Als je kinderen eenmaal Nike Air dragen......

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:45

Charlenexx schreef:
Breezy302; Wat voor kleding draag jij dan? Naar wat voor feesten ga je en wat is je lievelingsauto?

Ik draag van alles, een spijkerbroek met een shirtje, een jurkje, een rokje, van alles eigenlijk. Mijn lievelingsfeesten zijn feesten waar je karaoke kan doen en er van alles wordt gedraaid, van skihut tot pop, van rock tot country, van hardcore naar klassiek. Mijn lievelingsauto is een....( ff denken) een jeep achtig geval of een cabrio, ik draag nu meestal teenslippers en johdpurs 8-) , in de winter mijn uggs. Wil je mijn pincode ook weten?

Dennis

Oeps, dan ben ik wel heel fout op het moment :P.

Heb een paar gif groene met blauwe randjes en stiksels uit Amerika (type basketbal schoen). Heb 10 jaar terug wel eens een paar met die raampjes gehad.
Heb altijd gympen met aparte/felle/opvallende kleurtjes (hiervoor een paar brandweer rode Nike's en een paar kanarie gele Puma's), dat hoort bij mij.

NathalietjeB

themuisje schreef:
ik denk wel dat als je ze draagt je toch wel bij een bepaald soort mensen hoort/wil horen. iniedergeval niet de mensen waar ik vrienden mee zou worden :n

dit vind ik dus ook boelshit dus wie lonsdale draagt of nikes hoort meteen thuis tussen een bepaald soort mensen??
ik draag soms lonsdale en draag nikes gewoon omdat ze mega lekker lopen..
en lonsdale is een boks merkt..

ik zou zeggen plaats me maar in een hokkie van rasist.
zolang ik het maar lekkere kleding vind. en me er prettig in voel.

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:46

PrinsesJ schreef:
er zijn wel wat voor oordelen hier te vinden .. :z ..

Ik draag al vanaf mijn 8ste(!!!!) nike's oftewel air max.. Dit i.v.m. met mij toen nog zeer zwakker enkels...
En ik draag ze zinsdien altijd bijna. Ik loop ook op hakken van 10 cm en noem maar op. Maar als ik mijn nike's aan doe kan ik er stad en land mee aflopen.

En ja ik heb ook lonsdale gedragen.. En dat terwijl mijn beste vriendin moluks is.. KNAP HE?!?! :+ ..

Als je even in de geschiedenis gaat kijken van het merk...:
Het is begonnen als een boks(kleding,attributen) merk..
Het werd bekend door het dragen van een bokser..
EEN ZWARTE!!!! ..
Er zijn heel veel vooroordelen tegen.. En als je tegenwoordig vraagt aan jongeren die lonsdale dragen waarvoor het eigenlijk staat.. Weten ze geeneens wat het merk betekend.. Maar het staat stoooeeerrr }:0 ..

Als je de wat ''oudere'' vraagt waar het merk voor staat zeggen ze je het zo. En als je vraagt waarom ze het dragen: Omdat het (voor het toen nog hakken :+ ) Makkelijk zat. En ook nog is een keer mooie kleding was/is..

Maar nu weer even ontopic:
Als mijn kind geboren word (ben alleen nog aan het oefenen :P ) Dan komt hij of zij eruit met een paar nike's aan de voeten :D .. Die kleintjes vind ik echt geweldig!! ..

En ook al zijn nike's helemaal ''uit'':
i'm walking down the street with my nikies ooonnnn *\o/* *\o/*

Misschien moet je niet de term "zwarte" gebruiken... Dat klinkt namelijk beetje fout...
Ze dragen het niet omdat het stoer is, maar omdat de modellen en lijnen van Lonsdale perfect past in de kleding die zij dragen... Bomberjacks e.d. tevens staat Lonsdale voor hen voor: Laat Ons Nederlanders Samen De Allochtonen Langzaam Executeren.

Anoniem

Santigo_ schreef:
Nou, zoveel mensen ken ik niet menino, die een negatief beeld hebben bij nikes. Maar dat zal dan ook wel weer liggen aan 'de mensen met wie ik omga'. Ook ken ik niet veel mensen die nikes associeren met gabbers of 'slechte' mensen.

dat schrijf ik zelf toch ook :+

toch zijn nikies wel een beetje het symbool geworden voor gabbers, dus in dat opzicht kan ik me voorstellen dat de vrouw in de OP het symbolisch bedoelde,

ik ken ook een hele boel mensen die meer casual zijn (zegmaar :') ) en een paar nike airmax hebben, maar daar zal die vrouw het wsl niet over hebben :+

Tivoli

Nike's zijn gewoon schoenen die een gemiddelde meid wel in de kast heeft staan,net als een paar pumps,laarzen en teenslippers...

E ja,je zou ook puma's kunnen kopen,of adidas... maar als we die mogen kopen,waarom dan geen nike's?

Als ik me zou moeten aanpassen op andermans vooroordelen kan ik alles wel weggooien: een piercing: dan ben ik aso, een ietwat laag uitgesneden shirt,dan ben ik een prutsmuts... ik hou van honda's ... dus ik ben een straatracer en rij altijd te hard.
Ik luister naar harstyle,dus gebruik ik XTC...

Met andere woorden,er bestaat over alles wel een vooroordeel,en daar ga IK mijn leven dus niet op aanpassen. :D

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:47

Menino schreef:
Santigo_ schreef:
Nou, zoveel mensen ken ik niet menino, die een negatief beeld hebben bij nikes. Maar dat zal dan ook wel weer liggen aan 'de mensen met wie ik omga'. Ook ken ik niet veel mensen die nikes associeren met gabbers of 'slechte' mensen.

dat schrijf ik zelf toch ook :+

toch zijn nikies wel een beetje het symbool geworden voor gabbers, dus in dat opzicht kan ik me voorstellen dat de vrouw in de OP het symbolisch bedoelde,

ik ken ook een hele boel mensen die meer casual zijn (zegmaar :') ) en een paar nike airmax hebben, maar daar zal die vrouw het wsl niet over hebben :+

Dan heb het verkeerd begrepen ;)

chitra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:47

Miracle_ schreef:
"...gaat het snel bergafwaarts, en komt er niks van ze terecht"
Hoorde ik een vrouw laatst opmerken.

Wat vinden jullie hier nou van?? Alsof kinderen door een bepaald merk schoenen "het kwade gaan zien" ? :')
(even ter informatie, draag ze zelf ook regelmatig)

Deze opmerking generaliseerd natuurlijk heel erg.

Maar ik wil even mijn mening duidelijk proberen te maken.

Kinderen (maar ook volwassenen) dragen dezelfde soort kleding als degenen waar ze tegenop kijken.
Waarom denk je dat de sterren eerst iets dragen, en dat de rest van de wereld volgt?

Nu draag jij de schoenen regelmatig, dus vinden de kinderen die schoenen vanzelf ook mooi, en willen ze ze graag ook gaan dragen. Totaal geen probleem natuurlijk!

Je moet pas een probleem van het dragen van Nike Airs (of lonsdale oid) als jij of familie of directe vrienden die je kent (en goedkeurt) ze niet dragen.
Waar komt het dan vandaan dat de kinders die schoenen graag willen dragen?

En als dan blijkt dat het 'gabber' groepje ze altijd draagt, kan het betekenen dat tegen die groep opgekeken wordt en dat ze daar graag bij horen. En dan klopt de opmerking "...gaat het snel bergafwaarts, en komt er niks van ze terecht". een heel stuk beter.

Dus ik vind de opmerking generaliseren, maar het is wel een opmerking met kern van waarheid. Waar komt de interesse in nieuwe kleding vandaan? Is de eerste vraag die je jezelf moet stellen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:48

themuisje schreef:
kan er trouwens echt niet over uit hoe bekrompen mensen zijn, aan de reacties hier te lezen al! waarom zijn jullie zo? Een homo of een travestiet is zeker al helemaal niet welkom in jullie kringen! Bah...

hier zeg je toch dat toch echt !! en weetje wat ? je doe me er ontzettend pijn mee omzoiets te zeggen !

Waar staat jou naam dan? zal ik mijzelf nog eens even quoten en ik citeer:

kan er trouwens echt niet over uit hoe bekrompen MENSEN zijn, aan de reactie(S) hier te lezen al! waarom zijn JULLIE zo? Een homo of travestiet in al zeker helemaal niet welkom in JULLIE kringen! Bah...

Nu ga ik echt niet meer op jou reageren.

Meraki

_Tivoli_ schreef:
Nike's zijn gewoon schoenen die een gemiddelde meid wel in de kast heeft staan,net als een paar pumps,laarzen en teenslippers...

E ja,je zou ook puma's kunnen kopen,of adidas... maar als we die mogen kopen,waarom dan geen nike's?

Als ik me zou moeten aanpassen op andermans vooroordelen kan ik alles wel weggooien: een piercing: dan ben ik aso, een ietwat laag uitgesneden shirt,dan ben ik een prutsmuts... ik hou van honda's ... dus ik ben een straatracer en rij altijd te hard.
Ik luister naar harstyle,dus gebruik ik XTC...

Met andere woorden,er bestaat over alles wel een vooroordeel,en daar ga IK mijn leven dus niet op aanpassen. :D

OOoooooh dan ken ik er nog wel één.. ik loop op Outdoor feesten meestal met een zonnebril op.
Dus ik sta dan altijd strak! :wow:

daban

Kom eens hier waar ik woon kijken iedereen loopt nikes met lonsdale ook mijn halfbloed kindjes, straks als ik naar nl ga laat ik ze er mooi in lopen.
Vind het belachelijk dat achter alles wat gezocht word nog even en je kunt beter weer naakt over straat

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:50

daban schreef:
Kom eens hier waar ik woon kijken iedereen loopt nikes met lonsdale ook mijn halfbloed kindjes, straks als ik naar nl ga laat ik ze er mooi in lopen.
Vind het belachelijk dat achter alles wat gezocht word nog even en je kunt beter weer naakt over straat

En maat 38 hebben, en er zeer verzorgd uitzien.. want anders krijg je dáár weer gezeur over

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:50

Charlenexx schreef:
Misschien moet je niet de term "zwarte" gebruiken... Dat klinkt namelijk beetje fout...
Ze dragen het niet omdat het stoer is, maar omdat de modellen en lijnen van Lonsdale perfect past in de kleding die zij dragen... Bomberjacks e.d. tevens staat Lonsdale voor hen voor: Laat Ons Nederlanders Samen De Allochtonen Langzaam Executeren.

Tuurlijk :roll:
En Adidas betekend : Alle Domme Idioten Doen Aan Sport :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:51

Miracle_ schreef:
Menino schreef:

ja je kan een hakenkruis ook echt een praaachtig symbool vinden, maar als je een shirt aantrekt met een groot hakenkruis gaan mensen wel een mening over je vormen..
En een fjord wekt nou niet direct hele negatieve associaties op, nikies en lonsdale kennelijk wel...
persoonlijk zou ik er niet mee geassocieerd willen worden dus draag ik het niet,

Mss trek jij je niets van die negatieve beeldvorming aan, en dat is je goed recht natuurlijk.. Maar je bent wel een uitzondering dus zullen mensen wel gaan denken dat jij het prima vindt om daar mee geassocieerd te worden

overigens vind ik Nike airmax niet echt een heel goed voorbeeld, ik ken meer niet-gabbers met nike airmax dan wél gabbers, denk ook dat de vrouw waar het in de OP over gaat het meer symbolisch bedoelde..

Het was maar een voorbeeld..
En ze bedoelde het niet bepaald symbolisch, voora; te horen aan de toon waarop ze het zei, en de klemtonen.

En de Nike Air waren ook niet echt als voorbeeld van racisme bedoeld, het ging mij meer over vooroordelen.

ik snap dat het 'maar' een voorbeeld is, maar áls je dan een vergelijkingen maakt moet je het wel goed doen, dit vond ik niet echt een heel goed voorbeeld namelijk :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:51

daban schreef:

Als je dan in Nederland komt wordt er vast over je gezegt dat jij je kinderen haat, zo zie je maar hoe bekrompen mensen zijn. waarom nemen mensen niet de tijd om anderen te leren kennen in plaats van alleen maar op het uiterlijk af te gaan! soms laat ik mijn hond zelfs uit in een trainingsbroek! Nou dan ben ik echt aso, heb ook een stafford dus dan heb je het al helemaal gedaan!

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 13:51

Charlenexx schreef:

Ik heb zelf ook lonsdale gedragen, maar bij stond Lonsdale echt niet voor het bovenstaande! Dat heeft een of andere "grapjas" (dacht ie) ooit bedacht, en dat hebben de rest van de "grapjassen" overgenomen.
Dit zijn ook echt nog de jonkies die totaal geen idee hebben van waar ze nou eigenlijk mee bezig zijn, die dat gebruiken. Volgens mijn idee dan...

@Tivoli, Idd := En wibra voor : Wij Idioten Bieden Rotzooi Aan, en Kappa voor : K*t Allochtonen Per Persoon Afschieten..
Zo'n onzin vind ik dat!!

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:52

Is dat erg dan om XTC te gebruiken? Waar hoor je dan bij als je dat doet? Word je dan ook afgeschreven omdat je drugsverslaafde bent??

996981

nou mischien moet ik dan toch maar zeggen waarom ik zo '''tegen'' nikes ben om de rust te bewaren. want jullie zijn mij nu vast als iemand die alles en iedereen discrimineert.

mijn broer was vroeger altijd al anders, droeg andere kleren en andere schoenen (lees geen nikes) en om die reden werd hij ontzettend gepest. nouja het was geen pesten meer (lees met leren touwtjes slaan de deur tegen hem aan spijten hem in elkaar slaan en dat filmen etc) en door wie ? juist, de mensen met lonsdale en nikes. en wat blijkt nu ? hij is homo.

dat is de reden waarom het mij zo ontzettend pijn doet dat er gelijk met homo's word gegooit als het gaat om je vriendenkring.

maar ik kan mensen met londale en nikes dus niet meer zien hoe ze echt zijn. omdat de ervaringen die ik er mee heb slecht zijn.

ik hoop dat jullie het nu snappen Y;(

Meraki

Citaat:
Het merk wordt in Nederland, tegen wil en dank, in verband gebracht met neo-nazisme en extreemrechts, omdat dit merk zich door sommige neonazi's als een soort 'huismerk' is toegeëigend: onder een halfopen jas blijven van de naam slechts de letters NSDA zichtbaar, wat aan de NSDAP doet denken. Een gedeelte van de Lonsdaledragers ontkennen echter extreemrechtse sympathieën te hebben en verklaren het merk alleen te dragen omdat zij het mooi vinden. Lonsdale zelf is niet blij met dit imago en probeerde dit dan ook te veranderen, door bijvoorbeeld het uitbrengen van een t-shirt met de tekst "Lonsdale loves all colours" en het steunen van anti-racismedemonstraties.

In Nederland maakten in januari 2005 twee Groningse disco's bekend bezoekers die kleding van het merk Lonsdale of Karl Kani dragen, de toegang tot de disco te willen ontzeggen. Koninklijke Horeca Nederland had geen bezwaar tegen het verbod, omdat er niet op huidskleur, ras of geloof gediscrimineerd wordt, maar op kleding. De betreffende discotheken deden een vooraankondiging van het in te voeren verbod. Hier gingen de media uitgebreid op in. Deze actie had grote tumult vanuit de samenleving tot gevolg. Naar aanleiding hiervan is het verbod in allerijl teruggedraaid.

Half april 2005 maakte kledingketen London Mode bekend dat het stopt met de verkoop van Lonsdale in Nederland, vanwege de associatie met rechts-extremisten. Directeur Paul Compagne van London Mode reageerde boos op de politiek en de media: "Wij willen niet stoppen met de verkoop van Lonsdale, want het is geen racistisch merk. Maar als zelfs een minister de term 'Lonsdalers' als aanduiding voor extreemrechtse jongeren gaat gebruiken, is er geen houden meer aan."

Uit een rapport uit 2005 dat is opgesteld door de AIVD bleek dat het merk Lonsdale onterecht wordt betiteld als extreemrechts. Volgens de AIVD is het overgrote deel van de 'Lonsdalejongeren' namelijk niet rechts-extremistisch en is er zeker geen sprake van een landelijke organisatie van jongeren. Ook worden zij niet massaal en systematisch gerecruteerd door extreemrechtse partijen. Volgens de AIVD zijn de problemen met de Lonsdalejongeren in de media uitvergroot. Uit het rapport blijkt dat slechts een klein percentage (5%) van de gabbers daadwerkelijk een racistische ideologie aanhangt. Wel zijn xenofobie, nationalisme en frustraties over de multiculturele samenleving volgens de AIVD 'breed gedragen gevoelens' binnen de gabbercultuur.

Bron: Wikipedia.nl
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lonsdale

@ Themuisje, begrijpelijk.. maar dan nog..dat is jou ervaring met die jongeren. Ik kan je al een A4 volkliederen, met mensen die ik ken in mijn omgeving die ook die schoenen dragen en kleding maar die nog geen vlieg kwaad doen.
Laatst bijgewerkt door Meraki op 29-06-09 13:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:53

Snap echt niet dat mensen altijd zo'n drama maken over Londsdale..
Het is gewoon een merk en sommige mensen vinden het nou eenmaal mooi. Vind het zo achterlijk dat mensen gelijk gaan roepen dat je een rascist bent als je londsdale draagt.
En die tekst waar het zogenaamd voor staat.. sja.. zo kan je op elk woord wel iets rascistisch maken van de letters

Het enige wat ik mijn kind ooit zal verbieden om te dragen zijn te korte truitjes/rokjes ed.
Vind al die fel gekleurde sneakers van nu trouwens super! Het is dat ik ze belachelijk duur vind anders had ik ook een paar in huis.
Laatst bijgewerkt door Kimbers op 29-06-09 13:55, in het totaal 1 keer bewerkt

daban

breezy302 schreef:
daban schreef:

Als je dan in Nederland komt wordt er vast over je gezegt dat jij je kinderen haat, zo zie je maar hoe bekrompen mensen zijn. waarom nemen mensen niet de tijd om anderen te leren kennen in plaats van alleen maar op het uiterlijk af te gaan! soms laat ik mijn hond zelfs uit in een trainingsbroek! Nou dan ben ik echt aso, heb ook een stafford dus dan heb je het al helemaal gedaan!

Nieet dus waar mijn ouders wonen word zelfs vaak gevraagd of ik lonsdale spul hier vandaan wil mee nemen voor ze.
En dat zijn dus hollanders en antilianen die het vragen, wat ik verstuur het zelfs naar mijn mans land omdat het super mooi blijft

Anoniem

Charlenexx schreef:
Is dat erg dan om XTC te gebruiken? Waar hoor je dan bij als je dat doet? Word je dan ook afgeschreven omdat je drugsverslaafde bent??

( zelf gebruik ik trouwens niets) maar blijkbaar wel, 1x een pilletje slikken maakt je blijkbaar gelijk een junk. En waarom vroeg je eigenlijk naar mijn lievelingsauto enzo? Wil eigenlijk wel een reactie op mijn antwoord *D

ozzyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:54

Citaat:
Bomberjacks e.d. tevens staat Lonsdale voor hen voor: Laat Ons Nederlanders Samen De Allochtonen Langzaam Executeren.

Zo kan ik er nog wel eentje bedenken, Adidas staat voor Alle Domme Idioten Doen Aan Sport.

Schaatser Shany Davis, een donkere Amerikaan, loopt trouwens ook in Lonsdale. Zelfs op de grote toernooien. Lonsdale en Nike.

Themuisje, doe niet zo sielugh over homo's. Mijn zoon is een homo, en die is echt niet geslagen met touwtjes en deuren.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:55

ozzyhorse schreef:
Citaat:
Bomberjacks e.d. tevens staat Lonsdale voor hen voor: Laat Ons Nederlanders Samen De Allochtonen Langzaam Executeren.

Zo kan ik er nog wel eentje bedenken, Adidas staat voor Alle Domme Idioten Doen Aan Sport.

Schaatser Shany Davis, een donkere Amerikaan, loopt trouwens ook in Lonsdale. Zelfs op de grote toernooien. Lonsdale en Nike.

Themuisje, doe niet zo sielugh over homo's. Mijn zoon is een homo, en die is echt niet geslagen met touwtjes en deuren.

aaargh laat ook maar :(

PrinsesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:55

Charlenexx schreef:
PrinsesJ schreef:
er zijn wel wat voor oordelen hier te vinden .. :z ..

Ik draag al vanaf mijn 8ste(!!!!) nike's oftewel air max.. Dit i.v.m. met mij toen nog zeer zwakker enkels...
En ik draag ze zinsdien altijd bijna. Ik loop ook op hakken van 10 cm en noem maar op. Maar als ik mijn nike's aan doe kan ik er stad en land mee aflopen.

En ja ik heb ook lonsdale gedragen.. En dat terwijl mijn beste vriendin moluks is.. KNAP HE?!?! :+ ..

Als je even in de geschiedenis gaat kijken van het merk...:
Het is begonnen als een boks(kleding,attributen) merk..
Het werd bekend door het dragen van een bokser..
EEN ZWARTE!!!! ..
Er zijn heel veel vooroordelen tegen.. En als je tegenwoordig vraagt aan jongeren die lonsdale dragen waarvoor het eigenlijk staat.. Weten ze geeneens wat het merk betekend.. Maar het staat stoooeeerrr }:0 ..

Als je de wat ''oudere'' vraagt waar het merk voor staat zeggen ze je het zo. En als je vraagt waarom ze het dragen: Omdat het (voor het toen nog hakken :+ ) Makkelijk zat. En ook nog is een keer mooie kleding was/is..

Maar nu weer even ontopic:
Als mijn kind geboren word (ben alleen nog aan het oefenen :P ) Dan komt hij of zij eruit met een paar nike's aan de voeten :D .. Die kleintjes vind ik echt geweldig!! ..

En ook al zijn nike's helemaal ''uit'':
i'm walking down the street with my nikies ooonnnn *\o/* *\o/*

Oke is had misschien ''die term'' niet moeten gebruiken.. Maar zo weet iedereen hier wel waar ik heb over heb ..
En dat van Laat Ons Nederlanders Samen De Allochtonen Langzaam Executeren .. Heeft het merk niet verzonnen toch ..
Zo zijn er nog wel veel meer van die zinnetjes op lonsdale..

weer even ontopic ...

Volgens mij is er hier één iemand die zich eigen heel erg op zijn/haar teentjes getrapt voelt ..
Maar volgens mij is dit nog steeds een vrij land en mag iedereen denken wat ze willen ..

Zo vind ik het EXTREEM KROM(!!!!) Dat mensen hun kindereen geen nike's laten dragen omdat ANDERE mensen dan misschien zullen denken dat ze wat tegen allochtone mensen hebben ..
En zo geld het zelfde voor lonsdale .. HOE KROM KUN JE DENKEN ALS MENS?!?!?!? ..

Hoe bedoel je vooroordelen?!?!?!?.. Vraag eerst is aan die persoon hoe en waarom.. En trek dan je oordeel ..

En mijn kindjes ..: ook al loopt mijn ZOON op NAALDHAKKEN!! Als hij dat het fijnst vind moet ie dat doen