Vriend wil niet trouwen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 11:09

Voor mij hoeft het allemaal niet. Ik weet dat ik van mijn vriend hou, en ik weet dat hij van mij houdt. We gaan samen geweldige dingen doen eerdaags, en dat zegt mij meer dan een rondje stadhuis en mijn spaargeld opmaken aan als die zogenaamd goede vrienden die zich willen klemzuipen op mijn kosten.

Over kinderen kan ik kort zijn: ik heb geen kinderwens en denk/hoop niet dat die er ooit komt.

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 11:10

wemkelover schreef:
Megan_ schreef:
Dat is misschien in de beleving zo maar niet voor de wet.
dan moet papa eerst naar stadhuis om het kind te erkennen en moet er gezag aangevraagd worden..

ja maar als pa van kind houd doet ie dat toch..
Ma wat voor nadelen zit er dan nog meer aanvast? gewoon ff uit nieuwsgierigheid. Ik ken stellen die niet getrouwd zijn en wel kinderen hebben. En daar is papa ook papa en mama ook mama.

Je bent ook wel gewoon papa en mama, aan het biologisch ouderschap valt niet te twisten. Het juridische ouderschap is weer een heel ander verhaal, en dat wordt alleen direct geregeld als je getrouwd bent.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 11:18

Megan_ schreef:
Je bent ook wel gewoon papa en mama, aan het biologisch ouderschap valt niet te twisten. Het juridische ouderschap is weer een heel ander verhaal, en dat wordt alleen direct geregeld als je getrouwd bent.

Dat is dan weer prima op andere manieren te regelen. Men neme geregistreerd partnerschap en vriendlief erkent kind en dan is het voor de wet ook weer goed.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 11:40

Citaat:
Gewoon trouwen in Las Vegas...Heb jij je bruiloft en hij ook z'n zin, want die bruiloften daar gelden hier niet ;)
Meld dit bericht

Vorige week vertelde een advocaat op tv dat je dan wel degelijk getrouwd bent.
Je bent verplicht het aan te geven in de gemeente waar je woont.
Dit was na aanleiding van Bridget Maasland.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 11:47

luuntje schreef:
Citaat:
Gewoon trouwen in Las Vegas...Heb jij je bruiloft en hij ook z'n zin, want die bruiloften daar gelden hier niet ;)
Meld dit bericht

Vorige week vertelde een advocaat op tv dat je dan wel degelijk getrouwd bent.
Je bent verplicht het aan te geven in de gemeente waar je woont.
Dit was na aanleiding van Bridget Maasland.

Dit is niet helemaal waar. Mijn nicht wilde namelijk haar huwelijk in Las Vegas hier wetterlijk maken maar dit kon niet omdat zij bepaalde documenten in de VS niet hadden aangevraagd en in laten vullen om het huwelijk hier wettig te maken. Dit kon binnen twee jaar als nog maar dit koste je een reisje Vegas. Mijn nicht heeft er toen voor gekozen om alsnog hier te trouwen (super keuze naar mijn idee :-) )

Zelf heb ik ook vriend die niet wil trouwen. Vind het gewoon onzin. Zelf wil ik wel maar zie me er echt geen 10.000 euro of meer aan uitgeven maar wil ook niet ff snel een papiertje tekenen. Zelf denken we dat we ooit lekker op het strand op tropische locatie een simpele bruiloft gaan doen met misschien een paar vrienden of zelf met z'n tweeën. Later dan een feest geven in Nederland met vrienden om het te vieren. Mooie tussenoplossing lijkt me!

Sica
Moderator Over Paarden

Re: Vriend wil niet trouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 11:52

Ik wil ook niet trouwen, puur uit principe.
Het kost vreselijk veel geld als je alles erop en eraan wilt, ik weet zonder papiertje ook wel of ik bij diegene wil zijn of niet. En de belangrijkste reden, je maakt een belofte die je naar mijn idee niet zeker weten na kunt komen, namelijk dat je de rest van je leven bij diegene blijft.

Ik snap dat het heel vervelend is om de partner te zijn van iemand die niet wil trouwen, als je droomt van een sprookjeshuwelijk. Ik zeg altijd maar wat niet is kan nog komen. Zou hem tot niks dwingen en lekker afwachten hoe jullie er over een paar jaar over denken.

blizzard2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 12:01

Megan_ schreef:
Dat is misschien in de beleving zo maar niet voor de wet.
dan moet papa eerst naar stadhuis om het kind te erkennen en moet er gezag aangevraagd worden..

Valt allemaal wel mee, je moet toch naar het gemeentehuis om je kind aan te geven, Krijg je een paar papieren mee om in te vullen, welke je dan naar de rechtbank moet zenden en klaar is kees, hij heeft de voogdij.

Mijn vriend wou ook nooit trouwen, dit had ook te maken met dingen uit zijn verleden. Echter nu na een dikke 9 jaar samen heeft hij mij gevraagd. Dit ook omdat hij wist dat ik het graag wil. Hij zegt dat hij er een half jaar over heeft nagedacht, maar er nu vollegig achter staat. We gaan volgend jaar trouwen als we 10 jaar bij elkaar zijn. Er is dus nog hoop, laat alles gewoon even bezinken en hem aan het idee wennen. Wij hebben het trouwens niet helemaal in de goede volgorde gedaan want wij hebben inmiddels een dochtertje van een jaar.

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 12:03

Je kan ook een tussenweg zoeken.
Zijn meer mensen die niet officieel willen trouwen maar wel gaan "trouwen". Klinkt dubbel ik weet het.
Maar ik bedoel er mee dat je ook een trouw feest kan organiseren en toch echt Jullie dag zonder om officeel voor de gemeente te trouwen :)
mischien dat dat iets is voor jullie?

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 12:06

Ventjelief en ik zijn ook nooit getrouwd en dochterlief is inmiddels al 18 jaar, dus het is/was niet 'nodig' , zeg maar. :D
We hebben het er ooit over gehad, maar is er verder nooit van gekomen. Het zou voor ons ook niets toevoegen.
Wat goed zit, zit goed. En daar heb je geen briefje voor nodig! ;)

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 14:25

Kaka schreef:
Megan_ schreef:

Dat is dan weer prima op andere manieren te regelen. Men neme geregistreerd partnerschap en vriendlief erkent kind en dan is het voor de wet ook weer goed.

Of je nou wel of geen geregistreerd partnerschap heeft maakt niet uit, er ontstaan niet van rechtswege betrekkingen met het kind en daar doel ik op. Dit gebeurd alleen als er gehuwd is.

Dus het statement, het is 'maar' een papiertje, daar ben ik het niet mee eens. Trouwen is veel meer dan dat. En het kindergebeuren is daar slechts 1 voorbeeld van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 14:40

hmmm,trouwen...
collega van me gaat trouwen,net 20...daar krijg ik dus serieus jeuk van.
(niks tegen haar,of dat ze gaat trouwen,maar ik moet er niet aan denken...ben zelf 28,dat ik al 8 jaar getrouwd zou zijn,bleeegh).
Ben nu lekker single en heb eigenlijk nooit echt nagedacht over trouwen.
Ben niet voor en niet tegen.

Maar áls ik dan al eens zou trouwen,dan op mijn/onze manier. Niks kerk en al dat zoete gezever eromheen.Dan ben ik ook geen bruid in het wit(blegh),maar liever een jurk die ik echt mooi vind.
Wat me gaaf lijkt dan is een bruiloft op een of ander heerlijk strand,op je slippers en een leuk jurkje,cocktail met rietje erbij,palmboom... :D

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 14:41

Als partnerlief het kind erkent, krijg je automatisch een brief binnen wie de voogd is naast het ouderlijk gezag.
Zo'n trouwgedoe regelt de voogdij dus NIET van rechtswege.
Met trouwen kan je alleen kiezen uit gemeenschap van goederen of huwelijkse voorwaarden.
Een kind is geen 'goed' :+ , dus moet toch apart geregeld worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 14:46

Geregistreerd partnerschap regelt toch ook meteen alles? Behalve dan dat de vader het kind nog moet erkennen en gezag aan moet vragen?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 14:53

Relaxed schreef:
Geregistreerd partnerschap regelt toch ook meteen alles? Behalve dan dat de vader het kind nog moet erkennen en gezag aan moet vragen?

Zelfs dan kun je idd kiezen voor een ceremonie ( :+ ), en gemeenschap van goederen of huwelijkse voorwaarden...

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 14:55

Gerigistreed partnerschap is gewoon zowat trouwen, ze hebben het alleen een ander naampje gegeven. Kosten nagenoeg hetzelfde. Behalve dan dat je geen dure jurk hoeft aan te hijsen en geen feest hoeft te geven :P
Mijn man wilde ook niet trouwen en geen kinderen.
Ik ben al ruim 8 jaar getrouwd en heb 1 dochter ;)
Ik zou er niet wakker van liggen. Het is IN om niet te trouwen. 60% van alle relaties gaat naar de kl o te, dus huwelijk of niet, floppen doet het toch wel als het niet lekker loopt. Dan zorgt die ring echt niet voor extra houvast.
Ik zou wel idd alles goed op papier regelen. Je leeft samen, steekt samen geld in een huis e.d.
En dat een man niet wil trouwen zegt niks over of hij nu wel of niet van je houdt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 15:08

Zoezi, bij trouwen hoef je ook niet die dure jurk aan en dat grote feest ;) Mijn zusje is gewoon op een woensdagochtend in nette kleding bij het gemeentehuis gratis getrouwd, 's avonds "feestje" (lees: grote visite) bij mijn ouders thuis en dat was het. Geloof dat ze er geld aan over hebben gehouden omdat wel iedereen met geld en kado's aan kwam zetten 's avonds :P

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 15:10

Nou ben net maandje getrouwd... en niemand heeft me verplicht om me in een dure jurk te hijsen of een feest te geven. Trouwen is minder rompslomp dan geregistreerd partnerschap en goedkoper. In elke gemeente is nog een gratis dag alleen administratiekosten ong. 15 euro. Met trouwen en dan gemeenschap van goederen is heel veel geregeld. Dat vond ik prettig idee omdat we een huis hebben gekocht. Tja.. dat kan je allemaal wel via notaris gaan regelen... maar dat kost ook een hap geld en nadenken over dingen.
Ja wel meer rompslomp als we gaan scheiden... maar dat was het zonder papiertje vast ook wel geweest.
Ik zou me als 19-jarige nog niet zo druk maken. Tja en sprookjeshuwelijk.... ieder z'n eigen dromen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 15:16

Evelijn schreef:
Nou ben net maandje getrouwd... en niemand heeft me verplicht om me in een dure jurk te hijsen of een feest te geven. Trouwen is minder rompslomp dan geregistreerd partnerschap en goedkoper. In elke gemeente is nog een gratis dag alleen administratiekosten ong. 15 euro. Met trouwen en dan gemeenschap van goederen is heel veel geregeld. Dat vond ik prettig idee omdat we een huis hebben gekocht. Tja.. dat kan je allemaal wel via notaris gaan regelen... maar dat kost ook een hap geld en nadenken over dingen.
Ja wel meer rompslomp als we gaan scheiden... maar dat was het zonder papiertje vast ook wel geweest.
Ik zou me als 19-jarige nog niet zo druk maken. Tja en sprookjeshuwelijk.... ieder z'n eigen dromen.

Volgens mij weet jij niet wat een geregistreerd partnerschap is... volgens mij bedoel jij nl een samenlevingscontract. Dat gaat idd via de notaris en is duurder.
Geregistreerd partnerschap kan ook gewoon 'gratis' bij de gemeente. Je krijgt zelfs een trouwboekje :'0

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 15:18

Ik wil zeeeeeeeker wel trouwen, heb mijn jurk al ontworpen haha.. Vind het een dag dat je helemaal in het middenpunt mag staan. En dat iedereen dat in zijn/haar leven gewoon verdient. Je mag er lekker als mooiste van allemaal uitzien.

Ik vind trouwen echt iets speciaals, zou het echt heel moeilijk kunnen accepteren als mijn vriend dat later niet zou willen. Als ie zoveel van me houd, dan overleeft ie een trouwpartij ook wel. ;)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 15:27

Op google kom ik op verschillende sites tegen dat trouwen in het buitenland gewoon rechtsgeldig is.

Citaat:
http://www.heeringassociates.eu/nieuwsb ... rvolg2.htm
Het antwoord luidt dat een in het buitenland rechtsgeldig gesloten huwelijk in Nederland wordt erkend. Slechts onder zeer bijzondere omstandigheden kan erkenning achterwege blijven.

Ontopic: trouwen is iets wat je samen doet en samen achter moet staan.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 15:28

Bij het ontbinden van een geregistreerd partnerschap komt ook nog een hoop kijken, vooral papierwerk en een rekening van de notaris. ;)

Dus of het nou fout gaat als je getrouwd ben of als je een GP hebt - het vastleggen zelf kan goedkoop en is vijf minuten werk, bij ontbinden komt in beide gevallen wat meer kijken. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 15:28

luuntje schreef:

Precies! :j Vind het heel raar om te zeggen dat je vriend dat maar moet doen omdat jij het wilt.. :n

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 15:32

Wendy schreef:
Volgens mij weet jij niet wat een geregistreerd partnerschap is... volgens mij bedoel jij nl een samenlevingscontract. Dat gaat idd via de notaris en is duurder.
Geregistreerd partnerschap kan ook gewoon 'gratis' bij de gemeente. Je krijgt zelfs een trouwboekje :'0

Precies zoals Wendy het uitlegt. :j

Relaxed schreef:
luuntje schreef:

Precies! :j Vind het heel raar om te zeggen dat je vriend dat maar moet doen omdat jij het wilt.. :n

En daar ben ik het ook volledig mee eens.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 15:59

Ik wil zelf heel, heel graag trouwen. Lijkt me geweldig, om de dag zelf, maar ook voor het idee, ik wil dat gewoon heel graag. Iedereen die mij kent zegt ook dat als er iemand zal moeten trouwen ik het wel ben, omdat dat gewoon echt iets voor mij is.

Mijn vriend wil niet trouwen. Of niet.. we zijn eens op stap geweest, en toen hadden we zo'n lekkere overdreven verliefde dronkenbui :+ (rare benaming, maar goed) en toen heeft hij gezegd dat hij wel trouwen wil, en bij de bruiloft van een goede vriend van hem heeft hij ook gezegt dat hij het al helemaal voor zich zag als hij met mij ging trouwen. Hij heeft een grote bek en een klein hartje.

Hij roept nu dus heel hard dat hij niet wil trouwen, maar komop, we zijn ook nog maar 22, van mij hoeft het nu ook niet.

Stel hij meent serieus dat hij nooit wil trouwen, zal ik het daar enorm moeilijk mee hebben. Voor mij is het heel belangrijk. Maar ik wil alleen trouwen met iemand die ook echt met mij wil trouwen, hij mag het niet alleen doen om mij te plezieren. Stel dat hij dus ooit echt niet wil, zou dat best moeilijk worden. Ik ben bang dat er ook geen oplossing voor is, ik kan en wil hem dan niet dwingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 16:01

Volgens mij is het toeval, maar ik heb steeds de banner van Huwelijksinzegening.nl in beeld bij dit topic :+