Een jaar vrij! Wat moet ik doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 16:10

Ik was in december klaar met mijn opleiding.
Ik ben toen een tijdje extra gaan werken bij TNT en in februari kreeg ik de kans om een cursus beveiliger 2 te krijgen.
Die cursus heb ik gehad en nu loop ik dus 'stage' op schiphol.
Hier moet ik een tijdje werken en dan wil ik misschien nog een diploma erbij halen.

Ik zou lekker gaan werken ;)

mvs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 09:36

arian_wolf schreef:
Zo, t' lijkt me héérlijk om een jaartje vrij te hebben :D

ff ontopic: Wat heb jij als vooropleiding gedaan?

Ik ben net klaar met mijn vwo :)

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 09:40

arian_wolf schreef:
Zo, t' lijkt me héérlijk om een jaartje vrij te hebben :D

ff ontopic: Wat heb jij als vooropleiding gedaan?

Dat dacht ik ook toen ik 9 maanden niks had behalve mijn bijbaantje.
Na een maand verveelde ik me al en ben ik gaan solliciteren en gelukkig kon ik ergens nog een diploma erbij halen.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 11:55

mvs schreef:
Ik wil wel naar België hoor maar vind een jaar andere dingen doen ook wel erg aantrekkelijk. Ik ben pas 17 dus heb geen haast en mijn ouders tjah.. die zien me liever niet meteen naar Nieuw-Zeeland vertrekken :)

Is wel een aanrader hoor :D :D

mvs

Re: Een jaar vrij! Wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-09 12:00

nieuw-zeeland? Ja lijkt me ook prachtig.. Maar miss eerst even wat dichter bij huis beginnen en eind van t jaarr naar iets 'verwegs' :P

Olijkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 12:07

Hé marie, is het niet een idee om zoiets te gaan doen als een jaar voor brooke hospital for animals ofzo te gaan helpen?
Het is echt een superervaring, mét dieren, in het buitenland, je leert er echt ontzettend veel van en het is ook misschien een opstapje richting diergeneeskunde.
Ik zou mijn god niet weten hoe je erbij moet komen ofzo, en je kunt natuurlijk geen dingen doen als de paarden/ezels behandelen enzo, maar wel verzorgen op bijvoorbeeld die opvangcentra's..?
Oke, misschien een beetje een roze wolk van mij, en is het helemaal niet mogelijk, maar je zou kunnen bellen..?

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 12:09

Lees even bovenaan pagina 3 ;) Heeft ze al geprobeerd, maar het doel van Brooke is die mensen zelf leren omgaan met hun beesten en dus niet overlaten aan mensen uit welvarende landen.

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 12:12

Een vriendin van mij is net klaar met haar studie en weet nog niet wat ze verder wil gaan doen. Ze doet nu tijdelijk vrijwilligers werk bij een dierenasiel en leert daar al heel veel over voornamelijk honden en katten.
Als je zeker weten geen andere opleiding wilt doen is het natuurlijk wel een optie om zoiets te doen. Je helpt er andere mensen (en dieren) mee en je leert er zelf ook nog veel van! eventueel in combinatie met parttime werken of wat je zelf wilt...

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 12:18

Ik heb ook een jaar 'vrij'.
Ik weet niet precies welke studie ik wil gaan doen en ben 'slecht' geslaagd voor Wiskunde en Scheikunde.
Aangezien in een natuurpakket heb is de kans vrij groot dat ik straks een studie kies waarin wis/sk/na/bio redelijk centraal staan.
Dit jaar ga ik werken en de vakken Wiskunde/Scheikunde overnieuw doen zodat ik van deze vakken de basis beter beheers.

Misschien ook iets voor jou om volgende jaar mee te kunnen loten in een hogere lotingsschaal?

mvs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-09 12:23

mag helaas niet. Deelcertificaten tellen niet mee voor een hoger gemiddelde, wil ik een hoger gemiddelde dan zou ik mijn hele examenjaar overmoeten doen en daar heb ik niet zo'n zin in :+

Olijkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 12:23

WillemYntJee schreef:
Lees even bovenaan pagina 3 ;) Heeft ze al geprobeerd, maar het doel van Brooke is die mensen zelf leren omgaan met hun beesten en dus niet overlaten aan mensen uit welvarende landen.

Ohh sorry! Dat had ik niet gezien!

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 12:33

ik zie net dat ze mensen voor domino d-day zoeken.... lekker steentje bouwen :D

mvs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-09 13:03

Haha.. tjah ik weet niet of dat nou aan mij besteed is :D

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 14:20

pitbullgup schreef:
ik zie net dat ze mensen voor domino d-day zoeken.... lekker steentje bouwen :D

:)) Is ook een optie natuurlijk

Ixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 11:56

schopje

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 12:35

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 01:12

Ik heb vorige zomer 5 weken iemand geholpen in Zuid Frankrijk die ongeveer 10 paarden heeft. Zij zoekt regelmatig hulp en anders wel de fokkerij bij haa rin de buurt. Zij is Nederlands op de fokkerij wordt Frans gesproken. Dus als je je talen wilt bijspijkeren zou dat ook kunnen. Het is niet betaald, maar je maakt ook geen kosten. Ik woonde bij haar in een eigen appartement. At met de familie en sliep dus in mijn eigen 'huisje'. Met boodschappen doen, mocht ik ook extra's in de wagen gooien als ik ergens trek in had. Dus je enige kosten zijn je ziektekostenverzekering en misschien kleding. Als je geinteresseerd bent kan je me pb'en.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 01:37

Baantje in het buitenland is natuurlijk altijd leuk als je daar de gelegenheid voor hebt en ook goed voor je persoonlijke ontwikkeling.
Ik zit nu 3 maanden in de VS omdat ik tijd over had na een jaar met mijn studie gestopt te zijn vanwege een ongeluk.
Is zeker de moeite waard als je die kans kunt krijgen.

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 09:58

Heel goed idee! Ik was ook het eerste jaar uitgeloot voor geneeskunde, ben toen met een HBO studie begonnen maar dat bleek niks voor mij...in januari toen gestopt. Ben toen 1 maart in het vliegtuig gestapt naar Ecuador (Zuid Amerika) en heb daar 4 maanden gezeten. Heb in een ziekenhuis een soort stage gelopen op Chirurgie afdeling, heb 2 keer per week in een weeshuis geholpen, paarden voor militairen getraind en vooral veel genoten van mijn tijd daar, beetje de omgeving verkennen, 5 keer per week spaanse les, feestjes met locals etc. Heb daar mezelf goed leren kennen, wist toen ook helemaal zeker wat ik wou: geneeskunde. En voila, dit jaar was ik ingeloot. :D Ga nu naar mijn 2e jaar. :)

Vraag gewoon wat dierenartsenpraktijken in de buurt of ze hulp nodig hebben, staat altijd goed op je CV.
Als je naar het buitenland wil met paarden werken oid zou ik met een organisatie gaan, scheelt je een hoop geregel :P

mvs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-09 18:50

Precies Talisa dat klinkt mooi!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 18:56

Ik ben een jaar ziek geweest en heb mij een jaar met terugwerkende kracht moeten uitschrijven bij de uni. Dus echt vrij was ik niet omdat ik ziek was maar heb wel veel gewerkt in de periodes dat ik wel wat beter was :j
Moet wel zeggen: na een jaar ertussenuit was de studiemotivatie groter dan ooit! Dus wat dat betreft is het prima :)
Heb de bachelor nu netjes gehaald en haal 7'ens en 8'en op de mastervakken! :D Terwijl ik voor het jaartje ziek een middelmatige student was :j
Hoewel het echt niet leuk is om gedwongen te stoppen met de studie omdat ik continu infecties had, voelt het niet als een gemist jaar :) Ben gemotiveerder dan ooit! :D

Wat ik nu erbij doe is ehbo-en op festivals, ook natuurlijk voor de cv ;) (en verder ben ik nog vrijwillig begeleider van puber elke vrijdag :P).

Als ik gezond was geweest en een jaar ertussen uit kon gaan, was ik zeker naar het buitenland gegaan voor de ervaring! Maar ik zat was in mijn eigen huis, vooral op bed hahaha :P

mvs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 14:06

nog meer tips of ervaringen ?

Kikkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 17:29

Persoonlijk zou ik eerst gaan werken, en dan op reis gaan van dat geld.
Mijn Tip = http://www.ecovrijwilliger.nl
Dat is een reisorganisatie, waarbij je meehelpt aan het milieu en het welzijn van dieren.
het kost wel wat, maar ik denk dat het dat ook dubbel en dwars waard is ;)

mvs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 11:20

oke dank je! Qua vrijwilligers werk heb ik al wel heel veel interessante dingen gevonden maar ik zou graag eerst ergens in het buitenland werkend, dus bijvoorbeeld op een boerderij. dat ik toch nog een zakcentje verdien en wel een ervaring rijker!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 11:24

een jaar de mbo hoefsmeden opleiding gaan doen :)* de meeste veeartsen kunnen alleen een ijzer aftrekken en meer niet

Ik had in 2005 trouwens een 'gat' van drie maanden tussen mijn afstuderen en mijn eerste baan. Toen heb ik op een fokkerij/melkerij gewerkt tegen kost en inwoning, we reden daar ook met huifkarren. Heb het geweldig naar mijn zin gehad toen :j

Ik kom nog steeds af en toe bij die mensen, het is alsof ze een soort tante en oom van me geworden zijn.
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 05-08-09 11:26, in het totaal 1 keer bewerkt