Hoe denken jullie over drugsgebruik?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 14:46

Tallie_Ho schreef:
Moelie schreef:
Dus, jou conclusie is: Drugs is dom want het maakt je leven kapot.
Is mijn leven kapot gegaan terwijl ik al 3 jaar welles een pilletje neem? Nee, helemaal niet.. Als het daarbij blijft gaat mijn leven er niet aan kapot en ik kan ook makkelijk zonder.
Diegene die drugs gebruiken moeten het gewoon zelf weten, tis je eigen leven, je eigen lichaam en daar heeft niemand wat over te zeggen.
Dus ik vind niet dat drugsgebruik meteen DOM is.. Het is toch mijn eigen DOMME keus om het af en toe eens te doen?
Ik doe het omdat ik het leukvind en omdat ik het zelf wil, ik vind het voor af en toe gewoon relax :) Maar ik ben echt niet dom!
En over welke gevolgen heb je het? Als iemand VERSLAAFD is aan drugs zitten er gevolgen aan ja. Maar niet als iemand het af en toe op een feestje doet! :)

Jij mag wat mij betreft lekker drugs gebruiken hoor, dat moet je zelf weten :) Maar je vroeg hoe ik denk over drugsgebruik.. Nou, nogmaals, het is dom :) Zeg ik niet dat JIJ dom bent, maar het gebruik van drugs is dom..

Als je geen eerlijk antwoord wilt hebben hoe ik er over denk, moet je het niet vragen! :)

_/-\o_

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 14:47

BraveSpots schreef:
Ragnaaa schreef:
@ BraveSpots: Ik heb het hier ook heel erg moeilijk mee gehad, en nog steeds wel wat.

Maar ik probeer er stapje voor stapje mee om te leren gaan, puur om het feit dat ik mijn vriend niet afkeur omdat hij een keuze in zijn leven heeft gemaakt die ík niet fijn vind.
Dat maakt hem, in mijn ogen, absoluut niet tot een 'slecht' mens; ik hou heel veel van mijn vriend.

Makkelijk voor mij is het allesbehalve, maar het is compromissen sluiten in een relatie.
Je geeft, en je neemt.

Tja, hoever ga je daarin? Als hij schulden heeft, als hij een crimneel verleden heeft,...accepteer je dat ook? Wat erg is en minder erg is persoonlijk, maar ik zou me niet willen aanpassen aan een keuze van mijn vriend waar ik me pertinent slecht bij voel. En die keuze was trouwens niet eenmalig of iets van het verre verleden. Je leeft samen met een verslaafde.

Het blijft jouw keuze hoor, daarom zeg ik ook dat ik er niet mee zou kunnen omgaan. Andere mensen hebben met zulke dingen minder moeite om het te accepteren. Ik lees alleen tussen de regels door dat je er wél veel moeite mee hebt, en dat je jezelf min of meer moet forceren om er mee om te kunnen gaan. Of zit ik mis?

Men broer nu 27 tot het al vanaf zen twaalfde, woon k ook mee samen het is eigenlijk heel makkelijk,
k noem hem x
x krijgt geen geld van me
x maak k geen afspraken mee
x blijft uit men buurt als ie heeft gebruikt.
x en ik blowen wel éens samen.
x is een onwijs lieve en goede broer!

@Lyonesse daarom x)

Candyqueen, en zo te horen gaat dat prima xD
En zit je nog op school =)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 14:47

Paddo's zou ik nooit doen. Bang dat ik gek zou worden!
Keta lijkt me ook heeel vaag, wat uit mijn omgeving hoor. vriend van ons zat ineens op het dak van een schuur... je krijgt het gevoel dat je benen heeeel lang zijn enz.. echt vaag als je dat zo hoort, maar ik zou t zelf niet doen!

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 14:48

CandyQueen schreef:
junkie meld zich.
Nou ik blow best wel vaak, vooral tijdens de middag op school, gwn ff chilln. En nou tijdens de vakantie zitten we mt heel ons groepje ook weer vrolijk aan de waterpijp. :D Heb zelf ook een tijdje gespote, mr ben gelukkig kunnen stoppen. Op feestjes drink ik meestal wel teveel, en vaak ook wel pillen. Ik doe het allemaal regelmatig, maar nooit teveel dat ik op de ehbo beland ofso. :P

Goh, aan je smileys te lezen krijg ik nog het gevoel dat je er nog trots op bent ook :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 14:48

@frances, moelie mag daar dan toch wel weer een weerwoord opgeven?? het is en blijft een discussie :)

Anoniem

Re: Hoe denken jullie over drugsgebruik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 14:49

spuiten....heroine??

dat gaat mij dan weer te ver...das echt verwoestend!!

Tallie1979

Niinatjuh schreef:
Men broer nu 27 tot het al vanaf zen twaalfde, woon k ook mee samen het is eigenlijk heel makkelijk,
k noem hem x

@Lyonesse daarom x)

Candyqueen, en zo te horen gaat dat prima xD
En zit je nog op school =)

Goh, wat zijn drugs toch fijn! :) Geen geld uit durven lenen, geen afspraken maken, uit zijn buurt blijven als hij heeft gebruikt, hij is lief en hij voorziet zijn 14 jarige zusje van de troep die ze oprookt..

Echt, applaus!! :D Wat een geweldig spul!! Vooral mee door blijven gaan, dan zit je over 13 jaar naast je broer, ook lekker waus te zijn de hele dag!! :+

Snadrem

VivaLaVida schreef:
spuiten....heroine??

dat gaat mij dan weer te ver...das echt verwoestend!!

Om nog maar niet te spreken over het gebruik er van als je 15 bent :n

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 14:50

moelie mag daar zeker een antwoord op geven :j maar met haar teksten krijg ik het idee alsof we onze mening niet mogen geven, terwijl ze daarom vraagt... maar misschien ligt dat dan aan mij :)

CandyQueen

Frances schreef:
CandyQueen schreef:
junkie meld zich.
Nou ik blow best wel vaak, vooral tijdens de middag op school, gwn ff chilln. En nou tijdens de vakantie zitten we mt heel ons groepje ook weer vrolijk aan de waterpijp. :D Heb zelf ook een tijdje gespote, mr ben gelukkig kunnen stoppen. Op feestjes drink ik meestal wel teveel, en vaak ook wel pillen. Ik doe het allemaal regelmatig, maar nooit teveel dat ik op de ehbo beland ofso. :P

Goh, aan je smileys te lezen krijg ik nog het gevoel dat je er nog trots op bent ook :')

Neejoh, vind het gwn te leuk. :D^
Vooral waterpijp is ontzettend gezellig zo met al je vrienden in de zomer in de tuin ofso. :D

Janiniie

Keta, lijkt me niks, net zoals als die nieuwe troep salvia aan heroine zal je me ook nooit betrappen, daar ben je net als speed gelijk verslaafd aan..
Dus wil je toch steeds meer, en beloof je je zelf, ná dit ene shotje te stoppen..

Paddo's éen keer gedaan ( en nou hoef k geen gezeik over je bent pas 14 )
K vond het wél grappig, maar k doe het niet meer, gewoon het is een keer goed gegaan nou lachen jongens. nu is het wel weer leuk geweest.

HIJ heeft inderdaad liever dat hij mij ééns in de maand men paar hijsjes geeft, dan dat ik zooi van de straat koop ja!

Steentje

BraveSpots schreef:
Ragnaaa schreef:
@ BraveSpots: Ik heb het hier ook heel erg moeilijk mee gehad, en nog steeds wel wat.

Maar ik probeer er stapje voor stapje mee om te leren gaan, puur om het feit dat ik mijn vriend niet afkeur omdat hij een keuze in zijn leven heeft gemaakt die ík niet fijn vind.
Dat maakt hem, in mijn ogen, absoluut niet tot een 'slecht' mens; ik hou heel veel van mijn vriend.

Makkelijk voor mij is het allesbehalve, maar het is compromissen sluiten in een relatie.
Je geeft, en je neemt.

Tja, hoever ga je daarin? Als hij schulden heeft, als hij een crimneel verleden heeft,...accepteer je dat ook? Wat erg is en minder erg is persoonlijk, maar ik zou me niet willen aanpassen aan een keuze van mijn vriend waar ik me pertinent slecht bij voel. En die keuze was trouwens niet eenmalig of iets van het verre verleden. Je leeft samen met een verslaafde.

Het blijft jouw keuze hoor, daarom zeg ik ook dat ik er niet mee zou kunnen omgaan. Andere mensen hebben met zulke dingen minder moeite om het te accepteren. Ik lees alleen tussen de regels door dat je er wél veel moeite mee hebt, en dat je jezelf min of meer moet forceren om er mee om te kunnen gaan. Of zit ik mis?

Ik snap je punt, en ergens ben ik het wel met je eens.
Maar ergens snap ik mijn vriend's redenatie ook, en die keur ik niet per definitie goed of slim, maar om hem daar volledig op 'af te schrijven'? :n

Ik denk dat voor mij liefde dan toch overwint.

En forceren zou ik het niet direct noemen.
Het kost me inderdaad soms best wel wat energie en kracht, daar heb je wel gelijk in, maar moet ik hem dan maar laten gaan, omdat hij een keuze heeft gemaakt die niet erg slim en doordacht was?

Hij is al zo ver gekomen, heeft zijn leven weer een beetje op de baan, is veel veranderd doordat hij sterk is geminderd.

Je kan het ook van die kant belichten, en trots op hem zijn dat hij het niet meer élke dag doet.

Maar hey, that's me. :)
Maar ik begrijp jouw redenatie ook, absoluut.

Anoniem

Ik zat net te kijken... dies gek!!! daar kan je later echt heeel gek van worden :\ me tante is eraan ten onder gegaan....
zelfs de mensen in mijn omgeving die regelmatig aan de ketamini, cocaine XTC speed enz gaan die waarschuwen hiervoor

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 14:51

Niinatjuh schreef:
k noem hem x

Een broer is wel nog iets anders dan iemand waarmee je een liedesrelatie mee hebt ;) .
Hoewel zo'n broer bij mij ook op geen contact zou moeten rekenen, hij zou niet in mijn leven mogen zijn.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 14:51

Moelie schreef:
LecyTinker schreef:
MAAR IEDEREEN HEEFT HET OVER DE GEVOLGEN VAN OVERVLOED!!! er bestaat zo iets als... met mate!!

Hier heb je gelijk in. Als drugsgebruik matig is en het niet teveel word gebruikt hoeft er helemaal niks aan de hand te zijn.
Mensen die geen grenzen kennen en maar meer gebruiken en daarbij ook nog drank drinken, dat vind ik dom.
Als ik een pil opheb drink ik NOOIT alcohol, die combinatie wil ik niet en het lijkt mij ook niet verstandig.
Het is het een of het ander bij mij, maar ik doe nooit dingen door elkaar.

het enigste probleem is dat wanneer je iets doet, grenzen vervagen.
Eerst zeg je, dat doe ik nooit en dan doe je het 1x en denk je, zo erg was het niet, ik heb het wel onder controle en dan doe je het nog een keer... dat is wat verslaafde vaak zeggen, ik heb het onder controle... of ... maar ik kan zo stoppen...
recratief drugs gebruik blijft wel drugs gebruik en geeft je net zo veel kans om verslaafd te zijn als ieder ander...
buiten dat allemaal om... je weet nooit of je drugs goed is... je hoord vaak genoeg dat er weer een groep mensen ziek zijn geworden van "slechte"drugs... Dus al heb je zelf wel dingen onder controle, je blijft afhankelijk van de persoon van wie je het koopt en je weet nooit zeker of dat het geen verkeerd spul is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 14:52

Frances schreef:
moelie mag daar zeker een antwoord op geven :j maar met haar teksten krijg ik het idee alsof we onze mening niet mogen geven, terwijl ze daarom vraagt... maar misschien ligt dat dan aan mij :)

ik zie er idd niks achter, achter moelies antwoord. ze mag toch zeggen dat ze niet dom is :D als zij dat zo opvat

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 14:53

Tallie_Ho schreef:
Moelie schreef:
Dus, jou conclusie is: Drugs is dom want het maakt je leven kapot.
Is mijn leven kapot gegaan terwijl ik al 3 jaar welles een pilletje neem? Nee, helemaal niet.. Als het daarbij blijft gaat mijn leven er niet aan kapot en ik kan ook makkelijk zonder.
Diegene die drugs gebruiken moeten het gewoon zelf weten, tis je eigen leven, je eigen lichaam en daar heeft niemand wat over te zeggen.
Dus ik vind niet dat drugsgebruik meteen DOM is.. Het is toch mijn eigen DOMME keus om het af en toe eens te doen?
Ik doe het omdat ik het leukvind en omdat ik het zelf wil, ik vind het voor af en toe gewoon relax :) Maar ik ben echt niet dom!
En over welke gevolgen heb je het? Als iemand VERSLAAFD is aan drugs zitten er gevolgen aan ja. Maar niet als iemand het af en toe op een feestje doet! :)

Jij mag wat mij betreft lekker drugs gebruiken hoor, dat moet je zelf weten :) Maar je vroeg hoe ik denk over drugsgebruik.. Nou, nogmaals, het is dom :) Zeg ik niet dat JIJ dom bent, maar het gebruik van drugs is dom..

Als je geen eerlijk antwoord wilt hebben hoe ik er over denk, moet je het niet vragen! :)

Het leek erop alsof je drugsgebruik in het algemeen gewoon dom vind. Terwijl er ook mensen zijn die het met mate doen en er makkelijk vanaf kunnen blijven. Prima dat jij het dom vind, maar dan moet je wel duidelijker antwoord geven.. Aangezien het erop leek dat je mij dom vond omdat ik welles een pilletje gebruik op feesten. Die indruk kreeg ik namelijk, maar dan heb ik je verkeerd begrepen.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 14:53

CandyQueen: Jij hebt volgens mij echt geen flauw benul van wat je zegt of doet.
Werkelijk, alsof je er trots op bent. :n

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 14:53

BraveSpots schreef:
Niinatjuh schreef:
k noem hem x

Een broer is wel nog iets anders dan iemand waarmee je een liedesrelatie mee hebt ;) .
Hoewel zo'n broer bij mij ook op geen contact zou moeten rekenen, hij zou niet in mijn leven mogen zijn.

nee want als het poedersuiker gaat met me, is men broer wel degene die me knuffelt met me praat, der voor me is, zorgt dat andere me met rust laten.. ^^

Moet ik hem dan afrekenen op al zen fouten? Of ook het positieve zien?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 14:54

Ik vind drugsgebruik dom en vind het zeer jammer dat er kennelijk nog steeds mensen zijn die niet zonder kunnen feesten. Drugs is tegenwoordig het moderne alcohol oid. Mensen die beweren drugs onder controle te hebben zijn de eerste die gaan, op het moment dat je drugs "nodig" hebt, heb je het niet meer onder controle, heb je het niet nodig zie ik het nut ook niet van het te nemen gezien het enkel (net als alcohol enz) slecht is voor je lichaam.

Toch ben ik er van overtuigd dat écht drugsgebruik zelden echt een keuze is. Ze rollen er omdat ze schreeuwen om hulp maar niemand ze hoort.

niinatjuh: Een onwijs goede broer... Alleen jammer dat je nooit op hem kan rekenen. Drugsverslaafden zijn geen goede broers. ;)

BS: dat zeg je nu ;) Als het er op aan komt laat je hem niet vallen en doe je álles om hem er af te krijgen.

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 14:55

pharagirlke schreef:
Ik vind drugsgebruik dom en vind het zeer jammer dat er kennelijk nog steeds mensen zijn die niet zonder kunnen feesten. Drugs is tegenwoordig het moderne alcohol oid. Mensen die beweren drugs onder controle te hebben zijn de eerste die gaan, op het moment dat je drugs "nodig" hebt, heb je het niet meer onder controle, heb je het niet nodig zie ik het nut ook niet van het te nemen gezien het enkel (net als alcohol enz) slecht is voor je lichaam.

Toch ben ik er van overtuigd dat écht drugsgebruik zelden echt een keuze is. Ze rollen er omdat ze schreeuwen om hulp maar niemand ze hoort.

niinatjuh: Een onwijs goede broer... Alleen jammer dat je nooit op hem kan rekenen. Drugsverslaafden zijn geen goede broers. ;)

BS: dat zeg je nu ;) Als het er op aan komt laat je hem niet vallen en doe je álles om hem er af te krijgen.

Ik kan wel op hem rekenen, een gozer zit met zen poten aan me, men broer vraagt waar het op slaat, en of ie zen zusje met rust kan laten, gozer doet het weer broer vraagt het nog een keer, gozer doet het weer broer slaat hem vol op zen bek.

Nou daar kank dus wel oprekenen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 14:55

pharagirlke schreef:

kan, phara.... maar dat is niet altijd zo, vaker niet dan wel zelfs.
Drugs is tegenwoordig niet meer iets wat heel gevaarlijk moet zijn (ligt eraan wat!) en waar je totaal in meegesleept word. Dat ligt helemaal aan de persoon zelf!
Hoe je bent..

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 14:56

VivaLaVida schreef:
Frances schreef:

ik zie er idd niks achter, achter moelies antwoord. ze mag toch zeggen dat ze niet dom is :D als zij dat zo opvat

Nou het komt een beetje over van ik moet het toch lekker zelf weten, maar wij geven gewoon onze mening over wat we van drugs vinden, maar misschien vatte ik het ook wel een beetje te zwaar op :j

Rosmoov

heb ook regelmatig wat gebruikt.....moet zeggen dat ik het totaal niet mis en het ook nooit meer wil doen ...niet omdat het niet fijn was, maar gewoon omdat het geen nut heeft en geldverspilling is ...vermaak me nu ook gewoon lekker thuis filmpje erbij...heb geen muziek en drugs meer nodig...ben wat ouder en wijzer geworden en nee....zou dat leventje niet meer willen

mensen die willen gebruiken moeten het lekker zelf weten ....maar als er wat fout gaat tsja...eigen schuld

CandyQueen

Ragnaaa schreef:
CandyQueen: Jij hebt volgens mij echt geen flauw benul van wat je zegt of doet.
Werkelijk, alsof je er trots op bent. :n

Nee helemaal niet, want ik weet dat ik er beter mee kan stoppen. Maar het gaat gewoon niet, ook al gebruik ik nooit teveel ofso ik kan er niet mee stoppen. Zoals je in mijn eerste post nog kon lezen, m'n vriendinnen hou ik er zo ver mogelijk vandaan. ;)

En spuiten?
Crystal meth, ben er nu bijna 8maanden vanaf.