Waar zouden jullie écht nog weleens naar toe willen gaan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 14:23

Ik zal mijn lijstje eens opsommen..

Rio de Janeiro
Argentinië
Malediven
Tanzania
Kaapstad
New York
Las Vegas
Hawaii
Bali
Thailand

En natuurlijk nog meer, maar dit was het eerste wat ik me opkwam. :D

Ach, wie weet, over een paar jaartjes.
Dromen zijn er tenslotte om nageleefd te worden. :j

xBibi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-09 14:26

Mijn vader gaat wel gewoon mee, daar heeft hij niet zoveel problemen mee. Wat ik graag zou willen doen is naar het strand gaan, veel natuur zien, en wat dingen als duiken enzo. :) En het lijkt me ook wel leuk om eens wat actiefs te doen, maar niet dat ik de hele vakantie door Italië aan het fietsen ben :P

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 14:55

Mijn nummer 1 op mijn reis-verlanglijstje is Rusland :+, met de transsiberische express het land door, zou er dan wel op zijn minst een maand voor uittrekken. Jammer dat het zo verdomd duur is, dat wordt nog eventjes sparen vrees ik...

Voor 5/6 dagen, stedentrip inderdaad.. Wat voor Italië wel leuk kan zijn, is de combinatie Verona/Venetië (en dan eventueel nog een kuststadje als je toch zee/strand wilt, Venetië ligt vlak tegen kustlijn, dus ver is het niet). Wat ik qua stedentrip ook een échte aanrader vind, is Budapest.. Maar dat is echt stad, minder natuur en al helemaal geen strand natuurlijk..

Dewii

Re: Waar zouden jullie écht nog weleens naar toe willen gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 14:58

Indonesie is erg mooi, maar een beetje ver weg voor 5 dagen. En Frankrijk dan? Normandie is bijvoorbeeld erg mooi, en het is niet zo heel ver weg. Engeland vond ik zelf ook erg geslaagd alhoewel 5 dagen best kort was voor London, maar als je dat liever niet hebt :)

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 15:04

Misschien is krankanaria of lanzarote wel iets voor jou !:D
Echt superleuke eilanden aan zee, en je kan ook een vulcaan enzo bezoeken! :) :)

Zelf wil ik nog een keer naar:
-Hawaii
-Cuba ( ben al een keer geweest maar wil de andere kant van eiland nog een keer zien ! :o )
-Kenia ( ook al geweest maar nog niet in Nairoby en die onbekende plaatsen! )
-Thailand! ( gaat volgendjaar gebeuren papa&mama hebben al bijna geboekt ! :P )
-Japan
-Australie!
-seychellen ! ( hele lijst dus word sparen! xD )

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 15:14

Ik wil vreselijk graag naar India, lijkt me fantastisch mooi.
Ook Peru, Vietnam (met dank aan top gear...), thailand, China, Namibie en Cuba staan op mijn lijstje.

Kenia heb ik al eens bezocht toen ik daar met een organisatie een schooltje heb gebouwd, maar zou ik ook ontzettend graag nog eens terugzien.

En ik ben verslaafd aan Australie :D
3 Keer geweest nu en zou met alle liefde zo morgen weer terug vliegen :D

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 15:28

Ik wil héél graag naar (zuid) Afrika, sowieso op safari gaan en misschien ook die bosjesmensen ontmoeten :))
En een eiland als Aruba lijkt me heel gaaf, alleen zie ik op tegen dat vreselijk eind vliegen -O-

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 15:31

Goof schreef:

India lijkt me ook erg gaaf! Alleen zou ik het mn oma&moeder nooit kunnen aandoen,
wegens dat mn oma's zoon ( moeders broer ) ooit naar India ging. In het begin kwam die heel vaak terug
maar na de laatste keer dat die er heen ging hebben ze nooit meer iets van hem gehoord!............................... ( En mn oma blijft volhouden dat die nog leeft :( )

Citaat:
Kenia heb ik al eens bezocht toen ik daar met een organisatie een schooltje heb gebouwd, maar zou ik ook ontzettend graag nog eens terugzien.

Mag ik vragen met welke organisatie? Ik wil het namelijk zelf ook super graag gaan doen als ik klaar ben met school! :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 15:33

Citroen, als je even googled kom je al een heel eind. Je moet wel 18+ zijn en meestal kost het ook nog flink wat geld om er te komen. :=

Ik zou nog wel eens naar Ijsland willen. :j

xBibi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-09 15:41

Aranel schreef:
Ik wil héél graag naar (zuid) Afrika, sowieso op safari gaan en misschien ook die bosjesmensen ontmoeten :))
En een eiland als Aruba lijkt me heel gaaf, alleen zie ik op tegen dat vreselijk eind vliegen -O-

Valt opzich wel mee, ik ben naar Curaçao geweest, en als je gaat slapen dan ben je er zo hoor :')

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 15:44

xBibi schreef:
Aranel schreef:

Valt opzich wel mee, ik ben naar Curaçao geweest, en als je gaat slapen dan ben je er zo hoor :')

Haha ja maar ik kan niet zittend slapen _O-
2 weken terug, toen we terugkwamen uit Spanje was ik ook heel moe, maar toen zaten er 2 krijsende koters in het vliegtuig :x Dus toen kon ik al helemáál niet slapen :))

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 15:46

citroen schreef:
Goof schreef:

India lijkt me ook erg gaaf! Alleen zou ik het mn oma&moeder nooit kunnen aandoen,
wegens dat mn oma's zoon ( moeders broer ) ooit naar India ging. In het begin kwam die heel vaak terug
maar na de laatste keer dat die er heen ging hebben ze nooit meer iets van hem gehoord!............................... ( En mn oma blijft volhouden dat die nog leeft :( )

Citaat:

Mag ik vragen met welke organisatie? Ik wil het namelijk zelf ook super graag gaan doen als ik klaar ben met school! :P

Die organisatie heet World Servants. En, nee, ik was toen ook nog geen 18, dus dat kan ook voor die leeftijd gewoon.
Er zijn ontzettend veel van dit soort organisaties. Ik zou persoonlijk niet meer met deze meegaan als ik nog eens zou gaan, alhoewel ik wel een geweldige tijd heb gehad toen.
Kenia is prachtig en de mensen zijn geweldig!

xBibi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-09 15:48

Aranel schreef:
xBibi schreef:

Haha ja maar ik kan niet zittend slapen _O-
2 weken terug, toen we terugkwamen uit Spanje was ik ook heel moe, maar toen zaten er 2 krijsende koters in het vliegtuig :x Dus toen kon ik al helemáál niet slapen :))

Hahaha arme jij :')

Ik vind 't ook vreselijk om in slaap te komen, en als ik slaap ben ik meestal na een uurtje ofzo weer wakker. Maar naar Curaçao heb ik geloof ik wel best lang geslapen, maar dat was ook 's avonds of 's nachts :j

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 15:49

china !

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 16:24

Pff... Voor 5 dagen? Dat is niet veel. Zou ik toch eerder voor een locatie in Europa gaan. Scheelt flink wat reistijd :)

Ik kan gelukkig binnenkort al een aantal (Europese) landen van mijn lijstje vinken:
- Turkije
- Finland
- Zweden
- Estland
- Rusland
Dit rijtje komt binnen nu en een jaar aan bod (vakantie en in januari studie in Finland waarbij ook echt wel wat wordt ondernomen :D) En waarom deze keuze: tjah, het moeten erg bijzondere en mooie landen zijn. En ik ben wel benieuwd :D

Nog even verder een rijtje waar ik echt nog heen wil:
- Zuid-Afrika
- Nieuw-Zeeland
- Australië
- Fiji
- Indonesië
- Caribische eilanden
- Mexico
- Thailand.
Nu het schip met geld nog... :')

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 16:30

Waar ik zelf echt een keer heen wil is Tasmanie, het lijkt me zo'n mooi eiland :+: . Canada lijkt me ook supergaaf, net als Noorwegen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 16:43

Ik wil nog naar IJsland, naar Yellowstone Park, en naar Machu Picchu. Maar het heeft geen haast, ik kom er vanzelf. Of niet. Dat is ook niet erg :) In de tussentijd kom ik altijd wel weer iets tegen waar ik zelf volstrekt niet aan gedacht had.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 16:48

Afrika (prachtig met al dat wild en de fauna! )
Nieuw Zeeland
Bali

en Zwitserland, maar daar ga ik in Oktober weer heen :)

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 17:02

Zo veel landen ...

- Amerika
- Curaqau , of hoe je dat ook schrijft :))
- Hawaii
- Kanarische Eilanden
&Nog wel een beetje meer van die Eilanden ... :)
Edit; en dat zou ik dan willen omdat je in Amerika super goed kan shoppen, en die Eilanden omdat daar het strand zo mooi is en het weer ideaal is (Dat kan je van hier niet zeggen }> )

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 18:17

curacao
New York
Las Vegas
Hawaii
Bali
Thailand
maledieven
kanarische eilanden

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 18:26

@TS, ik zou ook richting de canarische eilanden gaan als ik het zo lees :j

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 18:52

Nueve schreef:
Rome zou ik nu niet willen. Ga er met school heen, de 2e week na de vakantie, en zelfs dan is het nog vreselijk warm. :D

Ik ben er vorig jaar rond deze tijd geweest, geloof me. Met 40 graden door een stad banjeren is echt niet leuk meer. :n

Assisi in Italië vond ik prachtig. :+:

Verder wil ik nog naar IJsland, 't Amazonegebied, Alaska/Noordpool/Antartica en achja.. vind reizen sowieso geweldig. :D

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 19:29

Australië! en in september ga ik er 9 maanden heen!!

Julez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 21:06

Mijn lijstje :D

Australië
Cook eilanden
Curacao
Indonesië

En ik zou ook wel een keer met die trein vanuit Rusland naar Mongolië willen, lijkt me prachtig!

Nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 21:07

New York, en dan gewoon trekken door amerika.