ergenissen) de spitstroken geheel gebruiken. pas invoegen op het einde en dus niet 800 m voor het einde.... en invoegers vanaf de spitsstrook er netjes tussen laten en niet blokkeren.
Sonja schreef:Invoegstrook bedoel je ipv spitsstrook denk ik Suuzepuus?
Hoezo minsen die onder 10 km/uur rijden rijbewijs afpakken? Zal typfout zijn en 100 moeten zijn denk ik, maar hoe wil je dat wettelijk regelen? Dan wordt filerijden namelijk verboden
suuzepuus schreef:als 'wij 'automobilisten gewoon netjes aan de rechterkant van de rechterrijstrook blijven en aan de linkerkant van de linkerstrook is er niks aan de hand. dan hoef je bija geen tijd te nemen om ze te zien maar geef je de motorrijders de ruimte.
enne nee ik bedoel de spitstrook!!
enne ik bedoel idd 100 kmpu zonder file....
Kaka schreef:Ik heb vooral een hekel aan mensen die nog even snel om iemand die aan het invoegen is, heen rijden om dan meer vooraan in de rij in te voegen. Wacht even op je beurt zeg.
Citaat:Toch schrik je elke keer weer als er ineens een motorrijder rechts komt langszoeven! Gewoon een eigen rijstrook geven en verbieden op de rijbanen. Probleem opgelost
Lovely schreef:Bij invoegen in een file (of langzaamrijdend) rijd ik ook altijd door naar het einde van de invoegstrook om te zorgen dat de mensen achter mij ook nog wat ruimte hebben om een plekje te zoeken om in te voegen. Je moest ze de kost geven die de hele oprit vast zetten door er gelijk tussen te willen duiken. Die mensen snappen kennelijk niet dat door het vastzetten van het de oprit, het kruispunt ervoor ook een rommeltje wordt.