is dit normaal? (verlangen naar baby)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Re: is dit normaal? (verlangen naar baby)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 08:37

Hahahaha, hij heeft zelf zeker geen kinderen?

Vanaf je NOD loop je heen en weer naar de WC om te checken of je echt echt echt niet ongesteld wordt. Na een week zou je het echt niet meer tof vinden om ongesteld te worden, want het zou dan geen ongesteldheid meer zijn. Vervolgens hoop je die 12 weken te halen, dat het gewoon blijft zitten en dan is het op weg naar de 20 weken echo om te horen of het kindje in orde is.

Ik ben momenteel onderweg naar die 12 weken en zit dus al 5,5 week in de zorgen, waarschijnlijk tot aan mijn dood.

XChrisjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 08:49

De kinderwens is er al jaren....toen ik getrouwd ben op mijn 24ste wilde wij gelijk kinderen, dat gevoel is er na 11 jaar nog steeds, helaas is het voor ons (nog) niet weggelegd.(zie mijn andere topic voor het hele verhaal als je het wilt lezen.)

Niet iedereen krijgt "die" moedergevoelens en ook niet iedereen kan er gehoor aan geven, helaas! Ik word ook nog steeds boos als iemand roept:"We nemen een kind". Jongens het blijft uberhaupt een godsgeschenk dat je zwanger mag worden.(geloof me weet er alles van).

Ik ben nu 35 en het leven gaat met up's en down's, maar die gevoelens zijn er nog steeds. De ene dag meer dan de andere en soms denk ik wel eens: Het is goed zo met z'n tweetjes. En de andere dag, heb ik zoiets: misschien....toch....ooit!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 08:52

XChrisjeX; ik vind zulke dingen altijd heel vervelend om te horen... ik ga later even op zoek naar je topic, even snuffelen. Je moet sowieso hoop houden! :(:)

En inderdaad, kinderen neem je niet.

XChrisjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 08:55

Quellian schreef:
XChrisjeX; ik vind zulke dingen altijd heel vervelend om te horen... ik ga later even op zoek naar je topic, even snuffelen. Je moet sowieso hoop houden! :(:)

En inderdaad, kinderen neem je niet.

Dank je, het is soms heel moeilijk, maar na echt helemaal binnenste buiten gekeerd te zijn...is een paar jaar rust ook goed(*lees: IUI, IVF) Voor belangstellende, dit is mijn topic van toen:

[MW] Ongewenste kinderloosheid.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 09:02

@ XChrisjeX --> Het lijkt me verschrikkelijk als je al zolang met deze wens rond moet lopen maar dat deze tot nu toe nog niet in vervulling is gegaan. Keep up!

Zelf ben ik nu 24 en tot een jaar geleden had ik totaal geen kinderwens. Ik heb al 5 jaar een stabiele relatie met mijn vriend die 29 is en wonen al geruime tijd samen. Verder helemaal voorzien van beide een goede baan, eigen huis en leuk levendje. Ideaale omstandigheden voor een kindje. :-) En ja hoor sinds een klein jaartje is bij mij ook een klokje gaan tikken.........(je ontkomt er niet aan)

Ik wil echt nog minimaal 2 jaar wachten ( ik vind 26/27 jaar echt een mooie leeftijd, zeker als je je bedenkt dat je misschien een paar jaar moet klussen voordat het zover is)

Wat ik echt heel erg vind, is dat al die clichés zoooo waar zijn. Een aantal maanden geleden hebben goede vrienden van ons een baby gekregen en is mijn wens ook weer sterker geworden. Dat zelfde geldt voor het "nest" wat klaar is ;-)

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 09:27

XChrisjeX, heb even je topic gelezen, en oh wat komt het me allemaal bekend voor. Dat gedichtje wat erin staat heeft mij ook even aan het huilen gebracht... pfff.

Ik kom zelf net weer van de gyn vandaan, ik heb deze ronde de hoogste dosis hormonen maar net op de echo waren er nog geen groeiende eitjes te zien.... Als het deze ronde niet lukt, proberen we 1 ronde hormoonspuiten en anders IVF waarschijnlijk..... Ik vind het echt verschrikkelijk, zit er weer helemaal doorheen.

XChrisjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 09:39

Nathalie schreef:
XChrisjeX, heb even je topic gelezen, en oh wat komt het me allemaal bekend voor. Dat gedichtje wat erin staat heeft mij ook even aan het huilen gebracht... pfff.

Ik kom zelf net weer van de gyn vandaan, ik heb deze ronde de hoogste dosis hormonen maar net op de echo waren er nog geen groeiende eitjes te zien.... Als het deze ronde niet lukt, proberen we 1 ronde hormoonspuiten en anders IVF waarschijnlijk..... Ik vind het echt verschrikkelijk, zit er weer helemaal doorheen.

Mocht je vragen hebben rond de IVF oid, mijn PB box staat altijd open :(:)

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 09:43

Bedankt. :) Ik wil er nu nog niet te veel mee bezig zijn, ik leef echt van dag tot dag sinds we onder behandeling zijn, anders maak ik mezelf alleen maar gek... Ik zit vandaag op CD10 dus het kan nog alle kanten op eigenlijk, maar mijn hoop is toch wel even met een flinke rotschop weggeschopt. Je hebt toch elke keer weer hoop, en denkt elke keer weer wat te voelen, maar elke keer maak je jezelf alleen maar gek... :n

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 09:57

Hoi,

ik ben een jonge mama van 25 jaar. Mijn dochtertje is ruim 1,5 jaar! Ik heb ook altijd gezegd dat ik hoopte rond deze leeftijd een kindje te mogen krijgen. Ik zeg het zo, omdat het inderdaad een godsgeschenk is om ten eerste een kindje te mogen krijgen en ten tweede een gezond kindje! Ik vind het wel belangrijk dat ik een vaste stabiele relatie had.

Na 4 jaar samen met mijn vriend gingen we samenwonen. Omdat hij een eigen akkerbouwbedrijf heeft zijn we op de boerderij gaan wonen. Zijn ouders woonden er eerst, hebben een huis in het dorp gekocht en wij hebben de boerderijwoning gekocht. Het bedrijf had mijn vriend al overgenomen. Na flink wat klussen en opknappen konden we in ons huisje. En na een maand of 4 á 5 kreeg ik het gevoel zwanger te zijn. En ja hoor! Het was echt onverwachts, maar zó gewenst. Ik vond het dan ook verschrikkelijk als mensen gewoon keihard vroegen of het een foutje was! Ik heb altijd gezegd dat ze een hele leuke verassing was/is.

Met 32 weken (bijna 2 maanden te vroeg) zijn mijn vliezen gebroken en ondanks een infuus met weeenremmers is ze toch 2 dagen later geboren. Het is erg spannend geweest, omdat ze een zware infectie had. Na 5 weken couveuse mocht ze lekker met ons mee naar huis!!!
Het is heerlijk om 'jong' moeder te mogen zijn. Ik was net 24 toen ik bevallen ben. Tegenwoordig erg vroeg, maar vroeger was het weer een normale leeftijd. Mijn moeder was 24, mijn ene oma 23 en mijn andere oma 21 toen ze moeder werden van de eerste. Het is gewoon belangrijk dat je een stabiele relatie en een stabiel leven hebt en ook veel liefde doet veel ;)

Mijn schoonzus is dan bijna 14 jaar ouder dan mij en zij heeft een kindje dat 2 maanden jonger is dan onze dochter! Dat is de vierde. En dan ben ik toch stiekem blij dat ik nu mama ben en niet dat ik rond mijn 40e nog in de luiers zit. Maar nogmaals ik veroordeel niemand en ik denk dat je al blij moet zijn dat je een gezond kindje kunt krijgen. Bij ons had het ook heel anders af kunnen lopen!

Dus TS, je gevoelens zijn normaal hoor! Alleen wordt er wel vaak een heel romantisch beeld voorgesteld. Het is echt heel leuk en je krijgt zoveel onvoorwaardelijke liefde, maar daarnaast is het soms ook heel pittig hoor! Je hebt er ineens een hele grote verantwoording bij. Je kan ineens niet zomaar even weg. Soms heb je het wel eens even gehad als je er 's nachts voor de 10e keer uit kunt ....... Ohhh en als ze ziek zijn, wat een zorgen kun je dan hebben zeg!!!

Je zegt zelf dat je gevoel ja zegt, maar je verstand nee. En dat is erg goed dat je dat weet. Je weet nooit wanneer, maar er komt een moment dat zowel je gevoel en je verstand zegt ''JA''. Dat kan over 2 jaar zijn, maar ook over 8 jaar. En dan hoop ik dat jullie mama en papa worden van een mooi gezond kindje!!!!

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 09:58

Quellian schreef:
Hahahaha, hij heeft zelf zeker geen kinderen?

Vanaf je NOD loop je heen en weer naar de WC om te checken of je echt echt echt niet ongesteld wordt. Na een week zou je het echt niet meer tof vinden om ongesteld te worden, want het zou dan geen ongesteldheid meer zijn. Vervolgens hoop je die 12 weken te halen, dat het gewoon blijft zitten en dan is het op weg naar de 20 weken echo om te horen of het kindje in orde is.

Ik ben momenteel onderweg naar die 12 weken en zit dus al 5,5 week in de zorgen, waarschijnlijk tot aan mijn dood.

Gefeliciteerd met je zwangerschap!!!

Ik herken het helemaal. Ik ben nu 7+5 dagen zwanger en na de eertse blijschap van de positieve test kwamne idd de vele zorgen. Steeds kijken of je geen bloed verliest in het begin. En nu maak ik me zorgen of het hartje wel klopt of het wel goed groeit vreselijk. Echt genieten is er nog niet bij. Ik hoop dat het volgende week een beetje kan beginnen dan krijg ik me eerste echo ben zo beneiuwd

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 10:00

ik vind 24 niet jong hoor ,maar een mooie leeftijd :D

jong vind ik onder de 20 jr dus meiden van 17/18 jr die al moeder willen zijn ;)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 10:03

En voor de andere dames (o.a. XchrisjeX en Nathalie) die zo graag zwanger zouden willen worden hoop ik echt dat jullie grootste wens in vervulling mag komen!!! Ik voel echt met jullie mee en ik hoop dat mijn verhaal jullie geen pijn gedaan heeft.

XChrisjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 10:10

Nee, hoor..daar heb ik in al die jaren al mee leren leven ;) Ik wens iedereen altijd een gezond kindje toe :) Bij ons loopt het helaas gewoon anders.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 10:15

XChrisjeX schreef:
Nee, hoor..daar heb ik in al die jaren al mee leren leven ;) Ik wens iedereen altijd een gezond kindje toe :) Bij ons loopt het helaas gewoon anders.

En toch he... toch voel je je schuldig tegenover de mensen die veel moeite moeten doen om zwanger te kunnen raken, geldt bij mij in elk geval. Mijn beide zussen willen graag een tweede, maar bij beide is het niet meer mogelijk. Het voelt dan een beetje dubbel...

Ninja; jij ook gefeliciteerd met je zwangerschap!!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 10:19

't is biologisch bepaald, houden van, de 'romantiek', de hormomen... ze zitten allemaal in het complot ;) dus ja hoor, het is heel normaal!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 11:19

Delphi schreef:
Ik vond het dan ook verschrikkelijk als mensen gewoon keihard vroegen of het een foutje was! Ik heb altijd gezegd dat ze een hele leuke verassing was/is.

Ik snap dat echt niet, dat mensen dat durven vragen :? Als je nou een jaar of 18 bent, oke, al vind ik het dan alsnog niet kunnen.
Ik ben trouwens absoluut geen carrièremens, ook al studeer ik aan de universiteit. Daar krijg ik ook wel een kritiek op, dat het belachelijk is dat ik me op laat leiden en vervolgens kinderen wil. Alsof dat niet samen kan gaan :?

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 13:10

Mensen durven teveel hoor! Zo had ik een vriendin die geplant zwanger geraakt was van haar vriend en als zij alleen met de kleine op pad was kreeg ze zelfs vragen of ze wist wie de vader was. Want ja een meisje van 19 doet het met jan en alleman, zal wel een foutje geweest zijn. Zo asociaal!!! Zij had daar altijd erg veel verdriet van...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 13:14

Ik werd op mijn 18e tante (mijn zus was 28) en ik ging met mijn neefje met de tram naar het winkelcentrum. Zit er een oud stel tegenover me, hoorde ze praten over 'ze worden ook steeds jonger he, ze beginnen steeds eerder aan kinderen'. Dus ik zat al met een half schuin oog hun kant op te kijken, zegt die vrouw: 'goh zeg, hij lijkt wel op z'n moeder!' Waarop ik zei: 'hij lijkt inderdaad op mijn zus'. Bemoei je lekker met je eigen zaken, mafkees.

Editje, typo :+

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 15:55

Ja op mijn 16de ging ik veel met mijn neefje en nicht weg toen 4 en 1 en dan had ik mijn neefje in de buggy en mijn nichtje hield de buggy vast.
De blikken die ik toendertijd heb gekregen zijn onbetaalbaar, maar ik kon er ook wel om lachen.

Maar zo heb ik een vriendin die nu een dochtertje heeft en ze is 19 niet helemaal gepland maar ze hebben alles goed op orde.
Maar als haar vader met haar en zijn kleinkind op pad is zegt iedereen dat hij prachtige kinderen heeft.
Op een gegeven moment wordt dat vast heel vervelend.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 18:19

Bij ons is het juist zoals bij Quellian: pleegkindjes komen maandelijks een paar daagjes logeren, mijn zusje woonde nog thuis en ik zat 6 maanden in het buitenland. Kom ik terug, toevallig tegelijk met de kids, de hele straat tegen m'n ouders 'wat een leuke kleinkinderen, van je oudste dochter zeker'.

Uhm.. ze zijn 6 en 8, ik ben 22...