Als je zelf geen groene vingers hebt is het nl. heel erg moeilijk om ideeen te creeeren en dan ook nog te weten welke consequenties dat heeft.
Mijn moeder is echt een rastuinierster (is haar lust en haar leven) en zij kan van niks echt iets prachtigs maken. Maar zij speelt echt heel veel met hoogteverschillen, kleuren, voorjaarsbloeiers, laatbloeiers, wintergroen etc.
Ik heb dit helaas niet van haar geerfd en ik zou door de bomen het bos niet meer zien als er veel verschillende facetten in een tuin zijn die allemaal specifieke verzorging nodig hebben.
Ik ben dan eigenlijk ook heel erg blij dat ik een balkon heb en geen tuin! Niet aan mij besteed
.@ annelies: De zon komt vanaf 14.00 recht tegenover mijn balkon te staan en gaat pas weg als hij onder gaat.
Ik heb op echt hete dagen dus het zonnescherm omlaag, maar niet altijd.
Ik geef de plantjes elke avond een flinke hoeveelheid water (zitten gaatjes in alle potten zodat water weg kan vloeien)...
Maar toch verbranden ze. Echt waar! Zelfs rotsplantjes verschroeien in die brandende zon.
De zon staat dan ook echt pal op mijn balkon en er staat geen wind...
Ik ben ook al jaren aan het schipperen met mijn planten. De buxus gaat de deur uit, die is nu echt meer dood dan levend. Maar ik wil in de winter wel wat groen hebben om naar te kijken.
Zelf denk ik dan aan een olijfboompje of sinaasappelboompje, maar ik weet bij god niet of die op zo'n balkon de winter doorkomen...