Hoeveel betaal jij aan boodschappen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 13:44

Ik neem iedere week met boodschappen doen 200 euro mee en dat is altijd op.....maar daar zit ook zo'n 25 euro aan diesel en bijna 20 euro aan shag bij.
Wij zijn met drie kinderen, 4 honden en 3 katten.

Rauka

Re: Hoeveel betaal jij aan boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 13:54

Poeh wat een bedragen hier! Ik heb 2 maanden gegeten van 40 euro per maand, oftewel 15 euro per week. In mijn eentje.
Alleen het allergoedkoopste en wat in de aanbieding is. Niet elke dag vlees/vis, ect. Geen gekke tussendoortjes (ik mocht toch geen suiker dus had tussendoor een rijstenwafel/appel, koekjes zijn ook duur :oo )

Ik ben toch wel blij dat ik inmiddels iets meer te besteden heb O:)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 13:55

Oh ja, wij eten vegetarisch en ook weinig vleesvervangers, dus dat scheelt ook een berg geld denk ik!
Eet ook weinig brood, eigenlijk eet ik haast alleen maar groente fruit en warm eten := :+ :o :D

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 13:56

Wij zetten 300 euro opzij voor boodschappen.(per maand)
Ondanks dat ik boodschappen doe bij de lidl en meestal niet veel meer dan 35 euro per week kwijt ben, is het toch altijd op aan het einde van de maand..
Komt wss ook omdat we laatste maanden elke x ook grote DA kosten hebben gehad en een vriezer/friteuse moesten aanschaffen.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 13:56

Wij hebben een aparte huishoudrekening en daar word per maand € 600,00 op gestort. Wij zijn met 2 volwassenen, waarvan er 1 alleen in het weekend thuis is. 2 kinderen (van mij) die bij ons wonen en 2 kinderen (van mijn vriend) die 1 x per 2 weken een weekend bij ons zijn. Verder zijn er 2 honden, 1 groot en 1 klein en nog maar twee katten en een vijver met vissen. Normaal gesproken doe ik de boodschappen, maar als vriendlief mee gaat loopt het gigantisch uit de hand. Als ik alleen ga ben ik tussen € 80,00 en € 100,00 per week kwijt. Er ging voordat ik gestopt was met roken ook nog 4 pakjes sigaretten en voor vriend 4 pakjes shag vanaf. Sinds ik gestopt ben en hij gehalveerd is, haal ik geld daarvoor toch elke week van de rekening af. Hiervan betaal ik mijn lessen, zakgeld voor de kids in de vakantie en om 1 keer per jaar een weekend weg met mijn vriend. Het tanken gaat van de gewone rekening af. Verder als iets in de aanbieding is haal ik het in een behoorlijke hoeveelheid. Er worden ook veel maaltijden gekookt en ingevroren. Ik werk wel met een boodschappenlijstje, maar van alles is er 1 ding op voorraad. Als we het "voorraad" ding in de kast zetten gaat het gelijk op het boodschappenlijstje zodat dit de volgende week gehaald kan worden. Dat was het geloof ik wel zo'n beetje

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 13:59

Wij redden het in principe makkelijk met € 50 per week met zijn tweetjes. Zo nu en dan eten we wat luxer (houden erg van koken), dan wordt het € 60. Wij eten wel vlees, houden erg van lekkers en drinken ook wel eens een glaasje alcohol (zijn geen grootverbruikers) en we doen gewoon bij de Appie boodschappen. Let wel op aanbiedingen en koop grootverpakkingen vlees, dat gaat gewoon in de vriezer, evenals brood. Restjes invriezen ben ik mee opgehouden, dat kwam toch nooit op.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 13:59

Ik heb een lijstje met bovenaan inkomen en daaronder gaat eraf vaste lasten.

Wat daarvan overblijft gaat 115 euro per week af voor eten voor 3 personen en 2 konijnen. Daarvan betaal ik overigens ook de verzorgingsartikelen als shampoo ed.

Wat er dan overblijft wordt verdeeld tussen kasgeld, spaarrekening en overwacht. Laatste heeft vooral met mijn paard te maken.... :D

Edit: ik doe boodschappen bij de Lidl, wat daarvan niet lekker is of ze niet hebben ga ik bij de Jumbo halen.

Wardie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 14:00

Bij ons wisselt het enorm, maar ben toch vaak wel 80 euro per week kwijt, soms meer, soms minder. Heb nu tijdelijk doordeweeks mijn broer in huis, dus heb 2 mannen die dagelijks 10 boterhammen mee naar hun werk/school nemen, waar dus ook beleg op moet. Kilo kaas is zo weg! Mijn man neemt ook standaard 2 stuks fruit mee op een dag. Verder kopen we altijd alle (dure) zuivel van de Campina omdat mijn schoonvader melkveehouder is. Verder hecht ik veel waarde aan verse groenten en brood, etc. Maar ik kan wel flink bezuinigen op slechte vreterij denk ik zo...Heb de kosten voor de hond en het paard buiten beschouwing gelaten. Zeker nu ik sommige bedragen hier zo lees ga ik toch nog eens kritischer kijken!

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 15:18

Ik woon op mezelf doordeweeks, van de 5 dagen eet ik 4 dagen 's avonds warm, op vrijdag eet ik thuis. Ik ga vanaf vandaag beginnen met 20 euro pinnen aan het begin van de week, om daar die 5 dagen van te leven.

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 19:24

Ik woon op mezelf en heb gewoon 150 euro voor boodschappen/shampoo en toestanden voor 1 hele maand. van de 1e tot de 30e zeg maar. Ik heb wel het voordeel dat ik veel weg ben. Ik eet 1 keer per week op school en 1 keer per week op het werk. Daarnaast kook ik vaak voor 2 dagen. De weekboodschappen voor deze week waren maar 17 euro ongeveer.

Musjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 19:29

Ik schaam me echt als ik de bedragen hier lees. Ik ben een beetje vergelijkbaar met Chubby, ook qua extra's. Ik begrijp niet hoe sommige met 20,- in de week kunnen doen. Niet voor 2 personen ... ook niet voor 1 persoon trouwens.

Hoe doen jullie dat? Ook als ik let op wat ik haal dan kan ik niet 1 week =7 dgn voor 20,- boodschappen halen.

malita04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 19:33

we zijn ong. 85,- kwijt aan boodschappen.
2 volw. en 2 kinderen :D

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 19:39

Hier (met 2e) wordt er per week boodschappen gedaan voor zo'n 60/70 euro.
Maar ik zeg dna ook eerlijk dat ik echt geen koopjes jager ben en mijn vriend graag A merken heeft.
Ik doe altijd boodschappen bij de Jumbo, trouwens (enige winkel in het dorp, haha).

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 19:44

Musjes schreef:
Ik schaam me echt als ik de bedragen hier lees. Ik ben een beetje vergelijkbaar met Chubby, ook qua extra's. Ik begrijp niet hoe sommige met 20,- in de week kunnen doen. Niet voor 2 personen ... ook niet voor 1 persoon trouwens.

Waarom zou je je schamen?! Je werkt er toch ook gewoon hard voor! Een ander geeft meer geld uit aan stappen, of aan de kapper, of aan kleding, of aan kinderen bijvoorbeeld..

Ik moet zeggen dat toen ik alleen was, ik praktisch geen budget had voor boodschappen :+ En jawel, dat lukt dan ook gewoon, je wordt er heel creatief van.. Ik waardeer het boodschappen-doen-zonder-rekenen nu wel dubbel zo hard hoor ;)

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 22:08

Ik geef zo'n 35-40 euro uit per week denk ik. Ik eet ongeveer 1x per week bij m'n ouders.
Maar ik bezuinig niet op eten, als ik ergens trek in heb koop ik het ook.

Arvensis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 22:20

pff.. wij geven dan toch vrij weinig uit :o als we een 'gewone' week hebben, dan zitten we rond de 25- 30 euro voor 2 personen. Boven de 50 euro komen we nooit uit eigenlijk, behalve als er weer hondevoer ingeslagen moet worden..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 06:31

Musjes schreef:

Hoe doen jullie dat? Ook als ik let op wat ik haal dan kan ik niet 1 week =7 dgn voor 20,- boodschappen halen.

Het is echt best te doen hoor :j
Ik haal boodschappen bij de Deen en de Dekamarkt hier in het dorp.
Ik ben in m'n eentje, dus aan 1 brood per week heb ik genoeg. Groente kost ook geen drol en vlees (bijv. kipfilet) kan ik zo 3 a 4 dagen mee doen. Daarvan vries ik dan wel een groot gedeelte in.
Rijst, aardappelen, verse groente e.d koop ik dan gelijk in wat grotere hoeveelheid. Tijdens het koken vries ik ongeveer twee derde in.
yoghurt en fruit koop ik ivm versheid in kleine aantallen.
Huishoudelijke artikelen zoals bijv. wasmiddel of schoonmaakmiddel koop ik van het huismerk. Net zo goed en je betaalt een stuk minder.
Mijn shampoo is dan wel weer duurder, maar dat hoef ik maar 1 keer per 3 weken te kopen.
Het is echt een kwestie van merken vergelijken en dergelijke. Daarnaast ben ik ook nog op dieet en zelfs dat werkt prima met 20 euro per week. vier dagen per week kook ik en drie dagen per week eet ik wat ik heb ingevroren. Die drie dagen vries ik ook weer in wat ik heb gekookt, en zo gaat het door :D
Ik heb wel een groter budget hoor, maar ik vind het een sport om zo min mogelijk uit te geven en toch gezond en goed te blijven eten :D Geeft een soort van voldoening.

Ik woon dichtbij werk dus ik kan het op de fiets af.

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 06:57

We geven normaal gesproken zo'n 50 of 60 euro uit per week. Met 2 man.
Al was het de laatste keer 130 euro. Maar daar hebben we wel 3 weken eten van op het moment haha.

De katten is ongeveer 20 euro in de 2 weken.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 07:00

Wij ( met een groot gezin ) Geven per week, of per keer 120 euro uit. En dan alleen de basis dingen die we nodig hebben ;) Dus zonder toeters en bellen. Als we lekker bezig zijn, met lekkere koekjes er bij, Zakjes chips, ook nog sigaretten en sjag voor het hele gezin. Dan ben je zobizo rond de 180 euro kwijt! :)

Soms 1 keer in de week, af en toe 2 keer... Veel hé? :o

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 07:04

ik ga alleen naar de c1000.
en ben circa 75 euro kwijt per week voor 2.
als ik naar lidl ofzo wil moet ik een stukje verder.
meestal red ik dat niet ivm tijd.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 07:10

OMG als ik het zo lees voel ik me wel schuldig..
Er zijn mensen die het redden met 40€ per week, dit betaal ik al alleen aan lessen met mijn paard per week.

Heb vorige week bijna op het punt gestaan om een huis te kopen en samen te gaan wonen. Na berekening van alles en 450 € aan boodschappen hielden we nog €500 over. En ik maar bang dat we het niet gingen redden, schande }:0
Nog veel te leren dus...

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 07:17

Romeo2OO7: Mag ik even wat zeggen? :o Met die lessen slaat echt nergens op :o Ik les voor 5 euro per week, ze komt bij mij aan huis, en als het uitloopt betaal ik gewoon het zelfde! 20 euro per maand dus. En als het een keer niet doorgaaat, kost het me ook geen geld! ;) Dus daar zijn we het altijd heel goed met elkaar eens! En Ohja. Ik train nou een beetje op B/L Niveau. Met nog wel de basis onderdelen, zoals aanleuning. En constante aanleuning. maar dus ook galopswissel etc. :oo
Je moet echt goed zoeken hoor, zo'n goedkope. Maar dan heb je hem! :+

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 07:24

Maar dit is wel een lichte tour ruiter. Die zeer technisch les geeft.
Dit heb ik er dan ook meer en meer dan voor over! De les loopt ook gerust uit tot een uur, als je maar goed afsluit.
Overigens betaal ik €20 PER les, dus 2 lessen per week.

Goedkoop is niet altijd het beste! Wat zoals ik al lees dat je b/l bent maar wel de galopwissel al oefent?

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 08:07

Jeetje wat wordt er veel uitgegeven aan boodschappen zeg :wow:
Ik ga 1x in de 3 soms 4 weken grote boodschappen doen voor ons 2en en ben dan rond de €100 kwijt.
En dan ga ik het vlees in duitsland halen, lekker en scheelt op een hoop dingen wel veel, dat ook 1x per maand.

Ik doe de boodschappen bij de nettorama en de aldi.
En dan heb ik wel merk spullen dus kan zelfs nog goedkoper uit zijn maar een hoop dingen vind ik wel lekkerder van merkartikelen.

En dan komt tanken er nog bij tussen de €100 en de €150
Dus alles bij elkaar zit ik tussen de €250á€300 per maand voor mijn vriend en mij.

En daarnaast nog wel wel sigaretten

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 11:23

Romeo2007 schreef:
Maar dit is wel een lichte tour ruiter. Die zeer technisch les geeft.
Dit heb ik er dan ook meer en meer dan voor over! De les loopt ook gerust uit tot een uur, als je maar goed afsluit.
Overigens betaal ik €20 PER les, dus 2 lessen per week.

Goedkoop is niet altijd het beste! Wat zoals ik al lees dat je b/l bent maar wel de galopwissel al oefent?

Daar heb je gelijk in, maar duur is natuurlijk ook niet altijd het beste! :j
Ja klopt, Even pb'tje?