Laatste keer dat ik alleen thuis ben gebleven!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:56

waarschijnlijk schop ik nu 80% van bokt tegen het zere been en trap ik op een lange teen

maar ik snap al die poeha niet hoor :?

kom op zeg, het is 10 gram (spin) tegenover kweet niethoeveel kilo's!

geloof me die spin is bang hoor!! of zie je jezelf al gaan, aangevallen worden door de spin, die neemt je in de houtgreep,legt je neer en vermoord je en peuzelt je daarna heerlijk op :+

:')

waarschijnlijk voor jullie niet te lachen dat beeld, zelf vind ik hem toch wel komisch :Y)

maar serieus, waarom nou doodmaken, wat heeft ie je aangedaan? dat hij ergens zit waar jij zegt dat hij er niet mag komen? omdat hij gewoon leeft in de natuur die de mens tot eigen heeft gemaakt en hij er niks van snapt?
omdat hij gewoon doet wat instinctief in hem zit, muggen en vliegen vangen, tja en waar komen die? waar warmte is en viezigheid is
mensen dus!!

dus geef jezelf een schup onder de kont
google desnoods eerst eens om te weten wat je nou eigenlijk doodmaakt en denk nou eens na als je met je minimaal 50 kg staat te stieren krijsen en janken tegenover een nietswetend beestje van nog geen 10 gram.....

vang m gewoon (en dat is al eng genoeg voor zowel jullie dan als voor de spin) en zet hem gewoon buiten....

sommige mensen vind ik ook te walgelijk om naar te kijken, ik draai mijn hoofd om, maar om diegene nou schoenmaat 39 op zijn hoofd te leggen :?

p.s het is wel duidelijk, ik ben er dus niet bang voor, maar statement: het zijn ook niet mijn grootste vrienden ;)

SunnyBL

Re: Laatste keer dat ik alleen thuis ben gebleven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:58

Nogmaals het is een fobie: een NIET reeele angst. En mensen met een fobie weten zelf ook wel dat ze zich "aanstellen" en dat het nergens op slaat.

SunnyBL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:58

ook ik :D

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:59

Tja, alsof wij niet snappen dat die spin niets doet, wij kunnen er toch niks aan doen dat we bang zijn ;) ben je zelf nergens bang voor dan? voor naalden ofzo zijn ook genoeg mensen bang, nou dat valt ook allemaal wel mee hé.
Maargoed ik ben wel bang voor spinnen ja, en nee ze hoeven niet perse dood, maar ze moeten wel gewoon weg/naar buiten :j

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:59

Ja dat is zo makkelijk praten als je ze niet eng vind :\ mijn moeder vind muizen en ratten verschrikkelijk, maar met spinnen enzo heeft ze geen problemen..

Daar snap ik weer niet van dat zij die zo eng vind :=

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 14:00

Elaine schreef:
Waarom zou je ze uberhaupt 'killen'. Doe normaal, doe m in een bekertje ofzo (je hoeft m niet eens aan te raken) en zet m buiten neer.

Klaar.

doe normaal, is voor jou misschien makkelijk, maar waarschijnlijk is ts net zo bang voor spinnen als ik en denkt ze net als ik maar aan 1 ding als je een spin ziet "doooooood"

ik kan er niks aan doen weet dat die beestjes geen kwaad doen maar ben er zo ongeloofelijk bang voor dat ik sta te trillen van de adrenaline en angst als ik er 1 zie... op dat moment wil ik het liefst hard wegrennen, paps halen en 1 ding roepen "maak hem dood"

meestal is mn paps erg lief en gaat ie dus door de wc heen...

dus ja als ik niet bang was gingen ze rustig in een bekertje naar buiten... helaas is de waarheid anders...

Dewii

Ik ben er ook bang voor :') , maar wat dat betreft ben ik een beetje een idioot. Ik gil naar mijn vader dat er een spin zit en als hij hem doodmaakt ga ik huilen omdat ik het zielig vind :o

En inderdaad, als je ze niet eng vind is het makkelijk praten :P . Is niet grappig als je lekker als 6-jarige in je bedje ligt een boekje te lezen, je denkt je knuffel te pakken en er wandelt een spin langs :=

Ojajoh

en er gaat dan geen lampje branden op dat moment om even tot rust te komen, te bedenken dat het een niet reeele angst is en er aan te gaan werken om je eroverheen te zetten?

en als ik moet gaan nadenken waar ik echt bang voor ben?
als ik het eenmaal ontdekt heb laat ik het weten ;)

sexy_back: nee wc is lekker vriendelijk :roll:

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 14:02

Fijn dat jij nergens bang voor bent haha :) ik wou dat ik dat had.. :\ maar nee, spinnen en langpootmuggen := ik krijg er nu al kippevel van..

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 14:02

Nee, bij mij niet. Ik denk vaak genoeg van, ik moet een keer een spin oppakken. Maar als ik mijn hand er na toe doe en die poten zie bewegen, brr! Als je mij een goede methode weet te noemen waardoor ik er af kan komen zonder de hele boel bij elkaar te gillen, vind ik het prima. Ik wil er zelf ook graag vanaf!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 14:03

naar school gaan op ipc dier in barneveld :P
:D

daar werd je an school gestuurd als je faalde met spinnenles ;)

SunnyBL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 14:04

ikdoemaarwat schreef:
en er gaat dan geen lampje branden op dat moment om even tot rust te komen, te bedenken dat het een niet reeele angst is en er aan te gaan werken om je eroverheen te zetten?

Helaas doet dat lampje het dan even niet, maar ik zou zeggen lees je ff in.. Werkte het maar zo!

En prijs jezelf gelukkig zonder fobie! :D

Daantjuh88

jamieblont schreef:
Daantjuh88 schreef:
hihi, krijg lichtelijk een lachstuip! Kan me niet voorstellen dat iemand bang is voor zo inimien spinnetje, maar ik ben dan weer bang voor alles wat fladdert!

Gewoon stofzuiger erop en weg is de spin! Heb 1x zow grote vogelspin (volgens mij heten die beesten zo) op mijn hand gehad, kreeg het lichtelijk warm en heb mijn begeleider subtiel laten weten dat ze hem wel weer in zijn kooitje mochten stoppen. :+

een vogelspin %) WOW dat jij dat uberhaupt durft :o ik word al bang wanneer ik erna kijk :O

Ik stond niet te trappelen hoor.... Moest van school uit een week naar Barneveld, kreeg je globaal informatie over alle dieren! Eerste dag leuk (paardjes, schapen, koeien) 2e dag al iets minder ( konijnen, ratten, hamster en al die meuk) 3e dag was een hel voor mij (vogels, jak) en de 4e dag (slangen, spinnen en alles wat in zow terrarium zit) Na dag 3 mijn buik er al zo van vol, kwam er die spin op tafel...Iedereen moest hem even op zijn hand houden om te voelen hoe zacht die was.... Ze hebben moeten banketstaaf al brugman, op het laatst toch gedaan, maar dat was van korte duur... Bah vieze beesten!

Het was er zo 1 ongeveer
Afbeelding

Owja, daarna kreeg je nog ff te zien hoe een slang een muis opvrat |( BLEGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG ben direct gestopt met de opleiding hierna...

Captain

ikdoemaarwat;

Ik ben ook als de dood voor spinnen, ik weet niet waarom. Ze zijn klein, ze zijn weerloos en ze nouja.. ze zijn niet echt eng maar ik vind ze eerder zo vies! ik heb het nu alleen over langpootspinnen (dat is de enige spin die ik eng vind) zo'n goor bolletje met pootjes BAH!

Ik heb er nu al 2 weken een gigantische boven m'n bed zitten. zolang hij daar blijft zitten vind ik het prima, heb er geen last van maar als hij gaat wandelen dan is het over en uit!

Niet iedereen is zo'n held als jij en ik kan ook gaan janken als iemand met een spin naar me toe komt.

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 14:05

:') Schiet lekker op als ik daar niet wil in wil gaan werken. Beetje flauw dat je dan gelijk weggestuurd wordt := , je hoeft toch niet persé met spinnen te gaan werken?

Ik moest in het begin wel een beetje om je verhaal lachen, TS :o . Je schreef het zo grappig :P
@Daantjuh88: Godzijdank ben ik niet bang voor die groten (maar die kom je niet zo gauw in huis tegen :+ )

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 14:06

Ik ben als de dood voor grote spinnen. Een enorme fobie :+ . En ik kan er niets aan doen :n , dat ik er echt panisch voor ben. Muggen en vliegen hebben we niet in huis, want we hebben voor elk raam een hor zitten. Ideaal, als je in een omgeving met veel weiland, water en bos woont. Dus een spin heeft in mijn huis niets te zoeken (en niets te vreten). :D
Ik kill ze dus ook met veel gedoe :D . Als ze buiten zitten prima, maar ik moet ze gewoon niet in huis hebben, dan gaan ze er hoe dan ook aan. :Y)

Ik zou graag van deze fobie af willen, maar niemand heeft me de oplossing gegeven, dus dan moet je wat, he. :D
Dat er mensen zijn die een fobie niet begrijpen, tja, de een is wat empathischer ingesteld dan de ander, he, zullen we maar zeggen :Y) .

Frances

ikdoemaarwat: het was me eigenlijk al duidelijk dat jij nergens een fobie voor hebt, anders praatte je niet zo :j

Ojajoh

NonaWen schreef:
Fijn dat jij nergens bang voor bent haha :) ik wou dat ik dat had.. :\ maar nee, spinnen en langpootmuggen := ik krijg er nu al kippevel van..

en dat terwijl ik juist bang zou moeten zijn want ik ben allergisch voor muggen!
als ik gestoken word door een mug krijg ik een bult ter waarde van een horzel!
dik,rood,heet en zeer pijnlijk.....
als ik er 1 zie vliegen dan ben ik niet bang,maar juist heel gehaaid om hem uit mijn huis te krijgen!
en tevens heb ik goede medicijnen :D ,misschien vind ik spinnen daarom wel aardig :Y)

hannah_menno

maar wat gaat er dan door je heen dat je er van gaat janken dan?
ja sorry hoor maar ik kan mij er echt geen voorstelling van maken :n

is het niet dat jullie jullie zelf gewoon helemaal looney tune maken
of ben ik nou zo broodje nuchter ? :\

Anoniem

Ja ik weet dat het 'zielig' is maar dat scheelt mij echt niet..
Laatst trok ik m'n trui uit, liep er een spinnetje over m'n shirtje.. Heb staan gillen; DANIEL DANIELDANIEL!! (broertje ;) ) en toen hij niet snel genoeg was stond ik daar gewoon te huilen.

Ja sorry hoor, daar kies ik ook niet voor, om ze zo eng te vinden..

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 14:08

ik maak mezelf niet looney tune hoor _O-
ik vind een hooiwagen ook niet eng, maar zo'n grote huisspin ziet er gewoon zo gruwelijk eng uit. als het stilzit gaat het wel, maar als het begint te lopen vindt ik het echt verschrikkelijk :P

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 14:09

ikdoemaarwat, het is inderdaad een irreële angst die mensen voor spinnen hebben. Ik begrijp het ergens wel; wat sommigen met spinnen hebben heb ik met vissen. gelukkig wandelen die echter niet ongemerkt door mijn huis.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 14:09

Daantjuh88 schreef:
Ik stond niet te trappelen hoor.... Moest van school uit een week naar Barneveld, kreeg je globaal informatie over alle dieren! Eerste dag leuk (paardjes, schapen, koeien) 2e dag al iets minder ( konijnen, ratten, hamster en al die meuk) 3e dag was een hel voor mij (vogels, jak) en de 4e dag (slangen, spinnen en alles wat in zow terrarium zit) Na dag 3 mijn buik er al zo van vol, kwam er die spin op tafel...Iedereen moest hem even op zijn hand houden om te voelen hoe zacht die was.... Ze hebben moeten banketstaaf al brugman, op het laatst toch gedaan, maar dat was van korte duur... Bah vieze beesten!

Het was er zo 1 ongeveer
Afbeelding

Owja, daarna kreeg je nog ff te zien hoe een slang een muis opvrat |( BLEGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG ben direct gestopt met de opleiding hierna...

ja die school heb ik ook gezeten en ik heb m ook mogen vasthouden
ik vond het iets magisch dat zoiets bestond ,kon leven en zo chill op mijn handje bleef zitten :j

jammer alleen van die gillende keukemeiden in mijn klas destijds....hebben de eerste week school ook niet overleefd :n

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 14:10

wat een drama om een paar spinnetje zeg :Z

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 14:10

Nee van mij hoeven ze ook niet dood. Maar als ik ze naar buiten sommeer dan gebeurd er ook niets. Dan moeten ze maar luisteren.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 14:11

ikdoemaarwat schreef:

en als ik moet gaan nadenken waar ik echt bang voor ben?
als ik het eenmaal ontdekt heb laat ik het weten ;)

sexy_back: nee wc is lekker vriendelijk :roll:

uhm nee daarvoor heet het ook een fobie....

en nee die wc moet dus ook niet vriendelijk zijn duh...