Mijn mooie hondje, zomaar heengegaan,...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pradaatje

Re: Mijn mooie hondje, zomaar heengegaan,...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 10:54

Hoe kan je dat nou zeggen, het is een fout geweest, let dan beter op..
Er is wel een dier overleden hoor! Jeetje,

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 10:55

Ik wilde net zeggen, is jouw paard ook overleden toen je hem/haar vergat????

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 10:56

Wat een dramatische dag is dat voor jullie geweest... :(:)
Ik vind het enorm dapper dat je het plaatst en kan mij voorstellen dat je er kapot van bent.
Maar ik kan me voorstellen dat zoiets gebeurd, hoe erg het ook is....
Heel veel sterkte om dit te verwerken |(

Janne_BSGFM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 10:57

sorry hoor Pradaatje maar ik vind je klinken alsof ik mijn hond bewust heb verstikt,... het is een onvergeeflijke fout maar goed...

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 10:57

catalyst1 schreef:
Er is geen kwade opzet in het spel geweest!!
Vorige week is onze hond overreden.Onze schuld,omdat we niet in de gaten hadden dat hij stiekum was weggelopen.TS heeft niet bewust de hond in de auto gelaten,in de spanning van de wedstrijd is ze hem per ongeluk vergeten.Ik wil hier niks goed praten hoor,maar ik ben wel eens met een lege trailer naar wedstrijd gereden,dat ik per ongeluk het paard in de stal had laten staan.
Heel vervelend dat het zo is afgelopen en ik wens TS heel veel sterkte met het verwerken van haar verlies en het te boven komen van het schuldgevoel.

Tuurlijk is er geen kwade opzet geweest, persoonlijk vind ik niet dat je dat kan vergelijken met een hond die stiekem is weg gelopen of door een deur heen glipt. Honden kunnen snel zijn. Maar een hond kan geen achterklep of auto deur open doen om een frisse neus te gaan halen.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 10:57

Vergeten doet niemand expres. Idem voor een kindje vergeten in de auto.
Hoe stom kun je zijn? Hoe immens kan verdriet zijn?

Het is heel makkelijk te oordelen over TS, maar de gevolgen van haar fout zijn al straf genoeg.. Dit gun je je ergste vijanden toch niet?

Madelief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 10:58

Wat ontzettend rot voor jullie. Ik ben zelf ook wel eens een dier kwijtgeraakt door mijn eigen schuld - kooitje open laten staan nadat het vogeltje er weer ingegaan was, vergeten op te sluiten, kat erbij en weg vogeltje - dus ik kan me voorstellen hoe je je voelt. Als we allemaal zo gestraft werden voor onze dommigheden zouden we allemaal weten hoe dit voelt en dat je dan behoeft hebt aan troost en niet aan kritiek, hoe terecht die ook is.
Ik hoop dat je dit heel snel een soort van plek kunt geven, het is afschuwelijk als iets of iemand sterft en je weet dat je het had kunnen voorkomen. Schuldgevoel op het verdriet om het verlies van je vriendje maakt het allemaal nog veel moeilijker, maar je bent vast een heel fijne baas voor je hond geweest als hij meemocht naar de wedstrijden.
Ik wens je heel veel sterkte met alles, en hoop dat het mij nooit zal overkomen.

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 10:58

Dat zeg ik niet, maar alles word goed gepraat. En dat je zeilig bent omdat je je maatje bent kwijtgeraakt. Nou sorry, maar als je beter had opgelet, en niet dacht IK moet die wedstrijd rijden, had je je maatje nog gehad.

Ja ik kan me hier druk om maken, hoe kan dit nou gebeuren? Die hond maar trouw zitten te wachten tot je terug komt..

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 11:00

Ik ben er echt stil van... Hoe kán zoiets.. :n Ongelofelijk, ik vind dit echt heel erg.

Ik zie gewoon voor me hoe die hond daar zit te wachten. Baasje zal hem toch wel komen halen? En steeds minder hoop..

;(

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 11:00

Pradaatje schreef:
en niet dacht IK moet die wedstrijd rijden, had je je maatje nog gehad.

Dat heeft TS juist niet gedacht, anders was het een bewuste aktie geweest.

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 11:02

Maar ze had wel alles kunnen controleren voordat ze op wedstrijd ging. Ze moest op tijd op wedstrijd gaan, daarom had ze zo'n haast.. Maar als ze alles had gecheckt, had ze gezien dat dr hond dr nog zat.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Wat een oerstomme fout... Hoe kun je nou een hond vergeten.

Terecht dat je je schuldig voelt, het is ook je eigen schuld dat je je hond hebt gesmoord. Ookal wilde je dat niet, het is toch gebeurt. Sterkte met je verlies.

Pipi

Ondanks het ongeloof heb ik toch wel een soort van medelijden met de TS.
Het lijkt me vreselijk te moeten verder leven met de wetenschap dat je je geliefde hond "vermoord" hebt.
Ook al is dat niet expres gebeurd,dan nog....

Verder vind ik het zo ontzettend erg voor het arme dier,om zo aan je eindje te moeten komen,terwijl je (al met verlatingsangst) alleen maar zit te wachten wachten tot je geliefde baasje je weer komt halen,m'n hart breekt bij dat beeld |(
Laatst bijgewerkt door Pipi op 24-08-09 11:03, in het totaal 1 keer bewerkt

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 11:03

ach wat een onwijs sneu verhaal ;( fouten zijn nou eenmaal menselijk, en de ene fout is wat groter dan de andere.. ik wil jullie heeel veel sterkte wensen en ik hoop dat jullie het een beetje kunnen verwerken :(:)

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 11:03

Sterkte met je verlies... En laat dit een les voor ons allemaal zijn.

Janne_BSGFM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 11:03

@ pradaatje, precies of ik heb me niet afgevraagd waarom ik perse dat proefje wou rijden... sorry hoor maar als je hele gezin instort omdat jij perse een wedstrijd wou rijden dan voel je je rot genoeg zonder dat iemand dat er nog eens extra inwrijft of op zit te hakken,.... als je zelf eens in die situatie komt zul je het hopelijk wel begrijpen en anders kan ik alleen maar besluiten dat je mss iemand bent met een hart voor dieren maar niet met een voor mensen... sorry als het cru overkomt maar zo ziet het er voor mij uit als ik je posten lees... Overigens doet mijn vader altijd nog eens de ronde van de auto en de trailer voor we naar de inrijpiste gaan, jammergenoeg is die ene keer dat we dat niet deden met erge gevolgen geweest,...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 11:05

Ik moet zeggen dat ik het 100% eens ben met Pradaatje. Een hond op deze manier vergeten is gewoon onvergeeflijk. En dan kan je er nog zo'n spijt van hebben, je hebt de dood van een levend wezen op je geweten, alleen omdat je haast had.

melanie_h

:n niet te geloven zoiets hoe kun je nou je hond vergeten en dit in deze hitte,
Je hond heeft een vreselijke lijdensweg meegemaakt echt waar geen woorden voor :(
Heb ook geen medelijden met jullie sorry

Pradaatje

Oke, dus ik moet respect hebben voor mensen die hun dieren vergeten, waardoor ze overlijden.

Sorry hoor, ik heb je sterkte ermee gewenst, vind het verschrikkelijk voor je. Maar kan het niet begrijpen.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 11:06

Ga je nu alle schuld op pradaatje afschuiven??????
Ik geloof dat jij degene bent die je maatje is verloren / vergeten. En als je zelf eens in de situatie komt erbij halen??? Hoop toch niet dat je iemand zoiets gunt.

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 11:07

ja maar dingen vergeten is menselijk. ook ik zal niet zo snel een hond vergeten omdat het gewoon een levend dier is. maar echt het is gewoon menselijk, en er is niets meer aan te veranderen.

Janne_BSGFM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 11:10

Ik gun niemand deze situatie, maar ik vind het oneerlijk naar mij toe om zo cru te zijn over het 'vergeten van je hond' ik weet maar al te goed dat het niet had gemogen maar het is gebeurd, je kan geen medelijden hebben met mensen die het tegenkomen, goed heb dat dan niet maar kom het voor mij niet nog erger maken, het is zwaar genoeg om te weten dat het je eigen fout is zonder dat iedereen ook nog eens even doodleuk komt zeggen dat je "oplettender had moeten zijn, niet gehaast,..." weet ik veel wat nog allemaal, dat is allemaal makkelijk gezegd achteraf en ik heb mij die vragen ook allemaal gesteld gisteren toen we id auto stapten naar huis...

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 11:10

Pradaatje schreef:
Maar ze had wel alles kunnen controleren voordat ze op wedstrijd ging. Ze moest op tijd op wedstrijd gaan, daarom had ze zo'n haast.. Maar als ze alles had gecheckt, had ze gezien dat dr hond dr nog zat.

Mensen zijn nog steeds geen robots die je kunt programmeren. Natuurlijk is het stom dat ze de hond vergeten is, natuurlijk had ze eerder moeten vertrekken, natuurlijk had haar paard geen ongelukje moeten hebben voor vertrek. Het is een hele stomme fout geweest en dat zal ze haar hele leven bij zich moeten dragen maar deze stomme fout heeft ze nu eenmaal niet expres gedaan en het is niet meer terug te draaien. Het is nu ook een waarschuwing voor anderen, neem met deze hitte geen hond mee, dan maar de boel thuis slopen.

Anoniem

Het enige waar ik inderdaad aan kan denken is hoe verschrikkelijk het beest zich gevoeld moet hebben en hoe hij hulpeloos in de hitte heeft gezeten.
Ik heb zelf twee honden maar ik weet meer dan zeker dat ik ze nooit maar dan ook nooit zou vergeten vanwege haast.. Ik vind het ongelooflijk triest voor het arme beest en hoop maar dat dit andere gevallen mag voorkomen.

Mallow

De ts is alleen maar bezig met mensen aanspreken op hun totaal geen medelijdenen hebbende posts. Nou sorry, maar geen grijntje medelijden. Ja met je arme hondje. Het is vast al erg genoeg, maar wat verwacht je dan ts? Met het openen van dit topic, dat iedereen zou zeg ach arme meid, geeft niet, koop je toch een nieuwe?
Nee, geen woorden voor..