Van ouders MOET ik mee op vakantie, maar ik wil niet.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sterre_Nova

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 17:24

Geen mug gezien op Rhodos, het is niet gewoon lekker mee gaan. Denk dat je geen keuze hebt!!

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 17:28

smokey17 schreef:
Waarom zou ik??? TS moet eens leren dat de wereld niet om haar draait!!! Ze is 16 en ze heeft nou eenmaal niet zoveel te willen. Dat doe je later maar.

De pubers van tegenwoordig zijn echt TE erg

geloof me, ik weet hoe erg pubers zijn.
Ik heb afgelopen jaar aan ruim 100 pubers les moeten geven, dus ik weet hoe ze zijn ;)
Maar alles wat je typt kan heel anders overkomen dan je eigenlijk bedoeld.
En ik snap je zeker wel, er zitten af en toe zwaar verwaande pubers tussen, maar om dan gelijk zo te doen....

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 17:29

Zó, ik schrok wel even toen ik je openingspost las. Ik ben zelf 16 en om heel eerlijk te zijn, na die post kwam de stoom behoorlijk uit mijn oren! Wel naar Malta willen maar niet naar Griekenland, hemeltjelief.

Maar goed, ergens verderop post je iets meer rationele argumenten. En toch, het is misschien niet handig van je moeder om een vakantie voor je te boeken terwijl je dat niet wilt, maar om als argument aan te voeren dat je niet met je vader in één ruimte kan zijn vind ik niet relevant aangezien je in Malta ook meer dan eens met je vader in 'n ruimte zou zitten. Daarnaast is een oppas vinden voor je paard, zoals je zelf aangeeft, éigenlijk ook geen probleem om er vriendinnen voor je klaarstaan - dan moet je het ook niet aanvoeren als argument. Wat betreft de muggen - daar bestaan prima pilletjes en sprays voor en heus, die muggen heb je ook op Malta.

Het is altijd confronterend om op vakantie te gaan in een vreemd land met mensen, omdat je altijd meer op elkaars lip zit dan je thuis zou zitten. Maar besef je wel dat er zóveel mensen zouden trappelen om zo'n vakantie. Het wordt steeds gezegd en het klinkt misschien afgezaagd, maar je moet je dat wél realiseren. Daarbij zijn diploma's ook niet alles en los van dat heeft niet iedereen de mogelijkheid om zo ver door te leren. Het hele verhaal op je vader komt op mij, sorry, erg verwaand over.
Griekenland is een prachtig land om op vakantie te gaan, Rhodos is ook nog eens een superleuk eiland. Wees dankbaar dat je ouders je meenemen op zulke reizen, doe je best om de sfeer met je vader leuk te houden, neem liters antimuggenspul mee en... have fun.
Laatst bijgewerkt door Hanmar op 24-07-09 17:32, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

lieve Katja.................. je bent 16, je woont nog thuis neem ik aan........ misschien een baantje bij de plaatselijke supermarkt op zaterdag.........

Jouw ouders werken heel hard het hele jaar door om jou en je hobbies te ondersteunen financieel........ en ze kunnen je nog eens meenemen op vakantie ook!!!

heb je enig, maar dan ook enig iedee hoeveel jij boft???

er zijn meer dan genoeg gezinnen die van de voedselbank afhankelijk zijn om uberhaupt avondeten op tafel te krijgen in dit welvarende land!!!!

persoonlijk vind ik je een verwend nest, met praatjes voor 20........ die zich niet in kan beelden dat er honderden kinderen staan te trappelen om in jouw schoenen te staan..........

doe met mijn mening wat je wil.......... maar denk er in iedergeval even over na...... en tel je zegeningen meis!!!

Shego

Afbeelding
Afbeelding
En daar wil jij niet heen??
:\

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 17:31

OMG!

Je wilt dus alleen naar Malta omdat je vriendin daar dan ook zit? mmmh ik geloof dat ik zelfs wel een apart van mijn vriend op vakantie heb gemoeten... baalde eerst als eenstekker, maaaar VRIENDEN MAAK JE OVERAL! Dus op Rhodos lopen ook echt wel nederlanders rond waar je vrienden mee kunt worden dus loop niet zo ontzettend te zeuren...
En wees inderdaad blij dat je nog met je ouders op vakantie kunt.. Er zijn mensen die het graag willen maar gewoon niet meer kunnen ivm geld of overlijden van ouders..
Dus beetje volwasse gedragen is best redelijk!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 17:32

Shego schreef:
Afbeelding
Afbeelding

weet je wat TS............ ga ik met je ouders mee, en dan mag jij een week mijn leven leven :) :)

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 17:32

Eej, weet je wat? Ik heb DE oplossing.

Kom jij een weekje op jezelf wonen in mijn huis, ga ik wel mee op vakantie naar Rhodos!

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 17:33

GMTA Kiwiko _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 17:33

Stel je niet aan mens... :+

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 17:37

KiWiKo schreef:
lieve Katja.................. je bent 16, je woont nog thuis neem ik aan........ misschien een baantje bij de plaatselijke supermarkt op zaterdag.........

Jouw ouders werken heel hard het hele jaar door om jou en je hobbies te ondersteunen financieel........ en ze kunnen je nog eens meenemen op vakantie ook!!!

heb je enig, maar dan ook enig iedee hoeveel jij boft???

er zijn meer dan genoeg gezinnen die van de voedselbank afhankelijk zijn om uberhaupt avondeten op tafel te krijgen in dit welvarende land!!!!

persoonlijk vind ik je een verwend nest, met praatjes voor 20........ die zich niet in kan beelden dat er honderden kinderen staan te trappelen om in jouw schoenen te staan..........

doe met mijn mening wat je wil.......... maar denk er in iedergeval even over na...... en tel je zegeningen meis!!!

Hier kan ik me helemaal bij aansluiten.

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 17:39

misschien kun je je ouders overhalen om ons te laten ruilen???
geen weggegooit geld en ik zou wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg graag willen!!
al moet ik met shrek en quasimodo mee en in mn koffer zou de boze wolf zitten dan nog!!!

hahahahhaah :P

nee, als je niet mee wilt is dat vervelend maar ik zou gewoon gaan en er t beste van maken.

Fijne vakantie!!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 17:39

Wat naar zeg, je moét op vakantie naar prachtig Rhodos a 800 euro...
Medelijden alom.

Er zijn in NL ook moeders met kinderen die van dat bedrag per maand rond moeten komen met zn allen. Misschien kan je je ticket aan hun geven, die denken dat god dan eigenhandig uit de hemel is komen zetten.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 17:40

Mijn vader en moeder zouden me echt vierkant uitlachen als ik op mijn 16e had gezegt, nou vader, moeder ik ga alleen mee op vakantie als we naar malta gaan.
:o

Verder, vindt ik het een beetje oneerlijk tegenover je ouders dat je hier vraagt hoe je er onderuit kunt komen. Je ouders hebben er 800 euro voor neergeteld! Dat is echt heel veel geld, wat dan dus in de prullenbak zou verdwijnen.
Dus ga gewoon mee, en speur google af wat je daar allemaal kunt beleven zodat je het daar ook lekker naar je zin kunt gaan hebben :j
Laatst bijgewerkt door Frances op 24-07-09 17:44, in het totaal 1 keer bewerkt

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 17:41

oeh ik wil ook wel met je pa en ma mee, maakt me niks uit waarheen,,,,mag jij wel een week op mijn huis en 2 katten passen,
meis ik kan gewoon de woede uit je berichtjes lezen, en nu ga ik iets heel vervelends zeggen, maar je bent 16, je hebt een eigen mening en dat is heel goed, maar je ouders zijn uiteindelijk degene die verantwoordelijk voor je zijn,
je wilt heel graag nog eens naar malta, prima, dan kan je dat doen zodra je het zelf kan betalen. dus ga sparen en boek volgend jaar je eigen vakantie.
je ouders betalen, ga er nog het leuke van maken, en dat je binnen 5 minuten ruzie hebt met je pa.. geloof me de situatie die je oomschrijft komt voor bij 65 % van de 11-18 jarigen in nederland..
zet je bokkenpruik af, haal spul tegen de vliegjes doe witte kleren aan, een laach op je gezicht en gogle even hoe mooi het is waar je heen gaat..
succes

P_A_R_Love

Re: Van ouders MOET ik mee op vakantie, maar ik wil niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 17:45

Ik moet blij zijn als ik alleen in nederland een weekje weg mag.
Poeff maak er wat van daar en ga niet lopen zeuren :x

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 17:46

LimaMambo schreef:
OMG zeg! wees blij dat je uberhaupt op vakantie kan!!!

ik wou net zeggen ik ga 3 augustus voor het eerst in 10 jaar weer op vakantie voor 5 dagen
dus je mag heel blij zijn en je bent pas 16
dus geniet ervan neem aan dat je de vakantie niet zelf hoeft te betalen
ga naar malta als je er oud genoeg voor bent
kun je met vriendinnden gaan

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 17:47

Shego schreef:
Afbeelding
Afbeelding

zullen we ruilen doe ik met plezier hoor :D

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 17:52

Shego schreef:
Afbeelding
Afbeelding

Zal er nog een schepje bovenop doen...

Afbeelding

Afbeelding

Ja, dit is Griekenland.
Ja, ik heb deze foto's zelf gemaakt
Nee, ze zijn niet bewerkt met Photoshop.

Shego

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 17:56

Wauw sigrid!!die zee..zo blauw!

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 17:56

Het leed wat Rhodos heet... 8-)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 17:57

tandjes!!!!!!!!!!!!

kap maar met die foto's ............. want ondertussen heb ik zwaar medelijden met de ouders.........

@ Frances........... als mijn dochter het in haar hoofd haalt om zo te reageren als TS......... dan lach ik haar niet vierkant uit...... dan heeft ze in heel haar vakantie een vakantiebaan bij mij op de zaak, en reken maar dat ze moet werken voor haar centen........ maar ik denk dat ik haar eerst een paar draaien om haar oren geef, en even meeneem naar een achterstandswijk......... of naar clienten van mij in iedergeval naar mensen die gewoonweg nooit op vakantie kunnen financieel of lichamelijk!!!

ik zou woest worden als Sanne zich zo zou profileren....... echt!

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 17:57

Als jij niet wil, mag ik dan mee? O:)

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 17:59

:= ik zou het in ieder geval niet hoeven proberen, laat ik het daar op houden :')

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 18:00

Sanne ook niet :) laat ik het ook daar maar op houden :D :D