Fulltimers! Hoe redden jullie het qua tijd.....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 14:25

smurvaas schreef:
Ach zo druk, zou niet anders willen.
Elke avond thuis op de bank, niks voor mij!!!!
Nu heeft mijn paard vakantie, dus ik ook, nou, naar avond 2 op de bank, ben ik het al snel zat :D

Haha, als je thuis bent hoef je toch ook niet op de bank te zitten? :D
Ik denk alleen dat het ook belangrijk is om tijd te maken voor je partner, vrienden en evt. andere hobby's. :)

smurvaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 14:27

Ja, dat ben ik met je eens, er is meer in het leven als alleen paard

Mizoan

Re: Fulltimers! Hoe redden jullie het qua tijd.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 14:28

En toch zie je hier al veel mensen met een bijrijder....

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 14:29

Grappig dat je erover begint. :) Ik zat daar namelijk ook over na te denken.
Ik loop nu (voor het eerst) fulltime stage; 40 urige werkweek, van ma tm vrij. Mijn ouders zijn ook op vakantie voor drie weken en het huis moet vanwege te koop staan af en toe spic en span zijn voor kijkers.

Ik ben op het moment doodop wanneer ik thuis kom, en ik ben dan ook heel blij dat ik geen eigen paard heb of een vzpaard waar ik elke dag heen moet. Dat zou ik namelijk echt niet trekken. :n Misschien dat dat nog wel bijtrekt, want het is pas mijn derde week maar toch. Ik zou het lastig blijven vinden; een eigen paard en een fulltime baan.

suus27

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 14:29

is dat zo, heb ik niet echt op gelet.
Maarre die neem ik niet meer, want ik heb er al 3 gehad in een korte duur en om eerlijk te zijn, leuke lieve mensen en dan laat ik het erbij

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 14:30

Heb af en toe ook tijd voor mezelf nodig, daarom neem ik soms gewoon een dagje vrij en kids wel naar school/opvang. Ff tot rust komen.

@Loody, vanaf welke leeftijd nam jij je kids mee naar je paard? En wat doen ze dan terwijl jij bezig bent? Mss gekke vraag hoor, maar ik zit in twijfel of ik ze (2 en 4 jaar) mee wil nemen. Er staan bij ons 30 paarden op stal en ben bang dat ze dan gaan rondlopen en ik geen zicht meer op ze heb etc. Of ik moet ze op mijn paard zetten maar vind ze best nog klein en mijn paard is een Tinker van 1.60 m.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 14:32

miep1979 schreef:
En toch zie je hier al veel mensen met een bijrijder....

Wat bedoel je daar dan mee?
Lijkt mij een prima oplossing als je een aantal avonden in de week iets anders wilt doen. Zeker voor het paard.

Zelf heb ik geen echte bijrijdster. Wel heb ik een vriendin wiens paard op het moment geblesseerd is en graag op mijn paard rijdt. Als ik een keer geen tijd heb dan vraag ik haar of ze zin heeft om te rijden. Anders heeft het paard een rustdag. Maar ik zet niet zomaar iedereen op mijn paard. Daarnaast vindt ik het ook dat ik elke maand een paar honderd euro uitgeef aan een paard waar ik dan vervolgens iemand anders op laat rijden. :)

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 14:34

Dat er nog plentie mensen zijn die fulltime werken en geen bijrijder hebben/willen/of kunnen vinden dit in aansluiting op de uitspraak van de vorige pagina dat er een drama van gemaakt zou worden, wat imo niet is.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 14:36

Ik werk 36 uur per week , dat heet bij ons 95 % en dat houd in 4 dagen werken en 2 dagen vrij.
Door de wisseldiensten heb ik veel vrije tijd, gewoon te veel eigenlijk omdat ik geen paard meer rijd en momenteel ook niet men.

Ik woon alleen en mijn paarden staan in pension waar ze nu 24/7 op het land staan. In de winter in de loopstal en omdat ik ook niet kan mesten valt dat voor mij ook al weg.
Dus vul ik mijn vrije tijd met wat huishoudelijk werk en sporten.

Die wisseldiensten zijn echt ideaal. Toen ik nog een 9/5 baan had werd ik echt gek. okay ik moet soms wel heel vroeg op (half 4) maar ben dan vaak ook weer om 1 uur thuis en zeker zoals deze dagen is dat ideaal.

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 14:36

Pffff ik heb mijn zoontje van 2,5 van de week meegenomen naar stal en dat was echt geen succes! Ik hoefde nog niet eens wat te doen, maar ik werd helemaal gek van m.
Plus er lopen honden, eenden en schapen, bijna alle hekken zit schrikdraad om, slootjes, dus nee, niet echt een succes om hem mee te nemen.
Ik dacht ik ga het eens testen, hij wilde het paard ook graag zien dus okee, hij mee.
De eigenaresse was er ook en zij deed hem verder zelf die dag, we gingen alleen ff kijken, maar ik was er meteen al klaar mee hoor.
Het is niet mijn eigen paard, dus dan heb ik al makkelijker praten over 2 keer in de week. En ik kom daar voor de ontspanning en om met mijn paard bezig te zijn, en nee sorry, in dat plaatje past mijn zoontje helaas (nog) niet.

Ik doe trouwens precies hetzelfde, mijn zoontje gaat ook gewoon naar de opvang als ik vrij ben, heb ik lekker een dag voor mezelf!

Niky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 14:38

Dit topic zou ik over een jaartje of twee eens moeten getoond hebben aan een vriendin... :D
Zij verweet mij dat ik te weinig tijd had voor mijn paard en dat ik hem verwaarloosde. (haar paard stond toen bij ons op de wei)
Maar ik werk ook 40 uur per week, van maandag tot donderdag van 7u30 tot 17uur en vrijdags van 8u tot 12u. Daarnaast woon ik samen en heb dus ook een huishouden te doen. Dus rijden in de winter is enkel in het weekend, in de zomer gaat dit in de week ook wel eens omdat het dan langer licht is natuurlijk.
gelukkig staan de paarden achter mijn ouders en is mijn ma zo lief om ze 's morgens eten te geven en op de wei te laten. 's Avonds doe ik ze zelf (toen samen met die vriendin). dus eigenlijk kwam hij niets te kort en ik zag hem elke dag toch minstens een klein uurtje!
Maar zij had makkelijk praten, ze deed minder uren en woonde nog thuis. Dus veel meer tijd dan ik.
Vanaf volgende maand schakel ik over naar 32 uren per week. Dat zal heel wat schelen denk ik :)
Want het is toch krap soms he.
Een dag zou meer dan 24 uren moeten hebben hahaha.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 14:38

Ik zou dolgraag een bijrijdster willen, maar mijn paard is een echte klootzak. Hij is niet te vertrouwen en ikzelf heb al meerdere keren op de EHBO gezeten omdat ik een aanvaring met hem had gehad!

En een bijrijdster vinden die haar afspraken nakomt is tegenwoordig ook moeilijk te vinden (als ik kijk naar anderen bij ons op stal!)

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 14:41

Ik zou voor geen goud een bijrijder willen hebben......
Ben ik te kieskeurig en pietleuterig voor en gaat me veel meer tijd kosten ipv dat het iets opleverd.

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 14:42

mo_van_dijk schreef:
Ik zou dolgraag een bijrijdster willen, maar mijn paard is een echte klootzak. Hij is niet te vertrouwen en ikzelf heb al meerdere keren op de EHBO gezeten omdat ik een aanvaring met hem had gehad!

En een bijrijdster vinden die haar afspraken nakomt is tegenwoordig ook moeilijk te vinden (als ik kijk naar anderen bij ons op stal!)

_O- (minder leuk natuurlijk dat je op de EHBO zat....)

Ik ben overigens een bijrijdster die haar afspraken nakomt hoor, is dat zo schaars dan tegenwoordig?
Ik lees het nl wel vaker dat ze bijna niet te vinden zijn.....vreemd!

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 14:45

hetbommeke schreef:
Heb af en toe ook tijd voor mezelf nodig, daarom neem ik soms gewoon een dagje vrij en kids wel naar school/opvang. Ff tot rust komen.

@Loody, vanaf welke leeftijd nam jij je kids mee naar je paard? En wat doen ze dan terwijl jij bezig bent? Mss gekke vraag hoor, maar ik zit in twijfel of ik ze (2 en 4 jaar) mee wil nemen. Er staan bij ons 30 paarden op stal en ben bang dat ze dan gaan rondlopen en ik geen zicht meer op ze heb etc. Of ik moet ze op mijn paard zetten maar vind ze best nog klein en mijn paard is een Tinker van 1.60 m.

mijn kinderen zijn 9 en 3 jaar..
Ze helpen allebei :) nee hoor de oudste wel, jongste blijft wel bij me en als ik ga rijden in de binnenbak dan speelt hij op de tribune. waar hij als ik alleen rij, heel veel lawaai mag maken ;)

als ik in de buitenbak rij dan speelt hij langs de buitenbak.

Maar meestal is hubbie wel mee, dus altijd toezicht op de kids. maar ook als ik alleen ga, is het best te doen hoor met de jongste, hij vermaakt zich perfect ;)
Laatst bijgewerkt door Loody op 05-08-09 14:47, in het totaal 1 keer bewerkt

smurvaas

Voor mij geen bijrijdster, ik kan mijn paard niet delen. Misschien een slechte eigenschap, maar tis echt zo, kan m niet delen.

@ yeyo, ja, je bent schaars in je soort ;) . Als ik soms bij ons op stal kijk, ze blijven komen en gaan. Maar een enkeling die het samen lang volhouden!

Mizoan

Ze behoren id tot een zeldzaam diersoort :=
Nee zonder gekheid, het is erg moeilijk om vandaag de dag een betrouwbare bijrijder te vinden, lesklantje van mij is zo'n 4 maanden bezig geweest met zoeken, praten, mensen laten rijden e.d.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 14:46

miep1979 schreef:
Dat er nog plentie mensen zijn die fulltime werken en geen bijrijder hebben/willen/of kunnen vinden dit in aansluiting op de uitspraak van de vorige pagina dat er een drama van gemaakt zou worden, wat imo niet is.

Aha, op die manier. :)
Klopt, als je er zelf vrede mee hebt dat je een druk bezet leven hebt dan is er niks aan de hand. Dan moet je inderdaad ook niet aan een bijrijdster beginnen.

Maar goed, 40 uur werken en daarnaast paarden houden, een relatie hebben en een huishouden regelen is best veel werk. Ik kan mij dan ook altijd erg verheugen op een welverdiende vakantie! :D *D

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 14:46

Ik had wel een bijrijder maar was daar niet echt happy mee. Zij reed 2 keer per week, maar was er zelf niet zo tevreden over.

Iom mijn mannetje besloten dat ik het gewoon weer lekker zelf ga doen en dat bevalt mij prima. Merk dat mijn paard het ook fijner vindt en onze band daardoor beter is geworden. Heb een nogal eenkennig paard dus dat zal er ook wel mee te maken hebben.

Ja da's niet relaxt die leeftijd van 2,5. Die heb ik hier ook, zucht... meestal gaan we op de woe ochtend voordat we boodschappen gaan doen altijd ff bij de paardjes langs. Knuffeltje, appeltje, worteltje, snoepje en dan weer weg.

Denk dat ik die van 4 binnenkort maar een keer meeneem als ik aan de hand ga stappen, kan zij erop.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 14:48

de jongste van mij mag altijd uitstappen. is een hele leuke beloning voor jonge kinderen. hahahaha.

Heb paardje wel vast dan hoor :)

De oudste rijdt zelf ook, dus gezellie :)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 14:49

Tsja, ik heb geen baan buiten huis maar heb het ook vreselijk druk. Met mijn eigen bedrijf aan huis. Topdrukte is 1 keer per 4 weken moet ik in een paar dagen tijd een hele stapel werk doen. Dat komt dus op vrijdag binnen en op woensdag moet ik een betaallijst af hebben voor zo'n 200 freelance medewerkers. Het komt neer op zo'n 28 uur werk in enkele dagen tijd. Komt bij dat manlief full-time werkt (dus 6 uur weg en 18 uur thuis als ik geluk heb. Meestal later) en dat ik 2 kinderen heb. Dus huishouden alles erbij (incusief 2 katten, een hond, 3 cavia's). Ik werk voor mijn eigen bedrijf zo'n 20 tot 40 a 50 uur per week. Ligt dus even eraan welke week het is en welke periode vh jaar. Daarnaast heeft zoonlief zwemles en verzorgpony (en is 7 dus onder begeleiding) en moet hij regelmatig naar logo, revalidatie of neuroloog of hebben we een bespreking ergens aangaande zijn lichamelijke beperking. Dochterlief heeft turnen, ook de verzorgpony (4 jaar dus ook begeleiding nodig) en eerdaags ook zwemmen. En als mama dan van haar net nieuwe peerd flikkert en de schouder uit de kom heeft is dat heeeeel lastig.

Maar goed, ik heb al gelezen dat ik fijner erbij zit dan sommigen van jullie. Ik kan mijn werkzaamheden ook in de avonduren doen bijv. Maar toch kom ook ik soms echt tijd te kort. Dus petje af voor mensen die full en meer dan full time werken en bij wie het allemaal toch lukt.

Kids hebben nu vakantie en ik ben al in mijn hoofd een schema aan het maken voor an de vakantie. Want dan wil ik eigenlijk elke dag naar mijn paard en ook nog mijn werk en huishouden erbij. Een schoonmaakster heb ik in de vorm van een stagiaire geprobeerd, maar daar ben ik niet echt het type voor. Ik kan er slecht tegen als iemand mijn spulletjes anders neerzet bijv.

Oja, ik heb wel een bijrijdster. 1 keer in de week. Is zo gekomen vlak voor de vakantie door mijn blessure en we toch ons paard wat beweging wilden geven. Man kent haar van de reddingsbrigade en ze is erg aardig en had altijd als wens om "een keertje" op een Fries te rijden. Nu heeft ze dat dus al 4 a 5 keer gedaan en blijft dat 1 keer per week doen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 14:49

Je bent inderdaad een rariteit Yeyo.... :D

Wat ik hier zie is dat de mensen die echt willen, zo weinig ervaring hebben dat ze niet alleen kunnen rijden (dan moet je er dus nogsteeds naar toe) of niet komen en 'vergeten' af te bellen, en degene die wel hun afspraken nakomen zijn al bezet!

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 14:52

Jee zeg, als ik zo schaars ben, dan zouden de aanbiedingen me om de oren moeten vliegen, not dus ;)
Ik vind het niet meer dan normaal dat je je afspraken nakomt en met respect omgaat met het paard en toebehoren.
Nou moet ik wel zeggen dat ik het ook uitzonderlijk goed getroffen heb met de eigenaresse, we zitten echt totaal op 1 lijn wat Des betreft, dat scheelt natuurlijk ook, als er geen klik is dan schiet het ook niet op imo.

Ik ben echt geen wereldruiter, beetje huis-tuin-keuken-dressuur en dan houdt het wel op.

Edit: ik ga volgende week Des voor t eerst alleen doen, maar ik vind het ook erg spannund hoor! maar ook veel zin in ;)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 14:54

Daar is toch niets mis mee? Ik ben ook een 'huis tuin en keuken' amazone hoor!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 14:56

Ik vind dat paardeneigenaren met beperkte vrije tijd blij moeten zijn met een huis - tuin - keuken ruiter zoals jou Yeyo......
Per slot van rekening is het hun eigen keuze om een bijrijder te nemen en als ik jou verhaal hoor, heb ze met jou een limited edition aan de haak geslagen ;)