The female body

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 09:38

Nou, ik heb een tijd gehad dat ik echt slecht in me vel zat en dat zagen mensen en daardoor krijg je meerdere opmerkingen (ee dikke ect.)
Daarna ben ik wat afgevallen en nu zit ik stukke beter in me vel.
Een lerares zei tegen me dat ik aan hollands next topmodel zou moeten worden en toen ik moest huilen zei de kantine vrouw dat zelfs toen ik huilde mooi was en een vriend van mijn vriend dat hij echt dacht van WTF toen hij mij zag ect.

Dus als je je goed voelt, dan zien mensen dat en dat heeft een positive werking, waardoor je je goed blijft voelen.
Het kan mooi zijn als je wat dunner bent of wat breder. Daar heeft het niets mee te maken, het gaat er om of je je mooi voelt :j .

@ Bon_bon; Ik vind jou juist een hele mooie meid, super mooie tanden, ogen, vorm gezicht en zo ver ik het kan zien vind ik jou echt niet dik hoor.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 09:47

Moirsa schreef:
Dus als je je goed voelt, dan zien mensen dat en dat heeft een positive werking, waardoor je je goed blijft voelen.
Het kan mooi zijn als je wat dunner bent of wat breder. Daar heeft het niets mee te maken, het gaat er om of je je mooi voelt :j .

Helemaal mee eens, ik geloof ook dat het alle verschil maakt of je je mooi voelt van binnen. Dat veranderd je hele houding en mensen gaan je daardoor anders bekijken. Zelf ben ik de afgelopen jaren flink gegroeid qua zelfvertrouwen, in plaats van naar beneden te kijken op straat loop ik nu met mijn hoofd omhoog bijvoorbeeld. Dat maakt echt een wereld van verschil merk ik, mensen benaderen je meteen anders :)

tummy

Re: The femal body

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 09:59

ik ben best tevreden over mezelf, heb wel nadelen(17 jaar, 1,86 lang en een buikje net onder me navel) van me lengte baal ik dan wel een beetje, maar daar tegenover heb ik wel eindeloos lange benen (a) en ja dat buikje dat moet er maar afgaan door het zwemmen deze zomer. ik heb nu veel minder te klagen als vroeger, was toen heel mager net een kapstok. nu heb ik tenminste wat heup en tiet gekregen. ik vind zowiezo dat een vrouw vrouwelijke rondingen moet hebben, veeeeel mooier

pianka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 09:59

Hier wordt ik nou echt vrolijk van! http://www.youtube.com/watch?v=Zm-MIdFXV_4
En waarom size zero als schoonheidsideaal aanhouden? Ik was super dun, maar voel me veel beter nu ik wat meer vlees op mijn botten heb! Niets is zo vervelend als in bijv. de vero moda vragen of ze die broek een maat kleiner hebben, en nee je hebt al de kleinste in je handen..
Nu ben ik trots op mijn vrouwelijke vormen, en voel me eigenlijk ook veel sexiër ook :o

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 10:31

Ik heb net even op google gezocht. De ideale maten zijn 90-60-90.
Met mijn (ik heb het meetlint gepakt -:) ) maten van 88-65-90 kom ik toch aardig in de buurt.
Maar net als de rest van vrouwelijk Nederland ben ik ook niet tevreden. :o
Ik heb een tijd 62 kilo gewogen, totdat ik eind vorig jaar ziek werd toen woog ik 53. Mn botten staken overal uit en zitten op een stoel deed pijn aan mn kont. :(
Nu zal ik ongeveer 56 kilo wegen maar ik vind mijn benen soms nog te dik. #) 2 weken terug had ik een afspraak met de diëtiste (niet om af te vallen of bij te komen maar door maag/darm problemen), dat was overigens een hele stevige tante :Y) , maar ik durfde daar bijna niet te zeggen dat ik mezelf stevig vind. Helemaal omdat de diëtiste fors was.
}:0
Ik weet zelf wel dat je met maat 34/36 niet dik kan zijn maar het zit echt in mijn hoofd.

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 10:33

pianka schreef:
Hier wordt ik nou echt vrolijk van! http://www.youtube.com/watch?v=Zm-MIdFXV_4
En waarom size zero als schoonheidsideaal aanhouden? Ik was super dun, maar voel me veel beter nu ik wat meer vlees op mijn botten heb! Niets is zo vervelend als in bijv. de vero moda vragen of ze die broek een maat kleiner hebben, en nee je hebt al de kleinste in je handen..
Nu ben ik trots op mijn vrouwelijke vormen, en voel me eigenlijk ook veel sexiër ook :o

Wat een fijn nummer! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 10:45

gut,ja,als ik een slechte dag heb kan ik ook grommend voor de spiegel staan. Vooral mijn haar moet groeien,ik zou het liefste mijn lange haar "er aan kijken",geen geduld.
En ach,dan wil ik ook wel een wat mooiere huid...
en alles wat strakker...

maar ben op zich tevreden. Heb brede heupen en geen kleine borsten dus dat staat in verhouding.ben niet al te groot dus geen lange benen,zou best wat langer willen zijn maarja kan niet he.
Af en toe mag het wel weer wat strakker(buik),maar algemeen genomen vind ik mezelf een goed vrouwelijk figuur hebben.
er zit vorm in en dat vind ik mooi.
zo vind ik beroemdheden met een vrouwelijk figuur ook stukken mooier dan die superslanke afgetrainde skeletten.

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 11:56

K ben tevreden, men buikje mag wel iets minder, amar dat gaat wel minder snoepen meer bewegen ;-)
Men borsten zijn groot zat, k heb een prachtige kont, k heb lekkere heupen..
Jup, k ben te vreden.. Ik krijg vaak zat te horen da k een mooie meid ben, een lekkerding en dergelijke!
Waarom zou ik in hemelsnaam size zero willen?

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 12:11

Ik heb zelf vooral gemerkt dat je echt vanuit je binnenste blij moet zijn met jezelf en je lichaam. Ik ben een tijd lang onzeker geweest, en dan kan iedereen nog wel zovaak gaan zeggen hoe mooi en knap je bent, ik geloofde het gewoon niet.
Ook kan ik wel in de spiegel blijven kijken en zeggen dat ik een grote neus heb (dan groeit hij ook echt voor mn ogen :') _O- ) Maar zoals al eerder gezegd is, als je je mooi voelt en lekker in je vel zit, dan is er niemand maar dan ook niemand die nog van jou kan denken of zeggen dat jij niet mooi bent op jouw manier. Met mij gaat het trouwens de laatste tijd stukke beter :D Ik zit lekker in mn vel, en dat krijg ik ook vaak te horen :))

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 13:27

Ik ben best tevreden met mijn lichaam, mijn benen zijn iets te dik maar dat is een familieding iedereen heeft dan, mijn buikje zou iets platter mogen, maar mijn borsten zijn perfect (70C), ik heb mooie ogen en een leuke neus.
Ik baal een beetje van het feit dat ik niet bruin kan worden, maar daar ben ik inmiddels wel aan gewend.
Toch kan er met 1.78 en 74 kilo wel iets af, maar mijn vriend vind me mooi en ik kan met mezelf leven en dat is het belangrijkste.
Ik vind het alleen erg jammer dat ik zo veel moeite heb met broeken kopen.
Lengte is meestal 36 soms 34 maar mijn kont en bovenbenen hebben 33, 34 breed nodig terwijl ik wel een vrij slanke taille heb.
Shirtjes is meestal maar S bepaalde merken m dus wel een beetje uit verhouding.

Jessol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 14:30

Ik ben jammer genoeg echt onzeker, ik denk dat het ook een deeltje aan mijn leeftijd ligt, ben nu 16. Iemand zei hier, de spiegel is je weegschaam, maar als ik op de weegschaal kijk, dan klopt mijn gewicht echt, maar als ik in de spiegel kijk, dan vergaat het lachen me, want voel me er echt niet goed over.
Als mensen me dan zeggen van, "je bent echt een mooi meisje." kan ik dat gewoon niet geloven, en ik denk dat ik dat ook een beetje uitstraal, die onzekerheden, dus ik ben eigenlijk wel een beetje jaloers op iedereen die hier kan zeggen "ik ben bij met mijzelf." en ik probeer er ook echt aan te werken om ook met die gedachte leven!

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 14:35

Hoewel ik soms best anders zou willen zijn, vind ik die meisjes die met kleren aan zogenaamd "mooi dun" zijn, eigenlijk ook maar lelijke magere scharminkels, en dan ben ik altijd weer blij met mijn vetlaagje...

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 14:43

Misschien is hij al genoemd, maar Sunny Bergman heeft hier een heel mooie documentaire over gemaakt. Echt indrukwekkend en een eye-opener. De docu heet Beperkt Houdbaar en is hier streamend gratis te bekijken: http://www.beperkthoudbaar.info/docu/

Overigens prijs ik mezelf nog steeds erg gelukkig met mijn lijf.

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 14:48

Ik heb 20 kilo lichter gewogen, toen was ik echt een botje :+
Nu weeg ik 68. Heb (zoals vele :P) vetjes boven mn broek uitkomen aan de zijkant+voorkant. Maar mijn benen zijn wel mooi dun (in een broek, in bikini is het weer wennen voordat ik er blij mee ben haha) en ik heb gelukkig wel een taille :)

Maar het ligt maar net aan mn bui wat ik er van vind.
Die "lovehandles" zijn het opvallends, maar met de juiste kleding zie je er niets van :P
De ene keer vind ik ze verschrikkelijk, de andere keer denk ik: nah valt best mee, ik mag er best zijn :D

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 15:02

Jessol schreef:
Ik ben jammer genoeg echt onzeker, ik denk dat het ook een deeltje aan mijn leeftijd ligt, ben nu 16. Iemand zei hier, de spiegel is je weegschaam, maar als ik op de weegschaal kijk, dan klopt mijn gewicht echt, maar als ik in de spiegel kijk, dan vergaat het lachen me, want voel me er echt niet goed over.
Als mensen me dan zeggen van, "je bent echt een mooi meisje." kan ik dat gewoon niet geloven, en ik denk dat ik dat ook een beetje uitstraal, die onzekerheden, dus ik ben eigenlijk wel een beetje jaloers op iedereen die hier kan zeggen "ik ben bij met mijzelf." en ik probeer er ook echt aan te werken om ook met die gedachte leven!

Het zal absoluut met je leeftijd te maken hebben, maar dat maakt het niet minder vervelend. :(:)
Als je nou eens begint met niet zo zeer om je uiterlijk druk te maken maar gewoon gezellig doen met vrienden en een beetje je remmen los te gooien? Dan bedoel ik dus eens een gekke actie uithalen, lekker spontaan doen en vooral heel veel lachen.
Als je rare (wel leuke natuurlijk) dingen doet die je anders nooit had gedaan, begin je op een gegeven moment toch trots op jezelf te worden. En dan maakt je uiterlijk ook niet zo veel meer uit.
En als je lekker spontaan bent begin je op een gegeven moment te stralen en vinden mensen jou leuk, dus verzamel je veel mensen op je heen waardoor jij je weer goed gaat voelen. Dus niet teveel om je uiterlijk druk maken en ook niet teveel denken van ik moet blij met mezelf zijn. Gewoon lekker gaan leven en eens lekker gek doen, het komt allemaal vanzelf! :D

Animae

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 15:38

melsh schreef:
Hoewel ik soms best anders zou willen zijn, vind ik die meisjes die met kleren aan zogenaamd "mooi dun" zijn, eigenlijk ook maar lelijke magere scharminkels, en dan ben ik altijd weer blij met mijn vetlaagje...

Niet bedoeld om jou persoonlijk aan te vallen, maar weet je hoeveel meisjes er zo dun zijn en dat helemaal niet WILLEN zijn? En hoe graag die wat willen aankomen? Die willen ook maar wat graag vrouwelijke rondingen hoor! Dit topic ging juist over dat iedereen ergens wel mooi is, ongeacht dik of dun. En toch lees ik weer over hoe "lelijk" al die "magere scharminkels" wel niet zijn. Lekker voor je zelfvertrouwen dan..

8)7

Hollando

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 15:41

Linda_Bien schreef:
melsh schreef:

Niet bedoeld om jou persoonlijk aan te vallen, maar weet je hoeveel meisjes er zo dun zijn en dat helemaal niet WILLEN zijn? En hoe graag die wat willen aankomen? Die willen ook maar wat graag vrouwelijke rondingen hoor! Dit topic ging juist over dat iedereen ergens wel mooi is, ongeacht dik of dun. En toch lees ik weer over hoe "lelijk" al die "magere scharminkels" wel niet zijn. Lekker voor je zelfvertrouwen dan..

8)7

dat komt idd cru over!
Lijkt mij ook heel vervelend om écht mager te zijn, jij bent dat toch?
je mag wel wat vet van mij hebben :j

Hollando

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 15:42

trouwen..ik ken jou'! linda_bien!
ik heb stage gelopen bij holzik :D

Animae

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 15:56

Hollando schreef:

Haha dan ken jij mij inderdaad, ik jou dan ook wel neem ik aan :P
En ach mager, ik ben niet mager, maar ook niet dik. Ik ben ook best tevreden met mezelf hoor!
Ik heb wel een volle cup C bijvoorbeeld, maar ik zou maar wat graag bredere heupen willen hebben.
Geen heupen maakt gewoon dat je al snel heel dun lijkt.

Maar daar ging het mij niet om, het gaat me meer om het feit dat het me opvalt dat veel meiden/vrouwen er maar vanuit gaan dat alle meisjes die dun zijn ontzettend tevreden zijn met hun lichaam, terwijl dat juist helemaal niet zo is. En omdat die vrouwen zichzelf vaak te dik vinden en dus onzeker zijn, kraken ze dunne vrouwen maar af, want dat is toch ook maar lelijk en dat willen mannen niet. 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 16:19

Linda_Bien schreef:
Hollando schreef:

Haha dan ken jij mij inderdaad, ik jou dan ook wel neem ik aan :P
En ach mager, ik ben niet mager, maar ook niet dik. Ik ben ook best tevreden met mezelf hoor!
Ik heb wel een volle cup C bijvoorbeeld, maar ik zou maar wat graag bredere heupen willen hebben.
Geen heupen maakt gewoon dat je al snel heel dun lijkt.

Maar daar ging het mij niet om, het gaat me meer om het feit dat het me opvalt dat veel meiden/vrouwen er maar vanuit gaan dat alle meisjes die dun zijn ontzettend tevreden zijn met hun lichaam, terwijl dat juist helemaal niet zo is. En omdat die vrouwen zichzelf vaak te dik vinden en dus onzeker zijn, kraken ze dunne vrouwen maar af, want dat is toch ook maar lelijk en dat willen mannen niet. 8)7

Dit is absoluut waar :j Ik als dun persoon volgens vele mensen krijg regelmatig een 'grappige' opmerking om mn oren. Waar ik opzich niet zoveel moeite mee heb hoor, maar moet ik zoiets eens bij een wat dikker persoon doen dan ben je direct een trut.
En dat terwijl aankomen voor dunne mensen net zo moeilijk, zo niet moeilijker, is dan afvallen voor de wat dikkere :+

Hollando

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 16:24

Ben ik met je eens, een grapje over een dunner iemand kan wel, maar over een dikker iemand niet..
raar eigenlijk..

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 16:43

Zeker mee eens: ik vind de toon die er naar dunne meisjes wordt gezet soms echt hatelijk.

Alsof zij daar iets aan kunnen doen?? Ik ben tot mijn 20e ook altijd echt een scharminkel geweest, had superdunne spillebeentjes, je zag mijn ribben etc.

Denk je dat ik mij toen goed voelde over mijn lichaam? NEE!

Gelukkig ben ik behoorlijk wat aangekomen toen ik volwassen werd en zijn mijn verhoudingen nu prima.
Ja ik ben nog steeds tenger gebouwd en heb maatje 34, maar ik zie er nu zoveel beter uit dan vroeger, toen ik altijd werd uitgemaakt voor graspriet etc.

En als ik ziek ben en ik eet niet dan val ik binnen no time zo 5 kilo af. Is dat leuk? Nee. Want ik heb maar weinig reserves om op te teren!

Dus een beetje respect naar alle kanten toe zou op zijn plaats zijn.

(PS en vaak zijn diegene die al commentaar op anderen hebben zelf niet tevreden met hun eigen lichaam...anders hebben ze het niet nodig om zichzelf boven iemand te zetten).

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 17:48

Ik ben in mijn vriendinnen groep een beetje de altijd zeurende dame haha.

Ik zeur altijd at iedereen mooi is en iedereen 'lekker' en geef ze altijd preken als ze onzeker doen haha. ;)

Ik ben er 100% van overtuigd dat het zo is dat als jij jezelf mooi vind dan straal je dat uit , zien anderen dat, anderen merken dat op, jij word er vrolijk van en voel je nog mooier.
Het is een cyclus waar je je zelf in moet duwen ;) net zoals je dit ook gewoon andersom hebt.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 17:49

Goede reactie van leatitia.

Bij mij zie je ook mijn ribben en mijn heupbotten steken vies uit.
Boeiend.
Maar waarom mag je iemand wel op dat afkraken maar niet op zijn dikke buik?? :) Op de een of andere manier is dat 1 richtings verkeer, ofzo.

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 18:08

Alsof mensen die een buikje hebben of echt dikzijn niet worden afgekraakt :=

Je kan bij iedereen wel wat zoeken om af te kraken.
Of je nou te dun bent of te dik, zoals kana al zei, als je tevreden met jezelf bent maken die uitstekende botten of uitstekende vetjes niks meer uit.