Maak het, of kraak het!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 22:36

kraken:

Neutral waspoeder

helaas maar toch, de exceem bleef, en de kleren werden na 3 keer achter elkaar wassen nóg niet schoon :n

maken:

garnier shampoo heerlijk spul!

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 22:40

Chiqa schreef:
John Frienda haarproducten voor geblondeerd haar, mn haar wordt als touw en het is ook nog eens verschrikkelijk duur!

Ik neem de shampoo en conditioner voor bruin haar van John Frieda en die vind ik echt maken :j ! Het is de enigste shampoo/conditioner waar mijn haar van gaat glanzen :) Zo duur vind ik dat spul nog niet eens: hier kosten ze 7 € per stuk.

Nog meer maken:
* De bodylotion voor droge én voor extra droge huid van Neutrogena; smeert lekker makkelijk, trekt snel in zodat je daarna niet hoeft te wachten met aankleden en je huid blijft de hele dag zacht (en ik heb, vooral op m´n benen, écht een droge huid := ...).
Neutrogena had ook een anti-age handcreme (in een blauwe tube), maar die is er helaas niet meer ;( ...

*Venus scheermesjes van Gilette, maken super gladde benen en ik hoef niet iedere dag te scheren ;) .

*Het wel bekende blauwe blikje Nivea-creme; ik wil niets anders op de binnenkant van mijn handen. Ik was mijn handen niet als ik ze daarna niet meteen kan insmeren met Nivea :o . (Maar goed, dat gebeurd zeer zelden, want ik heb echt overal van die blikje/tubes liggen. In de badkamer, op het toilet, in de keuken, in iedere handtas, in m´n auto, op stal. Mijn man wordt er gek van :D ...)

Kraken:
* die Intuition scheermesjes
:+ . Krijg je de haartjes nooit zo goed mee weg als met de Venus mesjes.

*Bref, Cillit Bang, etc. Die beloven altijd meer dan ze waarmaken :roll: .

JuulenJulia schreef:
... de hars strips van strepsil wel! :)

Strepsil als in keeltabletten := ??

Muisbal

Re: Maak het, of kraak het!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 22:53

Kraken:
Ontharingscrème van VEET
Koude wasstrips (harsstrips) van Kruidvat
Witte reus (voor de badkamer, kost een berg, was een beetje)

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 22:53

kraken:
ALLE Garnier gezichtsverzorgingsproducten
oogmake-up creme van etos eigen huismerk; het gaat alleen maar plooiien
Vichy thermal gezichtsverzorging, het enige wat er met mijn gezicht gebeurde was dat ie knalrood werd en de hele dag prikte..
de aardbei gezichtsmasker van montagne jeunesse
herbal essences shampoo
alle nagel glansvijlen

MAKEN: :)
Max factor false lash mascara
zwarte bes reviving mask van The body shop
john frieda shampo & conditioner & spray & shine shock creme, ik koop ze altijd in de aanbieding ;) zoals nu bij kruidvat; 2 halen 1 betalen.. :)
rexona deo spray
essence long-lasting oogpotlood; supergoedkoop en blijft echt lang mooi zitten! :)
van die hema quatro eyeshadow , 4 kleuren die bij elkaar passen in zo'n zwart doosje. Ook per 2 kleuren. Zowel nat als droog te gebruiken, en ze zijn niet op dieren getest! :):)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 22:58

Marigold schreef:
kraken:
Neutral waspoeder
helaas maar toch, de exceem bleef, en de kleren werden na 3 keer achter elkaar wassen nóg niet schoon :n

Da's echt bende inderdaad! Wij moesten het voor een cliënt gebruiken ivm heftig exceem en allergie. Nou ja, daar leek het wel goed voor te werken. Maar de was werd er écht niet schoon door. Zelfs na tig keer wassen kreeg je de vlekken er niet uit... en de kleding werd alleen maar verwassen en smoezelig erdoor. Ook nog eens super zonde.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 23:04

Kraken: Niveau Straight & Gloss. Maakt zogezegd je haar stijl, geen nood aan een stijltang. Zal wel zijn :+ Mijn haar wordt er absoluut niet stijl van, wordt zelfs wat sneller vet. Hij werkt wel als gewone shampoo en ruikt ook heerlijk, maar straight? Nope :n
Veet ontharingscrème: werkt totaal niet. Heb al 4 verschillende soorten geprobeerd, telkens een keer met korte en lange haartjes. Maakt geen verschil want er komt toch nooit wat vanaf.
Veet Ready-To-Use wax strips: ook al 2 verschillende soorten van geprobeerd, zowel bij korte als lange haartjes. Na één strip 3x op dezelfde plaats te hebben gebruikt, hangen er met geluk 10 haartjes aan de strip. En het doet PIJN!

Maken: Gilette Blue II Plus scheermesjes. Beste scheermesjes die ik ooit heb gehad! Sinds ik deze gebruik nog geen enkel wondje gemaakt. Bovenaan zit een stripje met verzachtende (baby?)olie waardoor je benen heerlijk zacht worden. Zitten in een 10 + 6 gratis verpakking ( http://www.fi.pg.com/imagebank/Blue_II_ ... RGB_72.jpg ).
Maybelline Sky High Curls waterproof mascara: _/-\o_ Eindelijk een mascara die én veel volume geeft én verschrikkelijk waterproof is. Krijg hem er soms slechts met moeite af, zo waterproof is 'ie :D
En als laatste: de goeie ouwe pot Vaseline :j Ik heb in Amerika een mini-potje gekocht van amper 5 à 6 cm hoog. Past perfect in mijn handtas en heb er ook altijd één op mijn nachtkastje staan. Werkt perfect tegen droge lippen, vervellende huid (bv. na het zonnen) en in de winter smeer ik vaak een dun laagje op de randen van mijn neusgaten als die helemaal uitgedroogd zijn door een verkoudheid. Niks werkt beter!

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 23:11

Maken: Afwasmiddel als vlekkenverwijderaar in kleding Smeer wat afwasmiddel op de vlek, laat het een dagje weken en alle vlekken die mijn vriend en ik samen gemaakt hebben (en dat is alles wat je maar kan bedenken, van oude motorolie tot rode wijn tot tomatensaus, koffie, bloed tot weet ik veel wat), daarna in de wasmachine kieperen en zelfs met Euroshopper wasmiddel is er geen vlek meer te zien. En is stukken goedkoper dan Vanisch. Werkt in elk geval met afwasmiddel van de Lidl.

Kraken: Kan zo even niets bedenken.

Lotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 23:20

Claudienee schreef:
Kraken; Poriënstrips van kruidvat huismerk. Na 4 keer proberen werkt het bij míj nog niet.

Die van essence zijn ook n ramp!
Zoiets hoort pijn te doen als je t verwijderd.. maar ze vallen er gewoon zelf vanaf.

NogSteedsGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 23:30

Kraken: Andrelon Creme. Zowel volume als ceare en repair. Als je haar nat is dan kan je 't eventueel nog gebruiken maar je haar wordt er MEGAVET van en 't werkt van geen kanten.

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 23:49

Maken: Persil wasmiddel en Lenor wasverzachter ik ben voor bijna alles allergisch maar dit niet.

Kraken: Etos extra volume mascara het zat op mijn hele gezicht na een uurtje hard werken. Omo badkamerreiniger, de kalkvlekken zijn inderdaad niet weg.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 06:58

Ik heb ook nog een maken:
Deoleen deo, geeft geen vlekken en werkt super :j

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 07:08

Maken: Alle testers die je krijgt

Kraken: het product in werkeiljkheid :D :D :D

zij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-09 07:19

Zilfstar schreef:
Antikal, Cilit Bang, Glorix badkamerspul, Sealskin badkamerspul enzovoorts. Het werkt allemaal NIET. Ik spuit het erop, laat het inwerken volgens gebruiksaanwijzing. Dan ga ik er nog extra op boenen om de kalk weg te krijgen: resultaat als het nat is lijkt het kalkvrij. Zodra het droog is zitten de kalk-vlekker er gewoon weer. Niks geen mooi doorzichtige douchedeuren.

WIE weet welk middel WEL werkt tegen kalk?????

C1000 eigen merk kalkreiniger! Daar kwam mijn schoonmaakster mee, en je wilt niet weten hoe schoon mijn kranen enzo zijn :) Hoeft niet in te weken ofzo dus duurt ook niet zo lang als schoonmaakazijn ofzo :)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 08:48

Maken:

Groene zeep :Y) die fles voor de wc, dat potje voor 75 cent voor vlekken op je was.
Afwasmiddel werkt ook :j

Byly deocreme je stinkt er dagen niet van!

Kraken:
Alle te dure 'A' - merken

Een tandpasta die wel werkt is Elmex Intensive Cleaning.

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 09:14

Kraken:

Rexona Cotton Dry 24H stom spul, je zou 24 uur lang niet zweten, zelfs getest op de heetste plekken ter wereld? Nou, ik zweet na 5 minuten alweer, maakt niet uit hoe of hoeveel ik op doe. :=

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 09:29

Maken: Swaab handcréme, Herbal essences shampoo. Alleen die geur al, dat is echt lekker douchen. Vaseline voor op je lippen
Kraken: Eucerin Shampoo voor een gevoelige hoofdhuid

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 09:30

KiWiKo schreef:
Maken: Alle testers die je krijgt

Kraken: het product in werkeiljkheid :D :D :D

_O- :))

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 12:10

Maken:
- Odorex Extra Dry, werkt inderdaad perfect! Soms zelfs nog langer dan aangegeven staat.
- Lush Buffy scrubblok. Héérlijk!

Kraken:
- inderdaad: de Blond agenda 09/10, de voorkant is ondertussen helemaal weggevaagd. Vind de agenda zelf verder wel erg leuk, maar dit was wel jammer!

Wat een super leuk topic is dit zeg!

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 12:27

Maken:
de Hamman serie van Rituals en dan in het bijzonder de scrub! Heerlijk!
Labello SOS lipcreme doet echt wat hij beloofd en je houdt heerlijk zachte lippen zonder korstjes!!

Kraken:
Harpic Hygiene blok Wat een smerig ding is dat en het ruikt totaal niet lekker fris, laat staan dat het hygienisch is..
Robijn klein en krachtig voor de witte was, men, wat stinkt dat spul zeg!! En dat ruik je pas nadat je kleren zijn gewassen en opgedroogd..

kaas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 12:40

Nicolletje schreef:
Maken:

Groene zeep :Y) die fles voor de wc, dat potje voor 75 cent voor vlekken op je was.
Afwasmiddel werkt ook :j

Byly deocreme je stinkt er dagen niet van!

Kraken:
Alle te dure 'A' - merken

Een tandpasta die wel werkt is Elmex Intensive Cleaning.

Waar haal jij die Byly deocreme ?

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 12:55

martinev schreef:
Wat een leuk topic!

Ik zweer bij HG badkamer schimmelreiniger (of zoiets)

Ik heb een badkamer met nagenoeg geen ventilatie en het resultaat is dus heel snel schimmel. Spuit dit spul op je muren en binnen een paar seconden zijn de muren, tegels en voegen weer helemaal wit en schoon! Ook blijft het daarna zeker een half jaar weg!

(heb helaas al wel wat kleren verpest door het chloor dat erin zit, oude kleren (of helemaal geen...) aan dus, als je het gebruikt!

En bij deze wil ik die graag kraken Wat een sh!tspul zelfs na 2 of 3 keer gebruiken blijft schimmel gewoon zitten!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 12:57

rommulus schreef:
cilit bang
ongelovelijk duur en de badkamer zit nog onder de kalk sporen

Dit ja, en het wil niet meer weg ook! Allemaal lelijke strepen hebben we nu op zwarte! tegels, grr

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 12:58

Maken: Die goddelijke shampoo van Syoss ( zwarte flessen) en die fijne cremespoeling!!!

Kraken: alles wat anti kalk heet, en die fijne plee blokjes die je in de pot hangt, Halve plee verkleurt en er niet uit te krijgen Harpachtige naam

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 13:00

Ik vergeet 'n belangrijke te MAKEN: Bodymud van Rituals.... :+:

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 13:05

Alles van clearasil ik gebruikte dit een aantal jaar geleden voor mijn puistjes.
Dit spul hielp dus echt niet, het werd er alleen maar erger van!
Toen het niet leek te helpen heb ik het niet meer gebruikt.
Langzaam aan verdwenen mijn puistjes waar ik jarenlang last van had..

Shampoo van de Riga ranch een dure shampoo die mijn moeder heeft meegenomen bij een dagje naar de riga ranch.
Deze shampoo is gemaakt van paardenmelk en nog wat dingen.
Shampoo ruikt niet lekker, maar je haar blijft er lekker lang fris van!