Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Doe het een per een. Mensen die willen mogen me PB'en, ik wil gerust mijn MSN adres geven en vragen beantwoorden als ik het antwoord heb. En indien ik het niet heb, kan ik je doorverwijzen naar iemand die het wel heeft. HBVisser schreef:Vertel eens hoe je dat afsluiten doet want van een middagje boodschappen doen of even de stad in raak ik dus helemaal bekaf. Op de een of andere manier lijkt het wel alsof ik helemaal leeg gezogen wordt.
Ik voel stemmingen van andere mensen en ik raak helemaal overprikkelt en kom doodmoe, sjacherijnig en met barstende koppijn thuis.
pharagirlke schreef:Zie pagina 1, daar heb ik het helemaal uitgebracht.
Suzanne F naar wat in jouw eerste bericht staat lijk je me heldervoelend. Je voelt dingen aankomen.
Ontwikkelen kan je vnl door het te gebruiken. Er op te vertrouwen.Doe het een per een. Mensen die willen mogen me PB'en, ik wil gerust mijn MSN adres geven en vragen beantwoorden als ik het antwoord heb. En indien ik het niet heb, kan ik je doorverwijzen naar iemand die het wel heeft.

pharagirlke schreef:Toushie dat valt onder helderziend zijn en een stukje helderwetend.
Gidsen zijn mensen die al hun taken af hebben. We worden geboren met een bepaalde "takenpakket". Dingen die we moeten leren gedurende het leven. Sommige mensen doen daar langer over dan andere. Er zijn er die geloven dat we dat takenpakket in meerdere levens "afronden". Daarover kan ik geen zekerheid geven, ik zelf geloof wel in de meerdere levens maar dat is ieder voor zich. Een gids is dus iemand die alles geleerd heeft wat hij of zij moest leren. 
Het is niet omdat niet iedereen het gebruikt dat niet iedereen het kan. pharagirlke schreef:Ik ga het even heel simpel stellen.Gidsen zijn mensen die al hun taken af hebben. We worden geboren met een bepaalde "takenpakket". Dingen die we moeten leren gedurende het leven. Sommige mensen doen daar langer over dan andere. Er zijn er die geloven dat we dat takenpakket in meerdere levens "afronden". Daarover kan ik geen zekerheid geven, ik zelf geloof wel in de meerdere levens maar dat is ieder voor zich. Een gids is dus iemand die alles geleerd heeft wat hij of zij moest leren.
Deze kiest jou uit op basis van jouw takenpakket. Een gids is nl degene die je moet begeleiden in het "afmaken" van je taken.
cornelie: helderziendheid, heldervoelend zijn en telepathie enz zijn allemaal even normaal hoor.Het is niet omdat niet iedereen het gebruikt dat niet iedereen het kan.
Dit is nl echt de kern van het Gidsen-verhaaltje zeg ma.
pharagirlke schreef:Dat simpel stellen was trouwens niet neerbuigend bedoelt, eerder een beetje voor de meer ingewikkelde mensen die nav dat bericht zouden zeggen dat ik het wel heel "beperkt" om schrijfDit is nl echt de kern van het Gidsen-verhaaltje zeg ma.

Het kan zijn dat ze al heel lang incarneren, het kan ook zijn dat ze gewoon heel snel leren. Het kan best zijn dat jij al tal van levens erop hebt zitten en dat dit dus "je laatste" is en je hierna gids word. 
pharagirlke schreef:Ja, een engel lijkt wel wat op gids.Het kan zijn dat ze al heel lang incarneren, het kan ook zijn dat ze gewoon heel snel leren. Het kan best zijn dat jij al tal van levens erop hebt zitten en dat dit dus "je laatste" is en je hierna gids word.
Levend een gids zijn is een moeilijker onderwerp.... Er zijn mensen wiens "bijtaak" begeleiden is... Maar dat zijn geen echte gidsen zoals de "dode" (dat klinkt zo naar) persoonlijke gids. De echte persoonlijke gidsen die heel de tijd bij je blijft is dood normaal.
ik vind het wel intressant allemaal. Heb me er nooit in verdiept omdat je door het christelijk geloof een beetje bang wordt gemaakt voor zulke dingen. Maar zoals je het beschrijft klinkt het als een "hulp" en niet iets wat je af moet houden.