SecretLIN schreef:_danieke_ schreef:die vergelijking die jij maakte is net zoals een appel en een peer vergelijkenen een egeltje dat al half dood is.. ga je niet eerst van die weg af pulken naar de da meenemen en onderweg is die al gestorven.. en dan erbij niet iedereen heeft er het geld voor...
Waarom pak je een aangereden egeltje niet op? hoe weet jij of die zal sterven?
wij krijgen genoeg aangereden egels in de opvang en vaak kunnen we ze weer helemaal opknappen of we laten ze hier vredig inslapen
en hoe kom je erbij dat het geld kost om met een egel naar een dierenarts toe te gaan?
nou sorry hoor maar als dat dier half stervend op het wegdek ligt ga ik niet eerst nog naar de da dan maak ik hem liever zelf dood... en de helft van de tijd zie de egel pas laat en kun je niet meer remmen met de auto.. dus dan is het niet dat ze een klein beetje gewond zijn.. maargoed. en dat de da geld kost ?? bij ons wel.. zo'n spuitje moet wel betaald worden ja....

en een egeltje dat al half dood is.. ga je niet eerst van die weg af pulken naar de da meenemen en onderweg is die al gestorven.. en dan erbij niet iedereen heeft er het geld voor...
en een hoop stress terwijl in mijn ogen hij of zij al bijna dood is dus toch niet meer gered kan worden op deze manier los ik hem zo snel mogelijk uit zijn of haar lijden da's dan toch echt een goede aktie van mij 
was echt sneu om te zien...
. Ach jongens, en ik heb nog wel zoveel meer op mijn kerfstok, who cares.
En maak je druk om zaken die hier wel toe doen. O, en het argument mensen-dieren. Ach, zullen we het mbt dit topic dan maar lot noemen????????