Mientjeuh schreef:M_VE schreef:Bij echte Belgen zit het er in gepeperd: Nederlanders=grapjes=discriminatie. Dat zit gewoon zo in het hersensysteem.
Sorry hoor, maar volgens mij zit dat maak-grapjes-over-de-Belgen even hard in het Nederlandse hersensysteem geroest. Nederlanders hebben minstens even veel grapjes over Belgen als wij over jullie hebben. Dat is écht geen argument.
Volgens mij begrijp je het nou precies verkeerd
Nederlanders. Gedachteassociatie : die maken altijd grappen over Belgen. Volgende gedachte : Dus, die discrimineren altijd.
poes schreef:In West-Vlaanderen leeft dat dus wel heel hard die vooroordelen tegen "Holland".
Gierig vond ik ze trouwens wél, heb jaren opgediend, en Nederlanders gaven echt minder fooi (als je der al kreeg) en waren de enigen die durfden zeuren over de prijs. Dat zie je een Engelsman dus nooit doen.
Tis beschamend, maar ik moest even zoeken of ik nou langs West of Oost Vlaanderen woon
(West-Zeeuws-Vlaanderen) Tis dus West-Vlaanderen. Om eerlijk te zijn heb ik die ervaring nou eigenlijk totaal niet...
Voor mijn werk heb ik geregeld contact met Belgen, sowieso met uitgaan en alles ook. Je merkt toch een behoorlijk cultuurverschil. Communicatie, directheid en verwoorden bijvoorbeeld. Maar dat gaat ook op als ik met Noord-Hollanders of Limburgers of Portugezen of Russen ergens over aan het bakkeleien ben. Voor allen moet ik net weer een iets andere tactiek toepassen 
Verder wil ik nog wel kwijt dat ik vind dat er in Nederland een zeer groot verschil tussen van onder en van boven de rivieren is...
Van boven de rivieren noemen wij hier, in mijn gebied. Hollanders. En da's heel ander volk idd (stom eigenlijk
)