Aan alle ouders: wat vinden jullie hiervan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 09:18

Echwel schreef:
funnyhorses schreef:
[

Ik vind het maar pervers!!!

Pervers zit tussen de oren van volwassenen en als je zelf dat idee hebt breng je dat bij kinderen ook zo over,,
Waarom wordt bloot altijd met seks verward..

Waarom???
Omdat er altijd van die randdebielen rond zullen lopen die de fikken niet van kindertjes af kunnen laten!
Dus ik moet dan maar lekker vrij zijn met mn kind zodat zo'n varken beter toegang kan krijgen tot mijn kind of welk kind dan ook?
Het is daarom ook zeeeer zeker niet normaal als een school zonder toestemming van ouders kinderen bloot laat rondrennen,daarvoor is een school niet bedoelt dan ga je maar lekker naar een nudistenpark!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 09:20

Mijn dochter loopt ook gewoon in een zwembroekje, niet met bovenstukje (vindt ze niet lekker zitten). Moet ik me nu ook zorgen maken over eventuele pedofielen? :D
Jongens, laten we eerlijk zijn, pedofielen bestaan, maar ze lopen echt niet over rond. ;)

Overigens draagt ze ook vaak een t-shirtje tegen de felle zon. Ik maak me drukker over de te felle zon, dan over eventuele pedofielen, hoor. ;)

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 09:25

Twiggy2008 schreef:
Mijn dochter loopt ook gewoon in een zwembroekje, niet met bovenstukje (vindt ze niet lekker zitten). Moet ik me nu ook zorgen maken over eventuele pedofielen? :D
Jongens, laten we eerlijk zijn, pedofielen bestaan, maar ze lopen echt niet over rond. ;)

Overigens draagt ze ook vaak een t-shirtje tegen de felle zon. Ik maak me drukker over de te felle zon, dan over eventuele pedofielen, hoor. ;)

het gaat over het feit dat je kind ongevraagt bloot loopt op een schooltje!
tuurlijk loop ik ookniet de hele dag te denken van ;'oei als nu maar geen viezerik kijkt!Dan heb je geen leven meer.
Maar ik zou helemaal uitelkaar springen van woede als vreemde mensen mijn kind zonder mijn weten rond lieten lopen zonder kleren!
Dan is toch de hel los kan ik je zeggen!!!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 09:29

Al stop je een kind in een jutezak dan nog is het voor een pedofiel niet veilig

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 09:32

funnyhorses schreef:
het gaat over het feit dat je kind ongevraagt bloot loopt op een schooltje!
tuurlijk loop ik ookniet de hele dag te denken van ;'oei als nu maar geen viezerik kijkt!Dan heb je geen leven meer.
Maar ik zou helemaal uitelkaar springen van woede als vreemde mensen mijn kind zonder mijn weten rond lieten lopen zonder kleren!
Dan is toch de hel los kan ik je zeggen!!!

Nou zeg, doe je een beetje rustig aan. ;)
Hel los? Overdrijven is ook een vak, hoor. :+
Ik weet niet hoe jouw contact met school is, maar ik kan zeggen dat ik onze school inmiddels toch wel ken en ik ken de andere kinderen en ouders ook. Ik noem dat nou niet echt 'vreemden'. Ik kom er zo wat 4x per dag. :D

Bij ons gebeuren dit soort dingen niet ongevraagd en ik kan me niet voorstellen dat het op andere scholen wel zo gaat. Vorige week kregen we netjes een briefje een paar dagen van tevoren en ik heb er gewoon over gesproken met haar juf en met andere ouders. Zwemkleding aan, handdoekje mee en vooral een t-shirtje aan en insmeren. Want ik vond die zon erg heftig tussen 13.00 en 15.00 uur, al was er gelukkig ook schaduw op het schoolplein.

Ik denk dat TS gewoon even contact op had moeten nemen met school. Dan hadden we ons hier niet zo druk hoeven maken. ;)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 09:32

Echwel schreef:

Inderdaad.

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 09:38

Ik werk dus ook op een kinderdagverblijf, en zoals al eerder verteld rennen de kinderen daar in romper/onderbroek of luier.
Ik moet er niet aan denken dat onze kdv kinderen van 3 naakt rondrennen, niet in het etisch aspect, maar de zindelijkheid! Kinderen van 3 zijn niet allemaal zindelijk, iedereen weet dat je van een waterstraal sneller moet plassen. En dan nog maar een poepbroek buiten beschouwing gelaten.. Ik vind het niet praktisch!

Anderzijds heb ik er totaal geen problemen mee als mijn kind naakt zou rondrennen op peuterschool/crèche etc. Blijheid Vrijheid laat het er nog maar lekker van genieten. Nog niet op een plaats waar wij de normen en waarden hebben doorgedrukt.
Maar hier spreekt dan ook geen ouder maar een pedagogisch medewerker.

Daarnaast wil ik nog wel even benadrukken, dat in de theoretische zin van het woord (seksuele ontwikkeling) wel heel goed is hoe hier mee omgegaan wordt. Kinderen van die leeftijd hebben dus de behoefte voor naakt, geïnteresseerd in de genitaliën van beide geslachten. Ook zitten ze in de anale fase.
Pedagogisch gezien, is dit wel stimuleren van de ontwikkeling waarin het kind zit...
Maar da's voor de meeste ouders toch een broodjeaapgelul en niet van belang.

Anoniem

Re: Aan alle ouders: wat vinden jullie hiervan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 09:46

Ik heb een zoontje van 3 jaar en ik kan het niet waarderen dat mijn kind bloot op het schoolplein rond rent. De PSZ zit dan ook bij een basisschool in en langs een drukke weg.
Ik vind het niet meer dan normaal dat je als ouder in de gelegenheid wordt gesteld je kind een extra onderbroekje of zwembroek mee te geven, voor deze doeleinden.

Je zult zelf maar met seksueel misbruik te maken hebben gehad en het daarom niet fijn vinden dat je kind bloot op school rondloopt. Kinderen hebben misschien dan geen notie van het bloot zijn, maar ik heb er geen behoefte aan dat een volwassene verlekkerd naar mijn blote kind zit te kijken, ook al is die kans misschien klein.
Een school behoort het gewoon te vragen imo.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 09:56

Echwel schreef:

Dat is waar, máár ik denk ook aan foto's maken etc... *-:)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 10:02

En dat gebeurt op een strand waar je je kind bloot laat lopen niet?
Dit soort figuren kun je toch nooit ontnemen waar ze op geilen (helaas)
Maar om kinderen gelijk te leren dat bloot slecht is is ook niet goed, het is voor kinderen iets natuurlijks, seks getint maken wij volwassenen ervan..
kinderen spelen ook in hun ogen geen vieze spelletjes als ze bij elkaar kijken en voelen, gewoon ontdekken, vies zit tussen de oren bij de ouders

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 10:05

Dagmar_k schreef:
Daarnaast wil ik nog wel even benadrukken, dat in de theoretische zin van het woord (seksuele ontwikkeling) wel heel goed is hoe hier mee omgegaan wordt. Kinderen van die leeftijd hebben dus de behoefte voor naakt, geïnteresseerd in de genitaliën van beide geslachten. Ook zitten ze in de anale fase.
Pedagogisch gezien, is dit wel stimuleren van de ontwikkeling waarin het kind zit...

ik denk dat dat juist de reden is waarom ik het niet fijn zou vinden dat mijn kinderen naakt op een psz zouden rondlopen, ik vind dat zoiets aan de ouders is om hun kinderen alles over seksualiteit e.d. te leren.
daarom vind ik het ook niet fijn dat ze in de begingroepen van de basisschool al seksuele voorlichting willen geven.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 10:10

Echwel schreef:
En dat gebeurt op een strand waar je je kind bloot laat lopen niet?
Dit soort figuren kun je toch nooit ontnemen waar ze op geilen (helaas)
Maar om kinderen gelijk te leren dat bloot slecht is is ook niet goed, het is voor kinderen iets natuurlijks, seks getint maken wij volwassenen ervan..
kinderen spelen ook in hun ogen geen vieze spelletjes als ze bij elkaar kijken en voelen, gewoon ontdekken, vies zit tussen de oren bij de ouders

Ik zou 'mijn kinderen' ook nooit naakt op het strand laten lopen...
Door niet bloot in het openbaar aan te leren, hoef je niet gelijk aan te leren dat bloot slecht is.
Je kan er iets van maken dat het leuk is om je (nieuwe) zwembroekje te laten zien :P

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 10:45

In de begingroepen al beginnen met seksuele voorlichting vind ik ook onzin. Die kinderen zijn daar helemaal niet mee bezig, totaal onnodig.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 11:03

Twiggy2008 schreef:
In de begingroepen al beginnen met seksuele voorlichting vind ik ook onzin. Die kinderen zijn daar helemaal niet mee bezig, totaal onnodig.

Vandaar mijn opmerking dat wij volwassenen er seksgetint in zien..
Superwoman juist door nooit bloot te laten of te laten zien worden kinderen nieuwsgieriger en gaan ze rare dingen doen..

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 11:14

Ik denk dat je, zoals reeds eerder gezegd, het best direct contact met de school op had kunnen nemen.
Eerlijk gezegd vind ik het nogal vreemd dat ze alle kinderen zomaar in hun nakie laten rond huppelen.

Ik heb de kinderen groot maar hier op school kregen ze gewoon even een briefje mee met het verzoek om zwemkleding mee te nemen en een handdoek.
Zoveel moeite is dat toch niet?

Ik kan me goed voorstellen dat je er niet blij mee bent.

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 11:18

..op school weet ik niet goed hoe ik er over na zal denken..niet voor de kids zelf maar puur voor de omstanders,die idd foto's etc. kunnen maken of zich verlekkeren aan mn kind....maar voor de kinderen zelfs...lekker bloot hoor!...heb een tweeling en die lopen heel de dag naakt thuis...hup, lekker makkelijk en gelijk zinderlijk maken!

Nikitah86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 11:27

Ik zie eigenlijk het probleem niet zo, mits het niet aan een hele drukke weg is waar continu voorbijgangers langskomen..
Gewoon op het schoolplein lekker spelen met water? Heerlijk!
En als het spontaan besloten is omdat bleek dat de kinderen misschien wel echt een beetje duf werden van het warme weer dan hebben ze inderdaad niet de kans om te vragen of er een broekje meegegeven kan worden... En ach, het zijn maar kinderen, die hebben het niet eens door!

Dus wat mij betreft, tuurlijk was het een goede optie geweest om de ouders te vragen een broekje oid mee te geven maar ik zou er zelf op die leeftijd echt geen problemen mee hebben..

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 11:29

Jasmijn76 schreef:
..op school weet ik niet goed hoe ik er over na zal denken..niet voor de kids zelf maar puur voor de omstanders,die idd foto's etc. kunnen maken of zich verlekkeren aan mn kind....maar voor de kinderen zelfs...lekker bloot hoor!...heb een tweeling en die lopen heel de dag naakt thuis...hup, lekker makkelijk en gelijk zinderlijk maken!

mijn dochter van nog geen 2 rent hard naar binnen om op haar wc'tje te gaan plassen :D die loopt met dit weer ook hele dagen in dr blote kont, zowel binnen als buiten in de tuin

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 12:00

thuis op eigen terrein met ouders erbij moet men dat ook zelf weten.
Maar op een schooltje horen zulke akties niet thuis!
Zwemmen of met water knoeien is natuurlijk heerlijk voor kinderen maar dan wel in gepaste kledij,naakt hoort daar niet!
Bij "normale" mensen zal het zien van blote billetjes ook niks opwekken aan rare gedachten maar die mensen die een aangeboren afwijking hebben maak je het zo wel makkelijk.Dan is het de kat op het spek binden!

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 12:02

dus Soesita,nee het is niet normaal als men zoiets ongevraagd op school zou doen!
Vraag even na of het klopt wat je kleintje zegt en trek dan zelf je mening hieruit!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 12:06

superwoman schreef:
Echwel schreef:

Dat is waar, máár ik denk ook aan foto's maken etc... *-:)

Als ze in hun ondergoed door het water lopen, kijk je er ook dwars door heen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 12:08

Ik vind het alleen vreemd dat het niet vooraf gemeld is, misschien vergeten? Daar zou ik wel even wat van zeggen :)

Maar op zich vind ik het niet zo heel gek, op scouting had ik wel eens jochies van 6 die rustig nog naakt rondliepen omdat ze hun zwembroek wouden drogen :D
Je moet ook niet overal apen en beren gaan zien :)

Ik had ook niet altijd de zwemkleren mee op de kleuterschool, en geloof mij: een natte onderbroek zit écht vreselijk! Bovendien schijnt dat ook vreselijk door, als het door de zwaarte al niet afzakt. Al kregen mijn ouders wel altijd even een brief :)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 06-07-09 12:10, in het totaal 2 keer bewerkt

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 12:09

Elinaa schreef:
Dagmar_k schreef:

ik denk dat dat juist de reden is waarom ik het niet fijn zou vinden dat mijn kinderen naakt op een psz zouden rondlopen, ik vind dat zoiets aan de ouders is om hun kinderen alles over seksualiteit e.d. te leren.
daarom vind ik het ook niet fijn dat ze in de begingroepen van de basisschool al seksuele voorlichting willen geven.

Seksualiteit en vooral seksuele voorlichting is iets heel anders dan de seksuele ontwikkeling!!!
Als kdv-leidster (pedagogisch medewerkster) ben je opgeleid om te ondersteunen/te stimuleren/of bekend maken met de verschillende ontwikkelingsfases van een kind: o.a. Cognitieve ontwikkeling, sociale ontwikkeling, lichamelijke ontwikkeling en ook seksuele ontwikkeling.
Denk bijvoorbeeld aan de zelfredzaamheid of zelfstandigheid te stimuleren.
Seksuele ontwikkeling staat helemaal los van seks. Het gaat erom hoe een kind zijn lijf ontdekt.
Dit gaat niet bewust, maar spelenderwijs. Zelfs zonder je er wat aan doet gebeurt dit nog.
En natuurlijk is dat ook een taak van de ouders mits je over seksverwante onderwerpen praat, maar bloodheid e.d. staan hier helemaal los van!
Dit is iets wat wij er aangelinkt hebben.

Lees dit maar eens: seksuele ontwikkeling

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 12:32

ik bedoel het ook niet op die manier, weet ook even niet hoe ik het duidelijker uit moet leggen :o

ik snap natuurlijk wel dat kleine kinderen er niks seksueels in zien

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 12:48

Ok dan! :)

Het enige nare in deze situatie die TS omschreef, vind ik een (voormalig) priester die mee kan/zit te loeren..
Hoeft absoluut niks te betekenen. Maar kan mij voorstellen dat ouders daar een nare gedachtes bij hebben.
Ik denk dat ik hierover pas kan oordelen, zodra ik zelf kinderen heb. Maar dan heb ik het ook puur over dat iemand ongewenst mee kan kijken.
Naakt genieten van waterpret moet kunnen, thuis of ergens anders.

Misschien is het handiger voor beleid, of te zorgen voor goed omheinde tuin, en wanneer dit niet mogelijk is, dan andere maatregelen nemen (dus wél zwembroekjes/luiers etc)

Kijk, om ons leidsters hoeft niet drukgemaakt te worden. Wij moeten allemaal een verklaring omtrent goed gedrag inleveren, en dit kan alleen als wij niet in aanraking zijn geweest met jusitie (in die sferen).