Jessol schreef:Ik ben jammer genoeg echt onzeker, ik denk dat het ook een deeltje aan mijn leeftijd ligt, ben nu 16. Iemand zei hier, de spiegel is je weegschaam, maar als ik op de weegschaal kijk, dan klopt mijn gewicht echt, maar als ik in de spiegel kijk, dan vergaat het lachen me, want voel me er echt niet goed over.
Als mensen me dan zeggen van, "je bent echt een mooi meisje." kan ik dat gewoon niet geloven, en ik denk dat ik dat ook een beetje uitstraal, die onzekerheden, dus ik ben eigenlijk wel een beetje jaloers op iedereen die hier kan zeggen "ik ben bij met mijzelf." en ik probeer er ook echt aan te werken om ook met die gedachte leven!
Het zal absoluut met je leeftijd te maken hebben, maar dat maakt het niet minder vervelend. 
Als je nou eens begint met niet zo zeer om je uiterlijk druk te maken maar gewoon gezellig doen met vrienden en een beetje je remmen los te gooien? Dan bedoel ik dus eens een gekke actie uithalen, lekker spontaan doen en vooral heel veel lachen.
Als je rare (wel leuke natuurlijk) dingen doet die je anders nooit had gedaan, begin je op een gegeven moment toch trots op jezelf te worden. En dan maakt je uiterlijk ook niet zo veel meer uit.
En als je lekker spontaan bent begin je op een gegeven moment te stralen en vinden mensen jou leuk, dus verzamel je veel mensen op je heen waardoor jij je weer goed gaat voelen. Dus niet teveel om je uiterlijk druk maken en ook niet teveel denken van ik moet blij met mezelf zijn. Gewoon lekker gaan leven en eens lekker gek doen, het komt allemaal vanzelf!