Spookhuizen in Nederland?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 08:40

Mijn ouders hebben tijdelijk een huis gehuurd dat naast een kerk lag. Het had allemaal kamertjes, en als je naar de slaapkamer van mijn ouders moest, moest je door een andere kamer heen.(dus lag echt achterin het huis) In die slaapkamer zaten schotten onder het schuine dak waar mijn ouders bij de verhuizing allemaal kinderspulletjes gevonden hebben. Er waren 2 toegangsschotten die op slot konden en er zaten allemaal kinderhandafdrukken binnenin de schotten. S'nachts hoorde mijn ouders kinderen rennen en gillen over de gang. M'n moeder voelde bijna elke avond de aanwezigheid van iets en het gebeurde regelmatig dat ze over haar hoofd werd geaait. Bijna elke avond werd er keihard op de deur gebonkt (slaapkamerdeur) terwijl mijn ouders er met z'n 2-en woonde. Een maal is het rolluik s'avonds naar beneden gevallen (terwijl koord gewoon heel was, de volgende ochtend kon ze hem gewoon omhoog halen). S'avonds knipperde regelmatig lampen, knalde de deuren dicht en als je daar in huis was had je steeds het gevoel achterom te moeten kijken. Er was een kamer beneden, een slaapkamer met daar een deur naar een soort verlaagde kamer (geen kelder, daar was het te ondiep voor), die slaapkamer heb ik gelegen toen ik uit het ziekenhuis kwam. Voordat ik erin ging hebben we eerst die deur naar die kelder gebarricadeerd. Zodra je die deur namelijk opendeed voelde je je echt angstig worden, het voelde of iemand je bij je keel pakte.
Mijn ouders kwamen van buiten het dorp en toen mensen vroegen waar ze nu dan woonde en ze noemde de straat + huisnummer (of uitleg van het huis) waren heel veel mensen die ineens afhaakten of begonnen te hakkelen. Viavia kregen m'n ouders wat vage opmerkingen over het huis en ze konden eruit opmaken dat er een dominee had gewoond die zich graag aan kinderen vergreep. Het preciese verhaal is nooit naar boven gekomen dus het blijft gissen. Ben blij dat ze uit het huis wegzijn in ieder geval.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 08:43

ik lees hier toch best enge verhalen,vooral gisteren rond 2330 vond ik ze eng. :D
Maar Ymke,dat is wel creepy inderdaad...

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 08:47

Bah wat een enge verhalen hier.
Even vlug op de site gekeken, in spijkenisse een spookhuis? Met spookhond en spookpaard... Brr als je die teksten leest van die mensen die daar waren.

Zelf hebben wij ook in een oud huis gewoont. Er heerste alleen veel negativiteit. Toch maar iemand laten komen; bleek dat heel wat jaren geleden een jongetje vermist werd. Ouders woonden in mijn huis en jongetje is spoorloos verdwenen in die omgeving.
Het 'spook' dat er zat was dus de moeder die nogsteeds opzoek was naar haar zoontje.
Mijn stiefbroertje toen de tijd voelde zich altijd prettig in ons huis. Dat kwam omdat die 'spook' hem beschermde.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Spookhuizen in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 08:59

Ymke := Wat een verhaal zeg!
Het spookhuis van Spijkenisse is inderdaad een hele bekende :j
Hij is zelfs weleens in het journaal geweest :D

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 09:11

Oooh Ymke bah! Dit is een scenario voor een film joh :=

sabje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 09:18

hihihi ik ben heel blij met deze topic :D Ik voel zelf ook veel dingen en maak ook wel veel mee.Ik volg deze topic dus echt wel

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 09:19

Behoorlijk ja :D Het gekke is dat het huis niet eens zo heel erg oud is (1950 ofzo) en ik dacht altijd dat het alleen bij oude huizen voorkwam :+

LotusT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 09:26

Vind het ook erg interesant, al die verhalen,brr..
Zelf heb ik niet echt iets meegemaakt...(gelukkig niet)
Dat filmpje over het spookhuis in huissen vond ik wel leuk, woon er een paar km vanaf.
Kende wel verhalen over, dat het er spookte enzo.... :\

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 09:45

Ik was bij het muiderslot geweest met school, dat was vroeger een gevangenis waar mensen echt slecht werden behandeld. Ik voelde mij meteen al heel erg naar toen ik daar binnenkwam, want we hadden een rondleiding erdoor. Dus wij met zijn allen moesten we in zo'n gevangenis staan en ik werd heel benauwd, ging paniekeren, vooral toen iemand voor de grap de deur dicht wilde doen. Heb héél snel iedereen weggeduwd en ben naar buiten gerend, huilend :o . Ik kon gewoon voelen wat daar gebeurd was, daar hoefde ik niet eens die rondleiding voor. voorderest ken ik nit echt spookhuizen :P

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 09:53

Ik begon in dit topic over een heel bekend spookhuis, maar ik vergeet mijn eigen ervaringen !

Ik lijk het wel aan te trekken, maar heb in 3 verschillende huizen spookactiviteiten meegemaakt.

In mijn vorige huis,waar ik samen met mijn ouders woonde spookte het ook.

Het huis op zich was niet erg oud, ik denk 30 jaar ofzo. Maar er was wel veel gebeurd, kogelgaten in de ramen en er had vroeger een schuur gestaan die helemaal was afgebrand, in brand gestoken.
Er had een louche autohandelaar gewoond.
Toen wij het kochten stond het huis ook al een hele tijd te koop.Terwijl het een prachtig huis was met een flinke tuin.

Het huis kende vele vertrekken, zo hadden we 5 slaapkamers, twee badkamers, nog een ruime zolder en een kelder waar je feestjes in kon houden (even ter illustratie :P )

Het was een groot oud huis,slecht geisoleerd, maar ook zomers was het ijskoud binnen. Het werd er echt niet warm, zelfs niet zomers met alle ramen en deuren open.
Slapen deden we bijna allemaal slecht daar, op mijn vader na.
Ik had altijd de meest vreselijke nachtmerries, moorde in mijn slaap allemaal mensen uit, en smorgens werd ik panisch wakker , voelde me zo schuldig dat ik die mensen had vermoord.

Ook zagen smam en ik vaak schimmen, en kraakte en piepte het huis ook vaak (maar ja toen schreven we dat af omdat het een oud huis was)
Ook had ik vaak snachts bezoek, dan voelde ik alsof iemand op mijn dekbed kwam zitten. We hadden toen al veel katten, dus dan dacht ik dat het een kat was, maar voelde ik, dan was er niets??
Toen schreef ik het af als pubertijd, waanbeelden ofzo.
Pas veel later heb ik een foto van mijn slaapkamer laten lezen door paragnosten.
3 verschillende paragnosten kwamen allen met hetzelfde antwoord...
Er hingen verschillende entiteiten op die plek, een piloot die er was neergestort in de oorlog (wil dat graag nog eens gaan uitzoeken in het stadsarchief) en onder andere een jong meisje...
Alledrie de paragnosten kwamen dus met deze twee entiteiten.
De piloot was verward, en omdat ik er gevoelig voor was, liet hij mij dromen wat hij had meegemaakt (oorlog-mensen doden)
Want vanaf het moment dat ik verhuisde, waren mijn nachtmerries totaal verdwenen !

Het was voor mij heel fijn om te horen dat ik dus niet gek was, en dat er echt wat zat in dat huis, en dan met name in mijn kamer omdat ik er voor openstond.
Er wonen nu andere mensen in het huis, durf niet te vragen of hun er ook last van hebben,maar ben daar wel benieuwd naar natuurlijk.

Het tweede spookhuis was een heel oud, heel klein huisje op het boerenbedrijf van de broer van mijn toenmalige stagebieder (paardenbedrijf)
Ik mocht in dat huisje slapen, omdat elke dag op en neer toch wel een heel gesjouw was anders.
In dat huisje bonkte het regelmatig ontzettend hard.
Boenk boenk boenk boenk. Een vast ritme, wind of geen wind.
Het was te dof om van verwarmingsbuizen te komen. Sterker nog, er waren geen verwarmingsbuizen, het huisje had geen centrale verwarming.
Als er anderen bij waren, hield het zich stil. Toch heeft smam het wel een keer gehoord.
Maar de boer en zijn zoons hebben het hele huis onderzocht, de afgesloten zolder,het dak, buiten rondom, om iets te vinden wat dat gebonk kon veroorzaken. Maar niets gevonden.
Was dus mijn eerste klopgeest :D

En toen hier in mijn huidige huis.
Ik werkte destijds op een manege waar het echt enorm spookte.
Bepaalde delen van de binnenbak bleef ik niet graag langer staan dan 2 tellen. Ook de paarden schrokken altijd in die hoek.
Liep je in de stal, dan gingen er vaak lampen knipperen op de plek waar je stond. En heb zelfs een keer meegemaakt dat een lamp aanging terwijl de rest uitbleef, technisch gezien onmogelijk !
Anyway daar spookte het dus echt, meerdere mensen waren daarvan overtuigd.
In die tijd heb ik denk ik een plakkertje van die manege mee naar huis genomen, thuis gingen om de haverklap lampen knipperen, lampen aan en uit, elektrische apparaten stoorden en de tv ging ook vaak op hol.
Ook de videorecorder moest eraan geloven, zaten we rustig een film te kijken, stopte die, spoelde terug, en ging weer aan.
Dit kon dus geen elektrische storing meer zijn.
Toch vond ik het maar niets en heb ik deze ziel naar het licht laten vertrekken en mijn huis gezuiverd :)

Hehe lang verhaal, maar hoop dat jullie het leuk vinden om te lezen

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 10:04

Nou zeg CM, ze moeten jou wel hebben! Ik denk dat ik helemaal gek was geworden :=.

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik ga het hier in huis ook bijna eng vinden nu O:). De stop van de groep waar de keuken op aan is gesloten slaat er steeds uit. Ik was vanochtend steeds aan het zoeken waar dat vandaan kon komen, maar ik kan echt niet vinden wat het moet zijn. Toen zei mijn vriend dat ik dan maar eens alle stekkers eruit moest halen, en kijken wat de stop dan doet. Vliegt ie er nog net zo hard uit. Bah O:). Ik hoop dat de electriciën snel komt, anders word ik ook gek!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 10:11

Vanuit de keuken zou ik me niet al te druk maken, daar zijn zoveel dingen die kortsluiting kunnen maken, denk aan een kleine lekkage oid.
In keuken of badkamer zit enorm veel vocht, dit kan elektrische storingen veroozaken.

Ik ben juist heel nuchter, ook met mijn verhalen heb ik eerst al het aardse uitgesloten.
Het knipperen en snachts plots aangaan van lampen hier, daar gaf ik de katten de schuld van, of mezelf dat ik de knop niet goed had ingedrukt ofzo.
Maar die video was de druppel, een goede vriendin zat erbij toen het een aantal keren gebeurde. Die was er ook van overtuigd dat het geen storing meer was.
Zaten we een leuk programma te kijken, loopt de tv ineens van zender naar zender naar zender.
Dus was te sterk dat en tv en video stuk waren.
Beiden doen het sinds het zuiveren al een paar jaar nog steeds prima !

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 10:13

Interessant topic :j

Ik ben nog nooit in een spookhuis geweest :n

Wel heb ik heel lang een erg naar gevoel gehad op bepaalde plekken in mijn huidige huis. En nog voel ik me niet echt gemakkelijk als ik in mijn huis van de "rommel"kamer naar de gang loop en dan ter hoogte van de meterkast kom :n Heel lang heb ik niet met mijn rug naar de deur durven staan :o Dat gaat nu steeds beter, maar nog vind ik het neit prettig.
Er zijn weleens rare dingen gebeurd, maar ik heb er verder niet echt veel aandacht aan geschonken. Heb wel een klein beurt onderzoekje gedaan :+
Er woonde hier namelijk een oude vrouw die later naar het bejaardente huis is gegaan, die vrouw had vroeger een man die al veel eerder is overleden, maar er is echt niemand die mij kan vertellen of die man in het huis is overleden.
Ik heb mijn vriend een keer op de man af gevraagd of die man in het huis was overleden en dan misschien op die en die plek. Hij wist het eigenlijk niet zo goed.
Vanaf die tijd heb ik het laten rusten.
Ik kan moeilijk alleen thuis zijn, ik sta dan liever gewoon buiten achter het huis :o Leuk met die mooie weer, maar vervelend als het echt koud is :+

Maar goed ik heb het vaker hoor, ik ben heel erg gevoelig voor dat soort dingen, maar ik heb mezelf aangeleerd me er voor af te sluiten :j

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 10:15

Ik heb op de basisschool was is wat gehoord over een spookhuis in Monster (dorpje vlakbij waar ik woon) Ga even googlen!

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 10:21

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 10:23

Ik weet geen spookhuis, maar mijn (lieve) buurman is op de boerderij tegenover ons van het dak gevallen! later overleden, maar mijn pony staat daar nu gestald, verder heb ik wel het idee dat daar een spanning heerst! je moet het water bijvullen met tuinslang, en dan moet je in een 'gang' die ligt precies onder de plek waar mijn buurman naar beneden is gevallen! dat vind ik soms best eng! ook is mijn moeder paranormaal begaafd, en die ziet soms dingen als ze haar ogen dicht heeft, en kan dingen aan komen zien (verder heeft dit hier niks mee te maken :P )

Liann.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 10:24

Echt eng sommige verhalen..
ik had een keer gehoord van een vriendin van mij die was met haar vriendinnen savonds een keer rond aan het lopen en toen kwamen ze langs een weeshuis die al heel lang gesloten is waar vroeger kinderen werden mishandelt enzo.. en toen keken ze en zagen ze een schim van een meisje met een mes ofzo heel raar maar weet niet of het echt waar is..

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 10:29

interessant topic dit!
Zelf woon ik in een huis uit 1400. Ik weet dat er langlanglang geleden recht voor onze voordeur iemand vermoord is, maar moet zeggen dat ik bij ons in huis wel rare dingen gehoord heb maar nooit echt een vervelend gevoel kreeg ofzo. Ons huis ligt aan een pleintje, vlak naast een kasteel. (Ons huis en dat van de buren waren vroeger de vertrekken van de dienstmeisjes enzo). Dat kasteel geeft me wel de kriebels, ik krijg werkelijk ALTIJD een naar gevoel als ik 's nachts over het plein loop. Erg fijn ook als je dan terug komt van uitgaan en je fiets in de garage wil zetten, waarvoor ik dus recht op het kasteel (en dan ook nog het donkere en verwilderde stuk tuin daar) af moet lopen.
Mijn buurjongens en ik hebben er jaaaaaren geleden ook wel rare geluiden gehoord, een hele poos achter elkaar. Telkens exact hetzelfde geluid, alleen hoorde je het eerst aan de rechterkant van de tuin, en misschien 2 seconden daarna helemaal aan de linkerkant.. maargoed, misschien waren dat wel 2 katten ofzo. :+
Ik weet het niet, en wil er ook niet teveel over nadenken. :')

Het lijkt me wel heeeeel gaaf om een keer naar zo'n spookhuis te gaan, maar dan wel met meerdere mensen want zo'n held ben ik niet. :')

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 10:32

Cinnepin schreef:
een vriendin van mij woonde vroeger in een spookhuis in Veenendaal; ( geen bekent spookhuis ). Er gebeurde daar d gekste dingen en ik wilde het wel eens meemaken. Ik ben een aantal nachten bij dr blijven slapen,

Zo hadden ze vloer bedekking oop de 2e verdieping en zag je er ineens voetafdrukken in komen zonder dat er iemand liep. Ook hoorde je er mensen de trap op komen terwijl er niemand liep.

S.nachts om 3 uur gebeurde daar altijd de mafste dingen.
Mn vriendin vrtelde dus dat er bepaalde dingen gebeurden, dus wij wakker om 3 uur en het licht uit.
We hielden elkaars hand vast en lagen tegen elkaar aan zodat ekaar niet voor de gek konden hiuden. We hoorde de rietenstoel kraken en verschuiven. Een kwartier later deden we t licht aan en stond de stoel ineens aan de andere kant van de kamer. De volgende nacht hadden we de stoel van de slaapkamer afgehaald om te kijken wat er dn ging gebeuren, een kwartir later na wat gerommel gehoord te hebben het licht weer aa en stonden ineens alle laatjes en deurtjes van de kast open.

Voor je ging slapen en voor je naar boven ging zette we de sbak aan de recterkant van de tafel n sochtend stond ie ineens aan de linker kant.

Ik heb van mn vriendin begrepen dat ze daar ooit een pistool gevonden hebben die in de muur gemetseld was en allerlij oude munten. Er blijkt vroeger wel sowieso iemand om t leven te zij gekomen door moord in dt huis,

Dit is voor zover ik weet verder niet in Veenendaal bekent alleen mensen die daar over de vloer kwamen weten het.

waar is dat als ik vragen mag? Ik woon ook in v'daal.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 10:32

Ik heb trouwens ook een keer gehad toen ik het echt zat was (werd met regelmaat lastig gevallen!). Ik kreeg vaak ook dromen door. Zo heb ik in de loop van een geweer gekeken e.d. & als ik dan wakker werd voelde ik heel sterk dat er iemand bij me was. Maar goed. Ik ben toen een keer naar beneden gegaan naar de keuken en ben op tafel gaan zitten. Ik heb daar heel hard zitten huilen tot alle lampen in de keuken ineens begonnen te knipperen en toen ben ik vragen gaan stellen. Continu als ik een vraag stelde (antwoord kon ja of nee zijn) dan ging de lamp heel hard knipperen. Vlak daarna heb ik wel geleerd hoe ik me er voor af kon sluiten, maar daar heb ik echt heel veel hulp bij nodig gehad.

(Ik bedenk me net dat ik ooit een topic heb geopend hier over.. Ik zal hem eens op zoeken)

Edit: Gevonden!
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=34&t=695019&hilit=geesten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 10:38

ik voel een "bezoek een spookhuis"meeting aankomen hier ;)

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 10:39

Helaas is die meeting vaker gepland geweest maar er nooit van gekomen.

Er zijn zat openbare spookplaatsen, zoals kasteel tongelaer in Mill.

Maar zie maar eens een datum te prikken dat iedereen kan :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 10:46

hmja dat klopt cm,ik zat toen ook in dat topic.
kom allemaal maar naar brummen...ik stem voor(en siets vast ook) :Y)

edit: In brussel spookte het ook.
Mijn zus heeft een kleine tijd in Brussel gewoond voor haar school. Het huis waar ze woonde(kamer),was volgens mij al erg oud en van oorsprong een klooster oid(herinner het me niet meer helemaal). in elk geval hadden er allemaal vrouwen gewoond(nonnen?zusters?)
1 dag per jaar geloof ik zag je dan een spooktocht daar over de gang,met schimmen met lantaarns...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-06-09 10:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 10:47

Ik was eens op kasteel Muiderslot, voor een opname van het klokhuis.
Toen moesten we ons verkleden op de zolder, en dat voelde niet helemaal lekker.... Nu ben ik nogal gevoelig, en sowieso op mijn 30ste nog steeds soms panisch in het donker... erger nog: ik kan niet in mijn eentje slapen. Ahum... :o (knap lastig trouwens).
Anyway, ik gaf aan dat ik het best een gespannen sfeertje vond. De beheerder vertelde toen dat bezoekers en ander personeel vaak de indruk hadden dat ze iemand zagen, of iets voelden.
Hij was nogal sceptisch en wilde voor eens en voor altijd afrekenen met al die 'broodje aap' verhalen. Hij heeft toen gezegd dat hij in zijn eentje de nacht zou doorbrengen op het kasteel om aan te geven dat er niets aan de hand was.
Nu gaf hij aan dat hij sinds die nacht volkomen omgeslagen was, en dat hij er nooit, maar dan ook nooit meer een nacht zou doorbrengen.... het was echt een takkeherrie geweest de hele nacht.... weird humn?

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 10:48

Ik ben (gelukkig) nooit in een spookhuis geweest, maar ik ken er wel 1. Vlak bij mijn pony is zo'n huis.
Ik heb eigenlijk geen idee of dat gezien word als spookhuis, maar vroeger zijn daar erge dingen gebeurd! Er is een boek over geschreven, en dat heet: "moordenaars op zwarte kousen" (Het gaat over 3 huizen, want al die verhalen lijken op elkaar, in verschillende dorpen gebeurd!)

Zo was er eens een gezin, met 4 zonen. Deze waren erg christelijk, en ze dachten dat 1 zoon de duivel in zich had. Ze hebben deze jongen toen met zijn alle op een gruwelijke wijze vermoord!
Ze hebben hem eerst geslagen met een stoel, om hem vervolgens lek te prikken met een riek, daarna hebben ze zijn hoofd in de kachel gedaan, en hem in stukjes gesneden! Uiteraard was hij toen al dood!
Er heeft jaren lang nog 1 zoon gewoond, die niet meedeed, en de politie heeft gewaarschuwd!
Er wonen nu andere mensen in, maar toch moet ik altijd aan dit verhaal denken als ik met mijn paardje voorbij loop!
Laatst bijgewerkt door Nell_ op 29-06-09 10:51, in het totaal 1 keer bewerkt