Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
wemkelover schreef:Megan_ schreef:Dat is misschien in de beleving zo maar niet voor de wet.
dan moet papa eerst naar stadhuis om het kind te erkennen en moet er gezag aangevraagd worden..
ja maar als pa van kind houd doet ie dat toch..
Ma wat voor nadelen zit er dan nog meer aanvast? gewoon ff uit nieuwsgierigheid. Ik ken stellen die niet getrouwd zijn en wel kinderen hebben. En daar is papa ook papa en mama ook mama.
Megan_ schreef:Je bent ook wel gewoon papa en mama, aan het biologisch ouderschap valt niet te twisten. Het juridische ouderschap is weer een heel ander verhaal, en dat wordt alleen direct geregeld als je getrouwd bent.
Citaat:Gewoon trouwen in Las Vegas...Heb jij je bruiloft en hij ook z'n zin, want die bruiloften daar gelden hier niet
Meld dit bericht
luuntje schreef:Citaat:Gewoon trouwen in Las Vegas...Heb jij je bruiloft en hij ook z'n zin, want die bruiloften daar gelden hier niet
Meld dit bericht
Vorige week vertelde een advocaat op tv dat je dan wel degelijk getrouwd bent.
Je bent verplicht het aan te geven in de gemeente waar je woont.
Dit was na aanleiding van Bridget Maasland.
)Megan_ schreef:Dat is misschien in de beleving zo maar niet voor de wet.
dan moet papa eerst naar stadhuis om het kind te erkennen en moet er gezag aangevraagd worden..

Kaka schreef:Megan_ schreef:Je bent ook wel gewoon papa en mama, aan het biologisch ouderschap valt niet te twisten. Het juridische ouderschap is weer een heel ander verhaal, en dat wordt alleen direct geregeld als je getrouwd bent.
Dat is dan weer prima op andere manieren te regelen. Men neme geregistreerd partnerschap en vriendlief erkent kind en dan is het voor de wet ook weer goed.
, dus moet toch apart geregeld worden.
Mijn zusje is gewoon op een woensdagochtend in nette kleding bij het gemeentehuis gratis getrouwd, 's avonds "feestje" (lees: grote visite) bij mijn ouders thuis en dat was het. Geloof dat ze er geld aan over hebben gehouden omdat wel iedereen met geld en kado's aan kwam zetten 's avonds
Evelijn schreef:Nou ben net maandje getrouwd... en niemand heeft me verplicht om me in een dure jurk te hijsen of een feest te geven. Trouwen is minder rompslomp dan geregistreerd partnerschap en goedkoper. In elke gemeente is nog een gratis dag alleen administratiekosten ong. 15 euro. Met trouwen en dan gemeenschap van goederen is heel veel geregeld. Dat vond ik prettig idee omdat we een huis hebben gekocht. Tja.. dat kan je allemaal wel via notaris gaan regelen... maar dat kost ook een hap geld en nadenken over dingen.
Ja wel meer rompslomp als we gaan scheiden... maar dat was het zonder papiertje vast ook wel geweest.
Ik zou me als 19-jarige nog niet zo druk maken. Tja en sprookjeshuwelijk.... ieder z'n eigen dromen.
Citaat:http://www.heeringassociates.eu/nieuwsb ... rvolg2.htm
Het antwoord luidt dat een in het buitenland rechtsgeldig gesloten huwelijk in Nederland wordt erkend. Slechts onder zeer bijzondere omstandigheden kan erkenning achterwege blijven.

Wendy schreef:Volgens mij weet jij niet wat een geregistreerd partnerschap is... volgens mij bedoel jij nl een samenlevingscontract. Dat gaat idd via de notaris en is duurder.
Geregistreerd partnerschap kan ook gewoon 'gratis' bij de gemeente. Je krijgt zelfs een trouwboekje :'0

Relaxed schreef:luuntje schreef:Ontopic: trouwen is iets wat je samen doet en samen achter moet staan.
Precies!Vind het heel raar om te zeggen dat je vriend dat maar moet doen omdat jij het wilt..
(rare benaming, maar goed) en toen heeft hij gezegd dat hij wel trouwen wil, en bij de bruiloft van een goede vriend van hem heeft hij ook gezegt dat hij het al helemaal voor zich zag als hij met mij ging trouwen. Hij heeft een grote bek en een klein hartje.