Trein irritaties?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 18:07

VivaLaVida schreef:
melsh schreef:
Ik irriteer me sowieso ontzettend snel aan andere mensen, maar bellen in de trein en dan ook nog eens ontzettend hard praten vind ik echt irritant!
Ik heb de vorige keer heel brutaal de telefoon van een meid die al 5 minuten bezig was met zo'n "nee, jij moet ophangen liefje!"-discussie afgepakt en dichtgeklapt.
Ik werd ZO gek van die griet!

soooo als je dat bij mij gedaan had..... _-:( :P

nou inderdaad.... dat had je inderdaad niet moeten doen bij mij...vind het ronduit asociaal.

- Eten in de trein --> doe ik ook altijd, en al helemaal rond de etenstijden.
- bier drinken in de trein (gewoon in de spits) --> bier, water, cola, moeten ze allemaal zelf weten, ik heb er geen last van.
- fluisteren in de stiltecoupe --> is toegestaan, dus ik erger me er ook niet aan
-praten in gewone coupe --> is ook toegestaan. vind het ook normaal dat mensen gewoon praten met elkaar
- mp3 spelers --> alleen vervelend als ze erg hard staan maar zelfs dan doet t me niet zoveel.
-bellen in de trein --> alleen vervelend als het in een andere taal is (Vooral chinees, dat ratelt maar door en door) of als ze veel te hard praten
- tas op de stoel naast je zetten... doe ik ook altijd, als er mensen de trein in komen en er is niet genoeg plek meer haal ik m er gelijk af.

dus aan bovenstaande punten erger ik me niet.
waar ik me wel afschuwelijk aan erger:
- mensen die constant zo enorm goor hun neus zitten op te halen. dan ga ik accuut in een andere coupe zitten.
- andere mensen die fijn een gesprek met je aan gaan knopen. daar zit ik niet bepaald op te wachten als ik net een lange dag achter de rug heb of nog erger: als ik onderweg ben naar mn tentamen en de mensen mn leerboeken zien en proberen een praatje aan te knopen.
- mensen die heel onsmakelijk eten. (heb een keer 50 minuten naast 2 chinese toeristen gezeten waarvan vooral die vrouw zich walgelijk gedroeg.. ze bleef maar in een nood tempo dingen naar binnen proppen en aan de andere kant van de coupe kon je der horen smakken en kauwen en herkauwen. maarja, meen me te herinneren dat smakken in een chinese cultuur betekend dat je het lekker vind en t een soort van 'beleefde' uiting is om je mening te geven over t eten (dat t dus goed smaakt) dus heb er maar niets van gezegd maar ik was blij toen ze uiteindelijk uitstapten want ondertussen was ik helemaal misselijk geworden van dat gesmak)

vuurneon

Re: Trein irritaties?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 18:10

oe ik vergeet er 1: de neuspeuteraars! jasses! :+

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 18:15

waar ik met ook dood aan erger:
- mensen die hun kaartje niet afstempelen en gecontroleerd worden en dan zeggen "oeps volgens mij ben ik vergeten te stempelen, sorry meneer t zal nooit meer gebeuren" waarop de conducteur denkt..nouja, oke, dat kan misschien gebeuren.. meneer de conducteur wil een compromis sluiten: mevrouw stapt t eerst volgende station uit, stempelt haar kaartje, en neemt de volgende trein en krijgt dus geen boete. waarop mevrouw compleet over de zeik gaat omdat ze dat niet terecht vindt want ze is het gewoon vergeten enz..

dan denk ik...sjeeeez...mens!! denk eens na!! die aardige man probeerd jou nu te matsen en je 35 euro boete + de kosten voor een nieuw kaartje te besparen en t enige wa tje daarvoor moet doen is 20 minuten wachten op de volgende trein:S
maar nee hoor.. mevrouw vond dat haar onrecht aangedaan werd..

als ik die onducteur zou zijn had ik der allang die boete lekker laten betalen.
(en ik heb zon soortgelijke situatie meerdere malen meegemaakt)

liann15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 18:18

Ik irriteer me aan mensen die hun blote stinkende & vieze voeten op de bank leggen echt walgelijk !!!!
Laatst bijgewerkt door liann15 op 16-07-09 18:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 18:18

melsh schreef:
Mensen die niet opstaan vind ik ook asociaal, zwangere vrouwen en ouderen moeten imo netjes behandeld worden, maar daar is niet iedereen het mee eens geloof ik...

Nou, en dat weten ze zelf ook. :roll:
Ze gingen een keer schreeuwen tegen m'n moeder dat ze niet op ging staan.
Eh, ja. Mijn moeder heeft kanker en kan gewoon niet zo lang staan, zitten doet d'r al pijn genoeg.
:')

Peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 18:24

Wat ik vaak tegen kom en waar ik me echt aan kan irriteren zijn bepaalde mensen die alleen reizen en dan bij een 4 persoonszit gaan zitten. De trein Groningen-Leeuwarden heeft al weinig 4p zitplaatsen en ik reis meestal met nog 2 mensen. Dan wil je wel graag bijelkaar zitten.

Wat soms ook irri kan zijn:

- mensen die mp3 hard aan hebben staan.
- mensen die keihard praten tegen elkaar.
- mensen die constant bellen.
- mensen die staan en met de kont in je gezicht zitten....

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 18:24

Ik irriteer me aan veel bovengenoemde punten. Daarom ben ik ook zo blij dat ik m'n autootje heb :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 18:27

hahaha ik ook! En daar heb ik totaal geen last van ergenissen! Kan daar prima tegen de bumperklevers, langzaamrijders en afsnijders :)
En ik zwaai altijd even vriendelijk naar de neuspeuteraar om ze zo'n leuk 'betrapt' gevoel te geven hahahahaha :D

Peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 18:33

lindatje schreef:
- Overgevende mensen (ja ja, ik heb het echt een keer gezien :r)

Haha jij ook al!

Een jongen die niet eventjes naar de wc ging.. hij zat lekker te kotsen en dat hoorde je gewoon en je rook het ..

M'n vriend zat een rij voor hem en er dreef een plas kots steeds dichter naar m'n vriend's voeten toe..... echt waar die jongen negeerde de reacties van anderen en zat lekker door te spetteren in het afvalbakje

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 18:38

noekiejj schreef:
Niet discriminerend bedoeld maar buitenlandse/allochtone mensen die in hun taal gaan praten met elkaar en dan ook nog niet zo zacht!
En verder aan brutale kinderen die dingen kapotmaken in de trein etc. en aan het schreeuwen zijn!

Verder normaal praten/bellen/mp3 luisteren etc. kan ik me niet aan storen!

Mee eens, en mensen met té hard staande muziek of die mee gaan zingen

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 19:00

Jorieke schreef:
Wat ik vaak tegen kom en waar ik me echt aan kan irriteren zijn bepaalde mensen die alleen reizen en dan bij een 4 persoonszit gaan zitten. De trein Groningen-Leeuwarden heeft al weinig 4p zitplaatsen en ik reis meestal met nog 2 mensen. Dan wil je wel graag bijelkaar zitten.

Joh, als ik alleen reis zit ik ook wel graag op dat plek ;) je hebt dan veel minder last van claustrofobisch gevoel.
Als je met meerdere mensen reist, tja pech gehad.. Maar het is vaak wel zo dat er vaak wel 2 van 4 vrij zijn en van de 4 ernaast ook wel 1 of 2.. dan kun je daar ook zitten ;)

Peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 19:19

MoonChloe schreef:
Jorieke schreef:

Joh, als ik alleen reis zit ik ook wel graag op dat plek ;) je hebt dan veel minder last van claustrofobisch gevoel.
Als je met meerdere mensen reist, tja pech gehad.. Maar het is vaak wel zo dat er vaak wel 2 van 4 vrij zijn en van de 4 ernaast ook wel 1 of 2.. dan kun je daar ook zitten ;)

Als je goed kijkt heb je ook plekjes met wat meer 'ruimte;.. zoals vooraan. En je zit niet op 1 lijn als je naast elkaar per 2 zit. Vandaar mijn irritatie.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 19:26

wat is vooraan?

Peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 19:27

MoonChloe schreef:
wat is vooraan?

vlakbij de deur

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 19:29

dan zit je dus in een stoel ipv bankje??

Afijn ik zit gewoon waar ik wil zitten, ik laat me niet wegjagen door mensen die perse met z'n 3en willen zitten.

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 19:29

Zwitsal schreef:
- mensen die hun kaartje niet afstempelen en gecontroleerd worden en dan zeggen "oeps volgens mij ben ik vergeten te stempelen, sorry meneer t zal nooit meer gebeuren" waarop de conducteur denkt..nouja, oke, dat kan misschien gebeuren.. meneer de conducteur wil een compromis sluiten: mevrouw stapt t eerst volgende station uit, stempelt haar kaartje, en neemt de volgende trein en krijgt dus geen boete. waarop mevrouw compleet over de zeik gaat omdat ze dat niet terecht vindt want ze is het gewoon vergeten enz..

dan denk ik...sjeeeez...mens!! denk eens na!! die aardige man probeerd jou nu te matsen en je 35 euro boete + de kosten voor een nieuw kaartje te besparen en t enige wa tje daarvoor moet doen is 20 minuten wachten op de volgende trein:S

Oh hahahahaa wat grappig! Ik heb laatst echt preciés hetzelfde meegemaakt.

En me daar ook dood aan geërgerd! Wat een vervelende mevrouw was dat. En die conducteur maar aardig blijven :=

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 19:30

Ik erger me ook altijd kapot aan treinen.... Moet je weer wachten voor de spoorbomen tot dat ding tergend langzaam voorbij rijdt.

Peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 19:36

MoonChloe schreef:
dan zit je dus in een stoel ipv bankje??

Afijn ik zit gewoon waar ik wil zitten, ik laat me niet wegjagen door mensen die perse met z'n 3en willen zitten.

Moet je doen, joh :D

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 19:39

Anne_GTI schreef:
Ik erger me ook altijd kapot aan treinen.... Moet je weer wachten voor de spoorbomen tot dat ding tergend langzaam voorbij rijdt.

Hier ook, en die trein moet er ook alléén langs als ik net zo'n lekker vaartje heb haha.

Wat ik me aan erger in de trein zijn inderdaad mensen die een praatje proberen aan te knopen.
Zit ik in mijn Efteling kleding in de trein en ik heb de hele week al praatjes moeten houden over de Efteling
tijdens mijn treinreis.
(Ja, ik kan er ook voor kiezen om me om te kleden op mijn werk maar dan haal ik de bus en trein niet en zo lui
ben ik dan ook wel weer)

Verder vind ik mensen op het perron die hun afval overal neerzetten of gooien ook vreselijk irritant.
Er staan toch overal afval bakken?

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 19:47

Erger me niet zo snel aan mensen in de trein, maar wat ik wel echt irritant vind is keihard praten terwijl er word omgeroepen naar welk perron je moet gaan voor een trein.
Weet jij niet waar je heen moet, en de mensen die er doorheen hebben gepraat, zijn al op hun eindplek.
Lekker is dat :?

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 19:47

Erger niet aan etende mensen, tenzij ze erbij smakken, dat vind ik ronduit onsmakelijk en ranzig.
Echter kan ik me wel irriteren aan mensen welke hun mp3 zo hard aan hebben staan dat ik mee kan luisteren, brrr krijg daar gewoon rillingen van. Daarnaast vind ik luid pratende mensen ook niet prettig. Een conversatie voeren is prima, maar doe dat op een normale toon, niet iedereen wil mee luisteren. Zelfde geld voor bellende mensen: hou het geluid zacht, niet iedereen heeft de behoefte om mee te luisteren.

Echter het toppunt heb ik een maand of 3 geleden mee gemaakt:
Stond te wachten op de trein en naast mij stond een vrouw met 2 kleine kinderen en een enorme herdershond. Jongste was een meisje van ik schat 2 jaar, kon net goed en wel lopen maar nog met moeite praten. Oudste kindje was een jongetje van rond de 6 jaar.
De trein arriveert en moeders stapt meteen met de hond de trein in ... laat kinderen op het perron staan. Jongetje van 6 redde zich wel en stapt na moeders de trein in terwijl dat kleine ukkiepukkie van hooguit 2 nog op het perron stond. Kind raakt in paniek en wil ook achter mama aan en valt zowat tussen het perron en de trein. Kon nog net op tijd het meisje grijpen. Moeders zit al in de trein voor het raam uit te staren, hond ernaast, maakt zich totaal NIET druk om haar kind. Nou, kindje de trein in gedragen en bij moeders afgeleverd. Oja... die had ze ook nog mee... sorrie sorrie, helemaal vergeten!
Was witheet... HOE is dit mogelijk? Vrouw zal wel niet helemaal lekker in haar vel hebben gezeten want anders kan en mag dit niet gebeuren.
Toen het hele stel de trein uit liep bij het volgende station had ze het meisje wel op de arm.

Niet normaal.

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 19:58

melsh schreef:
Ik irriteer me sowieso ontzettend snel aan andere mensen, maar bellen in de trein en dan ook nog eens ontzettend hard praten vind ik echt irritant!
Ik heb de vorige keer heel brutaal de telefoon van een meid die al 5 minuten bezig was met zo'n "nee, jij moet ophangen liefje!"-discussie afgepakt en dichtgeklapt.
Ik werd ZO gek van die griet!

Pardon? Lekker asosciaal van jou.
Aan mij had je echt de verkeerde }>

Ik erger me alleen aan stinkende mensen, want dat is gewoon ronduit goor, net of een busje deo duur is. 8-)

_Jis_Ka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 20:47

Zwitsal schreef:

_/-\o_ _/-\o_ Helemaal mee eens!! Die mensen moeten gewoon een boete krijgen. Ze weten dondersgoed dat er gestempeld moet worden. Volgende keer proberen ze precies hetzelfde..
(Heb bijna 2 jaar bij het NS-callcenter gewerkt waar de mensen heen belden die wél een boete gekregen hadden zoals de conducteur het ook eigenlijk moet doen..) Geldt hetzelfde voor mensen met een voordeelurenkaart die voor 9 uur reizen en die kaart al weet ik hoe lang hebben, weet je ook dondersgoed.. Staat notabene op de kaart.. het heet toch niet voor niets uhm.. VOORDEELUREN.. Zou je je toch af moeten vragen in welke uren dat voordeel is..?
Maar.. daar gaat het niet om.
Ik heb na 8 jaar treinen ook mijn portie wel gehad. Nu irriteer ik me nu vooral aan treinen in het algemeen, vind t echt een hel om nu met de trein te gaan.. Lang leve mijn auto :)
Ik irriteerde me heel erg aan mensen die in de zomer met hun vieze stinkende zweet lichaam (met haar overal en veel te kleine tanktops) net iets te dicht tegen je aan gaan zitten, waardoor jezelf ook helemaal gaat plakken.. En jij maar dichter naar de kant schuiven en die mensen maar meeschuiven en op een of andere manier blijven ze aan je plakken en voila hebben ze jou plaats ingepikt omdat je t niet meer trekt en ergens anders gaat staan/zitten :S
Of uhm.. toen er nog een rookgedeelte was, mensen die gaan zitten blowen en conducteurs die daar niets van (durven) zeggen. Of mensen die in het rookgedeelte tegenover je gingen zitten (als het niet roken gewoon vrij was) en gaan zuchten en kreunen omdat je een peuk opsteekt en maar zeggen dat het zo stinkt... Zou me bijna schuldig gaan voelen, ga ergens anders zitten als je er last van hebt..
Over de rookpalen heb ik het niet, die dingen stinken en werken niet.. Gewoon weg met die dingen..
Uhm.. Ik kan nog wel even doorgaan geloof ik..

Mensen die gaan steunen en kreunen als het heet is in de trein.. Snappen we, hebben we allemaal last van.. Jou warme adem maakt het er niet beter op..

Mensen die in verschillende talen door elkaar aan het bellen of praten zijn.. Je went zo aan een bepaalde toon als mensen aan het praten zijn maar als daar dan 2 of 3 woorden in het Nederlands doorheen vliegen ben je die draad kwijt. Hoef je nog niet eens te weten waar het over gaat..

Schreeuwende mensen..
Mensen die 3 breed en 4 lang gaan zitten terwijl er helemaal geen plaats is, schuif je tas gewoon even op je schoot of onder de bank..
Iemand die naast je zit en de parfum of deo te ver jou kant op spuit waardoor jij de halve dag ook met die geur rond loopt..
Mensen die de hond door de coupe laten lopen en verbaasd zijn als ze commentaar krijgen.. " Maar hij doet niets hoor!!!"
Dat mensen in slaap vallen dat kan, maar met open mond snurken met de kwijl tot op je knieën kan ik niet tegenaan kijken.. Doe lekker thuis slapen, bed ligt beter..
Mensen die zich met je gesprek gaan bemoeien..
Ben je voor een belangrijke toets nog even de laatste dingen op een rij aan het zetten, gaan mensen hun hele levensverhaal aan je vertellen. Als ik het wílde weten dan vroeg ik er wel om..
Muziekanten of bedelaars in de trein die maar terug blijven komen.
Krijsende, jankende, rond rennende kinderen. En dan vooral de ouders die er niets aan doen..

Heb wel eens gehad reed ik van Zwolle naar Amersfoort en zat er iemand in de trein die vroeg of hij een foto van me mocht maken. Ik zeg duidelijk nee dat wil ik niet.. Vervolgens blijven aandringen en gewoon een foto gaan maken!! Ik was echt zo verbaasd en boos!! Dat sloeg echt alles! Vervolgens keek ik er niet van op dat hij in Amersfoort de trein uit gezet werd omdat hij geen kaartje had :)

Maar de meeste irritaties heb ik vanaf de andere kant op het callcenter gehad.
Aan de reizigers dus.. Het is helaas een Ikke Ikke maatschappij waar we in leven en men toont totaal geen begrip voor bepaalde situaties, zoals een ongeluk waardoor treinen vertragen.. Ik snap heus dat het vervelend is dat je weer later bent, maar je moet niet boos op mij worden omdat een man besloten heeft om met zijn 2 kleine kinderen voor de trein te springen..

Kan nog wel even doorgaan maar lijkt me beter van niet..
Even voor de duidelijkheid, ik werk dus NIET meer bij de NS...

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 20:54

Nou, ik heb al 3 jaar een voordeelurenkaart. Maar helaas komt het heel af en toe voor dat ik met mijn duffe kop vergeet dat het nog geen 9 uur is 8)7
Gelukkig ben ik al die keren wel gematst (gelukkig maar 5x voorgekomen, laatste keer was pas 2 maanden geleden)
Maar als ik boete zou krijgen, zou ik wel heeeeel erg balen maar wel netjes balen.

_Jis_Ka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 20:57

Maar jij weet dat het niet mag voor 9 uur, kan gebeuren.. Die boete wordt ook (als het beleid ondertussen niet veranderd is) 1 keer kwijt gescholden.. Ik heb doel op de mensen die zeggen dat ze dat niet weten en dan boos worden omdat ze een boete krijgen... (Moet je de voorwaarden lezen..)