Grr, heel boos! Mag dit wettelijk gezien??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 06:15

Belachelijk!

Dus een moeder die met d'r kind boodschappen doet, kan geen bier halen!
Nog een reden geen kinderen te nemen :D

Shanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 06:34

Ik werk zelf bij de Digros. Leeftijd en drank is een hot item momenteel. Wij mogen geen drank meegeven als niet iedereen z'n ID bij zich heeft tenzij degene die het koopt ouder is dan 21.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 06:40

_Luziream schreef:
Ik heb jaaaaaaren gelden ook 10 jaar als kassiere gewerkt bij de grootste kruidenier van nederland. Je moet je als kassiere aan regels houden, hoe vervelend mensen dat ook vinden.
Het gaat soms echt nergens over maar mensen kunnen zicht werkelijk om de stomste dingen druk maken.

Da's NL...... de regels gelden vooral voor een ander.......

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 06:44

Frank schreef:
Belachelijk!

Het lezen van het topic helpt je om geen domme dingen te zeggen die al een paar keer zijn uitgelegd 8-)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 08:22

justahorse schreef:
Ze hadden jou het bier gewoon mee moeten geven. Jij bent degene die het koopt en niet jou zusje!

nee hoor, alles onder de 20 moet verplicht de ID laten zien, wat ik geheel terecht vind, je zusje was ook onder de 20 en had geen id dus mag het niet mee, waarom? heel simpel, grote groep jongeren gaat naar binnen en neemt één iemand mee die ouder is en alcohol mag meenemen terwijl de rest 14/15/16 is, gebeurt vrij vaak en ik snap dus dat ze allebei de ID's wilde zien.

Anoniem

Re: Grr, heel boos! Mag dit wettelijk gezien??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 12:13

Klopt. Dat is idd de achterliggende reden.

Goede zaak dat het gecontroleerd wordt.

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 12:55

Frank schreef:
Belachelijk!

_O-

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 13:04

daaf4ever schreef:
Tjaldur schreef:
Jij mag het wel kopen, maar je zusje niet. Heb jij het bier afgerekend en deed ze daar moeilijk om?

Ja ik wou het gewoon afrekenen, en m'n zusje stond er alleen bij. Maar ik moest het nog terugzetten ook.
Pfff :+

Ik had het dus echt wel midden op de lopende band laten staan O:)
misschien ook wel niet, als ik daar eenmaal zelf voor het blok zou staan.

Maar ik vind het in ieder geval voor den zotte dat je geen bier mag kopen omdat je zusje erbij is!
Lekker als je daar iedere keer voor terug moet rijden :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 13:09

Dat is ook alleen maar omdat die regel jou op dat moment niet uitkomt.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 13:10

xNursiex schreef:
Maar ik vind het in ieder geval voor den zotte dat je geen bier mag kopen omdat je zusje erbij is!
Lekker als je daar iedere keer voor terug moet rijden :\

Of gewoon je zusje even buiten vastbinden. :')

Ik vind het wel goed dat die regel er is en vind het belachelijk hoe TS over de kassière praat. Geeft voor mij alleen maar aan dat sommige 19-jarigen inderdaad nog lang niet volwassen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 13:14

Waaruit maar weer blijkt dat het een verstandige regel is :j :D

Helaas verandert die manier van denken bij veel mensen niet ;(

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 13:18

Liever dat een kind thuis wat drinkt dan in de kroeg, zonder toezicht. (Ja, van het barpersoneel dat echt geen hele avond handje vast houd).
Ik vind het een vreemde regel, waar het kassa personeel in eerste instantie misschien niks aan kan doen. Maar waar wel op een betere manier mee om kan worden gegaan. (Hang bordjes op, waarschuwingen bij de drank hoek, neem de tijd om de nieuwe regel uit te leggen?).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 13:24

Liever een kind dat helemaal niet drinkt.

Het fijnste zou zijn verstandige ouders die het gewoon verbieden. Dat in combinatie met een leeftijdsgrens in de kroeg zou een heleboel ellende voorkomen.
Omdat die verstandig ouders er blijkbaar niet zo erg veel zijn, probeert de overheid het drinken van alcohol te ontmoedigen, en dat je het onder een bepaalde leeftijd gewoon niet kunt kopen is een prima begin. Dat je het onder een bepaalde leeftijd ook niet kunt kopen met een minderjarige boven die leeftijd is nog beter, je kunt er immers niet van uitgaan dat een 19-jarige het verstand of het gezag heeft een 15-jarige het zuipen te verbieden.
Ik vind het alleszins terecht, en van mij zou het nog een heel stuk strenger mogen ook. Het is voor hun eigen bestwil, jammer dat ze dat zelf niet in willen zien.

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 13:35

Yamcha schreef:
Liever een kind dat helemaal niet drinkt.

:j

Al vind ik een beperkte hoeveelheid alcohol vanaf zestien wel kunnen.
Beter van niet, maar drinken is nooit gezond. En zo voorkom je hopelijk dat ze zich later klem zuipen als het ineens
mag. Je kunt het niet altijd tegen houden.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 13:37

Jij had gewoon de bier mee moeten krijgen! Ik was laatst ook mijn ID vergeten (ook 19) en riep een vriendin van mij erbij, (ook 19) en die had wel haar ID bij zich, en we kregen het gewoon mee,...

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 13:39

Dan draai je het dus om, jullie hadden het bier eigenlijk niet mee moeten krijgen. ;) Overigens is 19 en 19 iets heel anders dan 19 en 15.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 13:40

over mij?

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 13:41

Ik zou niet durven. :o Niet over jou maar tegen jou. ;)

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 13:42

goeroe schreef:
Dan draai je het dus om, jullie hadden het bier eigenlijk niet mee moeten krijgen. ;) Overigens is 19 en 19 iets heel anders dan 19 en 15.

Maar dat kan de cassierre niet ruiken ..

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 13:45

xNursiex schreef:
goeroe schreef:

Sorry, ik kan je niet helemaal volgen. :o Wat kan de kassière niet ruiken?

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 13:47

Eigenlijk vind ik dat maar raar dat je dan beide 16+ moet zijn om het mee te krijgen. Als het om een groep gaat van jongeren zou ik nog zeggen oke.
Maar dan zouden mijn ouders ook geen bier mogen inslaan voor een verjaardag als mijn broertje van 13 mee gaat met boodschappen doen. Omdat hij misschien wel gaat mee drinken :roll:

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 13:48

goeroe schreef:
Ik zou niet durven. :o Niet over jou maar tegen jou. ;)

maar die vriendin betaalde ;) ik was namelijk niet alleen mijn ID vergeten :o dus ik zat helemaal niet fout.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 13:52

Ik snap de reactie van de Ts ergens wel....
Ok, het mag niet, laten we dat voorop stellen...
Maar imo moet je wel verschil kunnen maken tussen een groep jeugd die een een berg kratten bier komt kopen, en 2 zusjes, die de hele band vol hebben met BBQ benodigdheden en bij al dat vlees, sauzen etc nog een kratje bier hebben.....

Of je het dan mee wil geven, is een 2e, maar de benadering zou in deze 2 gevallen imo wel anders moeten zijn. Daarmee bedoel ik de manier waarop je erop aangesproken wordt.
Laatst bijgewerkt door Liezel1 op 01-08-09 13:56, in het totaal 1 keer bewerkt

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 13:56

goeroe schreef:
xNursiex schreef:

Sorry, ik kan je niet helemaal volgen. :o Wat kan de kassière niet ruiken?

Of iemand 15 of 19 is :)

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 13:56

sommige winkels slaan er overigens wel in door hoor.... Zo parkeerde ik enkele weken geleden mijn auto récht vóór in de ingang van de Mitra (op een parkeerplek uiteraard ;) ) en de betreffende winkelier groette mij bij het uitstappen.
Ik liep na enkele andere boodschappen gedaan te hebben de Mitra in voor een mini flesje drank. Je weet wel, formaat flügel. Dat was bedoeld om iemand Beerenburg te laten proeven.
Denk toch zeker niet dat die winkelier mij keihard om mn ID kaart vraagt???? Ben verdorie 24 en zie er zelfs nog wel een stukkie ouder uit... en stapte vlak daarvoor, onder zijn toeziend ook uit de auto..... Nou vraag ik je....