Mooie zwanen worden lelijke eendjes.....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 18:20

Ik ben ook heeel lang gepest nu zit ik op een andere school omdat ik in beilen geen havo meer kon doen want dat ging maar tot het 3e jaar
Nu wordt ik niet meer gepest
Ik ben er wel sterk vangeworden
Ik durf nu sneller een grotere bek op te zetten en kom ook meer voor mezelf op
Ook durf ik nu sneller contacten te maken :)
Aan de ene kant denk ik bedankt pesters dat ik nu zo ben maar aan de andere kant is het vreselijk om het mee te maken
Maar ik merk gewoon dat ik veel meer durf te zeggen enzo :)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 18:20

IK ben nog niet echt veranderd, altijd op neergekeken. Het is me goed zo ik hoef er niet zo opgetut bij te lopen }:0

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 18:40

Ik vind het héérlijk om sommige dingen te lezen.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 18:40

Op de basisschool was iedereen bij ons gelijk en ben daar nooit gepest. Dat kwam pas op de middelbare school. Ik ben een laatbloeier geweest. Toen ik op de middelbare school kwam speelde ik nog met de barbies en ander speelgoed en ineens mocht dat niet meer want dat bleek niet normaal. Iedereen was al bezig met jongens en make-up. En dan kom je daar als meisje met bril,rechte pony en beugel. Het ideale pispaaltje dus terwijl de die meiden helemaal niet echt van die mooie meiden waren of het populaire groepje waar iedereen bij wilde horen.
En als je dan netjes je huiswerk doet en buiten dat actief bezig bent met je sport, dat maakt het dan ook nog leuker om te pesten. Ik ging ook niet mee met de mode en droeg gewoon wat ik zelf leuk vond.

Het derde jaar werd nog erger toen de klassen gemengd werden. Ik kwam in de afvalklas terecht die voor 90% bestond uit alle mensen die het derde jaar waren blijven zitten of van de Havo nu dus de Mavo gingen doen.

In het vierde jaar ging ik mij steeds zekerder voelen. De Havo was heel gezellig, maar helaas te kort.
Als ik die pesters van vroeger zie zijn ze niks veranderd en/of alleen maar lelijker geworden.

Zei laatst nog tegen mijn vriend sommige mensen worden alleen maar mooier naarmate ze ouder worden en sommige alleen maar lelijker.

Ook heb ik mooie meisjes die op mij neer kijken maar zelf een heel lelijk karakter hebben. Dan ben ik liever wat minder knap met daarnaast dat ik door veel mensen aardig gevonden wordt. ;)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 21:18

Ik ben op de basisschool en de eerste 3 jaar van de middelbare school ook heel erg gepest. Omdat ik op paardrijden zat (Dat mag niet ofzo :+), en ik was op de basisschool altijd heel verlegen, nooit haantje de voorste etc. Ze konden niet begrijpen dat paarden mijn passie is, en op een gegeven moment ging iedereen hinniken als ik eraan kwam lopen, schreeuwden pony en allemaal van dat soort dingen. Ik heb echt op de basisschool periodes gehad dat ik gewoon niet naar school durfde :=.

En ik kreeg laatst van een 'oud klasgenoot' dat ik hartstikke veranderd was, positief! :D Op de een of andere manier heeft die schoolperiode me wel sterk gemaakt, en ik kijk nu terug op de pesters van voorgaande jaren :j. Als iemand het nu nog grappig vind om me uit te schelden loop ik niet weg, maar dan heeft diegene ruzie, gnagna }>

Ghani

Re: Mooie zwanen worden lelijke eendjes.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 21:24

hihi, iedereen is ineens het lelijke zwaantje geweest voeger :P Niemand die hier zegt: ' toen ik nog op school zat was ik een lekker ding, maar nu zie ik er niet meer uit :+ ' hehe :D

Maar inderdaad, ook ik was een lelijk zwaantje.. en nu..
tja. Heb niet te klagen wat uiterlijk betreft! ;) .

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 21:34

Ghani schreef:
hihi, iedereen is ineens het lelijke zwaantje geweest voeger :P Niemand die hier zegt: ' toen ik nog op school zat was ik een lekker ding, maar nu zie ik er niet meer uit :+ ' hehe :D

Maar inderdaad, ook ik was een lelijk zwaantje.. en nu..
tja. Heb niet te klagen wat uiterlijk betreft! ;) .

Die reageren niet denk ik :=

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 21:36

Oh precies hetzelfde hier! Op de basisschool werd ik heel erg gepest door een bepaald meisje, en ik vond haar ook best knap. (Dit kwam ook omdat zij zich veel meer met uiterlijk bezig hield. Ik was nog veel te veel 'kind' om me daar druk over te gaan maken. :P )
Ik kom haar nu heel soms nog wel eens tegen en dan denk ik echt: Tjee wat is dat mens eigenlijk lelijk! Dat ik haar vroeger knapper dan mezelf vond. := Aan haar reactie te zien was ze net zo verbaast over mijn uiterlijk als ik over het hare. :P Ik ben nu namelijk niet meer hetzelfde magere meisje dat krom liep en een bril droeg. :+

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 21:46

haha wat een leuk topic zeg. Ik ben echt in een Sbocht door mijn schoolperiodes heen gegaan.. Op de basisschool werd ik altijd/vaak gepest, op de middelbare heb ik 2 kekke jaren gehad, de andere 2 jaren waren nog steeds cool. Maar toen was het echt het ene groepje tegen het andere groepje. Waaronder het ene groepje het andere groepje pesten en andersom lieten we ze met rust. Heel vreemd. Toen ben ik naar MBO gegaan en heb ik 3 heljaren moeten doorstaan. Pesten was niet meer vanwege je beugel, maar vanwege datgene waar je zielsveel van houd. Ik ben van mijn middelbare naar de MBO helemaal in een andere wereld gekomen. Een wereld waar ik niet in paste. Ik ben heel vaak om mijn ziel getrapt, maar toch geslaagd. Mijn diploma en de gedachten aan de toekomst zijn mijn reddingsboeien geweest.

Ben nu een jaar uit de schooltijd geweest en nu doe ik een filmopleiding aan een prive school. Pas begonnen, maar de klas is leuk. Het zijn aardige mensen, sommigen van mijn leeftijd, anderen wat/stukke ouder. Ik denk wel dat ik daar in pas, de school voelt aan als thuis en ik ga er met plezier naartoe. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 21:48

ik ben nooit gepest en had altijd veel vrienden en vriendinnen op school ( zit nog steeds niet zonder ) ik weet niet of anderen mij mooi vonden of niet. Ikzelf vond mij zelf altijd heel dun. Echt stokjes van benen en was een plankje. Ik dacht echt dat gaat nooit meer weg
Het klinkt heel ordinair wat ik ga zeggen maar ik heb een figuurtje waar veel vrouwen *helaas* jaloers op zijn..slank, een behoorlijk ( niet hangende :P ) voorgevel en word door veel mensen *mooi* gevonden. Terwijl ik me vroeger wel een lelijk eendje voelde ( al is dat nooit tegen me gezegt )

upperlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 22:04

Ik ben ook veels te lang gepest. groep 3,4,5 en de helft van 6. In groep 6 ben ik naar een andere school gegaan en daar werdt ik geaccepteert! Wat een opluchting! Echt 3 super jaren gehad. Ik kreeg zelfvertrouwen en werdt bijdehander. In de eerste was het nog steeds rozengeur en manenschijn! Wat en heerlijke tijd!

Toen kwam ik in de 2e....Wat een drame, het begon weer helemaal op nieuw, maar dan nog even erger. Meerder keren naar de mentor gestapt maar die zei het niet te snappen want "ik was zo'n mooi meisje" Leuk om te horen maar daar heb je dus geen ene fiets aan op dat moment. Puntje bij paaltje werdt er niks aan gedaan, ben ik me ziek gaan melden en blijven zitten in de 2e klas. In overleg ben ik weer van school verandert, een niveau gezakt en mavo gedaan in de derde klas. Verlegen, gekwetst en bang kwam ik aan op mijn nieuwe school, maar waarempel, geschiedenis herhaald!. Opnieuw werdt ik geacepteert. Door mijn wiskunde achterstand heb ik opnieuw het 3e jaar moeten doen dus weer een andere klas. Wat zag ik er tegenop! maar ik hoorde er tussen. Werd een beetje de mama beer haha. Problemen? ga maar naar haar toe. Ik was immers de oudste en was helemaal HOT omdat mijn vrienden waar ik nog goed mee omging inmiddels in de 4e zaten. De tijd op die school is echt super geweest. Kon het met iedereen goed vinden, kon mezelf zijn en was 2 handen op 1 beuk met bepaalde leraren.
Het kan zo raar gaan.

Inmiddels ben ik 21, mama van een zoon van 2 en ben nu een jaar getrouwd na 5 jaar relatie.
Soms duik ik in een dip, voel me dan in en in triest, heb het idee dat ik niks kan. Moet dan echt een schop onder mijn hol hebben. Dat heb ik er echt aan overgehouden. Net als dat ik vaak in groepen nogsteeds het idee heb dat ik een buitenstaander ben.

Al met al ben ik goed op gedroogd en durf ik zelfs te zeggen dat ik mooi ben. Dit heeft ook wat voeten in de aarde gekost. Ik ben blij met mezelf en gelukkig en.........net als jullie kan ik echt genieten als mannen zeggen hoe knap ik ben. Ik denk dat je dit meer waardeert als je ook de andere kant ervaren heb.

Ik draag geen wrok meer, wel heel lang gehad. er zit een oud klasgenoot uit de 2e bij mij op de club (darts) en zie wat een persoon het is geworden. En dat maakt mij alleen maar trotster. Ik ga gewoon met die gozer om (was oook niet de main-pester) en het geeft me een goed gevoel dat ik door ben gegaan. Kinderen kunnen ook zo gemeen zijn en vaak zien de pesters dat later zelf ook wel in. Ik ben sterker als ooit.....

jeetje....wat een verhaal.....

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 08:25

Jeeeeh wat een hoop oud pest leed is hier zeg........ :(:)

Vraag, beinvloed het pesten van vroeger heden dag nog je leven :?

Bij mij nl wel, ben erg onzeker en ik krijg het beeld dat ik een dik en lelijk mormel niet uit mijn systeem gepraat..........

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 09:47

Dat ligt aan je zelf of het verleden je heden beinvloed. Als je er niks mee doet zal het altijd in je achterhoofd blijven. Als je het aanpakt kan je het verwerken en sterker worden

upperlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 12:22

Zoals ik in mijn vorige post ook al zei heb ik soms het idee dat ik niks kan of er in een groep niet bij hoor. ook als ik gewoon bankhang met mijn vrienden terwijl ze mij hebben gevraagt of ik alsjeblieft wil komen. Heb dan het idee dat ik saai ben of dat ze over me roddelen. Verder heb ik er geen last meer van.

Het valt mij trouwens op als ik een aantal profielen bekijk dat de mensen met pestleed helemaal geen lelijke mensenm zijn!

xROMY

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 12:23

upperlady schreef:
Het valt mij trouwens op als ik een aantal profielen bekijk dat de mensen met pestleed helemaal geen lelijke mensenm zijn!

Jaa klopt. Dat vond ik ook al.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 12:43

miep1979 schreef:
Jeeeeh wat een hoop oud pest leed is hier zeg........ :(:)

Vraag, beinvloed het pesten van vroeger heden dag nog je leven :?

Bij mij nl wel, ben erg onzeker en ik krijg het beeld dat ik een dik en lelijk mormel niet uit mijn systeem gepraat..........

Dat heb ik precies hetzelfde, ik vind mezelf een aardappel op poten

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 12:45

[quote="corientjuhh

Dat heb ik precies hetzelfde, ik vind mezelf een aardappel op poten[/quote]

:(:)

oh_oh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 12:47

Grappig dat er hier een topic over is!

Dit is iets wat mij ook al meerdere malen door het hoofd gespookt heeft. En wat ik al met menig een heb besproken in mijn omgeving.
In mijn omgeving zijn de mooie zwanen grauwe dakdoeven geworden en de lelijke eendjes zijn nu trotse zelfverzekerde vaak knappe zwanen.

De zwanen van vroeger zien er vaak zuur en ontevreden uit in mijn omgeving.

En de lelijke eendjes zijn nu zelfverzekerd, trots en hebben vaak ontzettend veel plezier en geluk in hun leven.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 12:48

xROMY schreef:
upperlady schreef:

Jaa klopt. Dat vond ik ook al.

Ik werd uitgemaakt als dik en dom door de leerkrachten, en in mijn ogen dacht ik dus ook dat ik een enorm dik en lelijk kind was geweest. Een paar maand geleden heb ik voor het eerst kinderfotos terug gezien. Ik schrok me een hoedje

http://www.alivenotdead.com/attachments ... 017451.jpg

Je moet dus niet lelijk zijn om als lelijk gepest te worden, als ze je willen dan vinden ze wel iets of fantaseren ze wat

Maar het hangt echt van jezelf af je kan slachtofferrol spelen en jezelf zielig en lelijk vinden en doordat je die rol neemt ben je ook vaak gepest geweest, of je kan eraan werken en je eigen cognities veranderen.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 12:52

miep1979 schreef:
[quote="corientjuhh

Dat heb ik precies hetzelfde, ik vind mezelf een aardappel op poten

:(:)

:)

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 12:56

katiavl schreef:
Ik werd uitgemaakt als dik en dom door de leerkrachten, en in mijn ogen dacht ik dus ook dat ik een enorm dik en lelijk kind was geweest. Een paar maand geleden heb ik voor het eerst kinderfotos terug gezien. Ik schrok me een hoedje

http://www.alivenotdead.com/attachments ... 017451.jpg

Je moet dus niet lelijk zijn om als lelijk gepest te worden, als ze je willen dan vinden ze wel iets of fantaseren ze wat

Maar het hangt echt van jezelf af je kan slachtofferrol spelen en jezelf zielig en lelijk vinden en doordat je die rol neemt ben je ook vaak gepest geweest, of je kan eraan werken en je eigen cognities veranderen.

Uhm..... ik wil geen slachtofferrol spelen, vind mezelf niet zielig MAAR toch als ik ergens naar toe moet, vreemde mensen ga ontmoeten e.d. speelt de onzekerheid weer op........
Ik voelde mij ontzettend goed toen ik na een zeer slechte periode in mijn leven, graadmager was......

Op de basisschool ben ik alleen maar gepest, ik kwam daar terecht na een verhuizing, was 5 jaar en vreselijk doof, kwam uit een klas met 20 leerlingen en ging naar een klas met 40!!! dit vergde zoveel aanpassingsvermogen en daarin heb ik gefaald en ben ik vanaf dag 2 dus gepest, zelfs toen ik op de middelbare zat en ouwe klasgenoten tegenkwam..... werd ik weer uitgejoeld voor lelijkerd, vet varken, dom wijf e.d. ik probeerde erboven te staan maar toch heeft het mij altijd onzeker gemaakt......

Het is ook zeker niet zo dat pesten hedendag nog mijn leven beinvloed het maakt me alleen vaak onzeker

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 13:03

Heel herkenbaar :j Ik was vroeger nogal het gepeste lelijke eendje in mijn klas, Dikke bril, pukkels, heel klein, Kroeshaar, enorm dik en verschrikkelijke kleding :o. Nu hoor ik van mijn basisschool klasgenoten dat ik énorm verandert ben, Ik heb nu lenzen, Glad gezicht, Nu minstens 1.62, Stijl haar, afgevallen, en nu me eigen kleding stijl. Idd heel herkenbaar.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 13:04

Ik ben nooit gepest en pestte nooit iemand.
Op de basisschool is bij mij in de klas ook nooit iemand gepest, dus heb dit niet meegemaakt.
Zelf was ik niet de mooiste met mijn brilletje en hele scheve tanden, toch was ik de "populaire" uit de klas.

Toen kwam ik op de middelbareschool en daar kreeg ik lenzen, ging aan de beugel en werd een mooie meid. ;) Weer was ik de populaire uit de klas, maar ik heb nooit iemand gepest ofzo! Ik was allemans vriend!
Stom om dat over mezelf te zeggen, maar ik ben nog steeds een mooie meid en bijna hetzelfde, alleen ouder. :)

Kan van mezelf dus niet zeggen dat ik van lelijk naar mooi of van mooi naar lelijk ben gegaan, maar van mensen uit mijn omgeving dus eigenlijk ook niet. :n Ze zijn bijna allemaal hetzelfde gebleven, gelukkig hoef ik dan ook geen onderscheid te maken tussen pesters en de gepeste mensen.
Laatst bijgewerkt door Mowoah op 04-10-09 13:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 13:05

Ik ben altijd heel verlegen geweest en wat 'slimmer' en 'ouder' dan leeftijdsgenoten, waardoor ik dus anders was en ben op de basisschool dus ook gepest daardoor. Daarnaast was mijn achternaam Prins, ook een hele goede reden om iemand te pesten natuurlijk ;) En ik was heel dun, wat reden nummer zoveel bleek te zijn. Echt om niks dus, maar ik ben wel heel groep 6 gepest, vooral door 1 bepaald meisje die dan iedereen meetrok, was doorvoor mijn beste vriendin, achjah bij kleine kinderen gaat dat zo snel blijkbaar. Daarvoor was ik ook altijd stil en verlegen, maar het was wel ok op school, had een paar vriendinnen en dat was leuk. Maar in groep 6 was het echt een hel, huilend thuiskomen van school. Niet meer leren, want als ik alleen maar 10-en haalde was ik een nerd. Heb ik 3 weken volgehouden, hielp natuurlijk ook niet, en ik wou helemaal niet niet leren. Echt ik heb alles geprobeerd, maar niks hielp. En toen eind groep 6 begin groep 7 kwam dat meisje wat me altijd pestte naar me toe en sloeg me? Niet hard ofzo, maar echt van haha kijk hoe stoer ik ben ik sla haar. En toen had ik het helemaal gehad en heb ik haar een stomp in haar gezicht gegeven :o Het hielp wel! Gepest was over, hoorde er nog niet bij, maar werd iig niet gepest, was weer een beetje als eerst. En zo ging het door tot eind groep 8. En toen had ik besloten dat ik op de middelbare school een hele nieuwe start ging maken, was zo blij om eindelijk van de basisschool af te mogen. En het ging echt zoveel beter opeens. Maar ben tot eind vorig jaar(in de 3e) nog heel onzeker geweest, ben het nog steeds een beetje, maar het is bijna helemaal weg :D

Ben toen ik naar de 3e ging trouwens naar een andere school gegaan, en toen wou ik weer een nieuwe start maken, want nu wou ik eens echt populair zijn. Dus nja, de eerste dag op school zag ik al wie dat waren(1 meisje die me ook had gepest op de basisschool :Z ) en binnen no time, met een beetje moeite hoorde ik daar helemaal bij. Was leuk, maar na een halfjaar had ik al door dat ik helemaal niet zoals hun was, en helemaal niet bij hun wilde horen. Ze waren enorm onzeker en hadden daarom zo'n enorme bek, deden naast school geen ene flikker en op school deden ze ook niks behalve terroriseren. En mooi waren ze idd ook niet. Dus niks niet mooie zwanen, mensen die zichzelf zijn, zijn de mooiste zwanen. En ben heel trots om te kunnen zeggen, dat ik steeds meer bij mezelf in de buurt kom. Heerlijk extreme sporten doen, mezelf uitdagen, gekke nieuwe dingen doen. En dragen wat ik leuk vind. Echt alles wat die 'populaire meisjes' dus niet waren/deden. En guess what, heb meer vrienden en 10.000x meer plezier dan in de tijd dat ik bij de 'populaire mensen/mooie zwanen' hoorde.

Dus iedereen die gepest is, denk er maar over na dat die pesters zich hetzelfde voelden als jij, en dat terwijl zij 10x meer moeite deden om dat te verstoppen en ermee te dealen, en het lukte ze nog niet ;) Dus eigenlijk moet je trots op jezelf zijn dat je gewoon door bent gegaan, en dat lage zelfbeeld is nergens voor nodig :D
Laatst bijgewerkt door Colorado op 04-10-09 13:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 13:07

Mijn vriend, heeft rood haar en sproeten.....
Nou een gemenere pesterij daar rood haar bestaat haast niet.

We hadden het een keer over mijn onzekerheid en hoe dit tot stand gekomen is....... dus ik vroeg hem naar het gepest met zijn haren...... nog nooit is hij gepest of aangesproken op zijn rode haren..... ik kon mijn oren niet geloven :D