Hoe denken jullie over je relatie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EL4a1990

Re: Hoe denken jullie over je relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 16:13

Ik heb nu een relatie van 3,5 jaar.

Ik weet ook nog steeds niet of het de ware voor me is! we hebben onze ups en downs we zijn wel erg blij met elkaar, maar of het voor de rest van mijn leven is dat durf ik niet te zeggen.

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 16:15

Toekomst zie ik zeker, ik ben namelijk 5 weken geleden getrouwd met mijn inmiddels man :D
Voordat ik ging trouwen, voordat hij het huwelijksaanzoek gedaan had, wist ik al dat deze relatie
zo super goed zat, dat we absoluut samen oud willen worden.
Dus over een jaartje of pak m beet 70 zitten wij hopelijk gezellig samen in een bejaardenhuis
achter de geraniums, nog steeds even verliefd als nu! :D

We zijn overigens nu 3,5 jaar samen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 16:23

Ik zie echt wel een toekomst tussen ons hoor.. Het viel heel erg mee hoe serieus het begon, maar we zijn nu twee jaar samen en we worden graag oud met elkaar. :j

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 16:28

Ik heb, sinds mijn vorige relatie uit is, zoiets van 'we zien wel waar het schip strand' .. Mijn huidige vriend ziet er zeker wel een toekomst in voor ons en dat vind ik opzicht wel een heel fijn gevoel. Ik droom en denk lekker mee en of het echt zal gebeuren, dat zien we dan wel weer. :)

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 16:32

Mijn vriend droomt ook lekker over de toekomst al vindt ik dat niet altijd even prettig. Ik ben 19 en als hij nu elke keer al zit te zeggen dat hij een kind wil dan weet ik het niet zo. Fijn dat hij over de toekomst na denkt maar hij moet niet te hard van stapel lopen dat geeft mij geen fijn gevoel.

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 17:03

Ik heb nu meer dan een jaar een relatie met mijn vriend en beiden hebben we heel duidelijk voor ogen dat we samen de toekomst in gaan :j Het is heerlijk om je voor te stellen dat je alles vanaf nu samen mee gaat maken en dat je je leven gaat delen met iemand. In eerdere relaties kreeg ik het al benauwd als m'n vriend een vakantie wilde boeken voor 3 maanden later, terwijl ik nu vooruit kijk naar straks een huisje, trouwen, kindjes :) Mijn vriend denkt er precies hetzelfde over en we hebben echt de ware in elkaar gevonden :+:

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 17:51

alles kan kapot.. alles.. Geniet van het moment, en wees trouw aan elkaar en respecteer elkaar.

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 22:49

Ik ben ook nog niet zo oud, maar ik weet écht zeker dat ik heel mn leven met hm samen blijf. :o

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 05:59

pinuts schreef:
alles kan kapot.. alles.. Geniet van het moment, en wees trouw aan elkaar en respecteer elkaar.

en dat is waar ;)

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 06:06

nu na 9 jaar samen, twee kids samen, niet getrouwd, kan ik alleen maar zeggen dat we samen ons keiharde best doen om samen ouder te worden. Soms gaat dit ons heel makkelijk af, soms ook niet. Ons uitgangspunt is dat de intentie om(met alles wat daar bij hoort).....voldoende is om met elkaar door te gaan. ik geloof niet in eeuwig en tot de dood ons scheidt. je weet simpelweg niet wat er kan gebeuren, waardoor je zonder elkaar verder zou gaan. Dit soort uitspraken ga ik dan ook echt niet doen, gevoelsmatig wil ik dat dus ook niet in een contract(huwelijk) vastleggen Maar met deze vent, vind ik het iig nog steeds het proberen waard en tot nu toe zijn we al een eind gekomen :D

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 06:28

Pff sterke vraag...

Ik heb nu 2 jaar een relatie en ben er nog steeds niet uit of ik samen ben met de ware voor mij.
Ja ze is mooi, ja ze komt uit eenzelfde milieu, ja ze voldoet aan het perfecte plaatje, maar is het echt?
Met momenten voel ik dat er iets niet klopt, er een strijd geleverd moet worden, dit zowel financieel als emotioneel. Mss crue gezegd wel; "wie is de sterkste van ons twee?". Dat staat los van elkaar graag zien, maar of dat graag zien echt dat graag zien, van onvoorwaardelijk voor elkaar kiezen, is weet ik niet.

Ik weet allesinds dat ik daaromtrent geen uitspraken zal doen, verliefdheid is vergankellijk en ik betwijfel of echte liefde niet gewoon een eufemisme is van een sterke vriendschap gepaard gaan met sleur en het al dusdanig idilischer te doen klinken?

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 07:11

Op het moment dat ik 7 jaar terug een relatie kreeg met mijn nu inmiddels ex-vriend hij was toen 17 en ik 16 had ik in het begin ook echt zoiets van ´´Ik zie wel waar de toekomst ons brengt´´. En dat terwijl hij wel erg graag met mij oud wilde worden want soms kwam dat wel eens aan de orde dat meneer het wel zowat te vaak zei en dat iriteerde mij op een gegeven moment maar ik heb toen met hem daarover gesproken en was alles weer goed en hij zou niet zovaak meer zou zeggen/vragen. En dus waren we samen verder gegaan op gegeven moment toen 2 jaar een relatie, liep dat jaar eigenlijk best wel compleet fout! Alhoewel alles en iedereen dat niet aan ons konden zien want tegenover de buitenwereld deden we zo verliefd als wat, ook kwam het onderwerp kinderen ter sprake tussen ons beiden (dit omdat ik heel graag een jonge moeder wilde worden), maar hij wou daar liever nog even mee wachten okay dat vond ik goed en accepteerde ook zijn keuze want tsja je moet samen achter zo´n beslissing staan en als de een er dan net nog niet klaar voor is tsja dan houd ik me in en pas ik me gewoon daaraan, dit omdat hij simpelweg de ´´ware´´ voor mij was.
En hij was echt mijn allereerste maar ook serieuse relatie allertijden voor hem heb ik wel her en der paar scharrels gehad ´´meer voor de lol zeg maar´´.
Maar in dat jaar dat we 2 jaar relatie hadden was ik door de pil heen volkomen onverwachts zwanger geraakt ik was/voelde me van binnen erg fijn maar van buiten zei ik tegen mezelf van ´´Nee dit kan niet want lief is er nog niet aan toe´´. Even later stond ik op het punt om het hem te vertellen dat ik volkomen onverwachts door de pil heen zwanger ben geworden, hij was geschokt en reageerde dat op mij af en toen onstond er heftige ruzies tussen mij en mijn nu inmiddels ex-vriend. Hij zei mij van: Ik wens jou nog liever dood dan dat ik met jou een kind zal opvoeden. Nou echt dat viel bij mij compleet verkeerd en was op dat moment naar een vriend van me gegaan met tranen in mijn ogen. Ik heb een jaar lang voor onze relatie gevochten, gevochten voor wat ik maar ook onze relatie waard was. Maar kennelijk had hij alleen nog maar zijn bokkepruik op!
Echter een jaar lang en we dus een 3 jarig relatie zouden hebben, liep het echter verkeerd af hij spatte volkomen uit mekaar en duwde mij allereerst tegen de muur aan en wou dat ik een miskraam ging krijgen etc. En daarna werd ik door een buurman onderaan de trap gevonden, en de buurman die ambu voor me gebeld had en werd ik wakker in het ziekenhuis (dit vertelde de buurman mij zo wist zelf niet hoe of wat), maar toen de dokter naar mij toe kwam vertelde hij dat ik mijn kindje wel kwijt was (was pas 18wkn zwanger). Ik wilde hem echt nooit meer zien maar hij kwam ineens mijn kamer in zknh binnen lopen, waarna meteen daarna een vriend van me eraan kwam en hem de deur uit wees.

En nu na al die rottige periode geloofde ik eigenlijk niet zo meer in een ´´gelukkige forever´´ relatie totdat ik op 18Juni op het CHIO te R´dam mijn nu huidig manlief op tegen kwam de vonk sloeg bij beiden helemaal over (alleen bij hem wat meer als bij mij) want ik wilde allereerst de kat uit de boom kijken hihi. Maar ondertussen zijn we net (18Juni) 5 jaar samen en hebben we beiden heel groot onze kinderwens, en we hebben daarvoor een goed leven en net gekochte eengezins hoekwoning met grote tuin en erg kindvriendelijk. Beiden goede banen en ook zeer goed gevulde spaarrekening.

Ik kan nog niet zeggen zo van ´´Hij is de ware voor me´´ maar ik denk dan zo van ik zie wel hoe deze toekomst zal lopen alleen zal ik meer op mijn hoede zijn en blijven en niet zoveel meer pikken als daarvoor ik bij mijn ex-vriend had gedaan.

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 08:45

ikdoemaarwat schreef:
tja ik vind dat als je jezelf niet oud ziet worden met je vriend dat je maar beter gelijk een einde aan de relatie kan maken dan door blijven gaan in een "leugen"
tenslotte bouw je naar een toekomst toe toch ?

Waarom wordt het zo negatief geformuleerd als mensen niet in één keer hun hele hart bij een ander leggen? :)
Dat impliceert dat samen oud worden de enige waarheid is, of zo je wilt: het ideaal.
Ik wil graag genieten zolang ik leef - en dat ik daarbij weet dat hij niet eeuwig blijft, vind ik niet erg. Zeker ook niet omdat hij ervan weet, en de tijd van zijn leven heeft: wat kan daar mis mee zijn? Ik heb nog niet die hang naar vast & nooit meer zonder, ik houd van 't leven zoals het is. Alles nemen zoals het komt, omdat je toch niet weet wat morgen brengt - dát is mijn ideaal :)

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:47

Nathalie schreef:
Maar waarom stop je er dan niet mee?
Ik snap dat dus echt gewoon niet... :o
Ik zou dan liever mijn tijd en energie willen steken in het zoeken naar iemand waar het wél goed mee klikt. Als je te verschillend denkt, kun je toch ook nooit een hele fijne tijd met elkaar hebben?
Ik kan er niet overuit haha. :D

Helemaal mee eens, waarom zou je in godsnaam nog verder gaan met elkaar als jullie beiden weten dat het nooit iets wordt?

Blackmagic85

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:58

Ik heb nu een relatie van bijna 3,5 jaar en we zijn 4 weken geleden getrouwd.
Op de een of andere manier was ik er vanaf het begin echt heel zeker van, dat ik met hem oud wil worden (als je erover nadenkt best raar dat je zó zeker van iets kunt zijn).
Ik ben van mening dat als het met mijn (huidige) man niet lukt, 't met niemand lukt. :D :+

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 14:06

Romytjuuh schreef:
Nathalie schreef:
Ik zou dan liever mijn tijd en energie willen steken in het zoeken naar iemand waar het wél goed mee klikt. Als je te verschillend denkt, kun je toch ook nooit een hele fijne tijd met elkaar hebben?

Helemaal mee eens, waarom zou je in godsnaam nog verder gaan met elkaar als jullie beiden weten dat het nooit iets wordt?

Voor mij geld dat ik me ook nog niet heel vast aan iemand kan of ga binden - en nee, dus ook niet verder kijk dan de zomer. En nee, ik weet ook niet of ik hem zou kunnen zien als "mijn toekomst"..
Waarom dan toch? Omdat ik, als ik er morgen niet meer ben niet in twijfels geleefd heb, maar vooral genoten heb van wat het leven gaf. Omdat ik hem een andere manier van leven laat zien - en hem daarmee de tijd van zijn leven geef. Omdat ik me zó ontzettend fijn bij hem voel, dat ik diep gelukkig ben als ik hem zie. Omdat ik weet dat er heel veel mitsen en maren zijn - maar ik niet weet wat de dag van morgen brengt, en het dus helemaal geen zin heeft om me tegen te laten houden door alles wat in de weg kan staan.

Ik kan me voorstellen dat je het zinloos vindt als je als doel hebt een langdurige relatie met alles wat daarbij hoort. Maar eigenlijk wil ik dat nog helemaal niet - hoewel ik er misschien wel klaar voor ben. Dus mijn doel is heel anders, dan valt dat wat we doen ook niet te vergelijken ;)

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:38

mijn relatie is sinds gister echt definitief over.
we hadden vrijdag een gesprek en daaruit kwamdat we het nog gingen proberen maar nu is het definitief over.

of ik het erg vind weet ik niet
de klap en het gemis komt nog wel helaas

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 19:18

hmm ik heb de relatie van mijn ouders kapot zien gaan, en dat was voor mij altijd een voorbeeld. Ik had nooit verwacht dat zij, mijn ouders bij elkaar weg zouden gaan. Daardoor heb ik nu ook zoiets van: Het komt zoals het komt, geniet van het moment, doe wat goed voelt, want het kan zomaar over zijn. Alles kan. En dat bedoel ik niet alleen negatief, maar doordat alles kan, maak je ook wegen vrij. Ik geloof niet in: " we blijven voor altijd bij elkaar" Ik geloof in " zolang we bij elkaar blijven zullen we er voor elkaar zijn, en gelukkig zijn met elkaar"

Voor mij bestaat een serieuze relatie niet uit dat je met elkaar samen gaat wonen, trouwen, en erop staat dat je voor altijd bij elkaar blijft. Een serieuze relatie is voor mij elkaar door en door kennen, elkaar vertrouwen en je goed bij elkaar voelen. Gelukkig denkt mijn vriend er ook zo over, want ik zou het beklemmend vinden als mijn vriend al teveel toekomstplannen zou hebben..

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 19:21

Ik vind mijn relatie leuk zoals die nu is, en wanneer ik het niet leuk meer vind maak ik het uit.
Zo klinkt het natuurlijk wel erg zwart-wit, maar het is wel zo ongeveer!

Ik ben overigens bijna 18 jaar, mijn vriend bijna 20. We hebben nu al 3 jaar een relatie met elkaar, dus we zien wel haha. :)

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 19:26

Hah, Mowoah, als dat nou zo makkelijk zou zijn! ;) Mijn ex en ik hebben bijna een jaar lopen doormodderen voordat we besloten er een punt achter te zetten. elke keer opnieuw praten, opnieuw proberen. Je wil de jaren die je samen bent geweest ook niet zomaar opgeven en zolang er nog wat gevoel zit.. Maar op een gegeven moment hadden we beiden het idee dat het niet meer voor de toekomst ging werken, de ideeën lagen toch aardig ver uit elkaar. Toch wel raar, we kenden elkaar al best wel lang voor we wat kregen en toen het wat werd hadden we allebei het gevoel van; dit is het! Maar na 4,5 jaar bleek het toch anders te zijn, helaas.

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 14:54

Ik heb nu een relatie van 2 jaar met mijn vriend was 15 toen ik wat met hem kreeg en ben nu net 18. Het gaat met z'n ups and downs maar toch zijn we wel gelukkig met elkaar. We gaan nu steeds ietsje meer naar de toekomst kijken en eigenlijk begin ik hem alleen maar meer en meer te vertrouwen en hem leuk te vinden. Ik hoop toch wel dat dit wel voor een nog langere tijd is, maar inderdaad we zien wel waar het schip strand.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 16:22

Ik ben nu ook bijna een jaar samen met mijn vriend en ik wil ook echt wel samen met hem oud worden! Dit heb ik eigenlijk nog nooit eerder gehad in vorige relaties.
Als jou vriendin dit gevoel niet heeft is ze waarschijnlijk niet zo zeker van haar relatie, of wil ze gewoon nog niet een serieuze relatie en vind de gedachten van samen oud worden te vernauwend ofzo. Dat kan, ieder op zijn tijd.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 16:27

Romytjuuh schreef:
Nathalie schreef:

Waarom niet? Ze kiezen er toch allebei voor? De tijd die ze met elkaar hebben is (blijkbaar) toch leuk genoeg om bij elkaar te blijven?
Moet je er dan persé een punt achter zetten om naar een ander iemand te gaan 'zoeken'? Je moet niet naar een gaan 'zoeken', de ware kom je vanzelf wel tegen...
Ik zou het ook niet willen, ik wil alleen een relatie die van beide kanten positief en serieus is maar niet iedereen is hetzelfde ;)