Rijles & Afrijstress deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Saskiaatje

Re: Rijlessen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 17:28

Tijdje geleden reed ik zo'n zware regenval dat ik bijna niks meer kon zien, niet eens de achterlichten van mijn voorganger en dan nog op de snelweg ook, dat was pas eng. :=

En zaterdag in een verschrikkelijk dichte mist gereden op de snelweg, hartstikke eng. Maar toch ook wel weer leuk. :D

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 17:42

Ik heb in één van mijn eerste lessen noodweer gehad, zag echt helemaal niets meer. Niet zo'n hele fijne les was dat maar wel erg leerzaam. :j

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 18:15

Leuk zon topic :)
Kom even aanwaaien als jullie het niet erg vinden.
Moet ik me nog even voorstellen ofzo? :)

In oktober word ik 18 en nu wil ik graag weten waneer je mag beginnen voor je rijbewijs. Leren etc. Wanneer moet je je inschrijven bij een rijschool?

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 18:40

Kan iemand mij een kort overzichtje geven van wanneer je gas los moet laten, remmen of niets doen bij gevaarherkening? Ik meen dat ik dat ergens heb gelezen (en opgeslagen bij favorieten maar laptop is gecrasht dus alles weg).

Dirkje25

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 20:18

Ik ben geslaagd heuuuuuuuuuuu nu mag ik les gaan geven. Mijn leerling reed alleen een beetje te vlot door en ik had hem daar in moeten afremmmen. Ik dacht nou mooi een lekkere vlotte rit. Maar blijkbaar moet ik de leerling meer in toom houden. *D
Kan ik er wat aan doen dat het een jonge iets wat onstuimige jongen was.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 20:20

Nou, blijkbaar had je daar wel wat aan kunnen doen ja, zeggen dat 'ie wat rustiger moest rijden. :Y) :')

Gefeliciteerd!

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 21:14

Ik heb mijn les er op zitten!!
Het ging goed!! :), eigenlijk boven verwachting :)..

Ik heb volgende week donderdag ''proefrit'' en als die goed gaat, wordt er een examendata geprik! :D

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 11:44

Paula schreef:
Zo mijn instructeur had ruzie met de buschauffeur. :)) Hij vond dat die bus er wel langs kon, maar die chauffeur vond dat wij maar weg moesten.

En het viel hem mee hoe handig ik ben met de bijzondere verrichtingen. O:) En elke keer moet ik weer fileparkeren he, vind 'ie prachtig om te zien hoe goed ik dat doe.

haha dat fileparkeren wil bij mij niet :')
vorige keer voor de eerste keer gedaan, en na 3x luktte het pas

gevaarherkenning;
(lijste moet ik ook even onthouden haha)

Wanneer kiest u voor remmen, flink snelheid verminderen of geheel stoppen?
U kiest voor antwoord A: bij nadering van zwakke of instabiele weggebruikers, bij het rijden op smalle wegen, bij nadering tegenliggers op smalle wegen, bij obstakels op de rijbaan, bij slechte wegomstandigheden, tijdens het inhalen en tegemoetkomen van tegenliggers, bij nadering van onoverzichtelijke kruispunten, bij nadering van gevaarlijke kruispunten, bij rijden in de nabijheid van scholen, bij nadering spelende kinderen, bij nadering van onoverzichtelijke en/of scherpe bochten, bij grote snelheidsverschillen tussen bestuurders onderling en tijdens slechte weersomstandigheden.

Wanneer kiest u voor gas loslaten?
U kiest voor antwoord B als u de verkeerssituatie nog redelijk kunt overzien, de situatie eigenlijk geen direct gevaar oplevert, maar u het toch niet geheel vertrouwt.

Wanneer kiest u voor niets doen?
Als er geen direct gevaar aanwezig is, kiest u voor antwoord C. De verkeerssituatie is goed te overzien, er dus geen direct gevaar en er is voldoende ruimte op de weg om met dezelfde snelheid door te rijden. Er zijn geen grote snelheidsverschillen tussen de bestuurders en ook een inhaalmanoeuvre kan zonder problemen worden uitgevoerd.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 11:49

Dankje! Heb het meteen even opgeslagen. Waar heb je het vandaan? :)

Haha ik moest gisteren ook achter een andere lesauto wachten die ging fileparkeren. Die moest ook een aantal keer opnieuw steken. En m'n instructeur echt al aan het begin; 'Ja dat gaat mis'. En voordat het goed ging; 'Nu lukt het d'r wel'. Snap echt niet hoe hij dat dan al kan zien. En tegen mij; 'Zo hoort een meid file te parkeren'. :')

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 11:51

http://www.volkswagenrijbewijs.nl :)

haha ik had ook zo mooi toen ie ging uitleggen hoe ik moest keren op de weg,
waren er 2 andere lesauto's voor me en die moesten allebei zo keren

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 12:46

Zometeen weer rijles, na 2 weken niet te hebben gereden (instructeur was op vakantie en zijn vervanger vind ik een creap :P ). Ben benieuwd hoe het zal gaan :D

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 13:09

Nou ik mag maandag weer :P vandaag en morgen eerst even de 50e verjaardag van mijn pappie vieren :+

Ik moet echt een beetje op mijn snelheid letten bij rotondes (lees met 50 over een rotonde heen :+ )
En verder beter op de snelheidsborden letten :P

Ik mag eind september ergens afrijden, ik heb nu les sinds medio mei, ik heb nu 6 lessen gehad.

De broer van mijn vriend is voor de 5e keer gezakt voor zijn praktijk, het wil gewoon niet hijs is zo vreselijk zenuwachtig de eerste 5 minuten.

Dirkje25

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 13:13

Das echt balen al 5 keer gezakt man om ziek van te worden maar goed hij zal er ondertussen ook wel ziek van zijn denk ik.

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 13:19

Kan 'ie niet een aangepast rijexamen doen dan?

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 14:13

Dirkje25 schreef:
Ik ben geslaagd heuuuuuuuuuuu nu mag ik les gaan geven. Mijn leerling reed alleen een beetje te vlot door en ik had hem daar in moeten afremmmen. Ik dacht nou mooi een lekkere vlotte rit. Maar blijkbaar moet ik de leerling meer in toom houden. *D

Gefeliciteerd! In toom houden is wel handig, ja, anders zakt bij jou dadelijk iedereen omdat ze haasten of jagen of te hard rijden o.i.d. :P

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 14:15

ik ga volgende week weer beginnen...dit keer voor E rijbewijs :D eerst intakeles om te zien of het er allemaal nog goed inzit en welke cursus ik ga doen, moet 6 augustus in ieder geval afrijden...wordt wat! Vrees dat ik met 3 jaar rijbewijs m net iets te lang heb om alles nog volgens het boekje te doen...

Dirkje25

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 19:32

MonaLieske schreef:
Dirkje25 schreef:

Gefeliciteerd! In toom houden is wel handig, ja, anders zakt bij jou dadelijk iedereen omdat ze haasten of jagen of te hard rijden o.i.d. :P

Ja maar het is ook een beetje een rare setting je moet rijles geven aan iemand die zelf al lang zijn rijbewijs heeft en bovendien zelf ook bezig is om instructeur te worden. Ik had hem wel een keer gezegd dat hij niet 60 maar 50 moest rijden maar dat was blijkbaar niet genoeg. Ik kreeg ook nog aftrekpuntne omdat ik een stopwoordje zou hebben. Ik weet van niks en heel mijn omgeving weet van niks. Ik heb ze niet gevraagd of ze weten dat ik een stopwoordje heb maar gewoon gezegd wat ik tijdens de les 8x gezegd zou hebben. Nou de leerling wist van niks en mijn vrienden, familie enz., weten van niks. Maar ach ik ben geslaagd dus ik vind het prima zo.

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 19:52

Ik mag maandag weer om 15.30 uur :D

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 19:59

Dirkje25; gefeliciteerd!

Ik heb maandag om half 2 weer les.

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 20:02

Dwyne schreef:
ik ga volgende week weer beginnen...dit keer voor E rijbewijs :D eerst intakeles om te zien of het er allemaal nog goed inzit en welke cursus ik ga doen, moet 6 augustus in ieder geval afrijden...wordt wat! Vrees dat ik met 3 jaar rijbewijs m net iets te lang heb om alles nog volgens het boekje te doen...

Leuk hoor! Als ik straks geslaagd ben voor mijn rijbewijs wil ik na een tijdje ook wel voor mijn E gaan :D Lekker met de trailer op stap!

Dirkje25

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 01:11

Zaina schreef:
Dwyne schreef:

Leuk hoor! Als ik straks geslaagd ben voor mijn rijbewijs wil ik na een tijdje ook wel voor mijn E gaan :D Lekker met de trailer op stap!

Ja die wil ik ook nog hebben eigenlijk ( het instructiebewijs bedoel ik dan) er zijn denk ik veel mensen in de paardenwereld die een E rijbewijs zouden moeten hebben en er gewoon geen tijd voor nemen. En geen geld aan uit willen/kunnen geven.

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 11:38

Theorie-examen gepland, dinsdag 4 augustus om 10.30

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 12:54

Net 500 oefenvragen gemaakt voor theorie, en daarna 3 oefenexamens, alleen de oefenvragen waren tzelfde als in de examens, das wel minder. Maarrem 2 x 3 fout en 1 x 1 fout,
nog ff oefenen op trams enzo, moet echt rustig kijken want zie veel dingen over het hoofd :P .

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 13:53

oops en nu ben ik gezakt met 6 fouten voor mijn oefenexamen := Ik moet zeggen dat ik 44 goed toch ook al best knap vind :P maarrem hoeveel inzichtsvragne krijg je bij je theorie, want dat kan je niet oefenen he? Hoe kan ik me daarop voorbereiden en hoeveel fouten mag je hebben?

LePapillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 14:09

Leuk topic! :)

Ik word 15 juli 18 en heb 18 juli mijn eerste rijles om 15.00 uur!
Daarna 10 dagen op vakantie en dan volop lessen. Wil hem zo snel mogelijk halen!
Heb me ook al ingeschreven voor theorie-examen: 10 augustus.

Heb er onwijs veel zin in, maar vind het ook wel een beetje spannend :=