Knip mijn kaartje eens conducteur!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

miepmiep91

Re: Knip mijn kaartje eens conducteur!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 23:05

Ja, ik ga vaak met de trein naar Harlingen/Leeuwarden.

Ga met de visserijdagen maar eens de trein in, gegarandeert dat ze controleren, en dan zijn er meestal ook nog 3 :S

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 23:09

ik heb wel meerdere keren zwart rijders meegemaakt bij controle.... en whaha pinkpop dit jaar de terug weg heleboel mensen hadden een kaartje met korting maar zaten al voor 9en in de trein en dat mag niet moesten ze er allemaal uit op sittard en wachten tot 9 uur :+ tja dan denk ik ook die hebben een kaartje maar goed met korting ik had gewaarschuwd maar niet allemaal de trein uitgedreven (zo ging het echt hahah en een hoop beteuterde gezichtjes)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-09 23:30

Mjay schreef:
kom op zeg dat kaartje koop je niet voor de conducteur met de trein reizen kost nou eenmaal geld dus als je dat er al niet eens voor over hebt dan moet je maar met de fiets dat kost niks... beetje makkelijk hoor

Lees het hele topic eens door voordat je met zoiets reageert ;)

linneketeut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 02:17

En ik ga nóóit met de trein, en heb 1 keer een dagkaartje waarmee ik naar Zandvoort ga en terug en ik word wel 7x gecontroleerd.

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 07:53

ik ga regelmatig met de trein.
en dan van amersfoort schothorst naar amersfoort vathorst dat is dus 1 halte verder..
en verdompt dat ik dus een 5 retourtkaart heb gehaald... en ag ja sorry meneer de conducteur maar de stempel automaat deed het niet goed.

of ik heb net de trein gehaald dus ben het helemaal vergeten.. of ik kom ze gewoon niet tegen van 99 keer van de 100 gebeurd en hou die kartjes dus mooi over

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 08:23

Hihi herkenbaar :D
Ik vind het vaak het frustrerends bij écht een duur kaartje := Dat je gewoon een uur of 3 in de trein zit en dan nog niet wordt gecontroleerd..

Maar zonder kaartje in de trein stappen durf ik niet :)) Ben veel te bang dat ik gesnapt wordt :+

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 11:48

Nou, dag 8 ben ik gecontroleerd hoor :D Heb extra lief gelachen, misschien komt ie dan morgen weer langs :P

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 14:38

Mjay schreef:
kom op zeg dat kaartje koop je niet voor de conducteur met de trein reizen kost nou eenmaal geld dus als je dat er al niet eens voor over hebt dan moet je maar met de fiets dat kost niks... beetje makkelijk hoor

Van Rotterdam naar harlingen ga k toch echt niet fietsen hoor ;)

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 14:41

vind het ook wel irri dat er zo weinig gecontroleerd word O:)
paar weken geleden van rotterdam naar aken geen controle, dit weekend van rotterdam naar apeldoorn weer geen controle :? heel apart

sunny44

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 14:42

Ik reis ook met de trein 15 min. heb een maandkaart die gelukkig vergoed wordt door mn baas. Gemiddeld wordt ik 2 x per maand gecontroleerd :+ 1x op de heen reis 1x op de terug reis. Reis dus 4 x per week tijdens de spits...

Het valt me alleen wel op dat als ik een keer buiten de spits reis wel vaak gecontroleerd wordt... :Y)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 14:54

Ik ben 3.5 jaar bijna dagelijks met de trein van Zwolle naar Groningen en weer terug gegaan. Goed, ik heb dan wel OV, maar reis nou ook vaak in het weekend. Soms word ik gecontroleerd, soms niet. Big deal :+ In de trein van Groningen CS naar Groningen Noord wordt je ook nooit gecontroleerd, kost je €1,30 per keer voor vier minuten. De bus is 1 euro, en doet er een kwartier tot bijna een half uur over, ligt aan de lijn. De bus betaal je toch ook?

En miepmiep91, om conducteurs vieze klootzakken te noemen vind ik bijzonder grof, en veel te ver gaan. Vind dat écht niet kunnen :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 14:58

Ik heb ook een tijdje regelmatig gereisd naar eindhoven (a 36 euro?) en dat is dan een reis van ruim 3 uur, en in de 10 keer dat ik in de trein heb gezeten ben ik slechts 1 keer gecontoleert.. En toch koop ik steeds weer braaf kaartjes..

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 15:05

Tuurlijk koop je een kaartje. Als je met de bus gaat koop je toch ook een kaartje? De auto kost je toch ook benzine?
Ik snap echt niet dat mensen zwart wíllen rijden, je betaalt toch voor een vervoersservice.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 15:18

Tja Berdien... zo denken er schijnbaar maar weinig mensen over... ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 16:35

miepmiep91 schreef:
Nou ik had dus wel een boete gekregen, zelfs na me uitleg nog, dat ik niet kon afstempelen ivb met vertraging door die andere treinen.

De conducteurs hier zijn vieze klootzakken.

Dat laatste vind ik nu niet bepaald een leuke opmerking :n

Je maakte zelf een fout toen je in de betreffende trein stapte zonder geldig vervoerbewijs (oftewel met ongestempeld kaartje). In het vervolg gewoon even voor het instappen (en als dat niet lukt direct na het instappen) zelf naar de conducteur toe lopen en het probleem uitleggen. Normaal stempelt de conducteur dan gewoon even je kaartje voor je af. Als je gaat wachten op controle dan ben je hiermee toch echt te laat.

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 16:45

Berdien schreef:
Tuurlijk koop je een kaartje. Als je met de bus gaat koop je toch ook een kaartje? De auto kost je toch ook benzine?
Ik snap echt niet dat mensen zwart wíllen rijden, je betaalt toch voor een vervoersservice.

Eens.

En voor de mensen die de trein zo duur vinden: hebben jullie wel eens uitgerekend wat datzelfde traject zou kosten als je met de auto gaat? Incl. benzine, wegenbelasting, verzekering en afschrijvingen? Zo duur is de trein dan nog niet. Kan voor mij niet uit, in ieder geval!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 17:03

Ik ben het ook eens met Berdien, als je kaartje niet gecontroleerd wordt betekend dat niet dat je hem 'voor niets' gekocht hebt. Je hebt gebruik gemaakt van een dienst en daar netjes voor betaald, zo hoort dat.
Dat je daar niet op gecontroleerd bent heeft daar imo niet zoveel mee te maken.

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 17:07

Als je met de bus/metro reist word je toch ook niet gecontroleerd terwijl je wel gewoon betaald?

Naar mijn mening is het dan ook niet zinloos om een kaartje te kopen in de trein. Het is juist jammer dat er gecontroleerd moet worden omdat er zoveel mensen zijn die zwartrijden.

Je maakt gebruik van een dienst en daarvoor moet je nou eenmaal betalen. Het is alleen jammer dat reizen met het openbaar vervoer zoveel kost.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 17:10

Sieltjuh schreef:
Mjay schreef:

Lees het hele topic eens door voordat je met zoiets reageert ;)

En hoofdletters en leestekens kosten ook niks.

Dan nog een vraag voor iedereen die zegt dat je voor de dienst betaalt:
Als jullie in 1 weekend 2 keer op hetzelfde traject heen en weer moeten, koop je dan ook netjes 2 retourtjes ipv 1 weekendretour?

Karamell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 17:54

Ook bij mij schieten een aantal opmerkingen serieus in het verkeerde keelgat...

Jose22 schreef:
Dat zijn appels en peren; winkels leveren service. Is de service k*t, loop je naar een andere winkel en geef je je geld bewust uit. Dat kan niet bij de NS; die service IS gewoon k*t, maar je hebt geen keuze. Een beetje geld uitgeven is dan niet erg, maar reizen per OV is belachelijk duur aan het worden. De prijs past totaal niet bij de service.

Er zijn alternatieven om er te geraken. Veel plezier in de file of lekker het hele eind fietsen of wandelen. Of gezellig in de bus natuurlijk.
Je mag de service zeker niets vinden. Jouw mening.
Als je de service niks vind en je wilt er niet voor betalen dan moet je die ook maar niet gebruiken.
Want dat is pure diefstal.
En dat zorgt mee dat de prijsjes in de hoogte gaan want de kosten moeten betaald worden... Dus zijn de mensen die stelen door gratis te rijden eigenlijk op de kost van de brave mensen aan het rijden.
Zoals LauEef ook al aanhaalde trouwens :j
(edit: @Jose22, is niet tegen jou persoonlijk dat ik dit zeg. Misschien ben jij altijd super in orde en dat is dan geweldig en helemaal toppie. Ik reageer met die stukje hierboven alleen op de mening die je hier zegt en op de mensen die handelen naar een dergelijke mening (=zwartrijders).)

@Sunrise19
En een stukje loon betalen? Die mensen worden betaald om veilig de trein van A naar B te doen rijden.
Omdat de mensen nu eenmaal zo 'eerlijk' zijn, is het helaas nodig om te controleren. Maar dat is niet de hoofdtaak van die mensen.
Als de trein veilig van A naar B geraakt dan hebben ze echt hun werk wel gedaan hoor.
Moeten de mensen in de winkel iedereen systematisch gaan fouilleren voor ze betaald mogen worden ofzo dan?
Erg kromme redenering imho.

Het is heel simpel hoor.
Kaartje=betaling voor reis van punt A naar punt B.
Ben je van A naar B gegaan? Dan was dat kaartje niet voor niets.

@melsh
Dacht dat er verschillende maatschappijen waren in Nederland?
Veolia of zoiets?
Sowieso mogen jullie best blij zijn met de NS denk ik...In andere landen heb je verschillende maatschappijen en het is zeker niet goedkoper en vaak veel onveiliger met veel meer ongelukken.

@Sieltjuh
Ik snap niet waarom je Mjay zegt het hele topic te lezen. Wie zegt dat ze dit niet gedaan heeft?
Ik heb zelf het hele topic gelezen en ik vind haar opmerking volledig logisch...
Jij luistert duidelijk braaf naar dat engeltje en dat is super maar er reageren ook veel mensen die naar het duiveltje luisteren.
Plus sommige mensen vinden de redenering van dat duiveltje echt heel krom en die zeggen dat dan ook graag eens. ;)

@Misser
Ik mis zelfs een trein liever dan te riskeren niet in orde te zijn. Dan sta ik ook wel serieus te sakkeren maar een geldig vervoersbewijs hebben is in mijn ogen een kwestie van respect naar de bestuurder, conducteur en de betalende reizigers.
Laatst bijgewerkt door Karamell op 27-07-09 18:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 18:02

Kan ik niks meer aan toevoegen Yuna.

En ja Misser, dat zou ik wel doen. Op het traject waar ik altijd reis wordt je sowieso wel vaak gecontroleerd, en je reist toch ook twee keer? Dan koop ik ook twee kaartjes ja.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 18:04

koop een kaartje zonder datum en gebruik die doe ik ook weleens hoor

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 18:08

Yuna schreef:
@Sieltjuh
Ik snap niet waarom je Mjay zegt het hele topic te lezen. Wie zegt dat ze dit niet gedaan heeft?
Ik heb zelf het hele topic gelezen en ik vind haar opmerking volledig logisch...
Jij luistert duidelijk braaf naar dat engeltje en dat is super maar er reageren ook veel mensen die naar het duiveltje luisteren.
Plus sommige mensen vinden de redenering van dat duiveltje echt heel krom en die zeggen dat dan ook graag eens. ;)

Omdat ik de opmerking vond overkomen alsof hij alleen op de TS = mij was gericht ;)
"Redenering van duiveltje/engeltje" dragen bij mij een hoog sarcastisch gehalte bij ;)

nikita_benno: dat mag dus niet hè ;)

Overigens ben ik van mening dat een ingang en uitgang van een station nu gewoon met OV-chip veel makkelijker zou zijn. Hoppa, iedereen aan de OV-chip, je komt het perron op, moet je scannen (anders kom je je poortje bijvoorbeeld niet door) en je gaat het perron af ergens anders, en weer scannen. Prima oplossing imo. Hoop dat dit in de toekomst ook werkelijk gebruikt gaat worden. Werkt zwart rijden toch tegen lijkt mij :j

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 18:09

sieltje dat weet ik maar hier word ook nooit gecontroleerd

Karamell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 18:16

@Sieltjuh
Ah vandaar ;) Ik begreep het meer als een algemene opmerking waarbij ze toevallig verder ging op een opmerking van jou.
Ik denk dat we alletwee een verschillende interpretatie van sarcasme hebben dan maar ik denk dat ik snap wat je bedoelt. ;)

Scanner zou handig zijn maar dat zijn weer een hoop kosten bij vrees ik. En dan gaan de prijzen weer omhoog en dan doet de NS het weer niet goed in de ogen van de mensen.
Het leukst zou zijn als iedereen gewoon eerlijk en in orde was, maar dan droom ik denk ik :P

@nikita_benno
Dus de enige reden dat jij geen slechte dingen doet, is omdat je straf zou krijgen?
Controle of niet, je hoort in orde te zijn.