Toet heeft een egel vermoord..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 11:09

SecretLIN schreef:
_danieke_ schreef:
die vergelijking die jij maakte is net zoals een appel en een peer vergelijken ;) en een egeltje dat al half dood is.. ga je niet eerst van die weg af pulken naar de da meenemen en onderweg is die al gestorven.. en dan erbij niet iedereen heeft er het geld voor...

Waarom pak je een aangereden egeltje niet op? hoe weet jij of die zal sterven?
wij krijgen genoeg aangereden egels in de opvang en vaak kunnen we ze weer helemaal opknappen of we laten ze hier vredig inslapen

en hoe kom je erbij dat het geld kost om met een egel naar een dierenarts toe te gaan?

nou sorry hoor maar als dat dier half stervend op het wegdek ligt ga ik niet eerst nog naar de da dan maak ik hem liever zelf dood... en de helft van de tijd zie de egel pas laat en kun je niet meer remmen met de auto.. dus dan is het niet dat ze een klein beetje gewond zijn.. maargoed. en dat de da geld kost ?? bij ons wel.. zo'n spuitje moet wel betaald worden ja....

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 11:12

SecretLIN schreef:
owens-mama schreef:
TS, je hebt gedaan wat je goed achte. Ook ik heb wel eens een dier onder de auto gehad. Helaas gebeurt het iedereen wel eens.
En de manier waarop het hier vermeld staat, kan ik wel waarderen. de dood is een onderdeel van het leven, maar er rust nog steeds een taboe op. het mag ook allemaal wel wat luchtiger. Ene helpt het het aangereden dier nog als je er nog zo zwaar gesprekstif van maakt. Nee het is voor het dier heel triest, maar door deze manier komt er toch wel een lach op mijn gezicht.

Duzz als ik een mens aanrijd die naar mijn mening min of meer dood is kan ik dr ook net zo goed overheen rijden want naar een ziekenghuis gebracht worden kost alleen maar geld :Y) en een hoop stress terwijl in mijn ogen hij of zij al bijna dood is dus toch niet meer gered kan worden op deze manier los ik hem zo snel mogelijk uit zijn of haar lijden da's dan toch echt een goede aktie van mij :D

och meis een super goede actie van je, weetje nadenken zou ook een goede actie zijn.. een mens is heel wat anders dan een dier hoor.. tuurlijk is het zielig.... maar als jij elk aangereden diertje wil gaan redden wens ik je succes.. en voor een half dood mens kan ook nog een ambulance gebelt worden ;)

Saskiaatje

Re: Toet heeft een egel vermoord..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 11:13

En voor een halfdood dier kan de dierenambulance gebeld worden. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 11:14

wij reden van het weekend langs een weg toen zag ik 2 kraaien die ee duif aan het pikken waren.... die duif probeerde weg te komen maar was gewond.. dus ik terug rijden.. ogen en alles eruit gepikt.. bah.

heeft mn vriend hem een rotschop gegeven en toen was hij verlost van zn pijn :(:) was echt sneu om te zien...

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 11:16

achja deze discussie heeft toch geen zin.. want de een vind een dier meer waard dan een ander.. ik vind als een dier daar ligt te leiden je hem zo snel mogelijk uit zn leiden moet verlossen.. en dat er met een mens gewoon meer mogelijk heden zijn begrijp me niet verkeerd hoor.. ik hou heel veel van dieren, en ik vind het ook heel zielig.. maar ik vind een mens toch wel meer waar dan een egel of haasje...

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 11:20

Ik maak er geen woord meer over vuil, ik heb mijn mening gegeven. Ieder mens heeft andere ideeen of opvattingen in het leven. maar daarom is niet iedereen gelijk slecht.en dat is maar goed ook. anders zijn we allemaal hetzelfde. ALs een dier licht gewond is, dan ga ik er ook mee naar de dierenarts hoor.

en een mens laat ik ook niet liggen op straat, daar geef ik EHBO aan en bel ik 112.

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 11:27

precies maar een dier dat helemaal uit elkaar ligt en weet ik veel wat kan beter meteen dood

tanjazaffira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 11:34

Ik weet zeker dat de TS in eerste instantie alle mogelijke manoevres uitgehaald heeft om de dieren te kunnen omzeilen.
Tja en dan laat je het diertje niet zo achter, ook zal de TS wel hebben kunnen inschatten of het nog overlevings kansen zou hebben....
Tja en de manier van schrijven vind ik persoonlijk fantastisch....

tanjazaffira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 11:36

Saskiaatje schreef:

Laat die alleen nou zelden of nooit komen.......

Kom maar brengen of wat dan ook krijg je dan te horen.....

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 11:40

nikitabanana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 12:04

SecretLIN schreef:
owens-mama schreef:
TS, je hebt gedaan wat je goed achte. Ook ik heb wel eens een dier onder de auto gehad. Helaas gebeurt het iedereen wel eens.
En de manier waarop het hier vermeld staat, kan ik wel waarderen. de dood is een onderdeel van het leven, maar er rust nog steeds een taboe op. het mag ook allemaal wel wat luchtiger. Ene helpt het het aangereden dier nog als je er nog zo zwaar gesprekstif van maakt. Nee het is voor het dier heel triest, maar door deze manier komt er toch wel een lach op mijn gezicht.

Duzz als ik een mens aanrijd die naar mijn mening min of meer dood is kan ik dr ook net zo goed overheen rijden want naar een ziekenghuis gebracht worden kost alleen maar geld :Y) en een hoop stress terwijl in mijn ogen hij of zij al bijna dood is dus toch niet meer gered kan worden op deze manier los ik hem zo snel mogelijk uit zijn of haar lijden da's dan toch echt een goede aktie van mij :D

wat een onzin!!
mensen zijn verzekerd! dieren die in het wild leven niet! niet iedereen heeft zoveel geld!
ik vind ts erg dapper. zou het zelf niet kunnen, jammer dat die haas/konijn niet in 1 keer dood was, maargoed was niet anders!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 12:20

Saskiaatje schreef:

amen,
wat een belachelijke verhalen, dat de haas nog zo lang doorging had kunnen betekenen dat hij misschien een beetje gewond was en de natuur zijn werk had kunnen doen, echt smerige verhalen, denk dat het beter is als je de bus neemt of gaat lopen zo te lezen.

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 12:38

ach en dan neemt ze de bus.. die rijdt een dier aan en rijd vervolgens verder.. want een bus stopt niet voor een egeltje haasje whatever.. want die moet op tijd komen.. nee de ts heeft de dieren zo snel mogelijk uit hun leiden verlost... en heeft een leuke schrijftstyl vind ik ;)

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 12:46

owens-mama schreef:
Ik maak er geen woord meer over vuil, ik heb mijn mening gegeven. Ieder mens heeft andere ideeen of opvattingen in het leven. maar daarom is niet iedereen gelijk slecht.en dat is maar goed ook. anders zijn we allemaal hetzelfde. ALs een dier licht gewond is, dan ga ik er ook mee naar de dierenarts hoor.

en een mens laat ik ook niet liggen op straat, daar geef ik EHBO aan en bel ik 112.

Ik ga hier wel in mee haha heb mijn mening wel gegeven denk ik ;)
alleen zou ik met elk dier langs een dierenarts gaan of een dierenambulance bellen

Verders heb ik totaaal geen zin meer om hier te reageren :D :wave: :evaw:

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 12:59

Wat een heisa maken jullie ervan zeg. Niet te zuinig. |o

TS, ik vind het een leuk geschreven openingspost van dit topic. Heel leuk zelfs!
Ik kan het mij helemaal voorstellen dat je zo gehandelt hebt. Ik had exact hetzelfde gedaan, ja ook ik ben blijkbaar zo'n moorderaar :roll: . Ach jongens, en ik heb nog wel zoveel meer op mijn kerfstok, who cares.

Get a life! :z En maak je druk om zaken die hier wel toe doen. O, en het argument mensen-dieren. Ach, zullen we het mbt dit topic dan maar lot noemen???????? :roll:

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 13:16

Dagmar_k schreef:
Wat een heisa maken jullie ervan zeg. Niet te zuinig. |o

TS, ik vind het een leuk geschreven openingspost van dit topic. Heel leuk zelfs!
Ik kan het mij helemaal voorstellen dat je zo gehandelt hebt. Ik had exact hetzelfde gedaan, ja ook ik ben blijkbaar zo'n moorderaar :roll: . Ach jongens, en ik heb nog wel zoveel meer op mijn kerfstok, who cares.

Get a life! :z En maak je druk om zaken die hier wel toe doen. O, en het argument mensen-dieren. Ach, zullen we het mbt dit topic dan maar lot noemen???????? :roll:

Ik ben het met je eens.. Guttegut, wat een DRA-MAAA _O-

Wat gemeen om een beest direct uit zijn lijden te verlossen als je het hebt aangereden!! Stel-je-voor zeg!! :roll:

Ik vind het wel grappig geschreven als ik eerlijk ben.. Soms kan je dingen ook eens wat luchtiger bekijken!! Zouden een paar mensen eens kunnen proberen ipv meteen op de eerste de beste hoge kast te kruipen en naar beneden te blazen als een kwaaie kat :P

Ik heb helaas ook een moordlustige toet.. Ik heb een keer een kat doodgereden, ja, ik heb staan brullen als een klein kind, ik vond het vreselijk!! In mijn geval was het in 1x klaar..

Ik heb wel op de brienenoord een keer een haas aangereden zien worden (die auto zat een eind voor me). Het beest was aan de achterkant al het asfalt ingereden en plat en spartelde aan de voorkant nog.. Ik ben er aan de voorkant overheen gereden.. Ohoh, wat een onmens ben ik he?? :roll:

Flor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 13:32

Ik heb het egeltje vandaag zien liggen! 2x! Awh... ;(

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 15:00

Ondanks dat de Ts misschien goed heeft gehandeld, gekeken heeft of het diertje echt wel dood was,
vind ik het nog steeds een onsmakelijk verhaal met de details erin.
En toch op een vreemde lollige (?) manier geschreven. Ondanks dat het misschien niet direct de bedoeling is,
zo leest het voor mij wel.

Gelukkig is mij dit (tot nu toe) bespaart gebleven.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 15:40

Nou, ik kon wel om het geschreven verhaal lachen. Vreselijk ben ik he. Ma ja ik kom ook uit een boerendorp. Er zijn zoveel hazen ect. En tsja ts heeft er niet expres overheen gereden, en wou gewoon het diertje uit zijn lijden verlossen. Dat kan ik me voorstellen.

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 15:43

wemkelover schreef:
Nou, ik kon wel om het geschreven verhaal lachen. Vreselijk ben ik he. Ma ja ik kom ook uit een boerendorp. Er zijn zoveel hazen ect. En tsja ts heeft er niet expres overheen gereden, en wou gewoon het diertje uit zijn lijden verlossen. Dat kan ik me voorstellen.

Het aantal egeltjes dood op de weg valt hier ook niet echt op één hand te tellen, juist daarom vind ik het niet grappig.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 15:47

ja en dus...? heeft ze het expres gedaan nee? Had ze dat beestje vol stress naar de dierenarts gebracht had het een hele lange dood gehad.

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 15:48

Zoals ik al eerder schreef verwijt ik de TS niet dat ze het dier heeft dood gereden. Sterker nog; ik schreef dat ze goed
had gehandeld omdat het diertje zo niet meer leed ...
Citaat:
Ondanks dat de Ts misschien goed heeft gehandeld, gekeken heeft of het diertje echt wel dood was,
vind ik het nog steeds een onsmakelijk verhaal met de details erin.
Letterlijk uit de post waarop jij reageerde .
Ik schreef dat ik het verhaal onsmakelijk en onnodig lacherig vind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 16:01

Dat komt omdat er eigenlij nog steeds een taboe op rust zo te merken, en dat terwijl het iets zo normaals is. Ik had ergere details kunnen geven hoor, deze vallen nog mee ;)

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 17:03

Shanna schreef:
Dat komt omdat er eigenlij nog steeds een taboe op rust zo te merken, en dat terwijl het iets zo normaals is. Ik had ergere details kunnen geven hoor, deze vallen nog mee ;)

Ben ik het niet met je eens. Ik vind het gewoon een ranzig verhaal en al erg genoeg dat het gebeurt. Er niet mee geconfronteerd willen worden is wat anders, dan zou ik beter niet meer de weg op kunnen gaan want bewijs is er voldoende aanwezig.
Ik vind echter de stijl van het verhaal niet passen. De spot met iets drijven moet soms kunnen, om iets dragelijk te maken.
Maar in het geval van dit verhaal vind ik het overbodig.

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 17:31

tja zo zie je maar veel mensen veel meningen ;)