en ik ben toch echt niet dom hoor. Doe het natuur/gezondheid profiel op vwo maar het terugtellen lukt me niet.
Op een of andere manier heb ik het 'inzicht' daar niet voor.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Shadow0 schreef:LimaMambo schreef:kan je mij uitleggen waar ik iemand dom noem..??
Ja, dat kan ikJij zegt over mijn vraag dat jij 'zo dom niet bent'. Daarmee geef je dus aan dat je mensen die een bedrag niet kunnen splitsen blijkbaar wel dom vindt. Jij voelde je met een vergelijkbare opmerking over het terugtellen heel erg aangesproken, dus des te meer reden om er zelf wat voorzichtiger in te zijn.
Lovely1 schreef:Muisbal schreef:Ik werk zelf ook aan een kassa, dan niet zo druk als in een supermarkt, maar op een dag komen er wel zo'n 200 klanten langs de kassa. En ik tel altijd terug, is het niet voor de klant, dan wel voor mijzelf, controleren of ik zelf wel het goede bedrag terug geef. Daarmee voorkom je kasverschillen. Lijkt mij wel lekker makkelijk, om geld iemands hand te kwakken, maar goed is het niet. Fijn als je er aan het eind van de dag achter komt waar bijvoorbeeld 15 euro is gebleven? Gejat? Verkeerd in iemand handen gekwakt?
Als je achter een drukke supermarktkassa zit kan het alsnog gebeuren dat geld "vermist" wordt. Puur door verkeerde aanslag of doordat je na een groot aantal klanten niet zo alert meer bent (na 3 uur is het toch wel weer tijd voor een bak koffie).
Zwitsal schreef:MarvanTom: ik vind dat je een beetje voorbarige conclusies trekt..
Mede door het onderwijs de laatste jaren hebben de scholieren van nu gewoon hun optel/hoofdreken vaardigheden niet meer nodig. en iets wat je in 3 jaar (oid) een beetje leert.. en vervolgens zelden meer doet ja dat verleer je.
Dat wil niet gelijk zeggen dat je dan maar dom bent
MarvanTom schreef:Kom op nou toch!![]()
Jij wilt toch ook weten wat je terug krijgt als je iets hebt gekocht?
En dat de kassiere het juiste bedrag terug geeft?
Heeft niks te maken met scholing of nivo en of iemand beter is in talen; wát een slecht excuus zeg!![]()
Gewoon netjes uittellen en klaar!
Da's toch niet moeilijk ?!?

LimaMambo schreef:MarvanTom schreef:Ja, dat klopt.
Die clown smiley van je helpt je echt niet, hoor!
En in jouw zogenaamde leuke commentaar zie ik ook de lol niet van in.
Als jij niet terug kan rekenen, vind ik jou dus dom.
Er is niets makkelijkers dan dat en als je dat al niet kan...
goh.. vandaar dus dat ik een IQ heb van 132.. vond het al zo raar..
Kan je dan niet wat beter gebruik gaan maken van je hersencellen? 
Dan zag ik het echt niet meer. MarvanTom schreef:Ben vast streng of stug, maar als je niet weet wat je betaalt en terug moet krijgen of wat je terug moet geven, ja: da nben je toch gewoon dom?!?

Dan ben je niet gelijk dom. Muisbal schreef:Lovely1 schreef:
Als je achter een drukke supermarktkassa zit kan het alsnog gebeuren dat geld "vermist" wordt. Puur door verkeerde aanslag of doordat je na een groot aantal klanten niet zo alert meer bent (na 3 uur is het toch wel weer tijd voor een bak koffie).
Als je verkeerd aanslaat en je telt terug, kom je er vanzelf achter dat het niet klopt wat je geeft, zeker als je het gegeven geld apart houdt / in de geldclip stopt. Dat er geld zoek raakt is helemaal niet nodig als je maar de juiste procedures aanhoudt.
Ik sta ook hele dagen achter de kassa als we met weinig personeel staan (van 9 tot 5 met 3 kwartier pauze, of van 9 tot 6 met een uur pauze) juist door controle voorkom je fouten
Zwitsal schreef:MarvanTom: ik vind dat je een beetje voorbarige conclusies trekt..
Mede door het onderwijs de laatste jaren hebben de scholieren van nu gewoon hun optel/hoofdreken vaardigheden niet meer nodig. en iets wat je in 3 jaar (oid) een beetje leert.. en vervolgens zelden meer doet ja dat verleer je.
MarvanTom schreef:Zwitsal schreef:MarvanTom: ik vind dat je een beetje voorbarige conclusies trekt..
Ik ben het niet met je eens!
Ik wilde zeggen: hou toch op met je gezwets!
Maar dat gaat weer ff net te ver.
Zelf heb ik een schoolgaande/minderjarige dochter die wel gewoon terug kan tellen, dus het zal aan de opvoeding liggen dan?
Ben vast streng of stug, maar als je niet weet wat je betaalt en terug moet krijgen of wat je terug moet geven, ja: da nben je toch gewoon dom?!?
Ajooh schreef:en jij met een IQ van 132 zit achter de kassa?Kan je dan niet wat beter gebruik gaan maken van je hersencellen?
naja ik tel zelf altijd na. en vind het echt vervelend als mensen niet een klein beetje kunnen hoofdrekenen. Het is even wennen en oefenen, maar volgens mij moet het echt goed te doen zijn hoor...

Kana schreef:MarvanTom schreef:Ben vast streng of stug, maar als je niet weet wat je betaalt en terug moet krijgen of wat je terug moet geven, ja: da nben je toch gewoon dom?!?
Hier hiep hoera, winnares van de kortzichtigste bericht van vandaag.
Ooit gehoord van discalcullie?
Ik heb 2 jaar zowat bij de Appie gewerkt als kassa meisje en telde ook gewoon netjes terug. Maar ik had ook collega's die daar gewoon wat meer moeite mee hadden bij sommige bedragen.Dan ben je niet gelijk dom.
LimaMambo schreef:marvantom..
waarom is iemand die iets niet kan, dom? kan je mij dat eens uitleggen? wat heeft dat met domheid te maken?