@ _patriciaa, ja maar het is gewoon echt inzicht. Oefenen oefenen oefenen. Juist omdat je het niet kunt leren heeft zo'n week toch geen zin?
Nouja, ieder haalt 't natuurlijk op zijn eigen manier.
Yasmine
Geplaatst: 20-09-09 15:14
Fileparkeren is achteruit inparkeren, toch? Ik weet niet hoe jullie het leren, maar mijn instructeur heeft mij een systeempje geleerd waarmee ik nu met iedere auto perfect kan inparkeren.
Eerst even een tekeningetje om het uit te leggen: (jij bent het rode kruisje in auto a en wil achter auto b parkeren).
- je gaat parallel staan met de auto waarachter je wil parkeren, zorg dat er ong. 20cm afstand is tussen de zijspiegels van beide auto's. - rijd rechtdoor achteruit totdat je het achterste licht van de auto naast je in de onderste rechterhoek van raam A ziet. - eens je die achterlamp in raam A ziet, draai je je stuur helemaal naar rechts en rij je schuin achteruit naar rechts de parkeerplaats in. - eens je de achterlamp van de andere auto in de onderste rechterhoek van raam B ziet, draai je je stuur weer gewoon recht en rij je rechtdoor achteruit. - zodra je de achterlamp van de andere auto in de onderste rechterhoek van je voorruit ziet, draai je je stuur helemaal naar links en rij je schuin/naar links achteruit het vak in.
Haha wat ben ik blij dat ik hiervanaf ben! Maar die uitleg van hierboven klopt inderdaad redelijk! Maar achteruit inparkeren is niet hetzelfde als fileparkeren hoor houdt hier rekening mee! En zo is vooruit inparkern niet hezelfde als stoppen! Hier ging ik in het begin ook de fout in (gelukkig nog met mijn lessen!)
Maar die uitleg hierboven kun je ook gebruik met achteruit inparkern in vakken en vooruit in parkeren! *bij vooruit: is je linkerzijspiegel (bij links en rechts bij rechts) halverwege het vorige vak dan scherp indraaien en dan sta je precies in het vak ernaast!)
Ja, ik heb nog nooit van fileparkeren gehoord dus ik gokte maar dat het dat was Wij moeten enkel achteruit inparkeren en keren in een straat voor ons praktische examen, daarom
Pluutje
Geplaatst: 21-09-09 07:28
Pfff, klinkt ingewikkeld
Ik heb vanavond weer rijles, heb echt geeeeeeen zin. Heb zaterdag nog les gehad dus het zit een beetje te dicht op elkaar.
Mientjeuh, leuk zo'n uitleg! Ik heb het nog niet hoeven doen, maar nu weet ik d'r dus al was van!
Had vanmorgen mijn 7de? rijles. Ging best redelijk, heb nog wel wat moeite met kijken. Maar m'n rijinstructeur had het er over dat het rijden al best redelijk goed ging en ik er niet heel lang over zal gaan doen. Verder vroeg ie hoever ik was met m'n theorie leren. Uhm, daar moet ik dan toch maar eens aan beginnen.
Iris82
Geplaatst: 21-09-09 11:33
Ik ga me denk ik heel veel in dit topic begeven.
Ben nu 27 jaar. Ik ben op mijn 19e begonnen met lessen maar ik had een echte drilinstructeur. Ben wel best ver gekomen, maar stapte iedere les jankend de auto uit. Die kerel stampte bv gewoon op de rem als ie vond dat ik een straat naar rechts niet ver genoeg in keek. Ik durfde niet meer te rijden en ben toen gestopt toen ik mijn TTT wel gehaald heb.
Daarna ben ik nog een keer begonnen, maar die man had meer interesse in mijn prive leven dan dat ie in het lessen had en ik had het gevoel dat ik gruwelijk aan het lijntje werd gehouden en niets leerde. Ook weer gestopt.
Maar het begon weer te kriebelen. Dus ikke gebeld met een instructeur en dit is echt een schat van een vent. Heel rustig, heel geduldig, maar wel eerlijk en duidelijk. Hij dacht dat ik ongeveer 8 a 10 lessen nodig zou hebben voordat ik al op kon want ik reed heel goed. ( )
Daarnaast heb ik nog een ander probleem: Ik zie dubbel tgv een auto ongeluk. Heb de eerste keer gewoon toestemming gehad van het CBR. Nu ben ik vrijdag naar de oogarts geweest voor een nieuwe EV en ook deze keer hebben ze er 'onbeperkt' op gezet. Is naar het CBR gestuurd en hopen dat dat snel geregeld is.
Moet mn theorie natuurlijk wel weer opnieuw halen. Ik heb 'wegwijzer in het verkeer 2005'. Zou dat nog kunnen of moet ik nieuwe boeken aanschaffen? Zou ik ze dan misschien van iemand uit dit topic over kunnen nemen?
Ga over een paar weekjes beginnen met lessen! Zou ik mn rijbewijs dan toch eindelijk halen?? Superspannend!!
Zo Iris, jij hebt niet veel geluk gehad met je rijinstructeurs! Fijn voor je dat je nu wel een goeie hebt! Heel veel succes met lessen alvast. Ik zou niet durven zegen of je nieuwe boeken aan zou moeten schaffen.. Ik weet niet of er de afgelopen jaren veel in is veranderd.
Zo, jullie zijn hard gegaan! Net mijn vierde les gehad, ging beter dan de vorige iig.
Iris82
Geplaatst: 21-09-09 11:47
Bedankt voor je berichtje.
Ja, ik heb inderdaad veel pech gehad. De grootste pech ook nog eens was dat het allebei zelfstandig werkende rijleraren waren en dat ik dus niet kon zeggen: het werkt niet, kan ik bij iemand anders lessen.
En het allerergste was dat ik bij die 2e een pakket gekocht heb, waarvan ik nu dus alles kwijt ben (een aantal lessen, TTT en 1x examen) en hij wil me dat geld niet teruggeven. Maar ik ga echt niet meer bij die gast in de auto zitten.
Getver Iris, dat is ook niets... Super dat je nu een goede instructeur hebt.
Melvern
Geplaatst: 21-09-09 11:53
Ik moet Maandag afrijden :S woendag heb ik mijn laatste lesje en dan zulen we het zien. Dat wordt dan mijn 2de keer. Ik ben nu bij een andere rijschool en ik ben onwijs vooruitgegaan de bijzondere verrichtingen gaan nu goed en ik heb zoveel meer inzicht enzo kheb der zin in maar ben wel bang dat ik weer zak...
Ik hoop het. Maar het is nu al heel anders als de vorige keer.. Kheb er wel meer vertrouwen in
Iris82
Geplaatst: 21-09-09 11:57
Tis echt heel irritant als je iedere keer hoopt dat je les krijgt en dan begint ie weer: 'ben je nog uitgeweest, nog leuke jongens gezien?' 'je lijkt me wel een 'doerakje'..' ARGH, ik krijg er nu nog kippenvel van als ik er aan terug denk.
Vind het zo spannend om weer te gaan rijden!!! Ik dacht dat ik echt wel weer moeite zou hebben met alle verrichtingen, maar ik had er tijdens mijn proefles een paar gedaan en ze gingen allemaal goed.
Op mijn TTT-formulier van 7 jaar geleden stond in koeienletters: ZELFVERTROUWEN!! Nou hopen dat ik dat van deze instructeur wel krijg.
Het enige wat voor mij echt heel moeilijk is, is dat je nu ook in je rechterbuitenspiegel moet kijken. Dat hoefde 7 jaar geleden nog niet! Die stond zo afgesteld dat de instructeur er in kon kijken en jij niet. Dus nu hoorde ik de hele les: 'Buitenspiegel, buitenspiegel, buitenspiegel'. Maar hij zei dat als ie het 300x moest zeggen om mij te laten slagen, hij het ook 300x ging zeggen.
Ben helemaal stuiterig!! Wil zo graag nu mijn rijbewijs!!
Iris82
Geplaatst: 21-09-09 12:06
_AAASCHAAA_ schreef:
Ik hoop het. Maar het is nu al heel anders als de vorige keer.. Kheb er wel meer vertrouwen in
Kan me voorstellen dat je hem nu echt wil, heeft al zo lang geduurd! Gaat vast goed komen.
Anoniem
Geplaatst: 21-09-09 14:24
A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-07-23 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Anoniem
Geplaatst: 21-09-09 16:34
A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-07-23 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Marrke
Geplaatst: 21-09-09 19:05
Heel veel succes vast Ascha!
Dat is echt balen Iris, dat al dat geld nu in één keer foetsie is! Maar nee, bij zo'n man zou ik ook niet graag in de auto willen zitten..
Pluutje
Geplaatst: 21-09-09 19:16
Arme Iris hoop dat het dit keer beter gaat!
Ik zie in mijn theorieboek niet eens een jaar van uitgave staan... Hij is in ieder geval niet van 2009 (want er staat dat in de loop van 2008 het examen veranderd wordt). Ik heb hem gekocht toen ik begon met lessen dus zou wel raar/stom zijn als het niet de goede is.
Edit: blegh, heb echt geen zin! En heb pijn in m'n rug en benen
Arlettee
Geplaatst: 21-09-09 19:28
Nou dat is idd niet fijn als je z'n instructeurs hebt Iris, gelukkig zijn ze lang niet allemaal zo dus hopelijk is het bij deze een stuk aangenaamer.
Ik denk zelf dat je theorieboek misschien toch wat verouderd is, en in 4jaar kunnen toch wel wat dingetjes veranderen. Misschien heeft je rijschool wel een leenboek?
Ik heb net ook weer rijles gehad, had zoals vele hier ook niet z'n zin hihi . Uiteindelijk ging t toch wel goed.