Helderziend

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 17:51

ben heldervoelend.. maar doe er niks mee

vind het altijd wel interessant maar om me er voor mezelf in te verdiepen heb ik geen zin in..

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 20:02

Helderruikend: je ruikt dingen. Een extreem vb: iemand die "de dood" ruikt bij een persoon die een tijd later sterft.

Heldervoelend: je voelt dingen. Je voelt bv wat er aan de hand is met een persoon zonder dat je die persoon kent of ziet.

Helderhorend: je hoort dingen. Je hoort vb dat de auto van je vriend je straat in draait.

Helderziend: je ziet dingen. Voorspellende dromen maar ook aura's. Je ziet bv waar iemand pijn heeft, je krijgt een beeld door.

helderwetend: je weet dingen. Je weet dingen zeker, zoals hierboven: je wist dat het dier een gezwel had terwijl je dat eigenlijk helemaal niet kon weten.

Die dingen die vet gedrukt zijn heb ik wel, de andere niet ;)

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 20:07

je kunt diegene blokken ? :o

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 20:46

En hoe kan ik de mijne in mijn voordeel gebuiken of verder ontwikkelen?
Erg handig dingen voorzien, deze heb ik dan:

Heldervoelend: je voelt dingen. Je voelt bv wat er aan de hand is met een persoon zonder dat je die persoon kent of ziet.

Helderziend: je ziet dingen. Voorspellende dromen maar ook aura's. Je ziet bv waar iemand pijn heeft, je krijgt een beeld door.

helderwetend: je weet dingen. Je weet dingen zeker, zoals hierboven: je wist dat het dier een gezwel had terwijl je dat eigenlijk helemaal niet kon weten.

Ik kan me er trouwen inderdaad heel goed voor afsluiten. Voor openstellen is veel moeilijker. Meestal kan ik het pas weer nadat ik een goed potje heb gejankt en er veel emoties loskomen.
Ik heb me nu afgesloten voor iemand en voel helemaal niks meer. Komt wel weer terug. Mijn 6e zintuig laat me nooit in de steek. Als het nodig is dan is het er vanzelf.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 21:12

Vertel eens hoe je dat afsluiten doet want van een middagje boodschappen doen of even de stad in raak ik dus helemaal bekaf. Op de een of andere manier lijkt het wel alsof ik helemaal leeg gezogen wordt.

Ik voel stemmingen van andere mensen en ik raak helemaal overprikkelt en kom doodmoe, sjacherijnig en met barstende koppijn thuis.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 21:17

Zie pagina 1, daar heb ik het helemaal uitgebracht.
Suzanne F naar wat in jouw eerste bericht staat lijk je me heldervoelend. Je voelt dingen aankomen. :)

Ontwikkelen kan je vnl door het te gebruiken. Er op te vertrouwen. :) Doe het een per een. Mensen die willen mogen me PB'en, ik wil gerust mijn MSN adres geven en vragen beantwoorden als ik het antwoord heb. En indien ik het niet heb, kan ik je doorverwijzen naar iemand die het wel heeft.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 23-06-09 21:19, in het totaal 2 keer bewerkt

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 21:18

HBVisser schreef:
Vertel eens hoe je dat afsluiten doet want van een middagje boodschappen doen of even de stad in raak ik dus helemaal bekaf. Op de een of andere manier lijkt het wel alsof ik helemaal leeg gezogen wordt.

Ik voel stemmingen van andere mensen en ik raak helemaal overprikkelt en kom doodmoe, sjacherijnig en met barstende koppijn thuis.

Afsluiten heb ik geleerd doordat ik mensen helemaal beu ben geworden!
Ik heb een stukje egoisme geleerd.
Mensen kwetsen me zoveel. Ik ben een gevoelsmens en dat sloopt me.
Mensen zuigen al je energie weg.
Bij Jeroen kon ik altijd opladen. Als ik bij hem was voelde ik me veilig, een eenheid. Moeilijk uit te leggen. Als hij een halve meter bij me vandaan liep voelde ik mezelf net als een magneet.
Zoek iemand die evenwicht brengt!
En word egoistisch. Anders ga je eraan kapot hoor.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 14:17

pharagirlke schreef:
Zie pagina 1, daar heb ik het helemaal uitgebracht.
Suzanne F naar wat in jouw eerste bericht staat lijk je me heldervoelend. Je voelt dingen aankomen. :)

Ontwikkelen kan je vnl door het te gebruiken. Er op te vertrouwen. :) Doe het een per een. Mensen die willen mogen me PB'en, ik wil gerust mijn MSN adres geven en vragen beantwoorden als ik het antwoord heb. En indien ik het niet heb, kan ik je doorverwijzen naar iemand die het wel heeft.

Ik vertrouw er blindelings op en het klopt altijd. Maar ik loop tegen het probleem aan dat ik het heel fijn vind om dit soort dingen te voelen/weten maar niet altijd. Zeker niet als ze betrekking hebben op negatieve emoties van mijzelf.
Ik wil me er dus niet voor afsluiten want ik leef er ook een soort naar. Maar sommige dingen wil ik niet weten. Ik kan me niet gedeeltelijk afsluiten of wel??

Ayasha
Blogger

Re: Helderziend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 14:25

jawel dat kan wel. Je kan ook alle negativiteit blokkeren. Dan moet je gewoon een kleur vinden die jij het makkelijkst koppelt aan negative energie, en je zorgt dat díe kleur van energie net binnen raakt.

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 19:56

kun je dat mens niet gewoon blokkeren ? :+
of er niet op reageren ? of gaat ie door ?

Chantal_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 20:06

Ik ruik wel altijd dingen die andere mensen niet ruiken... maar kan de geur nooit plaatsen.. ben ik dan gewoon overgevoelig of helderruikend? :P

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 20:09

hmm even doorgelezen en ja hoor ik kom er ook bij,

Ik heb namelijk voorspellende dromen.
Ik droom dingen ook nachtmerries die vaak in een korte periode daarna werkelijkheid worden.
valt onder helderziend?

Wat ik verder heb is dat ik bij veel mensen bekenden of onbekenden vaak echt precies zeg wat hun juist denken.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 20:22

Ik heb ook "een" gave maar welke precies weet ik niet. Helderziend en heldervoelend denk ik, maar het is maar een klein stukje. Ik ontwikkel het niet omdat ik er bang door word en mijn gevoel me zo overspoelt. Het zit trouwens in de familie, ik twijfelde altijd heel erg aan mezelf of ik het niet gewoon in mijn hoofd haalde, maar ik vroeg het laatst aan mijn broer (die erg nuchter is) en hij ervaart het ook. Hij wilde het verder alleen niet bespreken.

Ik heb trouwens ook dat ik moeite heb met in de stad lopen (drukte) maar dat kan ook komen omdat ik de diagnose add/adhd heb (het uit zich niet in druk gedrag, maar in mn hoofd is het altijd een warboel..)
Ik denk dat een deel daarvan add is, en een deel ook die enorme gevoeligheid van allerlei dingen die ik oppik. Hoewel ik me ook wel eens heb afgevraagd óf het misschien wel helemaal geen add is, maar dus een "gave" of iets dergelijks die me in de weg zit.. ik ga die tip voor het afsluiten ook eens proberen toe te passen. Hoewel het ook wel weer heel moeilijk is om me daar bewust op te concentreren.. :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 20:28

Toushie dat valt onder helderziend zijn en een stukje helderwetend.

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 20:31

hmm oke.
Vind het allemaal wel interessant.
Had me er nooit zo mee bezig gehouden maar merk het wel steeds vaker.
Ga mij er toch eens in verdiepen om te kijken of ik het verder kan ontwikkelen,

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 20:34

Is het niet gewoon allemaal telepathie? Ik doe readings met o.a. foto's van dieren, maar dat is gewoon telepathie. Dus ook stemmingen aanvoelen, weten dat iemand je gaat bellen etc etc is gewoon telepathie. Dat kan iedereen en kun je ook leren ontwikkelen.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 20:41

pharagirlke schreef:
Toushie dat valt onder helderziend zijn en een stukje helderwetend.

Misschien stomme vraag, maar waar komen die gidsen dan vandaan? En waarom zoeken ze jou dan uit?
Ik zou geen contact durven zoeken, ik word er echt bang van als ik het idee heb dat er iemand bij me in de buurt is.
Ook al is er wel iemand bij me (dat weet ik vrij zeker) als ik het alleen al uitspreek, die gedachte, dan ben ik al bang dat ik iets "verkeerds" aantrek..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 20:49

Ik ga het even heel simpel stellen. :) Gidsen zijn mensen die al hun taken af hebben. We worden geboren met een bepaalde "takenpakket". Dingen die we moeten leren gedurende het leven. Sommige mensen doen daar langer over dan andere. Er zijn er die geloven dat we dat takenpakket in meerdere levens "afronden". Daarover kan ik geen zekerheid geven, ik zelf geloof wel in de meerdere levens maar dat is ieder voor zich. Een gids is dus iemand die alles geleerd heeft wat hij of zij moest leren.

Deze kiest jou uit op basis van jouw takenpakket. Een gids is nl degene die je moet begeleiden in het "afmaken" van je taken. :)

cornelie: helderziendheid, heldervoelend zijn en telepathie enz zijn allemaal even normaal hoor. :) Het is niet omdat niet iedereen het gebruikt dat niet iedereen het kan.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 20:52

pharagirlke schreef:
Ik ga het even heel simpel stellen. :) Gidsen zijn mensen die al hun taken af hebben. We worden geboren met een bepaalde "takenpakket". Dingen die we moeten leren gedurende het leven. Sommige mensen doen daar langer over dan andere. Er zijn er die geloven dat we dat takenpakket in meerdere levens "afronden". Daarover kan ik geen zekerheid geven, ik zelf geloof wel in de meerdere levens maar dat is ieder voor zich. Een gids is dus iemand die alles geleerd heeft wat hij of zij moest leren.

Deze kiest jou uit op basis van jouw takenpakket. Een gids is nl degene die je moet begeleiden in het "afmaken" van je taken. :)

cornelie: helderziendheid, heldervoelend zijn en telepathie enz zijn allemaal even normaal hoor. :) Het is niet omdat niet iedereen het gebruikt dat niet iedereen het kan.

Bedankt voor je antwoord.. :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 20:54

Dat simpel stellen was trouwens niet neerbuigend bedoelt, eerder een beetje voor de meer ingewikkelde mensen die nav dat bericht zouden zeggen dat ik het wel heel "beperkt" om schrijf :D Dit is nl echt de kern van het Gidsen-verhaaltje zeg ma. :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 20:59

Mijn ex zegt altijd dat ik helderziend ben.
Dat was toen we verkering hadden, ik werd wakker midden in de nacht (dan liep hij terug van de kroeg) en mijn eerste gedachte was dan; "Hij gaat bellen."
De gedachte had ik nog niet half afgemaakt en mijn telefoon ging over.
Zo ook met smsjes (dat heb ik wel met meer personen).
Maargoed, die verkering raakte uit in oktober, waarna we nog drie weken contact hadden, ik voelde toen ook aan dat hij me zou bellen of wat dan ook.
Daarna hebben we ruim vier maanden geen contact gehad, en kreeg ik zo half februari een raar gevoel omtrent mijn ex. Dat duurde twee weken, en ik huilde zelfs weer om hem. Ik wist diep van binnen dat dit niet van mijzelf uit kwam, maar wilde dit niet geloven, omdat die band van ons er in mijn ogen toch niet meer was.
Na twee weken sprak hij me aan op msn, en was oprecht geinteresseerd. Ook dit hield een paar weken aan. En na enkele gesprekken zei hij dat hij binnenkort wel langs wilde komen. Wat een gedoe, is tot op de dag van vandaag nog niet doorgegaan door omstandigheden, maar dat doet er niet toe.
Toen hij begin april te horen kreeg dat hij hier niet mocht en kon komen, hebben we drie weken geen contact gehad. Het begon steeds slechter te voelen, in de planning stond dat ik met Koninginnedag nog door zijn dorp zou komen (vaste prik, dus niet speciaal voor hem), en daar hield ik me wat aan vast. Maar toen was er zo'n idioot die Koninginnedag tot een akelige dag maakte, dus dat hele feest ging niet door.
Het begon steeds slechter voelen, en ik huilde uit bij een vriendin.
Die avond lag ik bijna te slapen en ging mijn telefoon. Hij was de eerste persoon waarvan ik wist dat hij op zulke tijden (1 uur 's nachts) zou kunnen bellen, maar ik geloofde niet dat hij het was.
Mijn telefoon zei me echter dat hij het wel was.
Sindsdien zegt mijn gevoel me ongeveer wanneer hij weer eens belt.

Met hem heb ik vooral dit soort dingen, plus dat ik hem te goed ken (en andersom is dit ook het geval).
Daarnaast heb ik met een vriendin heel vaak dat zij iets zegt en ik het denk, of andersom.
Met mijn moeder heb ik ook een sterke band, en ik denk dat deze sterke band tussen sommige personen erg belangrijk is in dit soort dingen. Dat is in mijn ogen de basis, je moet vertrouwen uitstralen en mensen een goed gevoel geven. Want volgens mij is ieder mens er vatbaar voor, je moet het enkel willen (maar niet pushen).

Ik heb het topic niet helemaal doorgelezen, maar HSP kan ook veel van dit soort dingen veroorzaken.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 20:59

pharagirlke schreef:
Dat simpel stellen was trouwens niet neerbuigend bedoelt, eerder een beetje voor de meer ingewikkelde mensen die nav dat bericht zouden zeggen dat ik het wel heel "beperkt" om schrijf :D Dit is nl echt de kern van het Gidsen-verhaaltje zeg ma. :)

Oh zo had ik het ook niet opgevat hoor.. :)

dus eigenlijk zou je kunnen stellen dat je zelf ook een gids (kunt) worden als je overlijdt? Of zijn dat dan weer mensen die al heel lang aan het "incarneren" zijn? En zijn er ook mensen die levend al een gids zijn? Domme vraag misschien..

edit: mijn ouders zijn erg gelovig (christen) en zien gidsen als iets occults, maar als ik er zo over hoor denk ik dat het Bijbelse begrip "engel" best hetzelfde zou kunnen zijn als een gids..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 21:06

Ja, een engel lijkt wel wat op gids. :) Het kan zijn dat ze al heel lang incarneren, het kan ook zijn dat ze gewoon heel snel leren. Het kan best zijn dat jij al tal van levens erop hebt zitten en dat dit dus "je laatste" is en je hierna gids word. :)

Levend een gids zijn is een moeilijker onderwerp.... Er zijn mensen wiens "bijtaak" begeleiden is... Maar dat zijn geen echte gidsen zoals de "dode" (dat klinkt zo naar) persoonlijke gids. De echte persoonlijke gidsen die heel de tijd bij je blijft is dood normaal.

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 21:11

Mijn stiefvader is paranormaal genezer.. Ook helderziend..
Hij voelt ook dingen, zoals pijn.
Verder wil ik er niet zo over uitwijden, ivm meelezers.. ;)

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 21:12

pharagirlke schreef:
Ja, een engel lijkt wel wat op gids. :) Het kan zijn dat ze al heel lang incarneren, het kan ook zijn dat ze gewoon heel snel leren. Het kan best zijn dat jij al tal van levens erop hebt zitten en dat dit dus "je laatste" is en je hierna gids word. :)

Levend een gids zijn is een moeilijker onderwerp.... Er zijn mensen wiens "bijtaak" begeleiden is... Maar dat zijn geen echte gidsen zoals de "dode" (dat klinkt zo naar) persoonlijke gids. De echte persoonlijke gidsen die heel de tijd bij je blijft is dood normaal.

Ok, wederom bedankt voor je antwoord... :) ik vind het wel intressant allemaal. Heb me er nooit in verdiept omdat je door het christelijk geloof een beetje bang wordt gemaakt voor zulke dingen. Maar zoals je het beschrijft klinkt het als een "hulp" en niet iets wat je af moet houden.