Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Joyckuh schreef:Ik reed er net langs af, boom is mooi versierd met bloemen en teddyberen... En dan te bedenken hoe harteloos mensen hierop kunnen reageren.... In en in triest gewoon... Eigen schuld dikke bult, wie hier in dit topic heeft nog nooit te hard gereden? Wie hier heeft nog nooit eventjes zonder cap op een paard gezeten?

Chiqa schreef:Iedereen kan aan de foto zien dat deze jongen geen voorbeeldige snelheid hebben aangehouden,
kan je twee dingen doen, ogen sluiten en condoleren of je ongenoegen uitten.
T is vrij simpel.
Anoeska schreef:Uit jouw berichtje krijg ik het gevoel dat condoleren en er verder niets over zeggen iets negatiefs is, dat je je ogen sluit voor de waarheid (kan het mis hebben he).
Maar waarom zou je er iets over moeten reageren. Het is toch al erg genoeg. Misschien is alleen condoleren wel voldoende. Waarom zou je iets neerzetten waarvan je weet dat het kwetsend voor de nabestaanden is?
vorame schreef:Persoonlijk zou ik gewoon niet reageren.
Wild vreemde condoleren op een nieuwsforum?
Laat ik daar het nut niet zo van zien.

. Ik meende in het krantenbericht al iets gelezen te hebben over wielen in de linkerberm, dat vond ik al wat vreemd, gezien het feit dat het Boxtelnaren waren en ik daarom aannam dat ze van Nuenen naar Son reden (meest logische richting). Ik dacht dus dat ik het verkeerd gelezen had of dat er een foutje in het bericht stond of dat ze van Son naar Nuenen reden, maar dat is dus niet zo.Chiqa schreef:Blue_Eyes schreef:@chiqa: condoleren is niet per se hetzelfde als je ogen sluiten. Ook al zie je dat die jongens te hard zouden hebben gereden, maakt dat het minder erg voor hen die achterblijven?
Ik weet wel zeker dat dit het er niet beter op maakt.....Je zou maar iemand verliezen die te hard heeft gereden, ik zou dit niet mee willen maken zou razend zijn! En dat kan je dr helemaal niet bijhebben.
Ik vind wel dat je je ogen sluit, als je het commentaar niet wilt horen.
vorame schreef:Om andere te waarschuwen niet hetzelfde te doen?
Persoonlijk zou ik gewoon niet reageren.
Wild vreemde condoleren op een nieuwsforum?
Laat ik daar het nut niet zo van zien.
Misschien kunnen de kranten de mogelijkheid tot berichten plaatsen op die berichten dan ook maar beter weg laten.
Ken je de mensen persoonlijk ga je ze wel echt condoleren en steunen.
mensen typen gewoon dingen waarvan ze niet eens weten of het waar is: "heb zojuist vernomen dat de andere jongen ook overleden is " .... wat dus hélémaal NIET het geval is! hij was wel ernstig gewond, maar buiten levensgevaar! Stel jezelf eens voor als moeder/famillie/vriend en beeld je in hoe jij zou reageren als jij opeens zou lezen dat je zoon/famillie/vriend dood zou zijn.... Moet je toch niet aan denken
dat soort dingen plaats je NIET zonder dat je het zeker weet, ik vind het respectloos! Ik schrok me dood toen ik dat las, dat die jongen dood zou zijn (is een buurjongen) maar godzijdank las ik op de hyves van het broertje dat het niet zo was....