Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

MarcoBorsato schreef:Ik denk zelf dat haar uitbarstingen geen kwestie zijn van gemeenheid maar van overmacht.
milo schreef:MarcoBorsato schreef:Ik denk zelf dat haar uitbarstingen geen kwestie zijn van gemeenheid maar van overmacht.
Ik schrik heel erg van wat hier gezegd wordt.
Ik ben crisishulpverlener in de jeugdzorg, dus weet waar ik over praat.
Geloof me, dit gezin heeft hulp nodig, want deze kids gaan hier psychische trauma's óf erger aan overhouden, als mams zichzelf niet onder controle heeft. Zal niet de eerste keer zijn dat moeder of zichzelf of de kids iets aandoet!!!!!
Ik geloof ook niet dat deze kinderen nog nooit lichamelijk zijn mishandeld. Wanneer moeder zulke uitspraken doet ( je maakt dat ik mezelf wil doden, maak me niet dat ik je ga slaan) zegt dit feitelijk alles.
Jij ziet dit gebeuren, maar doet geen verslag bij het AMK? Waarom niet? Voel je je te verbonden, een verrader misschien? Weet wel dat jij misschien de enige bent die de toekomst van deze kinderen veilig kunt stellen!
En nee, zonder hulp gaat dit gezin het niet redden. Want moeder heeft hulp nodig in het hanteren van spanningsvolle situaties, bij zichzelf en de kinderen.
Ik maak wel eens mee dat kids worden uitgeplaatst voor een aantal weken, omdat de thuissituatie onhoudbaar is geworden.
In deze weken kunnen ouders op adem komen, kids idem dito. Tegelijkertijd wordt er hulpverlening op poten gezet voor na de thuisplaatsing. Dit kan logeeradressen zijn, naschoolseopvang, of pedagogische thuishulp. Dit is echt een redding voor ouders en de kids.
Ik wil je vragen, voor deze kids, om hier melding van te maken. Het is een zeer zorgelijke situatie!!!
MarcoBorsato schreef:vanmorgen schreeuwde de moeder tegen de oudste (2 jaar) 'You make mommy wants to kill herself, don't make me smack you!'. En dat is dan nog het begin. Inmiddels word er ook tegen mij geschreeuwd

Hoe reageerde ze?