Wie rijdt er hier allemaal cabrio

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 15:42

zo ik ga weer even richting mijn huis op mijn fietscabrio.

Radosny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 15:56

Haha dat is wel de goedkoopste oplossing :D Ik zou dan toch even wachten tot september.. of je moet natuurlijk een hele leuke aanbieding tegenkomen

Mama_Suus

Re: Wie rijdt er hier allemaal cabrio

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 17:40

Ik ben in het bezit van een Golf 1 Cabrio.
Een heerlijke auto, zodra de zon er is is mijn dak open. Koud is het totaal niet en waaien doet het bij mij alleen achterin en dat zonder windscherm. Rij erin met beide kinderen en allebei vinden ze het geweldig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 17:51

Vergeet ook niet dat een cabrio wat duurder in de verzekerin gkan zijn (Met name de nieuwere auto's worden vaak all risk verzekerd) omdat het diefstal gevoelige auto's zijn ze vaak een alarm eisen hebben
(De nieuwere types) en je dus ook meer premie betaald dan zijn soortgenoot mét dak.
Ook wegen de meeste cabrio's wat zwaarder (Kan 30% schelen met zijn gelijke broer) waardoor de wegenbelasting ook duurder kan zijn.
Bij veel verzekeringen heb je een fiks eigen risico op het dak of sluiten ze die helemaal uit zelfs.

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 17:55

Wij hebben sinds een jaar een renault Megane van nu 11 jaar oud. Rijdt prima, is niet duur in onderhoud, belasting/verzekering en is goed waterdicht!!!! Ook de aanschaf viel erg mee. We hebben hem in november op gas laten zetten en rijden nu helemaal lekker!! :D

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 17:59

Hinata

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 18:25

M'n vriend heeft een golf cabrio. Niet eens z'n plan om hem te kopen, hij wilde gewone golf of ander klein autotje, maar degene waar hij hem kocht zei dat hij het beste deze auto kon kopen want was de beste die hij had staan. Vind het ideaal, veel beter als ramen open, dan heb ik het vaak metteen koud, met open dakkie heb ik daar minder last van, gaat de lucht gewoon over je heen. :)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 18:58

Chiqa schreef:
Vergeet ook niet dat een cabrio wat duurder in de verzekerin gkan zijn (Met name de nieuwere auto's worden vaak all risk verzekerd) omdat het diefstal gevoelige auto's zijn ze vaak een alarm eisen hebben
(De nieuwere types) en je dus ook meer premie betaald dan zijn soortgenoot mét dak.
Ook wegen de meeste cabrio's wat zwaarder (Kan 30% schelen met zijn gelijke broer) waardoor de wegenbelasting ook duurder kan zijn.
Bij veel verzekeringen heb je een fiks eigen risico op het dak of sluiten ze die helemaal uit zelfs.

Klopt, vaak willen ze dan dat je alarm of bij een oudere auto startonderbreking hebt. Bij mijn Mazda zit er standaard startonderbreking op, en alarm hoefde niet. Op de een of andere manier schrikt het denk ik toch vaak wel af hoor, cabrio. Mensen denken vaak dat daar standaard alarm op zit. MX-5 is trouwens best een licht karretje, 950 kilo :) .

Op mijn Samurai moest ik van de verzekering ook startonderbreking hebben. Zit daarbij niet op de sleutel maar er zat toen ik hem kocht zo'n code startonderbreking in. Heb die eruit gehaald, onding :+ . Dit is 'm trouwens: http://www.suzuki-samurai.nl/saverne2008/Img_3056.jpg

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 19:04

Ik heb ook een golf cabrio, en geen van de vooroordelen zijn op die van mij van toepassing.

Ik rijd wanneer het ook maar eventjes kan met het dak open, en heb geen last van lekkage, zelfs niet van vocht in de winter. Ik was het dak nooit, hij wordt alleen nat van de regen. Door de wasstraat komt hij trouwens niet, de auto wordt altijd met de hand gewassen.

Het is een snoepje om te zien, en rijdt ook nog eens fantastisch. En dat voor een auto uit 1990 ;). Leuke voordelige cabrio!

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 08:28

bedankt voor de antwoorden. :D

dat cabrios duurder zijn in de verzekering wist ik inmiddels.

Hinata dat is ook erg grappig gaan voor een golf en terug komen met een cabrio

Fiar Barchetta ziet er ook goed uit zeg!

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 08:34

Ik heb sinds kort een zilverkleurige Mazda MX 5 met soft top ( voor de winter wil ik er een hard top bij hebben), ideaal autootje. Ik heb geen grote auto nodig voor mezelf, voor het vervoer van grote spullen hebben we een Chevy Pick up en een vrachtwagen voor de paarden. Dus dan is zo'n klein, handzaam 2 zittertje ideaal, leuk om mee te rijden en ook zeer redelijk qua prijs en betaalbaar in belasting, etc.
Laatst bijgewerkt door ElCid op 18-06-09 08:42, in het totaal 1 keer bewerkt

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 08:41

wij hebben sinds kort een PT cruiser cabrio.
electr. cap.
bevalt prima!
Afbeelding

Afbeelding

Anders_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 08:43

Vet spicegirl! Ik heb die nog niet op de weg gezien!

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 08:45

Mama_Suus schreef:
Ik ben in het bezit van een Golf 1 Cabrio.
Een heerlijke auto, zodra de zon er is is mijn dak open. Koud is het totaal niet en waaien doet het bij mij alleen achterin en dat zonder windscherm. Rij erin met beide kinderen en allebei vinden ze het geweldig!

die heb ik ook :D een mooie rode, met zwart kappie...is m'n eigen red bullie :+:
'k zal is ff een foto van d'r op zoeken

*edit* foto gevonden

Afbeelding

bullie rijd vrij zuinig, en ik rijd haar nu ruim een jaar, voor bullie had ik witje, een witte golf cabrio.
en ook bij deze alles prima, verzekring ect, niet duurder als andere auto's
kwa onderhoud is het voor ons appeltje eitje, mijn man is monteur en doet dus alles zelf.
in de winter rijd ik ook gewoon rond in de auto, kachel werkt prima, zit een winter kap op, dus goed geisoleerd.
ik ondervind nog steeds geen nadelen aan de auto, alleen maar voordelen, en als het even kan, gaat het dak open.
Laatst bijgewerkt door terorita op 18-06-09 08:51, in het totaal 1 keer bewerkt

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 08:49

@andersamigo- er zijn er ook maar heel weinig :P

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 09:13

ik heb die auto in top gear ofzo laatst gezien. toen werd hij getest

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 09:26

wij hebben een VW eos :) Hardtop. Rijdt echt geweldig, en door de stoelverwarming heb je nooit koude billetjes :P

Overigens heb ik nauwelijks het dak open, en al helemaal niet als ik de snelweg op ga, want dan krijg ik hoofdpijn. En voor kortere ritjes vind ik het de moeite niet _O-. Maar mn ouders toeren er wel mee, en rijden dan hele dagen binnendoor met open dakkie :D

MiiGurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 09:33

Mijn vader heeft een VOLVO cabrio.
wij gaan daar gewoon mee door de wasstraat (dit doen we meerdere keren per maand) maar nog nooit een lek gehad :)

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 09:53

miigurl maakt de kap bij jullie ook herrie

MiiGurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 10:10

DyMarvel schreef:
miigurl maakt de kap bij jullie ook herrie

Nee :n

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 10:13

mooi, ben druk aan t zoeken mag binnekort de megane rijden

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 10:25

Wat leuk die cabrio's.
Mijn moeder heeft vorige week een mx5 gekocht met softtop en een hardtop voor de winter (deze kan niet open geloof ik).
Hierdoor kan ik haar 323 coupe overkopen :D

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 10:36

leuk lizz. 323 is een aardig autotje.

Handtas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 10:52

Wij hebben een mazda MX5, elektrisch dakje is niet echt nodig; ons dakje is er binnen een minuut op en af. Geen enkele moeite. Ehm.. Voor de verzekering moet je inderdaad even kijken, onze auto heeft startonderbreker achterin zitten (soort sleuteltje, als je die eruit haalt kan je dus niet meer starten), geloof dat het bij diefstal wel van belang is of je die erin of eruit had. Verder, als de auto 's winters binnen staat is een hardtopje niet écht nodig, maar als ie buiten staat is het toch wel prettig. Je kan trouwens wel gewoon cabrio-rijden hoor, ook in de winter. De verwarming (bij onze tenminste) is net een hete lucht kanon en met de raampjes omhoog en het windscherm heb je amper last van de wind. 't Is echt heerlijk comfortabel :+: (Ja ik ben verliefd :+ )
(Hij rijdt trouwens ook heeeeerlijk, fantastische wegligging, elke rotonde is een feest.)
Laatst bijgewerkt door Handtas op 18-06-09 10:53, in het totaal 1 keer bewerkt

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 10:53

hhahaha kan me voorstellen hoor dat je verliefd bent. veel mensen hier hebben een mx5 zeg