hechten aan je auto, stom?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

capopjekop

Re: hechten aan je auto, stom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 00:14

Herkenbaar. Ik zou mijn beetle ook niet willen missen. Hij is nu van mijn ouders, maar zodra ik zelf een auto kan onderhouden dan koop ik hem van ze over.

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 07:53

hahaha ik vind dit topic zo ongelooflijk leuk! Ik stond ook met tranen in mijn ogen toen ik mijn daihatsu jeepke ging inleveren voor een nieuwe kia sportage! Heb er zoveel leuke avonturen mee beleefd! En ondanks dat het ding me soms frustreerde omdat ik meer in panne stond dan iets anders heb ik er toch héél erg leuke herrinneringen aan! :)

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 08:06

Nee, dat is echt niet stom!
Ik kan nooit afscheid nemen van mijn auto's!

De laatste die wegging was mijn Citroen Xsara Coupé 1.9D.
Met pijn in 't hart! Het was de ZJ-RD-39 Echt zo'n mooi ding!

Mijn eerste auto heb ik nog! M'n Kevertje uit '67.

joplin_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 08:23

O gelukkig ik dacht dat ik niet helemaal normaal was ik denk nog vaak met weemoed terug aan m'n oude golf met aan weerskanten een deuk. Ik had hem verwisseld voor een volvo 850 omdat deze een trailer kan trekken maar het was hem niet voor mij.
Hier heb ik het een half jaar in volgehouden en zonder pijn er afstand van gedaan. Nu rij ik in een opel frontera war ik nu ook heel erg blij mee ben en liever geen afstand van wil doen.

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 10:49

Ik ken het gevoel. Nog altijd heb ik gehuild als er iets verkocht werd of dat nou een auto was, of het aanhangwagentje waar we vroeger mee op vakantie gingen.
Toen de oude mini cooper wegging ben ik er zelfs een dag goed misselijk van geweest en nu heb ik het weer aan de hand. Ik heb mijn autodroom kunnen verwezelijken en heb een "nieuwe" mini gekocht. Hierdoor moet ik mijn ford focus (eerste echte eigen autootje) verkopen en dat gaat me echt aan het hart. Gevolg: ik heb de mini op internet gezet......

Emotioneel incontinent zullen we het maar noemen. :o

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 12:12

HEEEEEL erg herkenbaar.
Ik heb voor weet ik veel hoeveel geld aan mijn oude mazda verspijkerd om hem maar goed te houden. Als je alles bij elkaar opteld had ik een veel mooiere/betere/nieuwere auto kunnen hebben, maar ik moet dr niet aan denken mijn oude rammelbak weg te doen. Mijn broertje heeft hem nu ff tijdelijk na een ongeluk met zijn eigen auto, maar er gaat geen uur voorbij dat ik niet denk, als het nou maar goed gaat.. :o Het is maar een auto is wat ik vaak hoor.
Maar wel mijn auto denk ik dr dan in stilte achteraan :')

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-09 12:21

"het is maar een auto" gaat hier ook niet op hoor! Hij brengt je toch altijd waar je zijn moet, je brengt er zoveel uur in door, maakt er veel mee mee, ongekend.
Ik moet toegeven dat de BMW echt superzalig rijdt, ik ben er superblij mee. Heerlijke wagen! (een 318)

Dit is de auto waarvan ik afscheid heb moeten nemen:
Afbeelding
Foto is genomen tijdens een boktmeeting; we zijn toen met 4 bokkers naar het plastinarium geweest. Dit wagentje heeft ons toen veilig van en naar Polen gebracht. En hoewel er van enig comfort geen sprake was (van blauwe plekken daarintegen wel) is ze daarmee voor ons toen toch wel echt legendarisch geworden.
Uit 1990 kwam ze, ze heeft dus een mooie leeftijd bereikt en had nog een nummerplaat met letterletter-cijfercijfer-letterletter.
Ik mis d'r, maar geniet ook erg van het rijden in mijn mooie BMW!

Marije88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 21:07

Aaaah! Golfje is stuk. =( Morgen naar de garage brengen om te kijken wat exact mis is en wat het gaat kosten. Wat ik tot nu toe heb gekeken is het wel een flink waslijstje... aaaah!

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 21:10

Helemaal niet gek hoor! Ik heb ook zitten janken als een klein kind toen mijn allereerste auto het niet meer waard was om te repareren en hij naar de sloop moest :j. Je raakt toch gehecht aan zo'n bakkie :D.

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 21:12

heeeel herkenbaar!
mijn eerste autootje reed ik na een maand total loss. later zei ik lachend: "goh, ik heb harder om mijn auto gehuild dan toen mn ex het uitmaakte"
ik heb serieus ruim een uur midden op de weg naast mn auto zitten huilen! (levensgevaarlijk, reed gewoon allemaal verkeer om me heen :+). ze moesten me echt van de weg afslepen om me écht bij mn auto vandaan te krijgen.
natuurlijk ook wel een beetje van de schrik, maar ik had verder niks, en de man die ik aangereden heb was echt super aardig. het ging me toch echt om mn auto...

een week later kocht ik een 'nieuwe' auto. zelfde auto, zelfde kleur, 1 jaartje ouder. maar het was nooit meer hetzelfde :n. god ik mis die auto nog steeds :o

nu heb ik een leaseauto. auto is nog geen anderhalf jaar oud. is een fijn ding, ben ik ook heel dol op. maar mn eerste autootje had gewoon karakter. 19 jaar oud, en echt mijn auto...

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 21:14

Neeeeeeeeeeee echt waaaar, gelukkig dan ben ik niet stom of gek hahaha.

op 22 augustus had ik een auto gekocht een Honda HRV, en toen moest ik toch wel slikken om mijn mooie Mazda, en op de dag dat ik de nieuwe zou ophalen en mijn Mazda inlever, moest ik toch wel mijn tranen inhouden, omdat mijn ouders en vriend me anders zouden uitlachen.

Ja ik ben er wel aan gehecht, ik had deze Mazda 4 jaar gehad en veel plezier van gehad.

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 21:15

Je leaseauto moet ook een keer weg...
Wij hadden een superdeluxe octavia leasebak met werkelijkwaar alle accesoires erop.
Die moest weg, en dat was behoorlijk balen hoor!

We hebben nu een dikke 3.0DI Nissan Terrano trekbak, maar mijn vrouw mist de Skoda best nog weleens!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 21:19

Hehehe ik heb het met de auto van mijn vriend een compleet opgefkte fiat bravo. Hij vertelde me dattie hem gaat verkopen, omdat er een nieuwe komt om nog beter op te fokken (hij kan alles met auto's, heeft er altijd een stuk of 4 staan).En toch vind k t wel jammer dat 'de brommer' (genoemd naar zijn geluid) weg gaat.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 21:21

Ik denk nog steeds met weemoed terug naar mijn eerste autootje: een suzuki alto van 16 jaar oud.. Geweldig ding.. Mijn zusje crosste er na mij in, totdat ze vorig jaar huilend opbelde: de Tuut kon niet meer door de APK heen. We zijn samen naar de garage gegaan om afscheid te nemen.. :o

Eerste autootje is toch iets heel speciaals.

verana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 21:25

Heel herkenbaar hoor. Ik kocht me 2 jaar geleden een suziki swift, mijn eerste eigen auto wat was ik trots :o
Heb der heel wat mee gereden en hij bracht me overal heen.

In april kocht ik een Renauld senic omdat deze de trailer mag trekken en hij op gas is. Dus wel een stukje goedkoper om naar zwolle te rijden dan in mijn Suziki. Helaas moest ik dus afscheid nemen van mijn Suziki en we hebben hem naar de sloop gebracht. Ik heb toch wel een traantje weg gepinkt toen ze hem naar naar het sloopgedeelte brachten :(:)

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 09:09

Heel dubbel..heb vroeger zoveel ellende met mn auto's gehad, dat ik enerzijds heel blij was dat ze verkocht waren..en nu? nu heb ik mn oude auto in de verkoop (althans, moet m nog ff plaatsen) en niemand die mn veilige autootje wil hebben..hij was zo fijn, reed prettig en voelde me veilig in die auto..maar hij rijd mij te duur momenteel..dus ja, dan zie ik m zo staan op de parkeerplaats, start ik m na 2 maanden weer en ja hoor, hij doet het altijd, al paar jaar, wat voor weer ook en hoelang hij ook stil heeft gestaan..ja, ik zal m missen, haha. Weiger m dan ook bij de sloop te brengen, daar is hij veel te goed voor..maarja, t merk he, haha.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 09:18

Ik was vooral gehecht aan mn 2e auto :7
De eerste heb ik ontzettend veel plezier van gehad (oud Polo'tje, aartslelijk maar liet me nooit in de steek!) maar de 2e was mijn grote liefde :D
Een zilvergrijs-met-bordeaux kleurige Daihatsu Feroza. Dát was precies het soort autootje waar ik als meisje van 15 al lijp van was, dus het was liefde op t eerste gezicht toen ie dan eindelijk kwam 8-)
Helaas bleek ie het niet zo naar zn zin te hebben bij mij ;( Na anderhalf jaar overleden aan een gebroken nokkenas.. Ik heb gewoon gehuild toen ik door de wegenwacht naar de garage werd gesleept, ik wíst dat het ons einde was :(:)

Inmiddels doet ie het wel weer, heb ik m verkocht aan de monteur waar ik altijd al kom (grapje werd voor mij te duur, maar leuke projectje voor een hobbyist, want de auto was t verder wel waard) en is hij zijn pesoonlijke hobby geworden, heeft m weer helemaal knap gemaakt en hij rijdt er nu zelf in :D

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 14:21

Ik was zeer gehecht aan onze eerste grote auto. Een VW Passat GT uit 1989. Ik noemde hem Wolfje (gemaakt in Wolfsburg) en hij bracht me overal naar toe. Geweldige auto, hij was altijd snel. Jongetjes in snelle autootjes werden vaak agressief van hem, maar ik stopte altijd bij 120, hard zat!
Maar Wolfje kreeg op den duur toch steeds meer mankementjes, op den duur moesten we toch besluiten dat het einde daar was. Hij is verkocht, volgens mij is hij verscheept naar Rusland. Ik heb bijna gehuild toen hij wegging, vond het echt vreselijk!

Aan de auto's die na hem kwamen heb ik me nooit zo gehecht, maar nu heb ik sinds een jaar een auto die ook wel echt mijn vriendje is!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 14:30

Ik heb nu net een nieuwe..... Maar als deze weg gaat, dan kun je mij afvoeren denk ik....
Is een erfenis...

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 21:31

Hihi nee hoor zo raar is dat niet TS, Ik moest ook wel even slikken toen ik na 5 jaar afscheid moest nemen van mijn paarse mustang (mazda) 121. Ik heb er eigenlijk dezelfde auto voor terug gekocht maar dan een iets snellere, een ford fiesta sport :-)
Vorige week kwam ik mijn oude autotje tegen toen ik door bodegraven reed. Ik was zo van slag dat ik ondanks mijn navigatiesysteem alsnog verkeerd reed. Mijn vriend moest er wel om lachen.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 15:32

TS, wat voor auto is het op de foto?
Wij hebben voor Wolfje nog een Subaru Leon gehad, die lijkt hier wel op, ook zo'n enorm achterraam. Dat was ook een gave auto, ik noemde hem Sprookje. Het ding reed als een tierelier, klonk ook zo (boxermotor). Op een gegeven moment hadden we er een uitlaatpijp onder, gemaakt van zo'n grote tafelpoot. Een herrie! Heel genant was het als je ging remmen op de versnelling, dan bukte ik het liefst onder het stuur ;)

dirtchick

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 15:50

heel herkenbaar, vriendlief heeft mn grote liefde in de prak gereden nog wel op mn verjaardag, ben er nog kwaad om :( maar goed vriendlief is nu hard aan het sparen voor een nieuwe :+

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 12:44

Alet74 schreef:
TS, wat voor auto is het op de foto?
Wij hebben voor Wolfje nog een Subaru Leon gehad, die lijkt hier wel op, ook zo'n enorm achterraam. Dat was ook een gave auto, ik noemde hem Sprookje. Het ding reed als een tierelier, klonk ook zo (boxermotor). Op een gegeven moment hadden we er een uitlaatpijp onder, gemaakt van zo'n grote tafelpoot. Een herrie! Heel genant was het als je ging remmen op de versnelling, dan bukte ik het liefst onder het stuur ;)

Een Nissan Sunny Coupé uit 1990. Heeft idd wel wat weg van de Leon zeg! Even gegoogled omdat ik hem niet kende maar ik snap waarom ze je aan de Leon deed denken :)
Bijgeluidjes enzo zijn ook allemaal heel herkenbaar. Heerlijk vond ik dat, een auto die laat horen dat ze er is :+

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 14:39

Oh ik ben zo blij om hier mede lotgenoten te vinden :D Ik heb nu bijna 2 jaar mijn kleine witte panda'tje. Mijn Luigi! Maar ik ben nu toch langzaam aan het rondkijken voor een andere. En eigenlijk vind ik dat heel erg. Af en toe vervloek ik mijn Luigi, maar hij start altijd! Beetje jammer is wel dat in de winter zelfs de binnenkant van mijn Luigi bevriest }:0 Maar hij wordt oud (van 1990 ook) en ik hoop van harte dat hij niet naar de sloop hoeft en dat iemand anders er nog gebruik van wil maken.
Ben bang dat ik wel een traantje zal moeten laten als hij weg gaat haha wat belachelijk eigenlijk :D