Nothing ever changes!!!
Ben ietsje ouder dan jullie gok ik zo, maar jaaarrrrreeennn geleden toen ik 16 was had ik een zaterdag baantje.
Schoonmaken, op zijn chique: interieur verzorgster
. Klasgenootjes keken daar ernstig op neer, aangezien die 1e cassiere bij de AH waren.
Echter ik had altijd een fantastische repliek op hun gehoon.
De dames moesten namelijk 8 uur werken, met onbetaalde pauze voor hetzelfde salaris als ik verdiende
in 4 uur werken, met daarbij inbegrepen 1/2 uur betaalde pauze. Tja, dan werden ze vanzelf stil.
Overigens was dit nog in de tijd dat veel "blanke" mensen schoonmaakten, ook kantoor/bank panden en garages.
Ik zat in de ziekenhuis CAO, dat was ook nog wel heel praktisch! In de vakanties werkte ik ook bij andere
schoonmaak bedrijven in de avond en overdag in het ziekenhuis op andere afdelingen. Kei hard gewerkt, maar
ontzettend veel lol gehad, op de afdelingen en met collega's.
(tja, ik had een doel met dat geld, studeren en vanaf mijn 18 ben ik gaan paardrijden, geld moest ergens vandaan komen. )
Overigens heb ik nog steeds geen hekel aan dat werk, wat ik wel zie, is dat er dus danig veel bezuinigd wordt
op goed schoonmaken, dat men overal langs moet fladderen. En de 1ne schoonmaker is de andere niet in
het zien van en opruimen van.... (stond laatst iemand te prutsen met een blok machine, kreeg ernstig de neiging
even voor te gaan doen hoe zo'n ding werkte.)