Hoe bel jij naar een klantenservice?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoeska

Re: Hoe bel jij naar een klantenservice?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 19:51

Ik scheld sowieso eigenlijk nooit, niet in real life, en ook niet tegen mensen van een klantenservice. Vind dat altijd zo associaal overkomen als je aan het schelden bent.
Ik neem altijd maar aan dat die mensen aan de andere kant van de lijn er ook zijn om het probleem op te lossen, dus ik leg duidelijk uit wat ik wil (weten) en dan kom je vanzelf tot een oplossing. Heb eigenlijk nog nooit problemen (of de behoefte om te schelden) gehad.

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 20:31

Ik werk zelf ook bij een klantenservice. Wij maken geen gebruik van een keuzemenu en dien je het dus voor al je vragen met mij te doen :D
De meeste gesprekken verlopen normaal, maar ik heb ook weleens de hoorn erop gelegd nadat iemand begon te schelden of onredelijk werd.
Helaas vindt er binnen ons bedrijf geen training plaats. Ik sta samen met nog 2 collega's zowel telefonisch als per mail klaar voor een klantenbestand van zo'n ruim 20.000 klanten :7
Laatst bijgewerkt door Kitty_ op 19-07-09 20:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 20:34

Ik ben meestal gewoon aardig tegen mensen van callcentra, zij kunnen er ook niks aan doen dat ze die taken moeten doen ;) Alleen soms dan kan ik gewoon niet aardig blijven. Zo ben ik bijvoorbeeld op 1 dag 3x!! gebeld door hetzelfde energiebedrijf of ik 'toch echt niet een voordeliger energietarief wilde!'. Na de 3e keer aangegeven te hebben dat ik niet geïnteresseerd was, was ik echt niet meer aardig hoor.

Zo heb ik ook eens een uur met Ziggo aan de telefoon gehangen. Niemand wist ergens iets van, en ik werd maar continu van storingsdienst naar klantenservice naar klachtenlijn doorverbonden... en uiteindelijk kwam ik weer bij de eerste persoon terecht, die zich toen uitgebreid verontschuldigd heeft (en me maar direct doorverbonden had naar de échte technische afdeling).

De laatste keer dat ik een medewerkster van een telecom-bedrijf moest uitleggen hoe ze haar werk moest doen, was ik ook niet zo aardig :o Ik wilde weten wanneer ik mijn sim-lock kon laten verwijderen, maar dat kon ze me niet vertellen. Eh, pardon? Lijkt me dat ze toch echt wel weten wanneer ik een abonnement heb afgesloten. Uiteindelijk toch mijn antwoord gekregen, maar het is moeilijk om dan nog heel aardig te blijven doen.

Maar over het algemeen heb ik, op de lange wachttijden na, geen nare ervaringen met klantenservices. Ik heb altijd de instelling dat wanneer jij aardig doet, mensen ook aardig terug doen, en vaak klopt dat.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 20:38

Je belt vaak met een probleem, en vaak als je al vaak gebelt hebt en het probleem is nog steeds niet opgelost en ze hebben geen flauw benul waar ze het over hebben (even in mijn situatie met de belastingdienst) en ze zouden de hoorn er ook nog eens opgooien zou ik alleen maar kwader zijn.
Ik vraag altijd duidelijk de naam van de gene waarmee ik spreek en schrijf die altijd op.. Zodat ik precies kan vertellen met wie ik toen gesproken heb en wat er toen gezegd is.. Het is soms heel vervelend..
Ik heb nml al 8x contact gehad met de BD en iedere keer we halen u toeslagen partner eraf(aangezien ik die niet meer heb) en als je dan weer voor de 8ste keer een bevestiging krijgt gestuurd waar de toeslagen partner er nog steeds opstaat doet niet alleen heel erg veel pijn, maar maakt mij ook woedend omdat ze hun werk gewoon keer op keer fout doen!! En ja dan kan ik wel eens uit mij slof schieten omdat ik het dan ook gewoon zat ben, kom je er niet uit vraag dan een collega om hulp ik ben niet te beroerd om even in de wacht te hangen omdat je het zelf even niet weet!!

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 20:42

orienta schreef:
ik vind mensen van een klantenservice altijd vrij onbeschoft doen!
ook van een callcenter trouwens!
belde iemand of ik interesse had in een uitvaarverzekering had ik zeg nee zegt ze nou hoe doe je dat dan als je volgende week dood neervalt :?

Typisch gevalletje 'dan doe ik niks meer'? ;)

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 20:49

Blue_Eyes schreef:
orienta schreef:
ik vind mensen van een klantenservice altijd vrij onbeschoft doen!
ook van een callcenter trouwens!
belde iemand of ik interesse had in een uitvaarverzekering had ik zeg nee zegt ze nou hoe doe je dat dan als je volgende week dood neervalt :?

Typisch gevalletje 'dan doe ik niks meer'? ;)

:D
Dat doet me denken aan een keer dat er iemand belde om een abbo voor de loterij aan te smeren :) (want dat vind ik het toch echt). Zij bleek mijn moeder te moeten hebben, maar die was er niet. Dus ik vertelde haar dat, en voegde er aan toe dat ik wist dat zij daar ook geen interesse in had. De reactie van dat meisje: "En waarom denk jij dat te weten dan?" Mijn reactie: "Omdat het mijn moeder is." :D Daar had ze even niet van terug :D Kom op zeg, vond dat toch zo brutaal.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-09 20:52

ik heb het niet over actieve verkoop en dus outbound bellen, das compleet iets anders.

Ik heb het erover als JIJ ergens naar toe belt voor een vraag/oplossing

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 20:54

stef schreef:
ik heb het niet over actieve verkoop en dus outbound bellen, das compleet iets anders.

Ik heb het erover als JIJ ergens naar toe belt voor een vraag/oplossing

Weet ik :) Had ik ook al op gereageerd, maar door de quote erboven moest ik aan dat verhaal denken :)

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 20:54

Ik gedraag me altijd netjes, moet ook wel, want meestal bel ik uit naam van mijn bedrijf. Plus dat die mensen aan de andere kant er ook niet altijd iets aan kunnen doen. Kijk, ik kan best boos zijn na verloop van tijd... maar ook al is dat dan best duidelijk, ik blijf dan wel netjes. Ze weten dan wel dat ik boos ben, dat verstop ik niet, maar op een beschaafde manier.... ik zit een voorbeeld te bedenken, maar kan er zo even niet op komen.

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 14:15

stef schreef:
mag ik vragen wat het probleem precies was en wat er voor oplossingen aangedragen werden?

Tegen wie had je het?

ik mis een stukkie van het topic :+

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 16:17

Dat was tegen jou smurfje ;)

Vanmorgen werd ik gebeld door een klant, ik krijg niet de kans om te beginnen met goedemorgen, klant denderd er gelijk overheen...
Waarom doet *piep* dat *piep* systeem het bij jullie nou *piep* nog steeds niet??? (en dan dus echt schreeuwen, was gelijk wakker..)

Nou sorry, dat is dus echt niet nodig om zo binnen te komen vallen

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 16:22

Ik ben ook wel eens heel boos geworden, maar ik heb de mevrouw aan de telefoon eerst wel verteld dat ik weet dat zij er persoonlijk niks aan kan doen dat het probleem ontstaan is, en ook niet dat het al maanden aansleept, en ik voor de tigste keer mijn verhaal moest doen, maar dat ik toch even mijn verhaal kwijt moest.
daarna werd ik even heel boos.. daar had die mevrouw alle begrip voor, en ze heeft me uiteidelijk goed geholpen.

Ik vind het heel onbeschoft om de call center medewerker uit te schelde.. die kan er persoonlijk niks aan doen.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 16:26

Ik probeer altijd aardig te blijven, maar als ik merk dat ik een medewerker aan de telefoon heb die er achter zit alsof hij er echt geen zin in heeft en dat duidelijk te horen is, dan ben ik snel omgeslagen en houd ik het zo kort mogelijk. Geïnteresseerd communiceren vind ik een groot onderdeel van klantgerichtheid. Vind je er niks aan, zoek dan een andere baan.

Musetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 16:26

Ik ben altijd veel te beleefd tegen mensen van de klantenservice. Als ik bel met een vraag is dat natuurlijk alleen maar goed, maar als zij mij bellen om iets aan te smeren, zou ik echt wat assertiever of zelfs boos mogen over komen als ik in mijn rust gestoord word! Ik slik altijd alles en dat hoeft niet. Het is mijn voornemen om dat te veranderen. :P Ik belde daarnet toevallig nog naar de klantenservice van mijn telefooncentrale en dat gebeurde wederzijds heel beleefd en formeel, dus ik ben tevreden. :) Ik ben echt een geweldig lieve klant, al zeg ik het zelf. :=

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 16:39

Ik heb altijd het idee dat de medewerkers van de klantenservice thee zitten te drinken terwijl ik al heel erg lang in de wacht sta en gewoon door blijf betalen met mijn mobiel.

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 16:41

stef schreef:
Dat was tegen jou smurfje ;)

Vanmorgen werd ik gebeld door een klant, ik krijg niet de kans om te beginnen met goedemorgen, klant denderd er gelijk overheen...
Waarom doet *piep* dat *piep* systeem het bij jullie nou *piep* nog steeds niet??? (en dan dus echt schreeuwen, was gelijk wakker..)

Nou sorry, dat is dus echt niet nodig om zo binnen te komen vallen

Ik heb wel eens letterlijk tegen een muur aangeschopt toen ik voor de zoveelste keer een medewerker aan de telefoon had die duidelijk niet bereid was om te helpen. Klantenservices zijn soms errruugg frustrerend!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 16:44

Ik had een keer iemand aan de telefoon die zijn pin/pukcodes wilde hebben. Hij helemaal kwaaddat ik deze niet telefonisch mocht doorgeven, tja als ik dat wel zou doen dan is het erg makkelijk om een gestolen toestel te gebruiken. :o
Klant helemaal kwaad en wilde ophangen, ik hoorde het al dus vroeg nog wilt u nu dat ik ze opstuur of gaat u naar de shop om ze daar te halen?
*piep* verbinding verbroken.
Ik heb ze ook niet opgestuurd, die klant ging mij echt te ver en hij gaf zelf ook niet aan dat hij ze opgestuurd wilde hebben, zou hij dit wel aangegeven hebben had ik ze natuurlijk wel opgestuurd. :o

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 17:34

ik weet niet of ik jou aan de telefoon heb gehad :P
ik was nog redelijk beleeft. ik zei alleen maar dat de anwb verzonnen had een reparatie zo lang zou duren :p

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 19:49

Vudress schreef:
Ik heb altijd het idee dat de medewerkers van de klantenservice thee zitten te drinken terwijl ik al heel erg lang in de wacht sta en gewoon door blijf betalen met mijn mobiel.

Tuurlijk, ik zit de hele dag uit mn neus te vreten en voer geen hol uit, makkelijk geld verdienen hoor :j

Even serieus, op een normale dag ca 60 calls, op een drukke dag 80/100?
Als ik er erg in heb zal ik het eens bijhouden morgen.

Somebitch: Welke provider werk je voor?

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 20:58

Het hangt van het probleem af dat ik heb en van degene aan de telefoon.

Als mensen niet goed luisteren, niet bijzonder snugger overkomen of me niet beleefd te woord staan dan is mijn geduld snel op.
En de organisatie waarvoor ze werken in mijn ogen een fout heeft gemaakt sja dan zeg ik er wel vaak bij dat ik begrijp dat zij er niks aan kunnen doen maar dat zij nou eenmaal die organisatie vertegenwoordigen. En dan doel ik met name op de belastingdienst...

Sja eigenlijk denk ik dat ik niet een heel fijn persoon ben om aan de telefoon te krijgen....

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 21:10

Als mensen goed luisteren.... Ik wil graag luisteren, maar verwacht dan wel terug dat de klant ook naar mij luisterd en mij niet continu onderbreekt als ik iets probeer uit te zoeken.

Ik behandel naar mijn idee zo goed mogelijk mijn klanten zoals ik zelf ook behandeld wil worden

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 21:45

smurfje schreef:
ik weet niet of ik jou aan de telefoon heb gehad :P
ik was nog redelijk beleeft. ik zei alleen maar dat de anwb verzonnen had een reparatie zo lang zou duren :p

Nee, mij heb je zeker niet aan de lijn gehad.
Je hebt dan het contactcenter in Den haag aan de lijn.
Die zijn van de pech, lidmaatschap.

Ik ben van de reis, auto, bromfiets, fiets enz verzekering.
Wij zitten in Hoogeveen.

Zijn een heel ander bedrijf, we opereren wel onder de zelfde kop zeg maar.

Maar staan wel los van elkaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 00:50

Met een telefoon :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 07:01

echt waar liek? Knap zeg!! :j

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 08:59

stef schreef:
Als mensen goed luisteren.... Ik wil graag luisteren, maar verwacht dan wel terug dat de klant ook naar mij luisterd en mij niet continu onderbreekt als ik iets probeer uit te zoeken.

Ik behandel naar mijn idee zo goed mogelijk mijn klanten zoals ik zelf ook behandeld wil worden

Ja maar jij bent overtuigd dat jij allemaal goed doet. Prima hoor want daar moet je ook vanuit gaan. Maar niet iedereen komt op mij zo over en dan ben ik er al snel klaar mee. Het helpt dan ook niet echt mee dat ik zelf ook een jaar op een klantenservice heb gewerkt en een heleboel telefoontrainingen heb gehad. De spelletjes van als iemand vraagt geef je manager is en dan geef je degene die naast je zit die ken ik allemaal wel.
Nee ik bel omdat ik geholpen wil worden en als dat niet gebeurd op de manier waarvan ik denk daar heb je als klant recht op (je betaald er immers ook voor) dan wordt het een lastig gesprek. Als degene aan de telefoon wel goede medewerking verleend is er niks aan de hand overigens.