Vertrouwen jullie je partner voor 100% ? Vreemdgaan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vertrouw jeje partner voor 100%

Poll eindigt op

Ja onze relatie is echt waterdicht!
184 (72%)
Weet niet aan de ene kant wel aan de andere kant niet
60 (23%)
Nee hij is al is eerder vreemd gegaan!
10 (3%)

Totaal aantal stemmen: 254

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 11:07

Snackie schreef:
Paintlinger schreef:
Maar ja....ik ga me maar eens foccusen op 'onschuldig tot het tegendeel bewezen is' denk ik ;)

Dat altijd. Vertrouwen is de basis van de relatie,
Als je elkaar niet kunt of durft te vertrouwen? waar sta je dan?

Mannen en vrouwen kunnen net zo goed liegen.

Dat is ook zo.....ik realiseer me ook wel dat HIJ er niks aan kan doen dat ik 'beschadigd' ben......maar aan de andere kant blijft het knagen.
Maar ik denk niet dat hij zo dom is dat hij alles wat we opgebouwd hebben zomaar op het spel zou zetten...

TurboTinker

Re: Vertrouwen jullie je partner voor 100% ? Vreemdgaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 11:08

Nee idd, daar kan hij niets aan doen.
Doordat jij zou laten blijken dat je jaloers/achterdochtig bent, beschadig je zelf de relatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 11:10

Ik zou het erger vinden als hij naar een andere vrouw ging omdat hij verliefd was dan omdat hij haar geil vond hoor...

Weet van mezelf dat ik echt wel wat te bieden heb, maar ben nu eenmaal niet moeders mooiste en ik heb ook niet altijd zin :+ dus in die zin kan ik me er een voorstelling van maken.

Ik zou het erger vinden als hij vind dat een andere vrouw van binnen veel meer te bieden heeft dan ik, en dus liever bij haar is dan bij mij. Ik vind persoonlijk dat ik beter verdien dan dat.

Hoewel ik me er ook absoluut een voorstelling van kan maken dat je verliefd wordt op een ander, maar dan moeten dat soort dingen gewoon besproken worden. Ik ben daar erg makkelijk in. Gelukkig praten wij over dat soort dingen enorm goed.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 11:12

Dat is heel positief,
Wat dat betreft heb ik het lastiger met een binnenvetter.
Ik weet dat hij graag kijkt , en mij daar graag mee plaagt (ohh moet je kijken wat een lekker wijf) En sinds ik zeg : Ja daar zou ik wel een beschuitje mee willen eten, is de lol er af voor hem :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 11:13

Die van mij was ook altijd een binnenvetter, maar aangezien ik gewoon doorratel over mijn gevoelens is hij ook maar eens gaan praten :')

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 11:14

Mijn vriend & ik zijn nu bijna 3 jaar samen. Toen we net 2 weken samen waren gingen we allebei apart op vakantie, ik met vriendinnen & hij met vrienden, dat was al geboekt voordat wij iets kregen. Ik ging één week naar Kreta & op de dag dat ik terugkwam, vertrok hij voor één week naar Kreta, we konden elkaar nog even op het vliegveld zien :+
Ik heb geen moment gedacht dat hij vreemd zou gaan, daar was ik helemaal niet mee bezig! Wel baalde ik dat we elkaar meteen 2 weken niet zagen terwijl we net samen waren. Maarja, onze vakanties waren evengoed leuk, flink op & neer gemaild, gebeld & gewoon plezier gehad :D Later is hij nog een paar keer op zakenreis moeten gaan naar het buitenland, maar ook dan was ik geen moment bezig met vreemdgaan van zijn kant :n Als je je daar zo'n zorgen over maakt, zit er toch ergens iets niet goed in je relatie, naar mijn mening.

Beantwoord even de vragen hieronder en probeer deze ook te onderbouwen
1. Vertrouwen jullie je vriend of vriendin als hij of zij voor een paar weken weg gaat?
Ja, absoluut.

2. Is hij of zij al een keer eerder vreemd gegaan?
Nee, nog nooit.

3. Als hij of zij vreemd zou gaan zouden jullie diegene nog een kans geven of eruit schoppen?
Moeilijk te zeggen. Hangt af van wat er gebeurd is. Ik zou in alle gevallen WOEST zijn, laat dat duidelijk zijn :D
Maar denk niet dat ik alles wat we hebben opgebouwd zou weggooien na 1 keer zoenen ofzo. Is toch moeilijk te zeggen, heb het nog nooit meegemaakt (gelukkig!), dus zou niet weten hoe ik in een dergelijke situatie zou reageren.

Verder praten we ook gewoon overal over, vind ik wel heel belangrijk :j Voorheen was hij ook best wel een binnenvetter, maar net als Rock heb ik daar verandering in weten te brengen :D

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 11:17

1. Vertrouwen jullie je vriend of vriendin als hij of zij voor een paar weken weg gaat?

Met de volle 100% als het op andere vrouwen aankomt, 5% als het om alcohol gaat :') De 2 basisregels in onze relatie zijn: niet vreemdgaan en niet overmatig drinken! Maar dat laatste vindt hij nogal moeilijk soms...

Nee

3. Als hij of zij vreemd zou gaan zouden jullie diegene nog een kans geven of eruit schoppen?

Hangt ervan af hoe hij is vreemdgegaan. Kussen kan ik nog vergeven, seks niet meer, hoe graag ik hem ook zie, van een andere vrouw blijf je gewoon af!

Mijn vriend heeft vroeger speelbal geweest tussen het bedrog van zijn vader met verschillende vrouwen tijdens zijn h€uwelijk en hij verzekerd me keer op keer dat hij die miserie geen 2x wil meemaken. En ik merk dat ook wel, als we weggaan, je ziet hem nooit eens naar een andere vrouw kijken, ik hoor hem nooit zeggen 'die vind ik niet mis!', als ik hem zeg 'heb je die zien lopen?' dan heeft hij het nooit gezien. Soms is hij echt té braaf.

Ik zou het gemakkelijker te slikken vinden als er vreemdgegaan wordt omdat hij een meisje 'enorm aantrekkelijk' vindt dan dat er liefde bij te pas komt!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 11:17

Hoe krijgen jullie het er uit dan? de mijne probeer ik al 9 jaar aan het praten te krijgen, maar meestal wil hij het maar voor de helft kwijt,en dan slikt hij het weer weg.
(zelfs de dood van zijn moeder,)niet huilen, niet praten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 11:20

Bij die van mij is het op komen zetten door echt tegen randjes aan te zitten. Het randje van uit elkaar gaan, onze dochter die op het randje van overlijden lag... Dat deed wat met hem.

Vroeger bleef ik altijd doorgaan dat hij me wat moest vertellen, wat er was, of ik iets kon doen, hoe hij zich voelde, en dan werd hij alleen maar boos.

Tegenwoordig zeg ik; Ik laat je even met rust, maar als je wil praten dan luister ik.

En dat werkt wonder boven wonder :=

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 11:23

Rock schreef:
Vroeger bleef ik altijd doorgaan dat hij me wat moest vertellen, wat er was, of ik iets kon doen, hoe hij zich voelde, en dan werd hij alleen maar boos.

Tegenwoordig zeg ik; Ik laat je even met rust, maar als je wil praten dan luister ik.

En dat werkt wonder boven wonder :=

Dit laatste werkt idd :j De bovenste voelen ze zich vaak aangevallen, nooit doen dus. Dat werkt averechts. Ik laat altijd gewoon merken dat als er wat is, dat hij me kan vertrouwen, en dat hij het kan vertellen. En ik praat vanuit mn eigen gevoel, en niet vanuit wat hij moet doen. Als ze ergens over willen praten doen ze dat vanzelf wel, wil hij het niet, praat hij er gewoon niet over :)

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 11:29

chipieke schreef:
Ik zou het gemakkelijker te slikken vinden als er vreemdgegaan wordt omdat hij een meisje 'enorm aantrekkelijk' vindt dan dat er liefde bij te pas komt!

Daar ben ik het wel mee eens :j Zou in beide gevallen pijn doen, maar laatste zou ik echt vreselijk vinden!

@Snackie: Huilen heb ik hem maar 2 keer zien doen (en dat was van geluk, niet van verdriet. Maarja, dat zijn ook emoties, dus voor een vent op zich al heel knap :D). En ja, dat praten.. ik heb gewoon aangegeven dat ik het belangrijk vind om overal over te praten. Wanneer hem iets dwars zit, dat ik het fijn vind als hij dat met mij deelt enzo. En zelf ook praten wanneer mij iets dwars zit.
Maar het is voor hem ook nog altijd niet even gemakkelijk blijkbaar. Een paar dagen geleden moest iets heel belangrijks en moeilijks op het werk doen, daar was ie dus echt zenuwachtig over. Dan zit ie wat te chagerijnen, ik vraag wat er aan de hand is. "niets hoor"*nepglimlach*
Later op de avond nog een keer gevraagd & erbij gezegd "ben je misschien nerveus voor morgen?" "ja, ik ben inderdaad zenuwachtig"
Nou... hehe, het was eruit... Dat vind ie dan gewoon moeilijk om te zeggen ofzo, hij denkt dat ie daar dan niet over mag "zeuren". Volgende dag krijg ik een sms dat alles goed gegaan was op het werk en excuses voor zijn ongezellige gedrag van de avond daarvoor "ik was heel nerveus". Pfff, mannen...

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 11:34

Wel ee goede tip, als je wilt praten, dan luister ik,
praten vanuit je eigen gevoel is ook beter als zeggen wat hij zou moeten doen.

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 11:35

Snackie schreef:
Dat is heel positief,
Ik weet dat hij graag kijkt , en mij daar graag mee plaagt (ohh moet je kijken wat een lekker wijf) En sinds ik zeg : Ja daar zou ik wel een beschuitje mee willen eten, is de lol er af voor hem :+

dan krijg ik juist een andere opmerking terug :+

mocht die van mij ooit vreemdgaan dan denk ik dat hij zich zo schuldig voelt en het niet geheim kan houden, dus dat ik het niet wil weten werkt bij ons helaas niet.

ik vind het eigelijk maar egoïstisch als mensen het opbiechten, zij gedeeltelijk van het schuldgevoel af en de partner zit er mooi mee

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 11:35

xDramaQueen schreef:
Sonja schreef:
Ik ben daar eerlijk gezegd totaal niet mee bezig :?

indien mensen daar wel bezig mee zijn zit er iets niet goed, vertrouwen is de basis, is die er niet, dan heb je eigenlijk niets..

Hoe kun je nou zomaar zeggen dat het niet goed zit als mensen daarmee bezig zijn!? :? Dat slaat echt nergens op... Als mensen er mee bezig zijn kan hun relatie nog net zo goed zijn. Maar wie weet is er bij diegene wel wat gebeurd in het verleden waardoor diegene niet zo snel vertrouwen opbouwd (ik noem maar een voorbeeld..).
Dus ik vind het gewoon ontzettend dom om zoiets zomaar te zeggen terwijl je er niks vanaf weet! Iedere relatie is anders.

-Ik vertrouw mijn vriend voor 100% ja als die een paar weken weg zou gaan.
-Mijn vriend is nog nooit vreemdgegaan nee.
-Als mijn vriend vreemd zou gaan zou die niet nog eens kans krijgen, vreemd gegaan is vreemd gegaan dat doe je gewoon niet. Je kiest er tenslotte zelf voor om een relatie te hebben, hoe dronken diegene dan ook mag zijn.. dat is nog geen excuus om vreemd te gaan!

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 11:38

Elinaa schreef:
Snackie schreef:
Dat is heel positief,

dan krijg ik juist een andere opmerking terug :+

mocht die van mij ooit vreemdgaan dan denk ik dat hij zich zo schuldig voelt en het niet geheim kan houden, dus dat ik het niet wil weten werkt bij ons helaas niet.

ik vind het eigelijk maar egoïstisch als mensen het opbiechten, zij gedeeltelijk van het schuldgevoel af en de partner zit er mooi mee

Het is juist egoistisch om het NIET op te biechten. Als diegene het geheim houd denkt de ander dat er niks aan de hand is maar ondertussen...
Als je de lef hebt om vreemd te gaan, moet je ook het lef hebben om het op te biechten vind ik. Anders ben je maar een slappeling.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 11:40

Vind ik ook :j

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 11:40

liever een rot gevoel in mijn maag, dan aan het lijntje gehouden worden.

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 11:42

ik zeg ook allen hoe ik het voel, mijn mening dus.
dat de meesten er anders over denken kan ik me goed voorstellen

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 11:45

Ik heb voor optie 1 gekozen, heb er zeker vertrouwen in, dat onze relatie 100% waterdicht is. :j

hafjegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 12:02

mijn man, eerst 5 jaar samen en nu 1 jaar getrouwd, is ook bedrogen vroeger door zijn ex.
1 van de eerste dingen die hij me zei, het is best als je iemand anders leuker vind, maar wees wel eerlijk.
en bij overspel is de relatie gewoon uit, hebben we het al eens over gehad en het is heel duidelijk.

en hij is eigenlijk de prater, en ik de binnenveter :o

maar ik vertrouw hem echt voor 1000% en hij mij, ik zou nooit iets doen wat hem verdriet bezorgd, en andersom ook, gewoon ook door het verleden dat we beidde gehad hebben, we hebben al genoeg verdriet meegemaakt, en dat weten we van elkaar.

hij alleen op vakantie? ik en hij ook niet, zouden niet weten hoe en waarheen en waarom, we gaan altijd samen. we missen elkaar veelste veel, hij was 1 keer 2 weken op zakenreis in india, moest hij jonge indiërs lesgeven in telecomunicatie enzo, en ik heb hem vreselijk gemist, en hij mij ook, ondanks dat we elkaar dagelijks op msn even spraken en zagen op de webcam.

hij is nog nooit vreemdgegaan (in onze relatie) bij zijn ex wel, maar hij wist dat zij ook vreemdging, en de relatie liep ook niet lekker en dat wisten ze ook beidde, en toen is het gewoon gestopt.
ik voel het haarsherp aan als hem wat dwars zit en hij zou zoiets niet verborgen kunnen houden voor me, en hij zou me liever pijn doen door het te vertellen, dan me laten lijden en me er na langere tijd achter laten komen.
maar hij zou het nooit doen, als ie niet meer van me houd zou de relatie eerst eindigen voordat hij iets met een ander zou beginnen.

als hij of ik vreemd zou gaan, is het definitief einde relatie, zoiets is niet goed te praten, zeker niet met ons verleden.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 12:13

Ook ik heb voor de volle 100% vertrouwen in mijn vriend, dat hij nooit vreemd zal gaan. Natuurlijk kun je het nooit helemaal zeker weten, net als dat je nooit zeker kunt weten dat je de rest van je leven met iemand samen kunt zijn. Ik noem maar een geval van na een ongeluk in coma blijven of in geval van overlijden van je partner... Maar ik vind wél dat je er gewoon je best voor moet doen om elkaar te vertrouwen en ervan uit te gaan dat je elkaar trouw bent. Als je constant op zoek blijft (of geregeld, zo je wilt) naar tekenen dat je partner je ontrouw is, kost dat i.m.o. uiteindelijk veel meer energie dan het waard is. Hou ik de vrouwelijke intuïtie even buiten beschouwing dat je gaat zoeken als je het gevoel hebt dat er iets niet klopt. Daar kan ik inkomen, maar in een relatie waarbinnen er geen reden is om elkaar te wantrouwen, vind ik dat die 100% vertrouwen er gewoon moet zijn. Waarom ben je anders samen?

Natuurlijk snap ik dat het moeilijk is om een ander te vertrouwen als je al eerder belazerd bent. En ja, ik ben ook belazerd. Maar ik vind dat iedere nieuwe partner de volledige mogelijkheid moet krijgen om te bewijzen dat hij wél te vertrouwen is. Dat is moeilijk, besef ik me ook. Maar ik heb geleerd om op mijn gevoel te vertrouwen en misschien is dat naïef, maar ik weiger om constant bezig te zijn met de mogelijkheid dat hij kan vreemdgaan als we niet samen zijn. Vind ik zonde van mijn tijd...

Ook als hij weggaat met vrienden maak ik me daar niet druk over. Hoewel ik genoeg vreemdgaande mannen heb gezien op vakanties, dat ik als enige bezette vrouw met een aantal gozers stond te kletsen die me vertelden dat de mannen met wie mijn vriendinnen op dat moment aan het zoenen zijn, ook al jaren bezet waren... Dat vond ik wel heel erg, vriendinnen wisten daar zelf op dat moment ook niks van, leed was toen ook al geschied natuurlijk. Maar ik vertrouw erop dat zijn vrienden ook niet zo zijn, dat ze dat zomaar laten gebeuren en daarna hun mond houden tegenover mij.

Mijn vriend is nog nooit vreemdgegaan voor zover ik weet, niet in eerdere relaties en niet met mij. Ik vertrouw er ook op dat hij veel te eerlijk is daarvoor en dat hij dat ook nooit voor zich zou kunnen houden. Het is gelukkig een ontzettende prater, we kunnen het er heel erg goed over hebben als er iets niet goed zit. Dus ik denk dat ie het vanzelf wel op zou biechten dan :) Ik weet overigens niet wat ik zou doen, het hangt heel erg van de situatie af en wat er is gebeurd. Dronken zijn vind ik geen excuus, als je weet dat je gekke dingen kunt doen als je dronken bent, kies er dan voor om niet zo dronken te worden denk ik dan :) Ik zou het idd ook vele malen erger vinden als hij er een verhouding op na zou houden of echt verliefd op iemand zou zijn en daar wat mee zou doen dan wanneer het uit geiligheid gebeurt :)

Mijn vriend en ik zijn overigens bijna een jaar samen :)

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 12:30

Ook hier is vriendlief op vakantie met z'n vrienden...

Ik zit heerlijk rustig in NL, maak me nergens zorgen om. Ik weet dat het goed zit tussen ons en dat hij geen behoefte heeft aan een ander, ook al is het nog pril tussen ons. Sowieso ben ik van mijzelf niet erg jaloers aangelegd. Ik mag zelf ook graag wat flirten, dus heb er dan ook geen problemen mee als vriendlief dit ook eens doet. Daarbij zal ik er wel aan moeten wennen dat ie er niet is, aangezien hij in september voor 3 maanden naar de VS gaat... :\
En dat duurt toch wel wat langer dan de 10 dagen dat ie nu weg is.
Ik ben wel het type van: Vreemdgaan = eruit. Ik vind vreemdgaan zoiets vreselijks, dan ben ik er echt gelijk klaar mee, hoe leuk en lief hij ook is. Als ie z'n handen niet thuis kan houden, is ie bij mij niet aan het juiste adres.

Uiteraard kan ik me goed voorstellen dat je niet zo rustig thuis zit als je al een keer belazerd bent. Toen mijn ex-vriend op vakantie was met zijn vrienden, zat ook ik wat minder rustig. Hij was nogal een flirterig type, kreeg altijd veel aandacht van dames en genoot hiervan. Hij is nooit vreemd gegaan, maar ging vaak wel net tot het randje.

Gelukkig is dat met mijn huidige vriend allemaal anders :) En over een week is ie alweer terug *D

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 13:43

Ik za zelf ook even de vragen beantwoorde

Hij is nu een weekje weg en moet zeggen dat ik me nu nog geen zorgen maak.. Ik weet dat hij niet zoon zuipschuit is die de volgende dag wakker word en niks herrinnert das al een kleine geruststelling.
Daarbij komt ook dat hij met zn ouders en broers is dus helemaal losgaan kan denk ik ook niet :o Maar je weet het niet zeker he , ik weet het pas alstie terug is :)

Niet sinds wij elkaar hebben..
Ja ik denk toch wel eruit schoppen , ben nog jong en kan nu nog een betere vent ervoor terug krijgen *D

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:44

Ik krijg alleen maar meer wantrouwen door het lezen van dit topic...

Niet om jullie bang te maken, maar stap eens van de roze wolk ladies!
Er word hier gezegd dat 60 % vreemd gaat, maar dat is vast en zeker buiten Bokt :D
Wat is iedereen vol vertrouwen en zo gelukkig, eng bijna :+

Overigens vind ik het knap dat sommige hun man terug nemen als hij "buiten de pot piest" maar ben wel benieuwd naar de beweegredenen hiervan, hoe kun je in godsnaam je man terug nemen wanneer hij je belazerd?
Lust of liefde.. maakt geen zak uit, hoe kun je nog verder leven met elkaar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:45

60% vreemd gaat? ook van ons vrouwvolk??

ben ik dan 1 van de weinigen (40%) die dat niet zou doen??