waar irriteer jij je aan bij je buren?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 20:08

Oh jee heb je even???

- de opgepompte anabolen gorilla die zijn blonde vriendinnetje regelmatig in elkaar rost.

- tuinstoelen die vanaf het balkon naar beneden worden gegooid, net als de lege pakken melk ed.

- de buurman die helemaal boven woont en in een dronken bui over de railing in het trappengat zeikt, no way dat ik de trapleuning ooit nog eens aanraak!

- gebroken glas doordat de ramen zijn ingeschopt in de gezamenlijke hal

- dicht gelijmde brievenbussen en expres geblokkeerde deursloten (je kunt niet naar binnen, alleen naar buiten).

- de bovenbuurjongen die gay is en gilt als een meisje (ja ook midden in de nacht) en die niet weet hoe het met bruin zonder zon moet omgaan.

- seksgeluiden.

- een ex-zwerver/alcoholist die met zijn herdershond de gehele dag op het veldje voor de flat staat de praten in zichzelf, hij heeft een slaapzak omgebonden als jurk en wil mij altijd aanspreken en onzinne dingen vertellen, ook als ik haast heb. |o

- harde muziek midden in de nacht

- lege bierblikjes op de antenne van de auto

- geschreeuw en geruzie.

Nou je merkt wel dat ik in een hele gezellige buurt woon... :+ Politie komt er ook regelmatig aan te pas.
Ik ben ook een stuk assertiever geworden :+

Gelukkig zijn we niet vaak thuis.
Laatst bijgewerkt door Lievemeid op 24-07-09 20:44, in het totaal 2 keer bewerkt

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 20:13

met onze rechterburen hebben we goed contact en komen we ook regelmatig, onze linkerburen zijn ook erg aardig maar kunnen met mooi weer nogal hard praten en schreeuwen tot een uur of 2 's nachts.dan smijt ik een keer keihard het slaapkamerraam dicht en dan snappen ze het hihi. :D
Onze 'buitenlandse' achterburen hebben standaard elk weekend feest in de achtertuin, met een stuk of 20 man, keihard muziek aan en nog harder praten om boven de muziek uit te komen en dat gaat rustig door tot 4 uur 's nacht waarbij de kids van een jaar of 3,4 nog rustig buiten lopen. Meestal draait dit feestje uit op ruzie omdat de rest van de buurt zich er mee gaat bemoeien.
Ook woont er 2 huizen verderop een gezin met 2 kids, de oudste is nogal een probleemkind en ik vermoed dat dit komt omdat de moeder nogal een probleemmoeder is die alleen maar kan schreeuwen, gek wordt je er van als je ff lekker buiten wil zitten in het zonnetje.... zoo dat was mijn gezellige buurt ;)

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 20:14

Mijn buurtjes zijn schatten van mensen,ze heeft al een aantal keer voor me gekookt en blijft zelfs netjes als ik voor haar heb gekookt( dus geen vieze gezichten trekken ed.,ik kan slecht koken :D )
Haar man snoeit ook altijd onze gezamelijke heggen en is ook altijd even aardig en vrolijk.
Zulke buren wens ik iedereen toe.
Die aan de andere kant zijn minder leuk.
De man is wel oké maar zijn vrouw vind ik maar een zeur.
Die weet altijd wel iets te vinden om op te zeiken, is het niet de kat dan kijkt mn konijn haar te doordringend aan :?
Nee die zou ik niet missen mocht ze verhuizen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 20:16

de buren hier zijn perfect
hoor je werkelijk nooit, alleen een feestje eens in het jaar ofzo
maar dan gooien ze ff een briefje in de brievenbus, zodat we dat ook weten
de buren hierna waren wel een ramp
hele aardige mensen, maar die kinders (tweeling babys)

mooney1

Re: waar irriteer jij je aan bij je buren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 20:17

Ik heb superburen!!
Erger me nooit aan ze want we horen ze nooit in elk geval zeer zelden.
We wonen dan wel vrijstaand.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 20:21

Ik heb echt topburen achter ons. Het enige kleine minpuntje is dat hun visite hun auto soms zo onmogelijk parkeert dat ik mijn eigen auto amper kwijt kan omdat ze hem op onze parkeer plek hebben gezet.

De andere buren spreek ik nauwelijks, die zijn opzichzelf. Enige vervelende is dat ze een natuurlijke tuin hebben (lees een berg onkruid). De andere buren en wij willen in de berm (helft van ons, andere helft van de opzichzelf zijnde buren) parkeerhavens laten aanleggen. Op hun deel licht dus echter een hele berg aarde met nog meer onkruid. We kunnen dus niet aan de havens beginnen en kijken bovendien tegen een oerwoud van onkruid aan. Ze willen hier niks aan doen en staan niet open als je er iets over zegt. Ik heb daardoor dus liever zo min mogelijk contact met hen, want ik vind dat je rekening met elkaar moet houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 20:21

mooney1 schreef:

:+ _O-
het zou wat zijn als je dan je buren hoort

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 20:22

mijn ene buur woont 300 meter verderop en die andere iets van 600 meter

ideaal :)

Yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 20:24

Ene kant is een schitzo, die eens in de zoveel tijd voor de deur staat om te vragen of ik mijn apparatuur uit wil zetten en m niet wil afluisteren, maar die valt wel mee. Aan de andere kant heb k een indiaan, die doet vooral in de zomer de deur open en draait de hele dag keihard muziek om met z'n pamfluit mee te spelen. De hele dag hetzelfde liedje. Boven heb k een gezin met twee kinderen en n dove oma. Hele dag schreeuwen, stampen en bowlen op een parketvloer.. Niet overdreven, net een bowlingbaan. Bovenburen hebben r ook een handje van het hele weekend stinkende vuilniszakken in de hal te laten staan, standaard twee (dubbele) buggies te parkeren, en de fiets voor de deur te stallen. Echt heel prettig..
Dan nog alle overburen, maar laten we daar niet over beginnen..

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 20:24

hihi ja maar er zit maar een paar meter tussen ons in
maar dan nog ,lekker rustige mensen.
Aan de andere kant trouwens een bouwbedrijf. Daar hoor je `sochtends vroeg wel wat lawaai van maar dat went.
Asyaa schreef:
mooney1 schreef:

:+ _O-
het zou wat zijn als je dan je buren hoort

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 20:28

Aan de ene kant heeft de buurjongen altijd zijn hardcore zo hard aan staan dat je hier in huis zo ongeveer wegdreunt. Aan de andere kant is de buurman altijd zo leuk om de tuinman op zaterdag ochtend om half 8 de heg te gaan laten (snoeien?) Verder hebben ze een enorme jankdochter, die niet anders doet dan huilen.. Maarja daar kan dat kind ook niet aan doen..

mirjamvdkamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 20:29

Uh ik hoor helemaal niks van de buren, alleen als ze lesgeven met z'n microfoontje, dan kan ik de paardrijles goed volgen! Best leuk en leerzaam om te horen!

PK_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 20:33

Ik woon samen met mijn vriend in een hoekwoning en ik merk eigenlijk niks van de buren, heerlijk! Alleen jammer van alle auto's in de straat, maar wij hebben er zelf ook 2 dus daar mogen we eigenlijk niet over zeuren!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 20:34

ik erger me dood aan mijn buren omdat........
ze hun sigaretten over de schutting gooien en ik dus die vieze
dingen op mijn straat heb liggen :(

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 20:34

wij hebben toppie buren, aan beide zijden. Met de een ruilen we de krant (regionaal tegen telegraaf) en doen we ook af en toe wel eens wat leuks, bbq of zo. En met de ander hebben we gewoon goed contact. zonder dat we bij elkaar op bezoek komen.

Een paar jaar geleden hebben we ons hele huis vernieuwd en de beide buurmannen hebben, zonder dat we dat gevraagd hebben, de handen flink uit de mouwen gestoken. De een heeft het electra aangelegd, en de ander kwam iedere avond opruimen en heeft alle plafonds en wanden gerold, en allerlei kleinere klusjes gedaan. Toen het hele huis klaar was, hebben we een open huis gehad, waarbij ze natuurlijk van harte uitgenodigd waren, maar als extra bedankje zijn we met z'n zessen, op onze uitnodiging en kosten, een hele dag met elkaar op pad geweest met een afsluitend etentje.

Dat het ook anders kan weten we jammer genoeg ook uit eigen ondervinding. Wat een verademing toen we verhuisd zijn. Dat hadden we dus jaren eerder moeten doen, ipv blijven wonen met het idee van "ik laat me niet wegpesten".

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 20:36

SuzannePerla schreef:
Oooh nog iets wat echt zoo irritant is! Op 31 december beginnen onze achterbuurjongens om 8 uur s'ochtends al vuurwerk af te steken, de hele dag door. Het lijkt net alsof we in een oorlogsgebied leven! Ik vraag me af wat er nu zo leuk is om al je geld in rotjes te steken..

Dat is bij ons vanaf begin november tot en met half januari. Elk jaar moeten wij een nieuwe kliko aanvragen bij de gemeente.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 20:37

Niet de buren naast ons, maar een paar huizen verder op. (we wonen in rijtjeshuis, en die buren wonen naast de steeg)

- Ze hebben een joekel van een hond, een hond, het is eerder een kalf. Die laten ze achter in de tuin (hele kleine tuin), loop je door de steeg, krijg je bijna een hartaanval van die hond die ineens keihard begint te blaffen en tegen het hek aan te springen.

- Aangezien hun hond altijd achter in de tuin is, ligt er bulten met stront wat ongelofelijk stinkt. De buren die er pal naast wonen kunnen niet eens meer buiten zitten, door de stank.

- Heel leuk en aardig roken ze wiet in huis, geen probleem, moeten ze zelf weten. Maar als de lucht bij onze slaapkamer naar binnenkomt is het minder leuk.

- Ze hebben een tijdje hun hond in de steeg laten schijten, dikke honden drollen dus in de steeg.

- Ze maken elke dag wel knallende ruzie, waar wij ook van mogen genieten. De buren pal naast hun horen de voorwerpen door de kamer heen vliegen.

- Veel parkeerplaats is er in onze straat niet, en zij zijn ook nog zo vriendelijk om hun auto over 2 parkeerplaatsen te parkeren. Parkeren hun je het ook niet noemen, de auto staat er altijd asociaal bij.

- Een aantal keer hebben we politie voor huis gehad, voor hun... Waarom? Geen idee...

Aparte mensen zijn het wel :=

Ja, erg leuk... buren. Voor de rest zijn al onze buren heel leuk hoor 8-)

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 20:39

Nergens aan :n
Beide buren wonen ca. 200-250 meter bij ons vandaan.
Af en toe horen we de hond huilen maar dat duurt nooit langer dan 10 minuten en het is een Sint Bernard dus heeft ook nog eens een lage 'stem'.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 20:40

melsh schreef:
Mijn buren hebben een wietplantage. En dat stinkt echt als de pest. Een geur die overal doorheen dringt. Mijn slaapkamer ruikt gewoon permanent alsof ik net een joint heb zitten roken.
Ook hebben ze zo'n 8 kapotte auto's, die hier allemaal voor de deur staan.
En ze maken altijd ongelooflijk veel kabaal, omdat ze met 8 man in een eengezinswoning wonen.
En mijn buurjongens dumpen ook altijd al hun afval in onze tuin.

Als je ergens wat van zegt, dan doen ze het expres nog harder/erger...

Tokkie's/Flodders???

Het enige waar wij last van hebben, zijn af en toe feestjes.
Erg leuk als mijn moeder dan moet werken of ik naar school (ja, gewoon doordeweeks).
Mijn manier van terugpakken: Voordat ik naar school ging (kwart voor 8 fiets ik van huis weg), even aanbellen of ze het de volgende keer even wilden melden wanneer ze een feestje gaven. :D
De buurjongen vond het volgens mij niet zo leuk om zo vroeg uit bed gedeurbeld te worden, ik wel. _O-

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 20:41

De Tokkie's zijn makkelijker in de omgang denk ik zo ;)

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 20:42

Nergens last van xD
Vrijstaand:D Tussen het ene huis zit een breed weiland, tussen het andere een smal weiland xD

Zou wat zijn als we iets zouden horen xD

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 20:43

Ik heb ooit een keer wraak genomen voor de herrie:
Elektrische gitaar + versterker op hoogste volume vermenigvuldigd met de factor half 7 's morgens = buurjongen die brullend van woede zo hard op de deur staat te beuken dat je bang bent dat hij er dwars doorheen zal komen.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 20:45

holy.. als ik jullie verhalen lees, dan mag ik me wel in de handjes knijpen zeg :=

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 20:47

De buurvrouw: geen last van

De Buurmannen (2 homo's):
-De een gaat smorgens of smiddags staan beeldhouden.. Tik*Tik*Tik*Tik
-Roept tie naar boven: Schat, kom je buiten spelen?!
En dan te bedenken dat er een 45 is en de andere 73 :=

De achterburen:
-Loeiharde muziek
-Blaffende honden, die bij iedere bewegend blaadje gaan aanvallen

Zo dit was het wel zo ongeveer :o

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 20:54

Woon in een 2-onder-1 kap woning maar heb eigenlijk geen last van mijn buren, hoor ze nooit. Buren aan de andere kant van de straat heb ik ook geen last van. Alleen de buren die aan mijn achtertuin grenzen zijn iets lastig in de vorm van dat ze graag mijn heg snoeien (die dus niet eens aan hun tuin grenst) is opzich niet erg alleen had ik plannen om hem te laten groeien zodat ik vrij kwam te zitten en hebben hun er zo'n 30 cm vanaf gesnoeid.