Scheiden om een ander........NOOIT doen!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 11:18

Ik vind dat je een rotvriendin hebt. Ze speelt jaren met de voeten van haar man, en ze denkt niet aan haar kind dat ze nu versleept in een slechte situatie omdat madam zo dom was om niks te regelen.

Wat mij betreft is ze zowel haar (ex)man als haar kind niet waard.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 11:22

nickyu schreef:
als je al twijfelt , laat staan er serieus over denkt ..
of je weg zou gaan ivm een ander
dan zit je huidige relatie toch niet goed genoeg om te blijven ??
of mis ik iets ... :=

Dat zou je zeggen... toch ken ik ook mensen die een prima relatie hadden en zijn weggegaan omdat het gras aan de andere kant toch wel groener leek... en als je dan achteraf naar de droge bruine grassprietjes of de mosplekken in dat grasveld vraagt, dan zijn het ontzettend kleine dingetjes die ze dachten niet te zullen hebben bij de ander.
Je weet pas wat je mist als je het niet meer hebt, zegt men... die mensen hebben spijt als haren op hun hoofd.
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 05-07-09 11:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 11:22

Bravespots, dat vind ik ook wel weer vrij heftig... Ten eerste weten we niet precies hoe het zit, de omschrijving hier klinkt een beetje warrig dus misschien is er nog wel veel meer aan de hand.

Ten tweede is het in relaties altijd lastig om te weten wat nou de goede keuze is, voor jezelf, voor de kinderen... Het lijkt mij heel waarschijnlijk dat het voor haar geen 'spelen' was maar gewoon echte oprechte onzekerheid... Dat maakt haar misschien naief, en de acties niet bepaald handig, maar niet tot een rotpersoon ofzo.

Ik vind dat hier heel erg naar geoordeeld wordt over iemand waarvan we nauwelijks wat weten - en fouten maken we allemaal, dat maakt niemand direct tot een slecht persoon of een onwaardige moeder. Wel hoop ik oprecht dat ze hiervan leert.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 11:26

Citaat:
en fouten maken we allemaal
:Y)

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 11:27

nickyu schreef:
Citaat:
en fouten maken we allemaal
:Y)

fouten maken is niet erg, de manier waarop je ermee omgaat wel...

Asjemenauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 11:30

Slachtoffers in dit verhaal ... dan zijn dat het kind en de bedrogen ex wiens gevoel al jaren word bespeelt als een soort van onbelangrijk balletje ofzo.
En wat de dame in kwestie betreft ... wat een dom dom wicht zeg!

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 11:31

Shadow0 schreef:
Bravespots, dat vind ik ook wel weer vrij heftig... Ten eerste weten we niet precies hoe het zit, de omschrijving hier klinkt een beetje warrig dus misschien is er nog wel veel meer aan de hand.

Ten tweede is het in relaties altijd lastig om te weten wat nou de goede keuze is, voor jezelf, voor de kinderen... Het lijkt mij heel waarschijnlijk dat het voor haar geen 'spelen' was maar gewoon echte oprechte onzekerheid... Dat maakt haar misschien naief, en de acties niet bepaald handig, maar niet tot een rotpersoon ofzo.

Ik vind dat hier heel erg naar geoordeeld wordt over iemand waarvan we nauwelijks wat weten - en fouten maken we allemaal, dat maakt niemand direct tot een slecht persoon of een onwaardige moeder. Wel hoop ik oprecht dat ze hiervan leert.

Ik baseer mijn oordeel op wat de TS schrijft, mocht dat niet waar zijn, dan trek ik mijn woorden terug.
Maar, ik vind dit niet zomaar een 'fout'. Zulke fouten mag je niet meer maken als je kinderen hebt. Je mag niet egoïstisch zijn als je een kind krijgt, dat is nu eenmaal één van de consequenties.

Waarmee ik niet bedoel dat ze in een ongelukkig huwelijk moet blijven voor het kind. Maar je huis en geldzekerheid opgeven voor een vage vent die zoveel maanden terug ooit had beloofd om te zorgen voor je, dat is imo gewoon dom. En je schaad je kind ermee.

Daantje1981

Re: Scheiden om een ander........NOOIT doen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 11:36

Een kind krijgen is een verantwoordelijkheid aangaan. En in dit verhaal gooit ze die verantwoordelijkheid helemaal weg en hangt het kind er maar bij.

Wat is die onafhankelijkheid toch belangrijk om in je leven te hebben. Zo blijkt maar weer...

Niet van de een naar de ander hupsen. Weten wie je bent en wat je wilt. Je eigen keuzes zonder tussenkomst van iets of iemand anders. Maar blijf aan je verantwoordelijkheden denken!!!!!

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 11:36

Klinkt als iemand die zich ergens helemaal instort

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 11:37

Tsja, ook miijn sympathie gaat uit naar de ex-man. Waar niemand eerlijk tegen is geweest en die goed genoeg was zolang zij geen ander kon krijgen. Bah. Dat soort spelletjes speelde ik toen ik 15 was, niet als ik 30 zou zijn, MET EEN KIND notabene!!!
Heel heeel heel Naief, vals, dom en gevaarlijk. Maar wel HAAR keuze.
De consequenties zijn voor haar. Die andere kerel zal ook wel een ei zijn, maar het is niet zijn verantwoordelijkheid, het is zogezegd niet zijn probleem....

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 11:53

Liezel1 schreef:
fouten maken is niet erg, de manier waarop je ermee omgaat wel...

Ik hoop dan ook van harte dat ze hier van leert.

Maar om iemand nu 'vals en gevaarlijk' te noemen, of 'dom dom wicht' vind ik wel wat ver gaan. Veel van dit soort situaties lopen uit de hand, juist omdat iemand niet durft te kiezen. Niet uit 'slechtheid' maar uit onzekerheid: ze wil de man niet kwetsen, zich met het kind niet in een onzekere situatie storten, je weet niet wat er gebeurt als je een relatie beeindigt... het is een flinke stap. Dat heeft allemaal niets met 'spelen met de voeten van de man' te maken, en alles met onzekerheid en twijfel.

Daar hoeven we helemaal niet zo onaangenaam over te doen, dat zijn realistische en terechte twijfels en het is helemaal niet makkelijk om daar de juiste weg in te vinden. Dat neemt niet weg dat ik de manier waarop niet handig vind.... maar onhandig en onzeker en twijfelend, is wel even iets anders dan vals, gevaarlijk, opzettelijk gemeen. En het maakt iemand niet meteen tot een onwaardige moeder, hooguit tot een moeder die nog veel kan leren. Ik hoop dat ze dat doet - maar ik zal haar als persoon niet veroordelen, en ZEKER niet als ik haar niet ken en de situatie maar via via hoor.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 12:30

Shadow0 schreef:
Niet uit 'slechtheid' maar uit onzekerheid: ze wil de man niet kwetsen, zich met het kind niet in een onzekere situatie storten, je weet niet wat er gebeurt als je een relatie beeindigt... het is een flinke stap. Dat heeft allemaal niets met 'spelen met de voeten van de man' te maken, en alles met onzekerheid en twijfel.

Ik vind het raar dat je net dit nu aanhaalt. Want hoe ik het zie is dit net waar ze niet aan twijfelt. Zonder problemen kwetst ze haar man, stort ze zich in een onzekere situatie met haar kind en beindigd ze haar relatie. En dat voor een vage vent met al even vage beloftes.

Als ze had getwijfeld had ze misschien eens zelf gezien wat ze nu zichzelf had aangedaan. Want ik kan er niet bij dat je realistisch naar jezelf kijkt en besluit dat je je laat afhankelijk maken van een zo'n 'vriend'.

Waarmee ik (nogmaals) zeker niet wil zeggen dat ze in het huwelijk moet blijven voor haar kind ofzo, maar ze moest zorgen voor een goede leef en financiele situatie voor haar en haar kind voor ze weg ging bij haar man.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 12:44

BraveSpots schreef:
Ik vind het raar dat je net dit nu aanhaalt. Want hoe ik het zie is dit net waar ze niet aan twijfelt. Zonder problemen kwetst ze haar man, stort ze zich in een onzekere situatie met haar kind en beindigd ze haar relatie.

Lees de beginpost nog een keertje door, dan lees je dat er in elk geval een boel twijfels waren. Het is moeilijk in te schatten wat iemand echt voelt en denkt, maar ik kan je wel verzekeren dat de keren dat mensen echt uit slechtigheid dingen doen heel beperkt zijn. Zo veel vaker - zeker in dit soort situaties - is het toch onvermogen waardoor mensen onhandige dingen doen. Waarom willen we daar zo graag het slechtste in zien?

Citaat:
Als ze had getwijfeld had ze misschien eens zelf gezien wat ze nu zichzelf had aangedaan. Want ik kan er niet bij dat je realistisch naar jezelf kijkt en besluit dat je je laat afhankelijk maken van een zo'n 'vriend'.

Echt niet? Jij hebt nooit in je leven zoiets meegemaakt, nooit dingen gedaan waarvan je achteraf wel inziet dat ze niet handig waren maar die je desondanks toch hebt gedaan? Dingen waar je tijden over getwijfeld hebt en dan toch nog de verkeerde manier gekozen? In dat geval: knap! Ik heb al zoveel dingen gedaan waarvan ik achteraf dacht: 'oei, dat had ik toch beter zus of zo kunnen doen'. En ja, ook wel grote dingen. Je twijfelt en piekert en raakt steeds onzekerder en door al dat twijfelen en piekeren verlies je juist het overzicht. (Waardoor je, bijvoorbeeld, niet beseft hoe afhankelijk je je opstelt. Ik denk niet dat ze bewust heeft gedacht: 'ja, goed idee, ik wil graag dat ik mij helemaal afhankelijk maak!'. Ik denk wel dat ze daar, door alle andere twijfels die je ook kunt hebben, simpelweg niet bewust over na heeft gedacht.

Citaat:
Waarmee ik (nogmaals) zeker niet wil zeggen dat ze in het huwelijk moet blijven voor haar kind ofzo, maar ze moest zorgen voor een goede leef en financiele situatie voor haar en haar kind voor ze weg ging bij haar man.

Dat had ze moeten doen, en moet ze nu alsnog doen.

Maar achteraf is het altijd zo makkelijk om te weten wat je had moeten doen (en vooral wat een ander had moeten doen...). Het is niet nodig en niet terecht om niet alleen haar handelen, maar ook haar als persoon te veroordelen.

joplin_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 12:48

Ik zou me niet al te druk maken hierover, het verhaal komt tenslotte niet uit the horses mouth so to speak.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 12:53

Sja ik kan weinig respect opbrengen voor de dame over wie de ts spreekt, mits het verhaal zo volledig is.

Het gras is altijd groener bij de buren, ik vind het meer dan naief , ronduit ongelooflijk dom, dat ze dr huwelijk opzegt voor iemand die ze al jaren niet gezien heeft , en alleen wat moeizaam mailcontact mee had..
Komop hey had ze nu echt gedacht dat die gozer haar en het kind van die ander, met open armen zou ontvangen en financieel zou steunen??
Ik zij de gek !

De grote verliezer in dit verhaal is het kind....

Natuurlijk ook de man waarbij ze weg is gegaan, maar die overleefd het wel. Een kind .. zonder geld ... zonder huis... een behoorlijk domme moeder... waar moet dat heen?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 12:55

Ik heb geen meedelijden met de moeder,gewoon erg naief geweest en ja dan moet je op de blaren zitten.

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 12:56

Als je niet gelukkig bent in je huwelijk moet je gan csheiden en eerst eens op eigen benen gaan staan! En aan je kind of kinderen denken! Die zullen het fijn vinden als mama bij de ene papa weggaat en verder gaat met de andere papa. Ook ik was tot twee keer toe niet gelukkig en heb nu weer voor mezelf gekozen!! Heb aanbod zat maar ik heb echt zoiets van eerst mijn kids en mezelf!!
En ja ook in mijn relatie heb ik aandacht zat gehad van andere vrienden. Omdat ze wisten hoe mijn relatie in mekaar stak. Maar nooit wat mee gedaan en weet je deze vrienden staan voor me klaar als het nodig is!! En niet om de sex of weet ik veel wat!!!

Dus laat je kennis eerst eens zorgen dat ze een huisje krijgt voor haar en haar kind! En haar leven op ralis krijgt zonder afhankelijk te zijn van wie of wat dan ook! Vind het zielig voor t schaapie die nergens iets aan kan doen!

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 13:02

Dat op eigen benen staan lijkt ze niet te willen.
Want dan kan ze niet meer parttime werken.
En het financieel onderhouden was zowel bij haar man als bij haar vriend een drijfveer voor de relatie.
Als geld de reden is van een huwelijk laten bestaan of naar een ander te gaan, dan vraag ik me af waar er liefde is.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-09 13:21

Ze vind het niet erg hoor dat ik er met anderen over praat.
Zo kan ik bepaalde dingen onder haar neus leggen. Dingen die ik al jaren roep!
Ik denk dat we allemaal een keer in de situatie komen dat er een ander in het spel is.
Ze heeft heel hard haar best gedaan haar huwelijk te redden. Na de geboorte van haar kind hebben ze elkaar 2 jaar niet gezien!
Zij wilde in therapie, haar man vond dat onzin.
Zij heeft echt haar best gedaan te veranderen. Ik heb het zelf gezien van afstand. Ze maakte nooit ruzie of zo. Voor de buitenwereld was dit het ideale stel. Ik had dit ook nooit verwacht, dit is eerder iets wat ik zou doen toen in een jaar of 20 was :P
Ze zijn gaan scheiden in samen overeenkomst. Ze waren het er dus beide over eens dat dit niet zou werken.
Tja, logisch, als je hart eenmaal bij een ander ligt.....
Ik heb het zelf meegemaakt met mijn ouders. Vanaf mijn 10e hadden die dagelijks ruzie. Ze zijn samen gebleven vanwege de KINDEREN!
Nou geloof mij maar, hadden ze gvd dit maar VEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL eerder gedaan dat scheiden.
Uiteindelijk zijn mijn ouders na 20! jaar huwelijk gescheiden (nu 5 jaar geleden) omdat mijn pa een ander had.
Mijn pa heeft ook nooit de ballen gehad om op zichzelf te gaan. Maar even buiten dat. Ik heb die man nog NOOIT zo gelukkig gezien.
Mijn oordeel hierover is simpel: volg je hart!
Zij zal er echt wel voor zorgen dat het kind er niet onder lijdt. Ze is volop aan het zoeken naar een fulltime baan en ook naar onderkomen. Op de camping kan je maar tot november of zo blijven?
En anders stapt ze wel naar het Leger des Heils of zo. Maar ik geloof niet dat haar ex man haar zoveel slechts toewenst. Volgens mij gaan ze redelijk oke met elkaar om (vandaar de snelle scheiding zonder teveel vechten).
Ze ziet gewoon in dat ze fout zit, ze heeft gewoon gevoelens voor iemand.
Tja om ze daar nu voor te veroordelen?
Maar ik ben bang dat ze nu als een idioot achter hem aan gaat.
Kan ze hem niet het beste na zijn laatste bericht doodzwijgen?

p.s. ik vergeet er helemaal bij te zeggen dat ze heeft toegegeven aan haar man dat ze verliefd op hem was. Zij heeft al 2x eerder willen scheiden, vorig jaar en het jaar daarvoor. Maar hij hield haar elke keer tegen. Huilen, dreigen dat ze haar kind niet meer zou zien, enz. enz.
2 vechten 2 schuld hé?

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 17:44

Volg je hart is zekerw eten altijd het belangrijkste..als je jezelf niet gelukkig kunt maken, dan za je kind dat ten aller tijden voelen, hoe goed je je best ook doet.
Het gaat hier alleen om het feit dat ze de man wie ze zo leuk vind, haar niet moet (nu iig) en ze nu op straat staat...je hart volgen op momenten dat het het beste is..scheiden is voor hun de beste oplossing, maar zó suffig dat ze alles achter heeft gelaten en volledig afhankelijk opstelde van iemand anders..oei oei oei.

Meeste parken mag je gehele jaar door wonen, op een paar weken na..kun je niet als postadres gebruiken, maar ze heeft vast/hopelijk nog ouders? Zal ze even moeten uitzoeken...naar het CWI voor inschrijving werk en begeleiding, gemeente voor aanvullende uitkering als ze niet meteen fulltime werk heeft gevonden..woningbouwvereniging (woningnet.nl) om je in te schrijven voor een woning...etcetc.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 17:56

Ik heb niet alles gelezen maar als ik het lees is ze niet om HEM gescheiden maar omdat ze ongelukkig was met de man waarmee ze getrouwd was.

Als ze een week met hem had geleefd en hij vond haar toch niks dan was het zeker ook een eikel om haar te dumpen. Relaties zijn geen garantie in het leven...

Oke hij heeft zijn relatie verzwegen maar als ze dat wel wist dan was ze bij haar huidige man gebleven? Nee dat is lekker...bij iemand blijven bij gebrek aan beter...

Nee ze heeft naar eigen ingeving gehandeld en misschien zag ze dingen die er niet waren...

In zo'n geval zou IK zorgen dat ik mijn eigen stekkie/baan etc heb en de relatiebreuk eerst een plaats geven en met de ander persoon in kwestie zien waar het schip strandt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 19:31

Wat een dom gedoe, ze heeft zich letterlijk in zijn armen geworpen, zonder dat hij er echt zelf moeite voor deed. Haar echtgenoot is al die jaren bedrogen.

Wie is hier het meest oneerlijk geweest? Dom egoïstisch vrouwke, maar als vriendin zou ik mij nog meer genaaid voelen als ik mijn verhaal op internet tegen kwam. Shame!!!

Liefde en vriendschap zijn dus illusies.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 20:10

russel schreef:
Wat een dom gedoe, ze heeft zich letterlijk in zijn armen geworpen, zonder dat hij er echt zelf moeite voor deed. Haar echtgenoot is al die jaren bedrogen.

Wie is hier het meest oneerlijk geweest? Dom egoïstisch vrouwke, maar als vriendin zou ik mij nog meer genaaid voelen als ik mijn verhaal op internet tegen kwam. Shame!!!

Liefde en vriendschap zijn dus illusies.

ze heeft zich idd letterlijk in zijn armen geworpen maar ze is nooit gevangen..

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 20:31

Of hij nou wel of niet voor haar zou kiezen... ze moet voor zichzelf en het kind zorgen en niet afhankelijk zijn van iemand anders.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 21:17

En ik maar denken dat dit soort dingen alleen bij Jerry Springer of Oprah gebeuren, zelfs op Bokt kan je ervan "genieten".