Rare reacties op Marktplaats!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 10:43

het leed dat marktplaats heet.....
Zelf ook vaak genoeg gehad dat ik iets op had staan en dat ze dan niet kwamen opdagen.
Ook een keer een jongen die had wat bij me opgehaald, was me vervolgens nog een half jaar aan het stalken omdat ie een date met me wilde en hij vond me zo leuk :+ De eerste keer nog netjes gezegd dat ik me gevleid voelde maar dat ik al een vriend had, dus dat ik geen intresse had. Had gedacht dat het daarmee klaar zou zijn, maar steeds smsen en bellen. Ik nam niet op en stuurde nooit wat terug en dan toch gewoon doorgaan.

Het verbaast me ook altijd dat mensen op paarden bieden op marktplaats. Lijkt me logischer om gelijk maar te bellen of te mailen zodat je gelijk wat meer informatie kan vragen en niet vanaf het plaatje heb ik er niet meer dan zoveel voor over.....

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 10:46

Heb wel eens gehad dat ik 5 frontriemen had gekocht ketting frontriemen IN DOOSJE... dus ik netjes betaald met 6,75 euro aan verzend kosten had de verkoper alle frontriemen eruit gehaald in een envelop gepropt in de brievenbus gedouwd en klaar is keesie.. toch wel niet echt eerlijk.. de verkoper had dus maar 80 cent ofzo aan verzendkosten ..

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 10:48

Lieszje schreef:
Ik lees gewoon echt de raarste verhalen hier :x
Als je een bod doet kan je altijd nog afhaken.
Stel je eens voor dat je op MP 2 leuke paarden ziet en je doet op beide een goed bod.
Je gaat bij beide kijken en 1 valt eraf, dan hoef je toch ook geen 2 paarden te kopen :+

Ik ging eerst bij het paard kijken voor ik een bod deed. Volgens mij is het toch zo dat als je biedt en de verkoper zegt akkoord, dat je dan eigenlijk gekocht hebt. Dus niet bieden als je nog niet weet of je het echt wilt hebben :)

Lieszje

Re: Rare reacties op Marktplaats!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 10:51

Als ik ergens een budget voor heb ga ik niet eerst kijken voordat ik zeker weet wat ze ervoor willen.
Via marktplaats bieden vind ik eigenlijk nogal zinloos.
Meeste reageren er niet op en via een mail weet je veel meer.

Nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 10:53

Liezel1 schreef:
JustBobo schreef:
Wij hadden eerst ook een bok,
die moest weg dus hadden we een advertentie geplaats dat iemand 'm gratis mocht ophalen.
Kregen we een mailtje:

Hallo,
Ik wil graag geit hebben.
Wij heel groot achtertuin voor geit.
Kinderen veel van geit houden.
Groetjes Kim.

>;)

daar ging ie dus niet heen

euhhhh, waarom krijg ik hier shoarma ideeën bij??

haha, misschien had je wat knoflooksaus mee kunnen verkopen?

Meenemen of hier opeten. haha

Peche_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 10:59

@ Nadine___
mwahah :') dat dacht ik dus ook
uiteindelijk is ie naar een man gegaan die ermee ging fokken.
kwam 'm netjes ophalen met zo'n speciale geitenaanhanger.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:07

Als ik een paard te koop zet krijg ik ook standaard minstens drie reacties van mensen die hem in de tussentijd wel willen rijden. Ook uiteraard mensen die hem wel gratis willen hebben (zo duur was het paard niet, als je dat al niet kan betalen moet je geen paard nemen :n ) De laatste keer kreeg ik echt onbehoorlijke reacties, daar zakte echt mn broek vanaf, ongelooflijk wat mensen via de mail durven te zeggen. :n

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:07

heb het hele topic gelezen en vind het echt grappig :)
ja onze God heeft rare kostgangers!

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:09

Rinske schreef:
Pfff Marktplaats bieders, hou op, hou op. Ik verkoop ook heel veel via Marktplaats en krijg veel biedingen, maar spullen ophalen, ho maar. Ben zelfs een hele dag thuis geweest voor iemand die ons bankstel op zou komen halen. Komt ze gewoon niet opdagen hè, daar kan ik zo pislink van worden :( !!!

ik ook, zit nu al de hele ochtend te wachten op iemand.

Eerst wilde diegene om 11.30 uur komen.
Prima geen probleem.

Gister een mailtje gehad dat ze vroeger wilde komen, prima ook geen probleem.
Dus ik had mijn nummer gegeven dat ze konden bellen.

Niet dus .. zit nu al vanaf 8 uur vanochtend op de wacht .. kan nergens heen, of de tuin in want dan hoor ik de bel niet ..
Zul je zien dat ze niet op komen dagen ..

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:10

Tjsa, je hebt soms rare vogels op marktplaats zitten, maar het kan ook andersom.

Mijn man had een triangel gemaakt. Dat is een geval waarmee je een (lichte) auto aan de trekhaak van een andere auto kan hangen om zo zonder bestuurder te slepen. Het zal hem alles bij elkaar 75 euro aan materiaal hebben gekost om dat ding te maken.
De auto waarvoor wij dat ding hadden gemaakt was echter verkocht dus aan dat ding hadden we ook niks meer. Ik een beetje gespeurd op internet voor een prijsindicatie van zulke dingen en ding op marktplaats gezet voor 200 euro. En dan dacht ik nog dat ik hoog zat en we iets zouden moeten zakken.
Binnen het uur verkocht, voor de vraagprijs, aan iemand uit de andere kant van Nederland.
Laatst bijgewerkt door Dorus op 22-07-09 11:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:10

@ justBobo
Haha tja, het is echt uit kijken daar op marktplaats. Zeker als je dieren gratis aanbied. :p
Ik heb wel eens een advertentie geplaatst op zoek naar een verzorgpony/ paard om bij te rijden. Helaas kreeg ik daar wel eens wat gekke reacties op. Van een man die helemaal geen paard had, maar het dus wel leuk vond als ik in mijn hele wedstrijd outfit langs zou komen. Ehh, tja?

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:13

Ik had mijn paard om marktplaats staan voor 2000 euro, kreeg ik een bod van 2500. Ik dacht wat voor .... bied er nou 500 meer als de vraagprijs, maar er stond een tel nummer bij dus ik dat bellen. Bleek het een kind te zijn, ze zei dat ze nog aan het sparen was maar als haar ouders misschien niet op vakantie gingen het daar van konden betalen etc..... dat sloeg echt alles bij mij. Naderhand haar ouders nog te pakken gekregen en die wisten er helemaal niks van af.... :P

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:14

Saul...die kans is erg groot.Wacht tot 11:30 en dan de boom in met ze ;) Ze weten je wel te vinden om de afspraak te vervroegen maar niet als ze wat later komen :+

Er is vast wel iemand anders die je spulletjes wel graag wil hebben ;)

Zou echt geen hele dag wachten hoor,ik maak altijd netjes een afspraak hoe laat ongeveer en dat ik van te voren even bel als ik van huis weg ga,dan weet je ongeveer hoe laat je er bent en kunnen mensen gewoon hun ding doen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:14

guenivere schreef:
Ik had mijn paard om marktplaats staan voor 2000 euro, kreeg ik een bod van 2500. Ik dacht wat voor .... bied er nou 500 meer als de vraagprijs, maar er stond een tel nummer bij dus ik dat bellen. Bleek het een kind te zijn, ze zei dat ze nog aan het sparen was maar als haar ouders misschien niet op vakantie gingen het daar van konden betalen etc..... dat sloeg echt alles bij mij. Naderhand haar ouders nog te pakken gekregen en die wisten er helemaal niks van af.... :P

'Heb je 4 euro?'
'Nee, alleen 5'

kinders...

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:33

idd Tinky
Ik ga ook niet lang meer wachten, wel jammer dat ik er mijn hele ochtend aan opgeofferd heb, had net zo goed kunnen gaan werken, maarja helaas.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:58

Saul...zorg dat je nooit vrij hoeft te nemen,dingen regelen kan ook op andere tijdstippen/dagen ;)

Zonde van je tijd...

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 12:01

ja dat blijkt wel weer!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 12:04

Saul schreef:
ja dat blijkt wel weer!

Als je je neus maar genoeg stoot wordt je steeds makkelijker ;)

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 12:07

daar heb je gelijk in.

Waar ik ook altijd zo'n hekel aan heb, is dat als mensen je spullen dan willen.

Je gegevens uitgewisseld hebt, en ze vervolgens niet storten!
Dat gebeurt hier op bokt ontzettend vaak ..

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 12:14

haha er zitten toch een aantal grappige tussen :+
Zo heb ik ooit een keer een gruwelijke melding gekregen.

Een man kwam samen met zijn zoontje van 13 mijn gitaar ophalen.
Ze zouden er 's ochtends om 10 uur zijn...en ze kwamen niet...en kwamen niet.
Nou lekker ze laten me zitten dacht ik toen nog.
Ik die mensen gebeld en toen kreeg ik iemand anders aan de telefoon??
"ja, meneer neemt nog contact op via de mail" *tuut tuut tuut*
Dus ik dacht ik wordt in de maling genomen.
Bekijk ik me mail...wat was er nou aan de hand.
Dat jongentje waar die gitaar voor was, was die ochtend overleden %)
zijn vader heeft hem dood in bed gevonden net voordat ze wilde vertrekken.
Wat voelde ik me stom!! schaamde me dood dat ik dacht dat ze me gewoon lieten zitten. Echt vreselijk.

Maar zo heb ik ook wel is ruzie gehad met een vrouw die een shirtje wilde kopen van me.
Ze reageerde 1,5 week niet op mijn mail dus verkocht aan iemand anders.
krijg ik een mailtje van haar, "ja maar ik heb hem maar dochter al beloofd dus ik wil hem nu hebben!!!"
te triest :=

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 12:17

jessiesand no offence maar hoe weet je zo zeker dat dat waar is?
Mensen verzinnen tegenwoordig de gekste en de ziekste dingen.

Dat oma overleden is is bijvoorbeeld smoesje nummero 1 ...

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 12:21

Ik heb ook is een halve middag op stal zitten wachten.
Ik had dekens op mp staan en wat rijkleding, hun wilden in ieder geval een deken hebben en misschien ook nog een rijbroek.
Afijn ik wachten en wachten, maar geen mensen, 's avonds had ik een mail gehad dat hun de stal niet konden vinden en hun excuses daarvoor.
Uiteindelijk een nieuwe afspraak gemaakt en hebben ze het alsnog de deken en rijbroek van me overgenomen en me 10 euro extra toegeschoven omdat ze mij toen hebben laten wachten.
Ik wilde de 10 euro niet aannemen maar ze lieten zich niet afschepen.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 12:24

Ik heb dat ook eens gehad met een tafel
tafel stond te koop voor 40 voor 30 mocht ie direct mee.
belde iemand me op van de andere kant van het land, wil hem voor 20 hebben, dus ik zei al voor 30 mag hij direct met u mee. ja maar ik kom helemaal daarvandaan, ja ehm sorry maar voor 10 euro midner mag die al weg... Niet mijn probleem dat hij een tafel wilt uit een andere provincie....

Toen was die verkocht aan een bokker dus ik dacht gelukkig want die zal hem wel zeker komen halen, wij wachten en wachten en na 1,5 uur nog niemand. Ik dacht al die komt niet meer, ik was al weggegaan maar mijn moeder bleef nog even thuis, en toen kwam ze ineens.
Ze had ze in de file gestaan en had geen telefoonnummer van ons :D germ :(:)

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 12:25

kijk aan das mooi meegenomen steph.

Ik kreeg net ook weer een heel vreemd bod :/
En vanochtend iemand die haar dekje wilde verkopen aan mij, een BR event, volgens haar was de nieuwprijs 45 euro dus ze moest er minimaal 20 excl voor hebben

dan zeg ik, de groeten :wave:

__Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 12:26

Steph86 schreef:
Ik heb ook is een halve middag op stal zitten wachten.
Ik had dekens op mp staan en wat rijkleding, hun wilden in ieder geval een deken hebben en misschien ook nog een rijbroek.
Afijn ik wachten en wachten, maar geen mensen, 's avonds had ik een mail gehad dat hun de stal niet konden vinden en hun excuses daarvoor.
Uiteindelijk een nieuwe afspraak gemaakt en hebben ze het alsnog de deken en rijbroek van me overgenomen en me 10 euro extra toegeschoven omdat ze mij toen hebben laten wachten.
Ik wilde de 10 euro niet aannemen maar ze lieten zich niet afschepen.

Dat is wel aardig van die mensen dat ze dan €10,00 geven, en dat ze dan nog een keer komen de meeste mensen hebben dan zoiets van nou laat maar zitten... :P