Liefde en sex

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 14:46

SuperPepeijn schreef:
leeftijd, ervaring, milieu, opvoeding.


Helaas moet ik even aan een opmerking van gisterenavond denken Haha!.

Maar ik begrijp wel dat je naar fatsoen toe wilt, maar dat heeft helaas helemaal niks met dit onderwerp te maken. De meest "fatsoenlijke" mensen doen wel eens iets "onfatsoenlijks". Neem als voorbeeld wat er bij de cruisinggebieden gebeurt, het summum van sex zonder liefde en zie door wie dat daar ook gepraktiseerd wordt. Bij hetero's is het echt niet anders.

PS Belker, die inside info heb je al Haha!.

Katja
Blogger

Berichten: 42179
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 14:49

Lovely schreef:
Maar ik begrijp wel dat je naar fatsoen toe wilt, maar dat heeft helaas helemaal niks met dit onderwerp te maken. De meest "fatsoenlijke" mensen doen wel eens iets "onfatsoenlijks". Neem als voorbeeld wat er bij de cruisinggebieden gebeurt, het summum van sex zonder liefde en zie door wie dat daar ook gepraktiseerd wordt. Bij hetero's is het echt niet anders.


Het zijn vaak de mensen waar je het niet van verwacht. Maar dat is met vreemdgaan ook..

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 15:11

nee ik wilde eigenlijk gewoon aangeven dat die mening over seks gemaakt wordt door die aspecten.

ik vind seks zonder liefde helemaal niet onfatsoenlijk, maar enige mate vind ik wel netjes staan... tenzij je man bent natuurlijk Tong uitsteken

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 15:52

SuperPepeijn schreef:
nee ik wilde eigenlijk gewoon aangeven dat die mening over seks gemaakt wordt door die aspecten.

ik vind seks zonder liefde helemaal niet onfatsoenlijk, maar enige mate vind ik wel netjes staan... tenzij je man bent natuurlijk Tong uitsteken


Als man mag je dat wel zeker?? Knipoog

Volgens mij wordt er tegenwoordig ook nog aardig onderscheid gemaakt tussen mannen en vrouwen, als je man bent is het stoer als je zoveel vrouwen in bed hebt gehad, maar als vrouw ben je gelijk een slet..
Gelukkig ben ik niet zo.. Haha!

Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 16:46

SuperPepeijn schreef:
volgens mij weet ik nu wat je bedoelt, maar ik slaap tegen die tijd meestal al.


Gezellig

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 17:03

SuperPepeijn schreef:
knuffelen achteraf? wat is dat nou weer voor iets raars?


Nou nooit knuffelen en de dingetjes die je doet als je iets met iemand hebt...

Alleen ff....en dan weer naar huis, terwijl je dan wel een "relatie" hebt

Zo wat beter?

En achteraf gewoon ff knuffelen, zeggen dat je van die gene houd of wat dan ook...en niet gelijk naar huis vluchten (zoals ik hierboven al had uitgelegd)

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 17:09

BartVB schreef:
*grmbl* Kunnen we dat geslowchat beperken tot het Slowchat forum? Thanks Haha!

Liefde en sex zijn IMO twee verschillende dingen. De combi is idd het beste maar sex kan ook best zonder 'liefde'. Overigens is de reactie van Haagsemeid redelijk typisch. IMO zit daar een groot deel van het verschil in denken tussen mannen en vrouwen:


Iets dergelijks zul je een man niet snel horen zeggen. Toch een beetje verstoorde 'machtsverhoudingen' als het op sex aan komt. Helaas Scheve mond
Of ja, machtsverhoudingen is niet helemaal het juiste woord, maar je snapt wat ik bedoel. Hoop ik Haha!


Ik snap wat je bedoelt Haha! en ik weet dat veel mannen er zo over denken (en natuurlijk ook een aantal vrouwen)
Maarja bij mij is het gewoon zo (kan natuurlijk altijd veranderen) maar, bij mij is het in ieder geval altijd wel zo geweest Haha!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 17:51

Katja"]
[quote="SmithsGirl"][quote="Belker schreef:
Nu over naar de buitenechtelijke relaties.............

als een relatie 100% goed is, dan moet er geen behoefte zijn om een ander te hebben.

Is die behoefte er wel, dan zit er iets niet goed in de relatie en is het naar mijn mening geen relatie meer te noemen.
[/quote]

De laatste cijfers zeggen dat driekwart van de mensen in een relatie vreemdgaan. Je maakt mij niet wijs dat zie allemaal een hele slechte relatie hebben dus er moet volgens mij toch meer aan de hand zijn.
Is de mens wel bedoeld om monogaam te zijn???
[/quote]

Precies hoe ik erover denk, ook toen ik dat bericht las. Een mens is niet monogaam maar kiest ervoor omdat dat maatschappelijk wenselijk is....

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 17:53

SuperPepeijn"]
leeftijd, ervaring, milieu, opvoeding.
[/quote]

Iedere keer als ik dit aanhaal in een topic, dan krijg ik op me kop! Lachen

[quote="Cody"]
Ja ik zal weer eens ontopic gaan.

Ik denk dat liefde en sex apart van elkaar kunnen bestaan, maar dat sex met liefde wel mooier is.
Dus je kunt liefde hebben zonder sex, en sex zonder liefde, maar een combinatie ervan is het beste Lachen
[/quote]

Voor mij maakt het niet uit. Zolang ze maar een hartslag heeft!


Snap trouwens ook niet waarom vrouwen faken. Jullie?
[quote="Cody schreef:
Dat kan niet want die is vrijgezel Haha!

Wel leuk om kansberekeningen te gaan maken uitgaande van Katja's enquete. Bij elk groepje van 4 mensen met een relatie zit er dus gemiddeld genomen altijd eentje bij die bedonderd wordt.
Kan het me nog steeds niet voorstellen eigenlijk...


Ikke wel, ken niemand die niet is vreemgegaan in zijn leven....

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 18:02

Nou, zelf ben ik een man (althans, de laatste keer toen ik het controleerde wel Tong uitsteken), maar ik wil nooit iets als een one-night-stand . Ik vind dat sex vanuit liefde voortvloeid. Een vrijpartij is daardoor vele malen prettiger (en heviger Tong uitsteken).
Dan het andere punt, monogaam. Als je niet in staat bent om monogaam door het leven te gaan (en dat geldt voornamelijk voor de mannen), er zijn ook betaalde dames. Maar dan nog, ik vind dat je 1 partner hebt en daar hoort het bij te blijven. Waarom zou ik een ander willen als ik hou van het meisje dat ik heb? Lusten deel je met z'n 2-tjes, niet met je buurman/vrouw.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 18:10

Arno24 schreef:
Ik vind dat sex vanuit liefde voortvloeid. Een vrijpartij is daardoor vele malen prettiger (en heviger Tong uitsteken).
ik denk dat seks zonder liefde minstens net zo prettig en hevig kan zijn, alleen op een andere manier.

aan de mensen die er zo over denken: waarom vloeit seks voort uit liefde?

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 18:18

SuperPepeijn"]
[quote="Arno24 schreef:
Ik vind dat sex vanuit liefde voortvloeid. Een vrijpartij is daardoor vele malen prettiger (en heviger Tong uitsteken).
ik denk dat seks zonder liefde minstens net zo prettig en hevig kan zijn, alleen op een andere manier.

aan de mensen die er zo over denken: waarom vloeit seks voort uit liefde?
[/quote]

Mmmmm.......heel anders denk ik SP. In beide (beste sex) gevallen ervaar je het toch net iets anders. De grens tussen lust en liefde kan je als volgt definieren denk ik:

Blijft het gevoel over het meisje na de orgasme onveranderd, dan is het liefde. Is het na 5 seconde weg, dan is het lust. Voor mij is het vaak onbekend wat ik nou voel voor iemand als je er nog geen sex mee hebt gehad, maar toch een bepaalde aantrekking tot haar voelt. Is het nou liefde of gewoon lust??
Laatst bijgewerkt door Prima op 04-05-03 18:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 18:30

Of de aantrekking nu liefde is of lust? Lust is er denk ik nagenoeg altijd wel. Hormonen hebben we immers allemaal. Voor mijzelf probeer ik altijd na te gaan of ik echt iets in iemand zie of dat alleen het uiterlijk toevallig leuk is en je graag sex wilt. Als het het laatste is, wil ik ook die sex niet met iemand. Het is moeilijk om die keuze te maken, maar het kan. En om na te gaan of ik iets in iemand zie, ga ik gewoon een aantal punten na. Probeer ik mij aan haar aan te passen of blijf ik mijzelf. Kan ik haar recht in de ogen kijken, of dwalen ze constant af. Is het eerste dat ik denk sex of is het, yes daar is ze weer, heerlijk om haar weer te zien/horen. Lijken logische dingen, maar ze moeten vooral door eerlijkheid vanuit je zelf worden beantwoord.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 18:40

Prima schreef:
Blijft het gevoel over het meisje na de orgasme onveranderd, dan is het liefde. Is het na 5 seconde weg, dan is het lust.
tenzij je nog meer lust hebt en gaat voor een 2e orgasme Tong uitsteken

zal ik nou eens iets heel raars zeggen, als ik verliefd ben denk ik helemaal niet aan seks.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 18:58

SuperPepeijn"]
[quote="Prima schreef:
Blijft het gevoel over het meisje na de orgasme onveranderd, dan is het liefde. Is het na 5 seconde weg, dan is het lust.
tenzij je nog meer lust hebt en gaat voor een 2e orgasme Tong uitsteken

zal ik nou eens iets heel raars zeggen, als ik verliefd ben denk ik helemaal niet aan seks.
[/quote]

Waar denk je dan wel aan???

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 19:00

SuperPepeijn"]
knuffelen achteraf? wat is dat nou weer voor iets raars?
[/quote]

Duidelijk nood aan betere instructie Knipoog

[quote="SuperPepeijn schreef:
volgens mij weet ik nu wat je bedoelt, maar ik slaap tegen die tijd meestal al.


Dat noem ik nou eens letterlijk een saaie piet *LOL*

Tenzij betreft 1 night stand , maar dan hangt het er ook nog maar eens vanaf met wie ...
Laatst bijgewerkt door Loolapelooza op 04-05-03 19:01, in het totaal 1 keer bewerkt

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 19:01

hoe ik de volgende keer als ik haar zie weer het beste indruk kan maken Haha!

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 19:04

SuperPepeijn schreef:
hoe ik de volgende keer als ik haar zie weer het beste indruk kan maken Haha!


Denk je dàn stiekem zo nu en dan niet aan seks ?
Geloof ik niets van ... Tong uitsteken

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 19:05

Niet knuffelen? Juist wel Haha! Is heerlijk man *LOL*

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 19:06

knuffelen doe je maar met een teddybeer hoor.

Belker

Berichten: 15399
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 19:19

Of met je paard. Maar knuffelen doe je ook met je geliefde. IS soms fijner dan seks. Soms wil ik alleen maar door geknuffel getrooost worden.
Maar of ik nu wel of niet een goede indruk maak, daar maak ik me geen zorgen om. Ik ben wie ik ben en zo neemt men mij maar. Ik ga me niet beter voordoen, dan kan het alleen maar tegenvallen.

Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 19:30

SuperPepeijn schreef:
knuffelen doe je maar met een teddybeer hoor.

Ja hallooooo, daar wil ik toch af en toe wel een paar stevige mannenarmen voor om me heen hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 21:35

Prima, mannen faken ook en doen dat ook om een hele interessante reden (staat in Half the human experience, dus zoek maar op).

Overigens maak ik me er niet meer druk om wie van de heren nou vreemd gaat, ik stel me er op in dat alle mannen dat doen. Oftewel, show me the first who didn't (op lange termijn) en heren, niet schijnheili zitten zeggen dat je nooit vreemd gaat Haha!.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 21:39

Ik zou niet weten wanneer ik vreemd moet gaan. Word aan een short leach gehouden!

Belker

Berichten: 15399
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 21:44

Nou al die dagen dat je vrij bent en thuis zit. Dan heb je mooi de tijd.