vriend laat niks van zich horen ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wardie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 11:18

Nou, misschien ben ik een broodnuchtere onromantische muts, maar kom op zeg: half 4 geopereerd en vijf uur een smsje! Misschien dacht hij wel dat het uitslapen zolang zou duren en is de jongen gewoon kort van stof! Mijne gaat voor me door het vuur maar is ook geen held met telefoongesprekken of smsjes..
Wat ik niet uit het verhaal opmaak is of hij nog bij haar langsgeweest is met bosje bloemen ofzo, dat zou ik dan weer wel teleurstellend vinden als dat niet zo is.
In ieder geval had ik nooit zelf de eerste sms gestuurd, was wel benieuwd geweest hoe lang het anders geduurd had!

Palmera

Re: vriend laat niks van zich horen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 11:23

Tot nog toe heeft TS niets meer van hem gehoord.

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 11:24

Mayflower_ schreef:
Sorry maar ik had hem de deur gewezen. Als hij al zo met je omgaat.. Nee die types hoeven bij mij niet eens meer aan het bed te staan. :o

En wat als die jongen zich nou écht van geen kwaad bewust is? Sommige mannen zíen dit gewoon niet in, als je ze dat vertelt is het alsof er een wereld voor hun open gaat ;).
Wees duidelijk hoe hij jou blij kan maken (of waar hij jou niet blij mee maakt), en dan zou het best wel eens kunnen dat hij daar heus wel een stap (of meer stappen) extra voor wil doen.
Ik vind het ook wel een beetje apart, dat je op internet loopt te roepen dat je vriend een lül is, en je dat tegen hemzelf nog niet eens gezegd hebt. Wat voor kans heeft hij op deze manier?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 11:24

_Ella_ schreef:
Mayflower_ schreef:
Sorry maar ik had hem de deur gewezen. Als hij al zo met je omgaat.. Nee die types hoeven bij mij niet eens meer aan het bed te staan. :o

En wat als die jongen zich nou écht van geen kwaad bewust is? Sommige mannen zíen dit gewoon niet in, als je ze dat vertelt is het alsof er een wereld voor hun open gaat ;).
Wees duidelijk hoe hij jou blij kan maken (of waar hij jou niet blij mee maakt), en dan zou het best wel eens kunnen dat hij daar heus wel een stap (of meer stappen) extra voor wil doen.
Ik vind het ook wel een beetje apart, dat je op internet loopt te roepen dat je vriend een lül is, en je dat tegen hemzelf nog niet eens gezegd hebt. Wat voor kans heeft hij op deze manier?

Pcies!! +:)+

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 11:31

Yinnar schreef:
Ragnaaa schreef:
Dus ik denk dat je het niet persoonlijk moet aantrekken, hij heeft het vast niet met opzet zo gedaan.

Als hij van je houdt dan doet hij dit soort dingen niet! Ik vind dit persoonlijk niet kunnen. We hebben het wel over een ziekenhuisopname en niet over het vergeten of geen tijd hebben van het halen van een pond suiker bij de buurtsuper! Als hij als ik om uitleg vraag er heel laconiek over zou doen zou ik klaar zijn met zo'n egoïst. Het voorspelt dan niet veel goeds voor de toekomst. En het gaat op een gegeven moment zo irriteren dat je het niet meer pikt. En dan ga je alsnog uit elkaar. Waarom dan tijd verdoen aan zo'n persoon? Er zijn nog genoeg andere mannen die wel beschikken over medeleven en echt om hun vriendin geven.

Ik heb inderdaad iets te snel gereageerd. :)

Ik ben het met je eens dat je dit niet 'vergeet'.
Ik vind het dan ook absoluut niet acceptabel, dat schreef ik ook al in mijn vorige post.

Maar wat je eerste zin betreft, vind ik dat je ietwat kortzichtig reageert.
'Als hij van je houdt, dan..'
Je kan toch niet in zijn hoofd kijken?

Voor ons is dat heel moeilijk voor te stellen, en acceptabel en netjes is het allesbehalve, uiteraard. :n
Maar zoiets kán toch eens voorkomen?
Is hij dan al direct afgeschreven voor jou?
Maakt dat hem direct geen lieve jongen meer?
Verdient hij geen tweede kans meer?

Met de nadruk op 'eens', want als dit soort dingen vaker voorkomen, schort er inderdaad wat.

Maar ik denk dat het tijd is voor een góed gesprek, waarbij de TS heel duidelijk aan mag geven hoe ze hier over denkt. :j
Laatst bijgewerkt door Steentje op 03-07-09 11:33, in het totaal 2 keer bewerkt

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 11:32

_Ella_ schreef:
Mayflower_ schreef:

That's my point!

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 11:36

_Ella_ schreef:
Mayflower_ schreef:

Zij moest hem nog een smsje sturen met 'hou je wel van mij?' en als hij het zo druk heeft, dan maak je tijd. Een jongen kan dat zelf toch ook wel zien? Je kan op zijn minst als vriend zijnde een smsje sturen met 'Hoe ging de operatie?' Ik vind dat dat vanuit zichzelf mag komen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 11:38

Mayflower_ schreef:
Zij moest hem nog een smsje sturen met 'hou je wel van mij?' en als hij het zo druk heeft, dan maak je tijd. Een jongen kan dat zelf toch ook wel zien? Je kan op zijn minst als vriend zijnde een smsje sturen met 'Hoe ging de operatie?' Ik vind dat dat vanuit zichzelf mag komen!

Maar begrijpt hij door dat smsje wel dat ze bedoelt dat ze het erg vindt dat hij niks heeft laten horen? :n

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 11:39

Oef mannen.... heel herkenbaar. Wel heel anders maar van de week kwam de dierenarts voor mijn pony, ging helemaal niet goed, maar hij vraagt echt pas uren later hoe het eigenlijk gegaan was...
Moet zeggen dat ik het in jou geval wel heel erg vindt.. als mijn vriend dat had gedaan, had ie toch echt wel even de wind voor voren gekregen en was ik gaan twijfelen aan onze relatie. Misschien zijn mannen wel een beetje zo maar na een operatie is hij toch wel 1 van de eerste mensen waarvan je een berichtje verwacht..

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 11:41

Een smsje met 'houd je nog wel van mij' vind ik nou echt een typische vrouwen-actie. Via een omweg proberen de aandacht van je vriend te trekken. Zo werkt het gewoon niet in een relatie. Zeg wat je wil, dan weet die man ook waar 'ie aan toe is.

Hij zit gewoon fout door niets van zich te laten horen, maar de TS zit ook wel een beetje te mutsen met 'hou je nog van me-smsjes' en mopperen op internet over haar gemene vriend.

Als je ergens mee zit moet je het tegen hem zeggen. Zulke dingen lossen zich niet vanzelf op.

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 11:46

Sja... leerproces met vrouwen omgaan (of met ts in bijzonder)? Mijn vriend was daar vorig jaar ook anders in dan nu. Ik heb echt een schat, en hij heeft de wereld voor me over, maar soms komt dat gewoon niet in hem op. Als je duidelijk bent in wat je van hem wil, kan hij daar heus wel beter in worden op den duur.
Ik snap ook heel goed dat ts hier boos om is, maar om hem nou meteen de deur te wijzen... Heeft ze al tegen hem gezegd: ik had het fijn gevonden als je wat meer interesse had getoont? DAN kan hij iets doen aan zijn gedrag.
Ze zijn nog maar kort samen, hij kan toch niet aan de lucht ruiken hoe ts zich voelt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 11:47

En dan nog... Hoe oud is de jongen in kwestie? Heeft ie eerder relaties gehad? Uit wat voor gezin komt ie? Misschien komt ie wel uit een gezin wat al niet zo attent is in die dingen. Als ie dan ook nog niet eerder door exen op zulke dingen is gewezen en hij is nog maar 20 ofzo en dus vaak nog met veel andere dingen bezig... Iemand moet dan toch de 1e zijn die eens duidelijk tegen hem zegt van he jongen, het is vrij normaal dat je even vraagt hoe het gaat! Dat bereik je niet door een smsje te sturen waarin je alleen maar vraagt of ie nog wel van je houdt :n

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 11:47

Anoeska schreef:
Een smsje met 'houd je nog wel van mij' vind ik nou echt een typische vrouwen-actie. Via een omweg proberen de aandacht van je vriend te trekken. Zo werkt het gewoon niet in een relatie. Zeg wat je wil, dan weet die man ook waar 'ie aan toe is.

Hij zit gewoon fout door niets van zich te laten horen, maar de TS zit ook wel een beetje te mutsen met 'hou je nog van me-smsjes' en mopperen op internet over haar gemene vriend.

Als je ergens mee zit moet je het tegen hem zeggen. Zulke dingen lossen zich niet vanzelf op.

Juist....

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 11:48

Relaxed schreef:
En dan nog... Hoe oud is de jongen in kwestie? Heeft ie eerder relaties gehad? Uit wat voor gezin komt ie? Misschien komt ie wel uit een gezin wat al niet zo attent is in die dingen. Als ie dan ook nog niet eerder door exen op zulke dingen is gewezen en hij is nog maar 20 ofzo en dus vaak nog met veel andere dingen bezig... Iemand moet dan toch de 1e zijn die eens duidelijk tegen hem zegt van he jongen, het is vrij normaal dat je even vraagt hoe het gaat! Dat bereik je niet door een smsje te sturen waarin je alleen maar vraagt of ie nog wel van je houdt :n

dat bedoel ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 11:49

_Ella_ schreef:
Relaxed schreef:

dat bedoel ik

Ik zag idd dat we gelijk ongeveer hetzelfde hadden gepost :D

PRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 11:51

Nou eh man of niet dit is niet normaal, hij hoort er voor je te zijn, hij zou de gene moeten zijn die direct op de stoep staat zodra de operatie achter de rug is.
Dat zou iedereen zelfs elke man met slechts een klein beetje fatsoen doen..........
Mijn vriend die komt zelfs nog helemaal bezorgd langs als ik een simpel verkoudheidje heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 11:54

PRE schreef:
Nou eh man of niet dit is niet normaal, hij hoort er voor je te zijn, hij zou de gene moeten zijn die direct op de stoep staat zodra de operatie achter de rug is.
Dat zou iedereen zelfs elke man met slechts een klein beetje fatsoen doen..........
Mijn vriend die komt zelfs nog helemaal bezorgd langs als ik een simpel verkoudheidje heb.

En wat als niemand hem er ooit echt op heeft geattendeerd dat "het zo hoort...?"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 11:56

Relaxed schreef:
PRE schreef:

En wat als niemand hem er ooit echt op heeft geattendeerd dat "het zo hoort...?"

Als hij echt om je geeft dan had hij willen weten hoe het met je ging en dan had hij wat laten horen. En daar hoeft niemand hem op te attenderen

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 11:56

PRE schreef:

Ik zeg ook niet dat het normaal is, alleen hij zou de kans moeten krijgen om dit zelf ook in te zien.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 11:57

Relaxed schreef:
PRE schreef:

Het zo hoort?

We hebben het hier niet over etiquette. We hebben het over menselijke belangstelling. Als je dat al moet leren....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 11:58

breezy302 schreef:
Relaxed schreef:

Als hij echt om je geeft dan had hij willen weten hoe het met je ging en dan had hij wat laten horen. En daar hoeft niemand hem op te attenderen

Ben ik niet met je eens, je weet niet uit wat voor gezin hij komt en wat voor achtergrond hij heeft.. Als hij ouders heeft die weinig sociaal zijn weet hij gewoon niet hoe zoiets werkt. Zo iemand denkt hier niet uit zichzelf aan.. :n

PRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 11:58

Relaxed schreef:
PRE schreef:

Nou als je dat zelf niet kan nagaan.........

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 11:59

PRE schreef:

Sluit ik me helemaal bij aan! Er is geen excuus voor het feit dat hij niks van zich laat horen. Echt geen enkel excuus! En waarom moet je hem erop wijzen dat hij wel wat van zich mag laten horen? Dat heeft toch niks met opvoeding te maken? Hij lijkt mijns insziens een grote egoist die niks om haar geeft. Als een operatie van een vriendinnetje hem al niet deert???

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 12:04

Ragnaaa schreef:
Maar wat je eerste zin betreft, vind ik dat je ietwat kortzichtig reageert.
'Als hij van je houdt, dan..'
Je kan toch niet in zijn hoofd kijken?

Voor ons is dat heel moeilijk voor te stellen, en acceptabel en netjes is het allesbehalve, uiteraard. :n
Maar zoiets kán toch eens voorkomen?
Is hij dan al direct afgeschreven voor jou?
Maakt dat hem direct geen lieve jongen meer?
Verdient hij geen tweede kans meer?

Met de nadruk op 'eens', want als dit soort dingen vaker voorkomen, schort er inderdaad wat.

Maar ik denk dat het tijd is voor een góed gesprek, waarbij de TS heel duidelijk aan mag geven hoe ze hier over denkt. :j

Met het laatste ben ik het wel gedeeltelijk met je eens maar ik ben ook van mening dat hij dat ook uit zichzelf kan doen. Hij is geen kleuter meer maar een volwassen jongeman.

En ik vind dat zinnetje van mij zeker niet te kortzichtig. Als je van iemand houdt dan ga je voor die persoon door het vuur! Dan zal je die persoon niet laten barsten in een wat mindere periode terwijl ze je dan juist zo nodig heeft. Ik klink misschien een beetje drastisch maar ik kan me zo goed voorstellen hoe TS zich nu voelt. Terwijl een beetje interesse en aandacht van zijn kant al is het maar een kort belletje een wereld van verschil maakt. Maar zelfs daar is hij blijkbaar te beroerd voor!

PRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 12:08

Als je van iemand houd hoor je zeker door het vuur te gaan voor die gene.
Maar helaas is het vaak zo als het puntje bij het paaltje komt dat ze denken já barst.